O padaczce w galerii handlowej. Zbliża się dzień solidarności z chorymi
Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations
ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl
W Galerii Północnej będzie można dowiedzieć się więcej o padaczce. Wszystko w ramach obchodów „Lawendowego Dnia”, który już od 16 lat zwraca uwagę na sytuacje osób dotkniętych tą chorobą.
Na świecie na epilepsję choruje ponad 50 milionów ludzi. W Polsce około 400 tysięcy – podaje NFZ. Co roku diagnozę słyszy natomiast niemal 27 tys. osób. Mimo to wokół tej choroby wciąż krąży wiele mitów i krzywdzących stereotypów, które wykluczają chorych. W ich pokonaniu pomaga od lat „Lawendowy Dzień”, obchodzony 26-go marca. Jego ideą jest popularyzacja wiedzy na temat tego schorzenia, a także uświadomienie społeczeństwu, z jakimi przeciwnościami każdego dnia mierzą się osoby z padaczką.
W tym roku wydarzenia towarzyszące dniu zawitają także do Galerii Północnej w Warszawie. W ramach „Lawendowych Dni 2024” Fundacja EPI-BOHATER już 24 marca zorganizuje tam wydarzenie, którego celem jest popularyzacja wiedzy o padaczce, a także okazanie solidarności z chorymi. Wydarzenie wypełnią atrakcje związane z kolorem fioletowym, który jest symbolem wsparcia i zrozumienia dla osób chorych na epilepsję.
W ramach akcji w Północnej będzie można dowiedzieć więcej się o padaczce: jak postępować w przypadku ataku u kogoś w otoczeniu, jak żyje się z tą chorobą na co dzień oraz jakie są najpowszechniejsze przekłamania związane z epilepsją. Całości towarzyszyć będą natomiast warsztaty, w których motywem przewodnim będzie kolor fioletowy – symbolizujący nadzieję, współczucie i wsparcie dla chorych. W Północnej będzie można m.in. stworzyć lawendowe mydełko i tzw. gniotek, czyli zabawkę antystresową. Nie zabraknie także okazji do wspólnego malowania płóciennych toreb – oczywiście na kolor fioletowy. Na scenie natomiast wystąpi dziecięcy zespół. Najmłodsi będą mogli też zrobić sobie zdjęcie z 2-metrowym Lawendowym Misiem.
– Organizowane w Północnej wydarzenie to nasz wyraz solidarności z chorymi na epilepsję, ale także wydarzenie, które ma przypomnieć o tym, że osoby z tą chorobą żyją w naszym społeczeństwie i każdego dnia walczą ze stygmatyzacją i stereotypami – mówi Barbara Andrzejewska, marketing manager Galerii Północnej w Warszawie. – W ten sposób, razem z Fundacją EPI-BOHATER, chcemy zwrócić uwagę na schorzenie, a przede wszystkim zwiększyć świadomość, przełamać powszechne mity i zachęcić do tego, aby każdy poszerzył swoją wiedzę o tym zaburzeniu neurologicznym, które dotka tak wiele osób w Polsce i na świecie – dodaje.
Pomóc ma w tym jeszcze jedno. Podczas organizowanych przez Fundację EPI-BOHATER „Lawendowych Dni 2024” będzie można zobaczyć nowy symbol walki z padaczką i wsparcia dla chorych. Jest nim fioletowa kokarda. – Padaczka to choroba, która jest dobrze poznana medycznie. Tymczasem społeczeństwo wciąż ma głowie niewłaściwy jej obraz, zwłaszcza dotyczący objawów i przebiegu. W efekcie chorzy czują się niezrozumiani przez pracodawców czy przyjaciół – mówi Alicja Lisowska, prezes Fundacji EPI-BOHATER. – „Lawendowe Dni 2024”, które w tym roku odbywają się także w Północnej, mają pomóc w zmianie jej postrzegania. Wiele osób wciąż nie zdaje sobie sprawy z tego, że padaczka to najczęściej diagnozowana dziś przewlekła choroba neurologiczna, która może dotknąć każdego – dodaje.
Wydarzenie przygotowane w Północnej rozpocznie się o godz. 14.00. A już 26 marca w ramach akcji Fundacji EPI-BOHATER na fioletowo podświetlone zostaną m.in. Pałac Kultury i Nauki w Warszawie i Most Śląsko-Dąbrowski.
Krótkowzroczność pod kontrolą: jak dbać o prawidłowy rozwój wzroku dziecka?
Światło - naturalny sposób na dobre samopoczucie
Niedobór tego hormonu daje u dorosłych niejednoznaczne objawy - "Sprawdź HGH!"
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Teatr
Edyta Herbuś: Teraz mam taki moment obfitości, że mogę wybierać role, które są dla mnie najciekawsze. Ale na pewno muszę sobie zafundować reset, żeby utrzymać równowagę w życiu
Tancerka lubi wypoczywać aktywnie. Po intensywnym okresie w pracy najpierw daje sobie jednak chwilę na złapanie oddechu i szybką regenerację, a dopiero później rusza na podbój danej okolicy. Edyta Herbuś zaznacza, że często decyduje się na pasjonujące wyprawy, dzięki którym może zwiedzać i poznawać urokliwe zakątki świata. Ale zdarza się również tak, że wybiera beztroskie wakacje na plaży pod palmami. Tegoroczny urlop będzie jednak krótki.
Media
Wojciech „Łozo” Łozowski: Wziąłem już udział w większości fajnych dużych formatów telewizyjnych. Dostaję też wiele paździerzowych propozycji i je staram się odrzucać
Wokalista miał już okazję uczestniczyć w takich produkcjach jak: „Taniec z gwiazdami”, „Must Be The Music. Tylko muzyka”, „Azja Express”, „Lego Masters” i „Pokonaj mnie, jeśli potrafisz”. Jak podkreśla, bardzo ceni oryginalne projekty telewizyjne, bo dzięki nim może przeżyć wyjątkowe przygody i nauczyć się czegoś nowego. Dlatego też nie wyklucza, że gdy padnie kolejna ciekawa propozycja, znów weźmie udział w podobnym projekcie.
Firma
Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe
Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.