News powiązane z reklamacja

2015-01-02 | 06:40
Konsument
Nieudaną imprezę sylwestrową można reklamować. Organizator powinien zwrócić część kosztów News powiązane z reklamacja

Nieudaną imprezę sylwestrową można reklamować. Organizator powinien zwrócić część kosztów

Zakupiony bilet na imprezę sylwestrową jest umową, dlatego mamy prawo żądać rekompensaty za niedopełnienie jej warunków. Najlepiej zawrzeć umowę na piśmie, gdzie wyraźnie będzie zaznaczona np. liczba ciepłych dań, rodzaj i forma muzyki. Ułatwi to dochodzenie roszczeń w przypadku niedotrzymania warunków balu sylwestrowego. Reklamować można też nieudaną fryzurę i makijaż.
więcej
2014-08-22 | 05:55
Konsument
Niezadowolony turysta ma prawo do reklamacji, nawet w przypadku ofert last minute

Niezadowolony turysta ma prawo do reklamacji, nawet w przypadku ofert last minute

Coraz więcej turystów wie, że nieudany wyjazd można zareklamować. W ubiegłym roku do Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce wpłynęło blisko 1,5 tys. zażaleń na przewoźników i organizatorów wycieczek. Ważne jest, żeby na miejscu wypoczynku dokumentować (np. zdjęciami) wszelkie nieprawidłowości i niedogodności. Części problemów turyści mogą uniknąć przed wyjazdem, dokładnie zapoznając się z umową, jaką podpisują z organizatorem, i doprecyzowując niejasne określenia w niej zawarte.
więcej
2014-06-27 | 06:05
Podróże
Startuje sezon wakacyjno-urlopowy. Eksperci namawiają: przed wyjazdem sprawdź swoje prawa

Startuje sezon wakacyjno-urlopowy. Eksperci namawiają: przed wyjazdem sprawdź swoje prawa

Już dziś czwarta edycja Dnia Podróżującego Konsumenta, organizowanego na początku sezonu urlopowego przez Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK). Eksperci zalecają, by do każdego wyjazdu dobrze się przygotować – zapoznać się z prawami konsumenta, ubezpieczeniem podróży, czy właściwie oznaczyć bagaż. Pomoże to w uniknięciu wielu niespodziewanych sytuacji. Przy problemach w podróży zagranicznej należy zwrócić się do Europejskiego Centrum Konsumenckiego – m.in. w kwestii nieuwzględnionej reklamacji czy ewentualnych roszczeń do przedsiębiorców.
więcej
2014-06-27 | 06:05
Konsument
Rośnie liczba skarg podróżnych na przewoźników i biura podróży. Najwięcej dotyczy linii lotniczych

Rośnie liczba skarg podróżnych na przewoźników i biura podróży. Najwięcej dotyczy linii lotniczych

W ubiegłym roku do europejskich centrów konsumenckich w całej Unii Europejskiej wpłynęło 80 tys. różnych spraw, co oznacza wzrost o 11 procent w porównaniu z 2012 rokiem. W tej puli skarg było ponad 32 tys. – ich liczba wzrosła o ponad 9 procent. Najwięcej, bo blisko 1/3 zażaleń, dotyczyła transportu, przede wszystkim lotniczego. W Polsce odnotowano 3 tys. spraw (w tym mniej więcej po połowie skarg i pytań). Dziś rusza czwarta edycja Dnia Podróżującego Konsumenta, organizowanego na początku sezonu urlopowego przez Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK).
więcej
2014-06-23 | 06:20
Konsument
Nowa ustawa o prawach konsumenta wejdzie z półrocznym opóźnieniem. Duże zmiany czekają głównie kupujących w internecie

Nowa ustawa o prawach konsumenta wejdzie z półrocznym opóźnieniem. Duże zmiany czekają głównie kupujących w internecie

Z półrocznym opóźnieniem zaczną w Polsce obowiązywać nowe przepisy o prawach konsumenta kupującego m.in. w sieci. Zgodnie z dyrektywą powinny one wejść w życie w połowie czerwca, jednak odpowiednią ustawę dopiero podpisał prezydent. Nowe przepisy w ocenie ekspertów mają przyczynić się do rozwoju handlu w internecie. Zyskają przede wszystkim klienci, którzy będą mieli większą jasność, co i po jakiej cenie zamawiają, będą też mogli łatwiej reklamować towar. Dla przedsiębiorców początkowo będzie to oznaczało konieczność przystosowania się do nowych wymogów, ale w konsekwencji wzajemne relacje sklepów i klientów będą łatwiejsze.
więcej
2013-07-15 | 06:00
Handel
Polacy chętnie robią zakupy za granicą. Wtedy też mają prawo do reklamacji

Polacy chętnie robią zakupy za granicą. Wtedy też mają prawo do reklamacji

Sezon wyprzedaży trwa, również w innych krajach UE, a Polacy coraz chętniej z nich korzystają. Kupując w Paryżu, Mediolanie czy Londynie mamy takie samo prawo do złożenia reklamacji jak w Polsce – przypomina Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Problem w tym, że jeśli w przypadku danego towaru nie obowiązuje eurogwarancja, powinniśmy towar zareklamować w państwie, w którym go kupiliśmy.
więcej
2012-12-31 | 06:20
Konsument
Na Sylwestra wydamy w tym roku co najmniej 312 zł. Nieudaną zabawę można reklamować

Na Sylwestra wydamy w tym roku co najmniej 312 zł. Nieudaną zabawę można reklamować

W tym roku co dziesiąty Polak spędzi Sylwestra na balu lub zorganizowanej imprezie w lokalu. Każdy, kto nie będzie z niej zadowolony, ma prawo do reklamacji. Warunek jest jeden: musi udowodnić, że jej organizator nie wywiązał się z tego, co wcześniej deklarował.
więcej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Konsument

Tanie dekoracje do domu coraz poważniejszym problemem dla środowiska. Eksperci ostrzegają przed skutkami fast homeware

Sztuczne dekoracje kwiatowe, wiosenne wianki, puchate króliki, kurczaczki wielkanocne czy plastikowe świecidełka bożonarodzeniowe – ostatnie lata to prawdziwy boom na sezonowe dekoracje do domu. Trend ten znacząco zyskał na popularności w czasie pandemii, kiedy w domach pracowaliśmy i spędzaliśmy większość wolnego czasu, a podchwyciły go sklepowe marki, które wprowadziły do oferty taki asortyment i kuszą sezonowymi promocjami na niego. Eksperci podkreślają, że o ile w dekorowaniu domu nie ma nic złego, o tyle wybieranie tanich dekoracji i zmienianie ich co kilka tygodni czy miesięcy to trend szkodliwy i dla naszych portfeli, i dla środowiska. I porównują fast homeware do szkodliwości fast fashion, czyli taniej mody w naszych szafach.

Psychologia

Beata Pawlikowska: To wszystko, czego doświadczyłam w dżungli amazońskiej, wstrząsnęło mną i pokazało mi prawdę o sobie samej. To właśnie był początek zmian w moim życiu

Pisarka preferuje podróżowanie w pojedynkę. Lubi wyjeżdżać w trudne, niedostępne rejony świata, bo takie wyprawy są także podróżą w głąb siebie. Chociażby w dżungli amazońskiej przekonała się, że decyzje, jakie podejmujemy na różnych etapach naszego życia, wynikają właśnie z naszego postrzegania samych siebie i świata. A z kolei to postrzeganie zależy od podświadomych przekonań, które są naszym wewnętrznym programem wgranym w dzieciństwie. W swojej książce zatytułowanej „Kody podświadomości” podróżniczka tłumaczy, że jeśli ktoś podświadomie wierzy na przykład w to, że nie ma prawa do szczęścia i jest gorszy od innych, to jego życiowa droga będzie właśnie wiernym odbiciem tych przekonań.