Newsy

Coraz mocniejszy segment baby tech. Inteligentna butelka podgrzeje pokarm w kilkadziesiąt sekund i będzie utrzymywać optymalną temperaturę

2022-10-17  |  06:15

Obyte z nowymi technologiami i używające ich na co dzień młode pokolenia oczekują cyfrowych rozwiązań w każdym aspekcie życia, również przy wychowywaniu dzieci. Rynek rozwiązań z zakresu baby tech oferuje coraz więcej innowacji, które mają ułatwiać opiekę nad niemowlakami i starszymi pociechami. Przykładem może być inteligentna butelka podgrzewająca pokarm do odpowiedniej temperatury i alarmująca, gdy zajdzie ryzyko poparzenia dziecka przy karmieniu. Jeszcze w tym roku rozwiązanie koreańskiego start-upu ma być dostępne na europejskim rynku.

– To pierwsza inteligentna butelka dla niemowląt. Podgrzewa mleko, kiedy na przykład wykonujemy ćwiczenia, uprawiamy sport na zewnątrz albo jesteśmy w domu. Można ją włączyć za pomocą aplikacji lub ręcznie, aby sterować temperaturą i monitorować czas. Jeśli ust5awimy przypomnienia o karmieniu, wysyła nam powiadomienia – mówi agencji Newseria Innowacje Sheila Marie Brugger, dyrektor ds. marketingu w LittleOne.

Jak wyjaśnia producent, Smart Bottle ma precyzyjny czujnik, który utrzymuje pokarm w optymalnej temperaturze, dzięki czemu mleko nie traci składników odżywczych.

– Jeśli ustawimy temperaturę na 30 stopni, dno butelki może podgrzać się bardziej ze względu na gromadzenie się tam ciepła, co jest niepożądane. Nasza butelka powiadomi o tym wibracjami, dzięki czemu będziemy wiedzieć, że w danej chwili nie możemy podać dziecku mleka – wyjaśnia Sheila Marie Brugger. – Korzystamy z opatentowanego rozwiązania, które oblicza dokładną temperaturę i inne parametry. Dzięki temu otrzymujemy bardziej intuicyjny produkt z powiadomieniami dla rodzica, co pozwala maksymalnie uprościć proces przygotowania karmienia.

Wibracje ostrzegają również w przypadku, kiedy butelka jest ustawiona pod niewłaściwym kątem i dziecko ma problem ze ssaniem pokarmu. Dodatkowo funkcja automatycznego dzienniczka pozwala kontrolować czas karmienia i przerwy między posiłkami, dzięki czemu rodzicom łatwiej planować karmienie i podgrzanie mleka z odpowiednim wyprzedzeniem.

– To inteligentna butelka, do której nie są potrzebne żadne inne podłączane akcesoria. Całe zaplecze inteligentnych rozwiązań jest już z nią zintegrowane, na przykład bateria – mówi dyrektor ds. marketingu w LittleOne.

Zaprezentowana na targach IFA w Berlinie butelka jest już dostępna w USA, Japonii, Korei i Rosji. W grudniu ma się pojawić w europejskich sklepach.

Inne inteligentne rozwiązania LittleOne to m.in. Smart Pee Pee, czujnik przyczepiany do pieluchy, który zawiadomi o konieczności jej wymiany. Firma pracuje także nad aplikacją, dzięki której będzie można również odbywać zdalne konsultacje z pediatrą, wykorzystując do tego informacje gromadzone przez smart produkty.

Eksperci oceniają, że światowy rynek baby tech będzie się rozwijał, stymulowany tym, że pokolenie młodych rodziców to osoby przyzwyczajone do wykorzystywania najnowszych technologii w codziennym życiu. Opieka rodzicielska jest więc kolejnym aspektem, w którym będą poszukiwać ułatwień, oferowanych przez innowatorów. Wśród nich są różne urządzenia do monitorowania dziecka, czego przykładem mogą być nie tylko elektryczne nianie, lecz również inteligentne skarpetki rejestrujące poziom tlenu i tętno dziecka oraz inne urządzenia do monitorowania snu i oddechu dziecka. Inne przykłady nowoczesnych rozwiązań to elektryczny wózek, inteligentna kołyska, gadżety wspomagające proces karmienia, kąpania i przewożenia dzieci. Inteligentne mogą być także prześcieradła, które pomogą zmierzyć i zważyć dziecko.

Firma Absolute Markets Insight wyceniała rynek baby tech w 2021 roku na prawie 200 mld dol. Jej analitycy oceniają, że średnioroczne tempo wzrostu sięgnie w kolejnych latach prawie 9 proc. (do 2030 roku). Jako największy hamulec w rozwoju rynku wskazują na ceny tych nowinek technologicznych, przez co nie wszyscy mogą sobie na nie pozwolić.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Konsument

Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.