Mówi: | Lidia Trawińska |
Funkcja: | współwłaścicielka Centrum Medycznego VIMED |
Terapia fenotypowa oczyszcza organizm i zapobiega chorobom cywilizacyjnym
Terapia fenotypowa to kompleksowy program profilaktyki zdrowotnej. Jej celem jest wspomaganie sił obronnych organizmu, dzięki którym zwalcza on choroby. Terapia ta składa się z trzech elementów: określenia indywidualnego fenotypu pacjenta, ułożenie diety dopasowanej do tego fenotypu oraz zabiegów medycyny fizykalnej.
– To indywidualne podejście do pacjenta nie tylko ze względu na jego sposób odżywiania, lecz również ze względu na jego fizyczne i psychiczne dolegliwości. Ponieważ w dzisiejszych czasach wszyscy mamy zarówno problem z nietolerancjami pokarmowymi, jak i z dopadającą nas depresją, nie potrafimy walczyć odpowiednio ze stresem, który jest tak naprawdę czynnikiem wpływającym również na nasze samopoczucie. Tylko podejście całościowe daje rzeczywiście fantastyczne efekty – mówi Lidia Trawińska, współwłaścicielka Centrum Medycznego VIMED, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Fenotyp to zespół anatomicznych, fizjologicznych i biochemicznych cech organizmu, które są wynikiem współdziałania czynników dziedzicznych i warunków środowiska. Indywidualny fenotyp pacjenta lekarz ustala poprzez badania krwi, stanu narządów wewnętrznych oraz testy na nietolerancję pokarmową. Po poznaniu fenotypu lekarz prowadzący ustala plan terapii i kieruje pacjenta do dietetyka, który układa plan żywieniowy. Dieta fenotypowa komponowana jest w oparciu o indywidualny kod metaboliczny każdego pacjenta. Oznacza to, że zaspokaja ona potrzeby wyłącznie osoby, dla której jest ułożona.
– Powinniśmy pomyśleć o takiej terapii już we wczesnym dzieciństwie, a może nawet jeszcze przed. Terapia fenotypowa to przygotowanie do rzeczywiście lepszego życia. To właściwa detoksykacja organizmu, właściwe odżywianie i dotlenianie. Bo mimo że wydaje nam się, że nie mamy problemu z dotlenieniem organizmu, jest inaczej – wyjaśnia Lidia Trawińska.
Terapia, oprócz diety, obejmuje także spersonalizowane zabiegi medycyny fizykalnej. Jest to gałąź medycyny, która wykorzystuje naturalne metody lecznicze i czynniki fizyczne w leczeniu, fizjoterapii, prewencji i diagnostyce. Do zabiegów medycyny fizykalnej należy między innymi krioterapia, masaż leczniczy, magnetoterapia i kawitacja.
– Nowoczesne zabiegi medycyny fizykalnej przede wszystkim usprawniają szlaki metaboliczne i pozwalają na lepszą detoksykację organizmu. Bo oczywiście organizm codziennie się oczyszcza, natomiast nie dajemy mu szansy, aby te procesy oczyszczania przebiegały we właściwy sposób – podkreśla Lidia Trawińska.
Terapia fenotypowa dogłębnie oczyszcza i regeneruje organizm, obniża poziom cukru i złego cholesterolu, reguluje ciśnienie krwi, zwiększa wydolność organizmu, mobilizuje jego naturalne systemy obronne do walki z chorobami i poprawia pracę narządów wewnętrznych. Tym samym zapobiega rozwojowi chorób cywilizacyjnych, takich jak miażdżyca, cukrzyca, otyłość, nadciśnienie tętnicze. Jej zwolennikami są gwiazdy i ludzie biznesu, między innymi Andrzej Mleczko, Paulla, Maja Sablewska.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.