Newsy

Dorota Soszyńska: Polki radzą sobie znacznie lepiej w biznesie niż inne Europejki

2014-12-02  |  06:00
Mówi:Dorota Soszyńska
Funkcja:współwłaścicielka i dyrektor kreatywna
Firma:Oceanic i Euro Fragrance
  • MP4
  • Polki to fantastyczne kobiety, które świetnie radzą sobie w biznesie – uważa Dorota Soszyńska. Współwłaścicielka marki Oceanic podkreśla, że spośród krajów Unii Europejskiej to właśnie w Polsce najwięcej kobiet ma prywatne przedsiębiorstwa. Zdaniem Soszyńskiej kobiety są naturalnie predysponowane do zajmowania się biznesem, odznaczają się bowiem większą podzielnością uwagi i lepszą organizacją pracy niż mężczyźni.

    Z raportu Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej wynika, że istnieje związek między liczbą kobiet zatrudnionych na kierowniczych stanowiskach a osiągnięciami przedsiębiorstwa. Im więcej kobiet w zarządzie, tym lepsze wyniki finansowe firmy.

    Zdaniem Doroty Soszyńskiej Polki doskonale radzą sobie w biznesie, co wynika z ich cech charakteru. Kobiety są bardziej zorganizowane i mają większą podzielność uwagi niż mężczyźni, poza tym panie są też lepiej wykształcone. Z danych GUS wynika, że 58 proc. studentów to kobiety i częściej niż mężczyźni podejmują także studia podyplomowe i doktoranckie.

    Polki sobie doskonale radzą i są wyjątkowe nawet na tle Europy. Najlepszym dowodem  na to jest nasza nowa pani premier. Jest wiele kobiet w biznesie, które sobie świetnie radzą i to wynika z naszych predyspozycji. Około 25 proc. kobiet ma prywatne przedsiębiorstwa, natomiast w Unii Europejskiej zaledwie 17 proc, czyli na tle Europy naprawdę wypadamy fantastycznie – mówi Dorota Soszyńska, współwłaścicielka i dyrektor kreatywna marek Oceanic i Euro Fragrance, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria.

    Zdaniem Soszyńskiej Polki nie tylko mają doskonałe kwalifikacje do zajmowania się biznesem, lecz także potrafią doskonale odnaleźć się w tym świecie i zachować w każdej sytuacji. Pod tym względem wyróżniają się również na tle swoich koleżanek po fachu z innych krajów Europy. Mimo to wciąż znacznie mniej kobiet niż mężczyzn robi karierę na stanowiskach kierowniczych w dużych przedsiębiorstwach. Z raportu Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej wynika, że w zarządach i radach nadzorczych największych polskich spółek zasiada mniej niż 15 proc. kobiet, a funkcję prezesa sprawuje zaledwie 7 proc.

    Mężczyźni powinni dostrzec siłę, która jest w kobietach. Cały czas jednak są one dyskryminowane. Niestety, często kobieta na tym samym stanowisku co mężczyzna zarabia mniej, mimo że Polki są wybitnie przedsiębiorcze – mówi Dorota Soszyńska.

    Twórczyni marki Oceanic podkreśla, że zajmowanie się biznesem, a zwłaszcza prowadzenie własnej firmy, wymaga odpowiednich cech charakteru, przede wszystkim pracowitości i odporności psychicznej. Najtrudniejsze jest opanowanie stresu i wzięcie odpowiedzialności za swoich podwładnych.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Film

    Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach

    Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.

    Gwiazdy

    Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami

    Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.

    Konsument

    Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

    Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.