Newsy

Katarzyna Szymańska ulubioną projektantką Barbary Kurdej-Szatan

2014-04-16  |  06:55
Barbara Kurdej-Szatan zdradziła, że ubiera się głównie u Katarzyny Szymańskiej, projektantki mody z Poznania. Panie połączyła podobna wrażliwość i miłość do teatru. Katarzyna Szymańska modą zajmuje się od 10 lat. W jej kreacjach chodziły m.in.: Joanna Horodyńska, Reni Jusis, Laura Łącz, Monika Jarosińska oraz Marta Podulka, finalistka IV edycji „Mam Talent".

Poznałam Basię w Warszawie, w Teatrze Muzycznym Roma. Okazało się, że mamy bardzo dużo wspólnego. Interesujemy się modą i teatrem, a przede wszystkim lubimy się śmiać. Basia jest też wrażliwą osobą, podobną do mnie. Pokazałam jej ubrania, zrobiliśmy mini sesję zdjęciową w Warszawie i tak się zaczęło. Basia jest bardzo otwartą osobą i cieszę się, że mi zaufała – mówi o współpracy z aktorką Katarzyna Szymańska.

Barbara Kurdej-Szatan w strojach poznańskiej projektantki wystąpiła m.in. podczas konferencji ramówkowej „Pytania na śniadanie” oraz goszcząc w programie śniadaniowym właśnie z Katarzyną Szymańską. Zdjęcia aktorki znajdują się także na stronie internetowej projektantki.

Katarzyna Szymańska tworzy pod trzema markami, czyli Bianco-Nero, Schimka oraz pod własnym nazwiskiem. Jej kreacje są kobiece i eleganckie. W wiosennym sezonie zaprojektowała stroje w zestawieniu kolorów biały-czarny.

Pokazałam w tym sezonie białe płaszcze, sukienki, spódnice z białej bawełny pokryte delikatną fakturą, połączone z pastelowymi kolorami. Pastelowe kolory są w postaci dodatków i biżuterii, bo takim mocnym akcentem w tej kolekcji jest kolor czarny, który jest elementem dekoracyjnym i podkreśla linię kobiety – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Katarzyna Szymańska jest absolwentką Wydziału Projektowania na łódzkiej ASP. Talent do projektowania odziedziczyła po mamie i babci, która była krawcową. 

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Edyta Herbuś: Rozmawiałam z produkcją na temat mojej ewentualnej roli w „Tańcu z gwiazdami”. Wierzę, że stworzą taką, która będzie dla mnie inspirująca

Tancerka przyznaje, że kiedy dostała propozycję udziału w ostatniej edycji „Tańca z gwiazdami”, to choć miała apetyt na powrót do tej produkcji, po rozważeniu wszystkich za i przeciw jednak ją odrzuciła. Z jednej strony miała już inne zobowiązania zawodowe, a z drugiej – zależało jej na tym, by powrócić do show nie tylko w charakterze instruktorki, ale zaprezentować się widzom z nieco innej strony. Edyta Herbuś wierzy, że w przyszłości program przejdzie pewną metamorfozę i znajdzie się w nim rola skrojona właśnie dla niej. Nie ukrywa też, że ta edycja wyjątkowo przyciągnęła jej uwagę, bo skupiła bardzo charyzmatycznych uczestników.

Prawo

Sztuczna inteligencja coraz śmielej wkracza w produkcję muzyczną. Artyści i odbiorcy chcą jasnego oznaczania utworów generowanych przez takie narzędzia

Dziesięciokrotny wzrost przychodów rynku sztucznej inteligencji w tworzeniu muzyki przewidują analitycy w ciągu najbliższych 10 lat. Wokół tematu narasta coraz więcej kontrowersji, związanych m.in. z uczeniem się algorytmów na już skomponowanych dziełach czy wykorzystywania głosów wokalistów do tworzenia coverów śpiewanych przez SI. Jednocześnie ponad jedna trzecia muzyków przyznaje już, że wspierali się w swojej pracy sztuczną inteligencją. Artyści oczekują jednak jasno wytyczonych ram regulacyjnych dla tego typu narzędzi. Przede wszystkim miałyby one dotyczyć zgód na wykorzystanie własności intelektualnej i wyraźnego oznaczania muzyki komponowanej przez SI.

Handel

Po kiełbaski wege czy roślinne burgery sięga coraz więcej konsumentów. Branża roślinna będzie walczyć o utrzymanie takiego nazewnictwa

Kiełbasa bezmięsna, burger roślinny, parówka wegetariańska, stek vege – do takich nazw produktów wielu konsumentów zdążyło się przyzwyczaić i coraz chętniej po nie sięga. Pojawiają się jednak pomysły, by zakazać nazewnictwa charakterystycznego dla produktów mięsnych. Również w Polsce pojawiła się propozycja w tym zakresie ze strony poprzedniego składu resortu rolnictwa pod koniec ubiegłego roku. Zwolennicy uzasadniają ten pomysł ochroną interesów konsumenckich, ale badania pokazują, że tylko niewielki odsetek klientów pomylił produkt wegański i mięsny przy zakupie.