Newsy

Monika i Iga Hoffman: W Afryce płakałyśmy, kiedy zderzałyśmy się z codziennością tamtejszych ludzi. Chcemy ich wesprzeć finansowo

2025-10-07  |  06:21

Monika i Iga Hoffman podkreślają, że przemierzając dzikie tereny Tanzanii i Kenii, najwięcej łez uroniły nie ze zmęczenia czy bezsilności, ale w trakcie rozmów z mieszkańcami tamtych terenów. To, w jakich warunkach oni żyją i z jaką biedą się mierzą, wzbudziło w nich silne emocje. Uczestniczki reality show „Afryka Express” zaznaczają, że mają kontakt z rodzinami, które pomogły im w wyścigu, i teraz chcą im się odwdzięczyć. Postanowiły więc przekazać im swoje honorarium za udział w programie.

– W Afryce szczególnie poruszyły nas historie opowiadane przez ludzi, którzy nas u siebie gościli. Oni opowiadali nam o swoim życiu, że jedzą na przykład jeden posiłek dziennie po to, żeby móc puścić dzieci do szkoły, i to było dla nas bardzo smutne. Wiele razy płakałyśmy tam ze wzruszenia – mówi agencji Newseria Lifestyle Monika Hoffman-Piszora, influencerka.

– Najwięcej właśnie było takich wzruszeń. I tego płaczu trochę u nas było, ale nigdy przez to, że było nam ciężko czy że dla nas za trudno, tylko właśnie w sytuacjach, kiedy zderzałyśmy się z codziennością tamtejszych ludzi, która dla nas momentami była bardzo, bardzo trudna – dodaje Iga Hoffman, CEO firmy Med & Beauty.

Monika Hoffman-Piszora nie ukrywa, że to wszystko mocno nimi wstrząsnęło i od razu wiedziały, że nie mogą przejść obojętnie wobec tych ludzi. Już na miejscu zastanawiały się, jak można im pomóc i co zrobić, by ich życie było choć odrobinę lżejsze. Zamierzają więc wspierać ich nie tylko emocjonalnie, ale także finansowo, bo ci ludzie niezwykle ujęli je swoją pokorą i empatią. Mają mało pieniędzy, ale ogromną wrażliwość.

– Od razu postanowiłyśmy, że wrócimy tam i pomożemy tym ludziom. I niezależnie, czy wygramy, czy nie, to tę kwotę, która byłaby do wygrania, przeznaczymy na pomoc tym ludziom w Afryce, w Tanzanii i w Kenii – mówi influencerka.

Te znajomości Iga i Monika Hoffman traktują jako wartość dodaną udziału w programie „Afryka Express” i jak zapewniają, będą je pielęgnować tak długo, jak to tylko będzie możliwe.

– Z kilkoma rodzinami, które nas gościły, jesteśmy w stałym kontakcie, głównie SMS-owym. Oni nam wysyłają swoje zdjęcia, my im wysyłamy swoje – dodaje CEO firmy Med & Beauty.

Uczestniczki formatu przyznają, że w trakcie tej survivalowej wyprawy kontakt z pozostałymi parami był raczej sporadyczny. Nie było zbyt dużo czasu na nawiązywanie bliższych relacji. Nawet teraz z perspektywy czasu widząc różne sytuacje w poszczególnych odcinkach, nie chcą nikogo oceniać.

– W sumie to miałyśmy mało okazji bycia razem z innymi uczestnikami, bo dużo się tam na miejscu działo, była taka akcja, że naprawdę nie było czasu na dramaty ani na nic – mówi.

Influencerka zaznacza też, że nie interesowały je żadne zakulisowe gierki czy opracowywanie tajnej strategii działania. Szkoda im było tracić na to czas i energię. Wolały się skupić na czymś innym. Zależało im przede wszystkim na tym, by przetestować swoją wytrzymałość fizyczną i psychiczną, a także zgromadzić takie doświadczenia i przeżycia, które zostają na długo w pamięci.

– My akurat nie miałyśmy takiego ciśnienia, że musimy wygrać. Traktowałyśmy to bardziej jak przygodę życia i chciałyśmy czerpać z tego jak najwięcej, więc fajnie było, gdy nie odpadałyśmy, ale nie miałyśmy takiej szajby, że o Boże, musimy być pierwsze. Ważne było, żebyśmy mogły doświadczyć życia tam akurat w taki sposób, jaki dawał nam ten program – mówi Monika Hoffman-Piszora.

Format „Afryka Express” można oglądać na antenie TVN-u w soboty o godz. 19:45.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Handel

Serwisy sprzedażowe pomagają rosnąć małym firmom w kraju i za granicą. Na Amazon co minutę kupowanych jest 70 produktów od polskich sprzedawców

86 proc. Polaków deklaruje, że ze względów bezpieczeństwa woli kupować na sprawdzonych marketplace’ach – wynika z badań Amazon.pl. Tak wysoki odsetek może oznaczać, że duże serwisy sprzedażowe będą przyciągać coraz większy ruch w sieci, co daje małym i średnim przedsiębiorcom nowe możliwości dotarcia do klientów, bez konieczności inwestowania we własny e-sklep i logistykę. W sklepie Polskie Marki na Amazon.pl jest ich już 1,2 tys. Wielu polskich sprzedawców wykorzystuje tę obecność także do rozpoczęcia eksportu swoich produktów.

Dom i ogród

Katarzyna Zielińska: Motyle i pielęgnowanie ogrodu to moje panaceum na smutki. Dzięki nim cały rok zachowuję spokojne wnętrze

Aktorka lubi obserwować motyle, bo jak podkreśla, te fascynujące owady mają dla niej szczególne znaczenie. By móc je hodować i cieszyć się ich widokiem, stworzyła im odpowiednie warunki do bytowania w swoim domu i ogrodzie. Od jakiegoś czasu Katarzyna Zielińska prowadzi też na Instagramie profil Plants With Me, poświęcony jej pasji do kwiatów i roślin. Dzięki niemu może się dzielić z followersami swoimi doświadczeniami, wskazówkami i inspiracjami.