Mówi: | Ada Fijał, aktorka, prezenterka Natalia Uliasz, modelka Edyta Zając, modelka |
Ada Fijał: Projekty Macieja Zienia są na światowym poziomie. Tym nazwiskiem powinniśmy się chwalić za granicą
Ada Fijał, Natalia Uliasz i Edyta Zając nie ma wątpliwości, że polska branża modowa bez Macieja Zienia nie byłaby aż tak wartościowa. Ten uzdolniony projektant ma na swoim koncie kolekcje, które odbiły się szerokim echem, nie tylko w Polsce, ale i za granicą. I choć na rynku jest od 25 lat, to nigdy nie idzie drogą na skróty, nie popada w rutynę, nie lubi się powtarzać i za każdym razem zaskakuje niebanalnymi kreacjami, które są tworzone z finezją i zachwycają krawieckim kunsztem. Pokaz jubileuszowej kolekcji „Black and White Symphony” odbył się na scenie Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie.
Kolekcja przygotowana na jubileusz to podsumowanie dotychczasowych 25-lat funkcjonowania Macieja Zienia w branży modowej, a jednocześnie otwarcie nowego etapu w jego twórczości. Projektant niejednokrotnie udowodnił już, że kocha klasykę i potrafi się nią bawić. Przygotowane przez niego kreacje to prawdziwa symfonia kobiecości. Tym razem na wybiegu dominowała czerń i biel, które jak się okazuje, mogą mieć wiele odsłon i odcieni. Jedynym kolorowym akcentem był niezwykle stylowy, czerwony garnitur zainspirowany marką MARTINI. “Black and White Symphony” to coś więcej niż pokaz mody. Ponad tysiąc osób wzięło udział w niezwykłym spektaklu i wydarzeniu artystycznym, w którym moda stała się muzyką.
– Nie mogę oddychać nie tylko z powodu gorsetu, który mam od Macieja, ale też z wrażeń, które wyniosłam z jego pokazu. Przepiękne kreacje, bardzo dużo mi się spodobało i już wiem, które na pewno założę. Ale też obłędne miejsce – Teatr Narodowy, Opera, scena i kolory, zrobiły niesamowity klimat, godny 25-lecia. Naprawdę piękny pokaz. Maciek, ogromne gratulacje – mówi agencji Newseria Lifestyle Ada Fijał.
Aktorka jest pełna uznania wobec talentu Macieja Zienia. Jej zdaniem, to projektant światowego formatu, nasza chluba narodowa.
– To, co zobaczyliśmy, to jest moda na światowym poziomie i myślę, że takim nazwiskiem jak Maciej Zień moglibyśmy chwalić się za granicą – mówi.
Ada Fijał czuje się wyróżniona tym, że mogła wziąć udział w tak niebanalnym wydarzeniu. Każdy pokaz Macieja Zienia traktuje jak święto i nie wyobraża sobie, by mogło jej nie być właśnie w tym miejscu. Na wybiegu jubileuszową kolekcję zaprezentowało 39 modelek. Kreacje projektanta ze wcześniejszych pokazów miało też na sobie ponad dwadzieścia gwiazd, które zasiadły na widowni.
– Dogadaliśmy się z Maćkiem, w jakim looku on mnie widzi i co zakładam na siebie. Chociaż trochę mu to zepsułam, bo dołożyłam jakieś swoje elementy. Czyli generalnie jest to kreacja Maćka, a ta cząstka „zepsucia”, to wizja moja i stylisty, z którym współpracuję. Muszę też powiedzieć, że ja kocham wysokie obcasy i myślę, że to jest takie miejsce i taki czas, w którym fajnie te obcasy założyć. Ale teraz też nie ma czegoś takiego jak must have, wszystko zależy od naszej fantazji, od naszych pomysłów – dodaje Ada Fijał.
Kreacje Macieja Zienia na wybiegu prezentowała też między innymi Natalia Uliasz. Modelka nie ukrywa, że jest pod wrażeniem najnowszej kolekcji projektanta, który za każdym stawia sobie poprzeczkę coraz wyżej.
– Stresuje się, zwłaszcza te kilka minut przed wyjściem, to już wchodzi taka adrenalina, ale jest ona bardzo przyjemna i taka motywująca. Moim zdaniem, pokaz był piękny, Maciek tworzy przepiękne rzeczy, więc bardzo się cieszę, że mogłam być częścią tego – mówi.
Maciej Zień funkcjonuje w branży modowej już ćwierć wieku. Z okazji jubileuszu, Natalia Uliasz, jego muza i modelka życzy mu kolejnych sukcesów i niezwykle trafionych projektów.
– Życzę Maćkowi kolejnych 25 lat. Zresztą on sam to powiedział na backstage’u, że ma nadzieję, że się wszyscy zobaczymy za kolejne 25 lat – dodaje.
Również Edyta Zając nie ukrywa, że pokazowi Macieja Zienia towarzyszą ogromne emocje. I mimo, że brała udział w przygotowaniach od podszewki, to jednak już podczas samego wydarzenia wrażenia są nie do opisania.
– Zawsze czuję taką pozytywną adrenalinę. I tak też było dzisiaj, jak tylko puścili ten dym, to serce jakby zaczęło mocniej bić. Dla mnie te jego pokazy zawsze są takie sentymentalne i bardzo się cieszę, że mogłam też dzisiaj wystąpić w roli modelki. 25 lat to wspaniała rocznica, wspaniały jubileusz. Znamy się z Maćkiem bardzo, bardzo długo – mówi.
Modelka bardzo ceni sobie tę znajomość, bo jak podkreśla, Maciej Zień jest niezwykle inspirującą i wartościową osobą.
– Przede wszystkim Maciej jest cudownym człowiekiem, bardzo ciepłym, bije od niego taka siła spokoju. I zawsze jest mi przyjemnie z nim współpracować, nigdy nie ma jakichś stresujących sytuacji. On zawsze do każdego zwraca się z szacunkiem. Jest to więc bardziej przyjemność niż praca – dodaje.
Czytaj także
- 2025-02-12: Młodzi naukowcy przez niskie płace odchodzą z uczelni. To duże zagrożenie dla rozwoju polskiej gospodarki i technologii
- 2025-01-31: Zmieni się definicja mobbingu. Nowe prawo da skuteczniejsze narzędzia ochrony nękanym pracownikom
- 2025-01-20: Czterodniowy tydzień pracy testuje coraz więcej organizacji. Przynosi korzyści zarówno pracownikom, jak i firmom
- 2025-02-06: Firmy stawiają na coraz większą autonomię pracowników. To ważne szczególnie dla młodego pokolenia
- 2025-01-15: Pracodawcy apelują o usprawnienie wydawania zezwoleń na pracę cudzoziemcom. Nowe regulacje tylko w części w tym pomogą
- 2025-01-07: W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników. Ratunkiem dla rynku pracy wzrost zatrudnienia cudzoziemców
- 2024-11-18: Maciej Rock: „Must Be the Music” to jeden z moich ulubionych programów. Szczególnie wspominam Korę
- 2024-11-26: Maciej Rock: „Halo tu Polsat” to bardzo trudny program. Jesteśmy przed kamerami przez trzy godziny i cały czas musimy zachować energię
- 2025-01-03: Maciej Rock: Nie mam ulubionego gatunku muzyki ani wykonawcy. Zetknięcie się z artystami wykonującymi muzykę rockową, mroczną czy disco polo jest niezwykle fascynujące
- 2024-11-04: Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Adam Kszczot: Bardzo żałuję, że nie da się drugi raz wystartować w „Tańcu z gwiazdami”. W tym roku planuję za to z żoną pójść na kurs tańca
Biegacz zapewnia, że doskonale czuje się na parkiecie i choć musi jeszcze popracować nad techniką, to taniec sprawia mu mnóstwo przyjemności, poprawia nastrój i dodaje pozytywnej energii. Wiosną ubiegłego roku Adama Kszczota można było oglądać w „Tańcu z gwiazdami”. Partnerowała mu Katarzyna Vu Manh. Niestety jego przygoda z formatem trwała bardzo krótko.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Handel
Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.