Newsy

Reklama z celebrytą takim jak Michał Wiśniewski umożliwia pozyskanie nowych grup klientów

2014-01-15  |  06:40
Mówi:Marek Sokół
Funkcja:ekspert medialny i prezes
Firma:Kancelaria PR
  • MP4
  • Instytucje finansowe i banki coraz częściej angażują do swoich reklam celebrytów. Klienci kierują się często nie tym, kim jest reklamująca dany produkt osoba, lecz przede wszystkim samą jej rozpoznawalnością. Do tego dzięki swobodniejszej formie reklamy może ona budzić pozytywne skojarzenia.

     – Mamy badania marketingowców, które pokazują, że aby sprzedać produkt, nie musimy wykorzystywać osoby znanej z tego, że budzi zaufanie. Wystarczy nam twarz znana. I to też nie jest tak, że potrzebujemy ludzi z najwyższej półki albo którzy kojarzą się z danym produktem czy usługą. Bywa, że osoba kojarzona z kabaretem może reklamować bardzo poważne produkty – ocenia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Marek Sokół, ekspert medialny i prezes Kancelarii PR.

    Coraz więcej instytucji na rynku finansowym decyduje się na taki kierunek działań reklamowych. Sokół przypomina, że jeszcze niedawno banki angażowały do kampanii promocyjnych przede wszystkim znanych, budzących zaufanie aktorów, takich jak Marek Kondrat czy Piotr Fronczewski. Jednak od pewnego czasu coraz częściej w reklamach pojawiają się aktorzy komediowi, jak znany z Monty Pythona John Cleese czy Danny DeVito, i celebryci. 

    Szeroko komentowana była kampania PKO BP, w której wystąpił Szymon Majewski, prowadzący programy rozrywkowe. Sokół podkreśla, że mimo wątpliwości ekspertów rynku reklamowego okazało się, że kampania dotarła do zupełnie nowych grup klientów. Udało się ocieplić wizerunek spółki.

    W podobnym kierunku zmierza SKOK Wołomin. W najnowszej reklamie wystąpił piosenkarz Michał Wiśniewski, który niedawno ze zmienionym wizerunkiem powrócił na scenę. 

     – Michał Wiśniewski kojarzony jest dziś ze zmianą wizerunku. Wcześniej w kolorowych włosach reklamował jedną z sieci telefonii komórkowych albo sklepy Avans, teraz reklamuje pożyczkę. I chyba to jest dobry strzał, bo on dociera do potencjalnych klientów SKOK Wołomin – uważa Sokół.

    Według niego to właśnie dotarcie do nowych klientów oraz budzenie dobrych skojarzeń jest celem takiej reklamy. Wiśniewski jest kojarzony obecnie ze stabilizacją życiową i ociepleniem wizerunku, więc jego udział w reklamie może przynieść pożądany efekt.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

    Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

    Transport

    Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

    Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

    Konsument

    Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

    Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.