Newsy

Dorota Soszyńska: Polki radzą sobie znacznie lepiej w biznesie niż inne Europejki

2014-12-02  |  06:00
Mówi:Dorota Soszyńska
Funkcja:współwłaścicielka i dyrektor kreatywna
Firma:Oceanic i Euro Fragrance
  • MP4
  • Polki to fantastyczne kobiety, które świetnie radzą sobie w biznesie – uważa Dorota Soszyńska. Współwłaścicielka marki Oceanic podkreśla, że spośród krajów Unii Europejskiej to właśnie w Polsce najwięcej kobiet ma prywatne przedsiębiorstwa. Zdaniem Soszyńskiej kobiety są naturalnie predysponowane do zajmowania się biznesem, odznaczają się bowiem większą podzielnością uwagi i lepszą organizacją pracy niż mężczyźni.

    Z raportu Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej wynika, że istnieje związek między liczbą kobiet zatrudnionych na kierowniczych stanowiskach a osiągnięciami przedsiębiorstwa. Im więcej kobiet w zarządzie, tym lepsze wyniki finansowe firmy.

    Zdaniem Doroty Soszyńskiej Polki doskonale radzą sobie w biznesie, co wynika z ich cech charakteru. Kobiety są bardziej zorganizowane i mają większą podzielność uwagi niż mężczyźni, poza tym panie są też lepiej wykształcone. Z danych GUS wynika, że 58 proc. studentów to kobiety i częściej niż mężczyźni podejmują także studia podyplomowe i doktoranckie.

    Polki sobie doskonale radzą i są wyjątkowe nawet na tle Europy. Najlepszym dowodem  na to jest nasza nowa pani premier. Jest wiele kobiet w biznesie, które sobie świetnie radzą i to wynika z naszych predyspozycji. Około 25 proc. kobiet ma prywatne przedsiębiorstwa, natomiast w Unii Europejskiej zaledwie 17 proc, czyli na tle Europy naprawdę wypadamy fantastycznie – mówi Dorota Soszyńska, współwłaścicielka i dyrektor kreatywna marek Oceanic i Euro Fragrance, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria.

    Zdaniem Soszyńskiej Polki nie tylko mają doskonałe kwalifikacje do zajmowania się biznesem, lecz także potrafią doskonale odnaleźć się w tym świecie i zachować w każdej sytuacji. Pod tym względem wyróżniają się również na tle swoich koleżanek po fachu z innych krajów Europy. Mimo to wciąż znacznie mniej kobiet niż mężczyzn robi karierę na stanowiskach kierowniczych w dużych przedsiębiorstwach. Z raportu Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej wynika, że w zarządach i radach nadzorczych największych polskich spółek zasiada mniej niż 15 proc. kobiet, a funkcję prezesa sprawuje zaledwie 7 proc.

    Mężczyźni powinni dostrzec siłę, która jest w kobietach. Cały czas jednak są one dyskryminowane. Niestety, często kobieta na tym samym stanowisku co mężczyzna zarabia mniej, mimo że Polki są wybitnie przedsiębiorcze – mówi Dorota Soszyńska.

    Twórczyni marki Oceanic podkreśla, że zajmowanie się biznesem, a zwłaszcza prowadzenie własnej firmy, wymaga odpowiednich cech charakteru, przede wszystkim pracowitości i odporności psychicznej. Najtrudniejsze jest opanowanie stresu i wzięcie odpowiedzialności za swoich podwładnych.

    Czytaj także

    Transmisje online

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Psychologia

    Handel

    Sieci handlowe i producenci żywności wycofują jaja z chowu klatkowego. Już co trzecie opakowanie jaj pochodzi z chowów alternatywnych

    Niemal 75 proc. Polaków negatywnie ocenia hodowlę klatkową. Podobny odsetek uważa, że firmy powinny publicznie informować o postępach w wycofywaniu jaj klatkowych. W ślad za rosnącą świadomością społeczną firmy coraz częściej rezygnują ze sprzedaży jaj od kur w klatkach. Do końca 2023 r. 161 firm działających w Polsce, w tym wszystkie największe sieci sklepów, zobowiązało się wycofać jaja klatkowe, a ponad 39 proc. z nich wdrożyło już swoje zobowiązania w życie – wynika z raportu Stowarzyszenia Otwarte Klatki i Fundacji Alberta Schweitzera.

    IT i technologie

    Sztuczna inteligencja coraz bliższa ludzkiemu sposobowi przyswajania wiedzy. Naukowcy opracowali model, który uczy się języka tak jak dzieci

    Naukowcy z Uniwersytetu Nowojorskiego opracowali model uczenia maszynowego, który naśladuje sposób, w jaki dzieci uczą się języka. Wykorzystując nagrania wideo i audio rejestrowane z perspektywy małego dziecka, model z powodzeniem nauczył się dopasowywać słowa do odpowiadających im obrazów. Wysoka, dwukrotnie większa niż w przypadku dużo większych modeli skuteczność pozwala przypuszczać, że jesteśmy bliscy zrozumienia tego, w jaki sposób dzieci zaczynają rozumieć język i go używać. Dotychczas poruszaliśmy się w obszarze niepotwierdzonych, a jedynie uprawdopodobnionych teorii.