Dziś obchodzimy Dzień Ziemi. Zaszczepmy w dzieciach miłość do ekologii
Brief me
Klaudyny 16/41
01-684 Warszawa
aneta.galka|briefme.pl| |aneta.galka|briefme.pl
508314193
www.briefme.pl
Ochrona środowiska i poszerzanie świadomości ekologicznej to główne postulaty dzisiejszego święta. Jak zaś przekonać nasze dzieci do dbania o przyrodę przez cały rok? Jak pokazać im piękno i różnorodność otaczającego nas świata i zaszczepić w nich chęć do życia w zgodzie z naturą? Zaplanujmy gry i zabawy, które w sposób ciekawy zaangażują naszych podopiecznych do troski o niebieską planetę. Wyruszamy w podróż ekologicznym szlakiem natury!
W celu zrozumienia, jak działa Ziemia… należy odbyć lot w kosmos!
Ziemia to tylko jedna z planet Układu Słonecznego, aby dzieci lepiej zrozumiały co dzieje się na naszej planecie, warto zaciekawić je historiami o kosmosie i atmosferze, która ma ogromny wpływ na wszelkie zmiany klimatyczne, które obserwujemy. Dla wzmocnienia przekazu najlepiej udać się na wycieczkę, której stacją początkową będzie… Księżyc.
Podejdźmy do zadania kreatywnie, aby nie tylko zaciekawić dzieciaki anegdotami o naszej planecie, ale także pozwolić im na popuszczenie wodzy fantazji – śmiało możemy pokusić się o wykonanie rakiety z kartonu. Nasz odrzutowy pojazd dowolnie pokolorujmy, zaciekawiając dzieci całym procesem. Podczas „podróży” mogą towarzyszyć nam dźwięki prawdziwej rakiety, a po wylądowaniu oczom ukaże się planeta, o której dziś zgłębią wiedzę – Ziemia.
W tym miejscu przenieśmy zabawę na świeże powietrze i wprawmy maluchy w tryb odkrywcy – udawajmy, że wszystko, co nas otacza widzimy po raz pierwszy. Dotknijmy trawy, drzewa, zanurzmy dłoń w wodzie, posłuchajmy ptaków. Podczas każdego nowego bodźca możemy zadawać dzieciom angażujące pytania dotyczące środowiska i opowiadać ekologiczne anegdoty. To świetny wstęp do zabawy o świecie (w zanadrzu zostanie nam jeszcze siedem planet, w które możemy przenieść się za pomocą wyobraźni), niemniej tu i teraz, dzieci nauczą się jak dbać o to, co mieści się na Ziemi i zrozumieją, że jest naprawdę wyjątkowa!
Dzień Ziemi to idealna okazja na wspólne spędzenie czasu w duchu edukacji. Wykorzystując najprostsze przedmioty, które posiadamy w domu i otaczającą nas przyrodę mamy niespotykaną okazję, aby wytłumaczyć dzieciom jak działa nasza planeta i dlaczego tak ważne jest, aby każdy z nas o nią dbał. Wspólne spacery, segregacja odpadów oraz prace plastyczne z wizerunkiem Matki Ziemi – mamy nieskończenie wiele możliwości, dzięki którym ten dzień może być wyjątkowym – mówi Katarzyna Spieszko, Marketing Manager, MGA Entertainment Poland.
Odkrywcy skarbów… Ziemi oczywiście
Chcąc nauczyć dzieci dbania o naturę warto postawić na wspólne sadzonki. Wystarczy odrobina ziemi, ogrodowe przyrządy i wybrane nasiona. Zachęćmy nasze dziecko do zadbania o roślinkę od zasadzenia poprzez wyrośnięcie i wreszcie pełny rozkwit. To świetna lekcja o faunie i florze, ale także o trosce o żywy organizm oraz cierpliwości. W końcu na wszystko, co piękne należy w życiu nieco poczekać!
Dla młodszych dzieci świetną propozycją rozrywkowo-edukacyjną będzie łódź podwodna Big Adventures od marki Little Tikes. To zabawka, dzięki której dzieci mają możliwość przeżywania przygód poprzez naukę i doświadczenia. Łódź podwodna połączona z wizjerem pozwala na poszukiwanie skarbów i doglądanie podwodnego życia! W zestawie znajdziemy sitko, które pozwoli na przesiewanie piasku (np. ze znalezionych w „głębinach” muszelek) oraz pistolet na wodę, dzięki któremu schłodzimy się w upalne dni – w przerwach od podwodnych przygód. To nie tylko mnóstwo zabawy, ale także nauka o środowisku wodnym.
Pamiętajmy również, że to my, dorośli, mamy wpływ na to, czym bawi się nasze dziecko. Podczas wyboru zabawek warto postawić na produkty, które zostały stworzone w ekologicznym duchu z poszanowaniem wszelkich zasad. W MGA bardzo o to dbamy, np. seria Go Green marki Little Tikes została stworzona z plastiku z recyklingu. Ponadto wszystkie produkty serii pakowane są w kartonowe opakowania, co wpływa na ochronę środowiska – tłumaczy Katarzyna Spieszko, Marketing Manager, MGA Entertainment Poland. Pamiętajmy, że jeśli uda nam się zaszczepić w dzieciach pasję i miłość do otaczającej nas natury i przekazać ekologiczne wartości, na pewno łatwiej będzie im stosować poznane zasady w codziennym życiu – podsumowuje Katarzyna Spieszko, Marketing Manager, MGA Entertainment Poland.
MGA Entertainment jest jedną z największych i najszybciej rozwijających się prywatnych firm z branży zabawek i rozrywki na świecie. Firma z siedzibą w Los Angeles i oddziałami na całym świecie tworzy innowacyjne, zastrzeżone i licencjonowane produkty konsumenckie i rozrywkowe, w tym zabawki, gry, lalki, odzież, elektronikę użytkową, dekoracje domowe, artykuły papiernicze, artykuły sportowe, filmy i seriale telewizyjne. Rodzina MGA obejmuje wielokrotnie nagradzane marki, takie jak L.O.L. Surprise!™, Little Tikes®, Rainbow High™, Bratz®, MGA’s Miniverse™, Fluffie Stuffiez™, Na! Na! Na! Surprise™, BABY born®, Zapf Creation®. Więcej informacji znaleźć można na stronie www.mgae.com oraz w social mediach: LinkedIn, Twitter i Facebook.
Jak emocje wpływają na podatność młodzieży na dezinformację?
Jak dbać o aktywność fizyczną w ciąży i po porodzie
Porozumienie między największą śląską uczelnią i Szkołą w Chmurze
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Wojciech „Łozo” Łozowski: Ruszam z moim solowym projektem, ale nie mam już potrzeby bycia gwiazdorem jak kiedyś. Nowe utwory tworzyłem w różnych stanach emocjonalnych
Wokalista ma sporo muzycznych planów na najbliższe miesiące, szykuje bowiem oryginalny projekt solowy. Już niebawem premierę będzie miał jego najnowszy utwór. Właśnie realizowany jest teledysk. Wojciech „Łozo” Łozowski cieszy się na ten nowy etap swojej kariery i choć teraz o wiele spraw będzie musiał zadbać sam, to jednak bez wahania stawia czoła nowym wyzwaniom i wierzy, że to jest właśnie jego czas. Na autorskiej płycie znajdą się piosenki, które tworzył przez kilka ostatnich lat.
Psychologia
Beata Pawlikowska: To wszystko, czego doświadczyłam w dżungli amazońskiej, wstrząsnęło mną i pokazało mi prawdę o sobie samej. To właśnie był początek zmian w moim życiu
Pisarka preferuje podróżowanie w pojedynkę. Lubi wyjeżdżać w trudne, niedostępne rejony świata, bo takie wyprawy są także podróżą w głąb siebie. Chociażby w dżungli amazońskiej przekonała się, że decyzje, jakie podejmujemy na różnych etapach naszego życia, wynikają właśnie z naszego postrzegania samych siebie i świata. A z kolei to postrzeganie zależy od podświadomych przekonań, które są naszym wewnętrznym programem wgranym w dzieciństwie. W swojej książce zatytułowanej „Kody podświadomości” podróżniczka tłumaczy, że jeśli ktoś podświadomie wierzy na przykład w to, że nie ma prawa do szczęścia i jest gorszy od innych, to jego życiowa droga będzie właśnie wiernym odbiciem tych przekonań.
Konsument
Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność
Ponad połowa Europejczyków jedzących mięso aktywnie ogranicza jego roczne spożycie. Niemal 30 proc. co najmniej raz w tygodniu spożywa przynajmniej jedną roślinną alternatywę mięsa lub nabiału – wynika z badania ProVeg. Zmiana nawyków konsumenckich napędza branżę produktów roślinnych, ale wspomogłyby ją także zmiany systemowe, m.in. szersze dofinansowanie produkcji roślinnej kosztem mięsnej czy obniżenie podatku na żywność o niskim śladzie środowiskowym.