Mówi: | Paula Kornaszewska, Head of Operations, Central & Eastern Europe, TikTok, Jakub Przygoński, kierowca rajdowy, członek zespołu Orlen Team Adrian Medusa Salamon, zawodnik sportów walki, twórca internetowy Agnieszka Kaczorowska, aktorka, tancerka |
Zaczyna się sezon turystycznych wyjazdów. Influencerzy promują bezpieczną jazdę i odpowiedzialność na drodze
– Influencerzy i twórcy internetowi, którzy mają potężne zasięgi i miliony fanów, mają wpływ na życie pewnej części społeczeństwa. Więc jeżeli oni powiedzą, że trzeba uważać na drodze albo trzymać dwie ręce na kierownicy, żeby móc wyprowadzić samochód z poślizgu, to ta wiedza zacznie krążyć – mówi Jakub Przygoński, zawodowy kierowca rajdowy, członek zespołu Orlen Team. Na jego zaproszenie znane osobistości ze świata social mediów, telewizji i sportu mierzą się w czwartej edycji zawodów rajdowych TikTok Speed Games. Jedna z najpopularniejszych platform rozrywkowych chce w ten sposób promować bezpieczną jazdę i odpowiedzialność na drodze, zwłaszcza przed okresem wakacyjnych wyjazdów.
– Popularność sportów motorowych na TikToku stale rośnie. Globalnie hashtag #cartok zbliża się do 20 mld wyświetleń, hashtagi związane z motosportem mają ponad 7 mld odsłon. Podobnie jest w Polsce. Sporty motorowe zaczęły być bardzo popularne na TikToku zwłaszcza na przestrzeni ostatniego roku – mówi agencji Newseria Biznes Paula Kornaszewska, Head of Operations, TikTok Central & Eastern Europe.
Jak wskazuje, dynamika sportów motorowych dobrze wpisuje się w specyfikę platformy, ale TikTok stawia też mocny akcent na promowanie bezpieczeństwa. W ubiegłym roku zainicjował m.in. challenge #bezpiecznamajowka w celu zwrócenia uwagi na bezpieczeństwo w ruchu drogowym podczas długiego weekendu majowego. Dużym echem odbiła się też akcja „Baba za kierownicą”, obecnie ten hashtag ma blisko 60 mln wyświetleń.
– Sporo inicjatyw dotyczących bezpieczeństwa na drodze jest też organizowanych oddolnie przez naszych użytkowników – mówi Paula Kornaszewska. – Rola platform cyfrowych w promowaniu tego zagadnienia jest ogromna, one są w tej chwili nawet bliższe użytkownikom niż tradycyjne media. Obserwowanie swojego ulubionego twórcy, który edukuje, jak bezpiecznie zachowywać się na drodze, jak reagować w trudnych sytuacjach, to wiedza bardziej przystępna, łatwiejsza do przyswojenia, poniekąd też ciekawsza niż nauka tradycyjnymi kanałami.
Nauka bezpiecznej i odpowiedzialnej jazdy, w połączeniu z zabawą i zdrową rywalizacją, jest też celem czwartej edycji TikTok Speed Games – zawodów rajdowych z udziałem najpopularniejszych gwiazd i sportowców. To cykl wydarzeń organizowanych przez TikToka we współpracy z zawodowym kierowcą rajdowym Kubą Przygońskim. W ten sposób platforma chce promować odpowiedzialność na drodze, zwłaszcza przed szczytem wakacyjnych wyjazdów.
– Kuba Przygoński pojawił się na naszej platformie i chcieliśmy połączyć to, co robi – czyli kontekst szybkich samochodów, wyścigów, driftu – z edukacją. Tak powstał TikTok Speed Games – projekt, do którego zapraszamy m.in. twórców internetowych, popularnych aktorów, piosenkarzy czy prezenterów telewizyjnych. Oni mają szansę trochę się zabawić, poczuć ogromne emocje, prowadząc wspaniałe auta, a jednocześnie dowiedzieć się trochę więcej na temat bezpiecznej jazdy, np. na temat tego, jak auto reaguje w czasie poślizgu i jak wyjść z takiej sytuacji. To wszystko mogą też zobaczyć nasi użytkownicy w aplikacji. A każdy, kto ma prawo jazdy, powinien taką wiedzę mieć – mówi Paula Kornaszewska.
– Zawodnicy Speed Games uczą się dobrej pozycji za kierownicą, uczą się, jak musi być przysunięty fotel, jak trzymać kierownicę. Są też szkoleni, że jeśli wpadną w poślizg, to trzymając kierownicę jedną ręką, nie wyprowadzą z niego samochodu – dodaje Jakub Przygoński. – Platformy rozrywkowe to jest nowy nośnik mediów. Influencerzy, którzy mają potężne zasięgi i miliony fanów, mają wpływ na życie pewnej części społeczeństwa. Więc jeżeli oni powiedzą, że trzeba uważać albo trzymać dwie ręce na kierownicy, żeby móc wyprowadzić samochód z poślizgu, to ta wiedza zacznie krążyć.
Dotychczasowe edycje Speed Games zgromadziły na torach wyścigowych wiele znanych osobistości ze świata social mediów, telewizji i sportu. W tym roku dołączyli do nich m.in. tancerka i aktorka Agnieszka Kaczorowska, aktorzy Nikodem Rozbicki, Wiktoria Gąsiewska, a także Wojciech Gola, Magdalena Pieczonka i Robert Buczyński, czyli Buczooo z kanału „Hi_5”. W trakcie zawodów mieli okazję poćwiczyć bezpieczną jazdę w ekstremalnych warunkach oraz konkurować ze sobą na profesjonalnym torze wyścigowym.
– Podczas Speed Games mamy m.in. konkurencję dotyczącą bezpieczeństwa jazdy, czyli wjazd na szarpak, kiedy samochód nagle wpada w poślizg i nasz zawodnik jest postawiony w sytuacji niebezpiecznej, z której musi wyprowadzić samochód – mówi Kuba Przygoński.
– Mamy tutaj bardzo doświadczonych instruktorów, którzy pokazują m.in., jak kontrolować hamowanie, jak kontrolować kierownicę podczas jazdy i ułożyć fotel, żeby czuć pewnie samochód. To są rzeczy, o których na co dzień zapominamy – dodaje Adrian „Medusa” Salamon, utytułowany zawodnik sportów walki i popularny twórca internetowy. – TikTok Speed Games jest eventem, na którym możemy się fajnie bawić, a przy okazji nabyć doświadczenia, które może się przydać w niekontrolowanych sytuacjach na drodze.
– Speed Games to dla mnie duża frajda, zabawa, ale przede wszystkim nauka bezpiecznej jazdy. Jestem mamą, więc to dla mnie ważne, żeby prowadzić samochód bezpiecznie. Zachowywanie się w poślizgu to jest coś, czego nikt mnie dotąd nie uczył. A tutaj mam możliwość zdobyć tę wiedzę i poczuć w rękach – dodaje aktorka Agnieszka Kaczorowska.
Pierwsze z pięciu zaplanowanych wydarzeń w ramach czwartej edycji Speed Games odbyło się 24 maja br. na Torze Modlin w Nowym Dworze Mazowieckim. Jego zwieńczeniem był wyścig gwiazd, w którym najlepsi okazali się właśnie Agnieszka Kaczorowska i Nikodem Rozbicki. Kolejne wydarzenia serii będą odbywać się aż do września br.
Czytaj także
- 2024-04-15: Zmiany klimatu coraz mocniej uderzają w polskie rolnictwo. W adaptacji wspierają rolników nowe technologie
- 2024-04-03: Wielu Polaków od bankructwa po utracie pracy dzieli jedna pensja. 61 proc. uważa, że wydarzenia ostatniego roku powinny skłonić ich do regularnego oszczędzania
- 2024-03-26: W anestezjologii dokonał się skokowy postęp. To dziś jedna z najbezpieczniejszych dziedzin medycyny
- 2024-03-12: Wątpliwości dotyczące bezpieczeństwa danych przetwarzanych w różnych urzędach. NIK zapowiada kontrole we wszystkich jednostkach samorządu terytorialnego
- 2024-03-20: Coraz więcej samorządów chce zakładać spółdzielnie energetyczne. Na ten cel trafi 2 mld zł z funduszy europejskich
- 2024-03-11: Lokalne spółdzielnie energetyczne mogą być rozwiązaniem problemu ubóstwa energetycznego. Mają szansę poprawić także sytuację kobiet na rynku pracy
- 2024-03-05: Uzależnienie od ekranów i gier dotyczy nawet małych dzieci. Profilaktyka potrzebna jest już od najmłodszych lat
- 2024-02-26: Autonomiczne samochody na drogach to już kwestia kilku lat. Zrewolucjonizują transport i działanie wielu branż
- 2024-03-04: Brak przepisów i odpowiedniej infrastruktury wstrzymuje rozwój autonomicznych pojazdów. Hamulcem są także obawy o bezpieczeństwo
- 2024-03-27: Poczucie bycia autentycznym w mediach społecznościowych wpływa pozytywnie na zdrowie psychiczne młodych ludzi. Autentyczność w prawdziwym życiu nie ma takiego znaczenia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Finanse
72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.