Newsy

Ponad 25 tys. uczestników i 200 szkół wzięło udział w projekcie Drużyna Energii. Gwiazdy sportu promowały aktywność fizyczną wśród dzieci

2019-06-17  |  06:10
Mówi:Grzegorz Bałkowiec, wicedyrektor Departamentu Marketingu i Komunikacji, Grupa Energa

Robert Kwiatek, Grupa Energa

 Robert Leszczyński, dyrektor ds. marketingu sportowego New Balance

Funkcja:Marek Citko, ambasador Drużyny Energii

Rafał Lipiński, ambasador Drużyny Energii

Krzysztof Golonka, mistrz świata trików piłkarskich, ambasador Drużyny Energii

  • MP4
  • Jak wynika ze statystyk Instytutu Matki i Dziecka, już co trzecie dziecko w Polsce zmaga się z nadwagą lub otyłością. Aktywizowanie dzieci i nastolatków, zachęcanie ich do ruchu i zdrowego odżywania ma ogromne znaczenie dla ich zdrowia. Taki cel przyświecał Drużynie Energii – jednemu z największych ogólnopolskich programów sportowo-edukacyjnych ostatnich lat, w którym uczniowie szkół podstawowych trenowali ramię w ramię z gwiazdami sportu. Właśnie zakończyła się jego II edycja, która objęła ponad 25 tys. uczniów i 200 podstawówek w całej Polsce.

    – Dzieci dzisiaj stają się coraz bardziej otyłe, coraz mniej się ruszają, a wszystko to przez nowe technologie. Każdy odciągnięty od telewizora, tabletu czy smartfona młody człowiek jest niezmiernie ważny. My chcemy im pokazać, że jedno z drugim da się połączyć, i pozwolić im rozwijać się w ten sposób sportowo, również intelektualnie – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Grzegorz Bałkowiec, zastępca dyrektora Departamentu Komunikacji i Marketingu Energa SA.

    Według statystyk Instytutu Matki i Dziecka już prawie co trzeci (31,2 proc.) ośmiolatek w Polsce ma zbyt dużą masę ciała. W tej grupie 18,5 proc. zmaga się z nadwagą, a 12,7 proc. – z otyłością. Dlatego aktywizowanie dzieci i nastolatków, zachęcanie ich do ruchu i zdrowego odżywania ma kolosalne znaczenie dla ich zdrowia.

    – Dzieciaki często wolą wybrać grę na konsoli czy na tablecie niż grę zespołową, jaką jest siatkówka, koszykówka czy piłka nożna. Najlepiej im pokazywać, że warto, dając przykład. Takim przykładem jesteśmy my, czyli ambasadorzy, którzy osiągnęli już jakieś sukcesy w swoich dyscyplinach sportu – mówi Rafał „Lipek” Lipiński, ambasador Drużyny Energii.

    Znani i lubiani wśród młodzieży sportowcy: piłkarz Marek Citko, siatkarz Krzysztof Ignaczak, dziennikarz sportowy Bartosz Ignacik, piłkarski freestyler Krzysztof Golonka, mistrzyni Europy w siatkówce Izabela Bełcik oraz najlepszy dunker świata Rafał Lipiński to ambasadorzy ogólnopolskiego programu sportowo-edukacyjnego Drużyna Energii, którego mecenasem jest Grupa Energa, a partnerem technicznym – New Balance. Program jest skierowany do uczniów klas VI–VIII szkół podstawowych. Jego główny cel to przekonanie młodzieży do większej aktywności fizycznej i zmiany nawyków żywieniowych za pośrednictwem social mediów i nowoczesnych kanałów komunikacji: Facebooka, Instagrama, YouTube’a czy TikToka. Właśnie zakończyła się jego II edycja, w której wzięło udział 200 podstawówek z całej Polski.

    – Jestem naprawdę zaskoczony, że dzieciakom się chciało i taki był zamysł tej akcji – żeby odciągnąć je sprzed komputerów, żeby się trochę poruszały. To okazało się sukcesem i na zdrowie im to wyjdzie – mówi Rafał Lipiński.

    – Szkoły się dobrze przygotowały, młodzież w tej 2. edycji jeszcze bardziej się przyłożyła, więcej trenowali, emocje były duże. W niektórych szkołach przeważała piłka nożna, w innych siatkówka czy koszykówka, ale mnie zaskoczyła jedna, w której dziewczyny bardzo dobrze odbijały piłkę. Piłka nożna otwiera się na dziewczęta, na kobiety, więc zobaczymy – być może niedługo też będziemy mieli silną reprezentację, która będzie zdobywała mistrzostwa świata i Europy – dodaje Marek Citko.

    Druga edycja Drużyny Energii objęła w tym roku ponad 25 tys. uczniów klas 6–8. Sportowcy z Drużyny Energii wyznaczali im sportowe zadania, które należało nie tylko powtórzyć, lecz także udokumentować i przesłać w formie filmów za pośrednictwem strony konkursowej. Najlepsza szkoła w każdym z pięciu miesięcy rywalizacji wygrywała sprzęt sportowy, wizytę ambasadorów w swojej szkole oraz awans do Wielkiego Finału.

    W sumie aktywne dzieciaki z 200 szkół nagrały ponad 20 tys. plików wideo z ćwiczeniami, a ambasadorzy przejechali w sumie ponad 2,4 kilometrów, odwiedzając najaktywniejsze szkoły z Dywit, Mroczna, Kamienicy i Żelkowa.

    – Ta 2. edycja wzbudziła naprawdę super zainteresowanie, nie tylko samych nauczycieli i szkół, lecz przede wszystkim uczniów, którzy zachęcali nauczycieli do tego, aby zgłaszali szkoły. To przełożyło się na liczbę nadesłanych filmów, tych ćwiczeń jest już łącznie ponad 40 tys., co uważam za największy sukces projektu. On nie ogranicza się do wydarzenia zamkniętego w ramy jednego czy dwóch dni, ale jest to ciągły projekt, który wydłuża aktywność dzieciaków przez wiele, wiele miesięcy – mówi Robert Leszczyński, dyrektor ds. marketingu sportowego w New Balance.

    – Najważniejsze liczby to 25 tys. ludzi młodych zaangażowanych w całe wydarzenie, 200 szkół, 4 tys. rozdanych koszulek i 20 tys. nadesłanych filmów. Same te cyfry pokazują, jak wielki kawał dobrej, fajnej roboty został wykonany – dodaje Robert Kwiatek z Grupy Energa.

    Podsumowaniem wielomiesięcznej sportowej zabawy był Wielki Finał, który odbył się w tym tygodniu na gdańskim Stadionie Energa.

    – Główna nagroda trafiła do Szkoły Podstawowej nr 1 im. Bohaterów Warszawy w Kamienicy, a jest nią czek do wykorzystania na sprzęt sportowy o wartości 10 tys. zł oraz przepiękny posrebrzany puchar, który zostaje w szkole – mówi Robert Leszczyński.

    W ramach Wielkiego Finału, który podsumował 2. edycję programu Drużyna Energii, doszło do spotkania wszystkich najbardziej aktywnych szkół z ambasadorami i gwiazdami, które przyłączyły się do promowania aktywności fizycznej wśród dzieci. Na uczniów czekał szereg niespodzianek, m.in. zdrowe koktajle zwyciężczyni MasterChef Junior Julki Cymbaluk, inspirująca przemowa Szymona Radzimierskiego, konferencja prasowa prowadzona przez Adama Zdrójkowskiego, nagrody od mecenasa programu Grupy Energa, koncert niespodzianka Ani Dąbrowskiej, a wreszcie wspólny trening z gwiazdami sportu.

    – Drużyna Energii jest czymś, czego brakowało, kiedy byłem w tym wieku. Dobrze, że jesteśmy w stanie połączyć nowe środowisko mediów i internet – bo to jest w tej chwili już nieodłączny element dzieciaków i ich funkcjonowania ze sportową aktywnością. Wierzę, że właśnie w ten sposób, zachęcając, puszczając fajne zajawki w internecie, jesteśmy w stanie skłonić je do wysiłku, a ten wysiłek zamieni się potem w upór, który procentuje. Miejmy nadzieję, że za kilka lat uda się jeszcze o tych zawodnikach usłyszeć – mówi Krzysztof Golonka, youtuber i mistrz świata trików piłkarskich, jeden z ambasadorów Drużyny Energii.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Finanse

    Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

    Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

    Ochrona środowiska

    Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

    Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

    Finanse

    72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

    W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.