Newsy

PGE Polska Grupa Energetyczna przez kolejne pięć lat będzie sponsorem tytularnym PGE Narodowego. Stadion zyskał także oficjalnego patrona

2021-10-12  |  06:15

Operator PGE Narodowego, spółka PL.2012+, podpisał umowę partnerstwa tytularnego z PGE Polską Grupą Energetyczną na kolejne pięć lat. Uroczystość ta zbiegła się w czasie ze Świętem Piłki Nożnej i uroczystością nadania stadionowi oficjalnego imienia Kazimierza Górskiego. – Jestem przekonany, że PGE Narodowy będzie wciąż przysparzał nam wszystkim wielu emocji sportowych, kulturalnych i biznesowych – mówi Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.

PGE Polska Grupa Energetyczna jest sponsorem tytularnym stołecznej areny od lipca 2015 roku, teraz współpraca została przedłużona na następne pięć lat.

 Jako PGE Narodowy jesteśmy areną wielofunkcyjną, służymy Polakom w zapewnianiu im atrakcyjnej formy spędzania wolnego czasu. Cieszę się, że podpisaliśmy umowę z PGE Polską Grupą Energetyczną na to, żeby kolejne pięć lat była z nami i żebyśmy wspólnie mogli te cele realizować – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Włodzimierz Dola, prezes zarządu spółki PL.2012+, operatora stadionu.

PGE Narodowy to największy stadion w Polsce, wybudowany na turniej Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012. W ciągu dwóch lat po otwarciu stał się samofinansującym się przedsiębiorstwem.

– Ten stadion to najważniejszy obiekt sportowy w Polsce i jestem przekonany, że będzie przysparzał wszystkim Polakom wielu emocji sportowych, ale też kulturalnych i biznesowych. Mamy tutaj wiele stref biznesowych, w których można się spotykać i wymieniać kontakty biznesowe – podkreśla Wojciech Dąbrowski, prezes PGE. – Jesteśmy dumni z tego, że przez kolejne pięć lat będziemy obecni na PGE Narodowym im. Kazimierza Górskiego.

Oficjalnego imiennego patrona stadion zyskał podczas Święta Piłki Nożnej 10 października br. Kazimierz Górski, trener i selekcjoner piłkarskiej reprezentacji Polski w latach 1971–1976, od kilku lat był nieoficjalnym patronem areny. Od 2014 roku przed wejściem na stadion stoi również jego pomnik.

– Kazimierz Górski był kimś więcej niż tylko trenerem kadry narodowej. Każdy, kto pamięta lata 70., wie doskonale, że Kazimierz Górski dawał w tych trudnych latach Polakom ogromną nadzieję na odzyskanie naszej wartości – mówił podczas niedzielnej uroczystości premier Mateusz Morawiecki.

Pod wodzą Górskiego polska drużyna rozegrała 73 oficjalne mecze, w tym 45 zwycięskich. Zajęła trzecie miejsce na mistrzostwach świata w 1974 roku, zdobyła też złoto igrzysk olimpijskich w Monachium i srebro w Montrealu.

 Kazimierz Górski to trener 100-lecia. W tym roku obchodzimy 100. rocznicę jego urodzin. Nie było lepszego miejsca w Polsce, które mogłoby mieć takiego patrona. PGE Narodowy jest domem polskiej reprezentacji, a Kazimierz Górski jest uznawany za ojca największych sukcesów reprezentacyjnych Polski. Cieszymy się, że mogliśmy te kwestie sfinalizować i Kazimierz Górski stał się patronem PGE Narodowego – podkreśla Włodzimierz Dola.

– Mam nadzieję, że polska reprezentacja w piłce nożnej nadal będzie tutaj niepokonana – mówi Wojciech Dąbrowski.

Niedzielne uroczystości odbyły się dzień po meczu polskiej kadry z reprezentacją San Marino w ramach kwalifikacji do mistrzostw świata w piłce nożnej, które w przyszłym roku odbędą się w Katarze. Był to kolejny wygrany na PGE Narodowym mecz Polski. Od 2014 roku nasza kadra nieprzerwanie ze stadionu schodzi niepokonana.

PGE Narodowy był także areną zmagań innych sportowców – w 2012 roku odbył się tu VII SuperFinał rozgrywek futbolu amerykańskiego, a na płycie boiska miał także miejsce finisz Maratonu Warszawskiego. Ze względu na olbrzymią przestrzeń i aż 58 tys. miejsc dla widzów na PGE Narodowym odbyło się też wiele koncertów światowych gwiazd. To tu wystąpili m.in. The Rolling Stones, Madonna, Coldplay, Beyoncé, Metallica czy Roger Waters.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Kongres MOVE

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Zorganizowane grupy cyberprzestępcze sięgają po coraz bardziej zaawansowane narzędzia sztucznej inteligencji. Często celem ataków jest infrastruktura krytyczna

Rozwój cyberprzestępczości postępuje w kierunku budowania powiązań o charakterze mafijnym i wykorzystywania zaawansowanych technologicznie rozwiązań, po jakie sięgają służby specjalne. Coraz częściej służy do tego także sztuczna inteligencja, która przyniosła ze sobą szereg nowych zagrożeń. Choć w ślad za technologicznym zaawansowaniem cyberprzestępców rozwijają się też narzędzia zapobiegające atakom, to wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek. Atrakcyjnym celem ataków dla hakerów są jednostki publiczne, infrastruktura krytyczna i samorządy, również te małe, którym brakuje zasobów finansowych i kadrowych, by zapewnić wystarczającą ochronę. 

Handel

Polacy jedzą coraz mniej jaj. Częściej sięgają po te z chowu alternatywnego, za które są skłonni zapłacić więcej

Od 10 lat sukcesywnie rośnie udział alternatywnych systemów chowu kur niosek. Pochodzi z nich już co trzecie opakowanie jaj, choć nadal w klatkach żyje ponad 37 mln kur. Stopniowe zmiany w hodowli to skutek większej świadomości konsumentów, za którymi podąża branża HoReCa. Są oni gotowi nawet zapłacić więcej za jajka, które pochodzą z chowu nieklatkowego.

Problemy społeczne

Docenianie przez szefa jest równie ważne dla pracowników, co atrakcyjne wynagrodzenie i obowiązki. Kluczową rolę odgrywa komunikacja między liderem a zespołem

Niemal co czwarty pracownik chciałby, by jego przełożony częściej go doceniał. Blisko połowa jest gotowa odejść z pracy z powodu szefa, nawet mimo zadowolenia z firmy i zarobków – wynika z badania „Lider w oczach pracowników” zrealizowanego dla Pluxee. – Liderzy pełnią kluczową rolę w budowaniu zespołu – są też coraz lepsi w rozumieniu tego, że niezbędna jest wizja i cel, do którego można angażować ludzi – ocenia Monika Reszko, psycholożka biznesu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.