Newsy

Dzieci dotknięte autyzmem można wesprzeć finansowo, oglądając specjalne filmiki na YouTube

2015-04-07  |  06:10

Z amerykańskich badań wynika, że 1 na 88 dzieci na świecie rodzi się z autyzmem. Aby zminimalizować skutki tego schorzenia, konieczna jest jak najwcześniejsza diagnoza. Pomóc im stara się akcja fundacji „Pomaganie jest trendy”. Jej organizatorzy zbierają pieniądze na terapię dzieci autystycznych poprzez realizację specjalnych teledysków i bajek, które można obejrzeć w sieci.

Idea jest taka, że my nie chcemy wyciągać ręki po coś, lecz chcemy dawać coś w zamian, dawać jakiś produkt. Wcześniej wrzucaliśmy rzeczy, które robiliśmy, czyli filmiki, piosenki i bajki, na YouTube i korzystaliśmy z tego, że poprzez generowanie reklam można zdobyć jakieś pieniądze. Teraz pojawiła się możliwość sprzedawania bajek, bo znalazł się wydawca – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Krzysztof Gorzkiewicz, prezes fundacji Pomaganie jest trendy.

Tomik pod tytułem „Anielskie bajki” został napisany przez pomysłodawcę akcji i założyciela fundacji Krzysztofa Gorzkiewicza. Do współpracy udało się zaprosić wiele znanych osobistości: aktorów, muzyków, dziennikarzy i polityków. W sumie 52 osoby. Bajki czytają m.in. kardynał Stanisław Dziwisz, były prezydent Aleksander Kwaśniewski, premier Ewa Kopacz, Anna Komorowska, Ewa Błaszczyk, Daniel Olbrychski czy Adam „Nergal” Darski

Nergal czyta bajkę wspólnie z kardynałem Dziwiszem, między nimi jest Basia Kurdej-Szatan. Może to się wydać kontrowersyjne, ale z drugiej strony chcemy pokazać, że ci ludzie mają do siebie dystans i robią coś razem, żeby komuś pomóc. Właściwie żyjemy w takim świecie, gdzie bez kontrowersji – oczywiście jeżeli ona jest ze smakiem i nikomu nie szkodzi, nie jesteśmy w stanie dotrzeć do mediów. A my musimy być w mediach, by dotrzeć do ludzi, bo dzięki temu będziemy mieć pieniądze, żeby pomagać dzieciom. To jest transakcja wiązana – tłumaczy Krzysztof Gorzkiewicz.

Akcja „Pomaganie jest trendy” prowadzona jest od 5 lat. Podczas pierwszej edycji celem była pomoc ludziom chorym na białaczkę, zachęcanie do rejestrowania się w bazie dawców szpiku kostnego i propagowanie wiedzy na temat przeszczepów.

 Od drugiej edycji poruszył nas temat autyzmu, bo jest to duży problem. Autyzm nie jest wyleczalny, tak samo można powiedzieć, że autyzm nie jest chorobą, bo nie ma go na liście. Niemniej jego objawy można zminimalizować do takiego stopnia, że widząc takie dziecko na ulicy, nikt nie będzie w stanie poznać, że to autysta. Najważniejsze jest jednak wczesne wykrycie – mówi Gorzkiewicz.

Gorzkiewicz przyznaje, że projekt „Pomaganie jest trendy” od samego początku jest pozytywnie odbierany i każdy, kto jest zaproszony do udziału w nim, z przyjemnością angażuje się w pomoc.

Właściwie nie zdarzyło mi się, żeby ktoś odmówił na zasadzie nie, bo nie. Wszyscy się zgadzają, wszyscy chcą pomagać. „Pomaganie jest trendy” do tej pory było projektem, teraz jest fundacją. U nas wszystko jest przejrzyste i faktycznie pomagamy – zapewnia Gorzkiewicz.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.