Mówi: | Maciej Zień |
Funkcja: | projektant mody |
Maciej Zień planuje otwarcie butiku w Paryżu. Trwają poszukiwania odpowiedniego lokalu
Od lat jednym z największych marzeń projektanta jest otwarcie butiku w prestiżowej dzielnicy Paryża. Teraz pojawiła się nadzieja na realizację tych planów. Projektant jest w trakcie negocjacji dotyczących wynajmu lokalu. Ale moda i ubrania to tylko jedna z wielu pasji Macieja Zienia. Wzorem światowych sław rozszerzył on swoją działalność o projektowanie butów, mebli, wnętrz oraz akcesoriów domowych – Zień Home. Teraz projektant podejmuje kolejne wyzwania i pracuje aktualnie nad kolekcją autorskich lamp oraz świec zapachowych.
Maciej Zień niejednokrotnie podkreślał, że Paryż ma w sobie coś fascynującego. To miasto delikatne i subtelne, piękne i eleganckie oraz w każdym wymiarze zachwycające.
– Moim marzeniem i planem jest butik w Paryżu, który może powinien pojawić się trochę wcześniej, ale mam nadzieję, że w końcu się pojawi. Na razie nie będę zapeszał i mówił, że jest to już gdzieś na horyzoncie. Pracujemy nad tym, to nie jest prosty temat. Sprawy wynajmu wyglądają tam trochę inaczej, szczególnie dla obcokrajowca – mówi agencji Newseria Maciej Zień, projektant mody.
Maciej Zień nadal pozostaje również czynnym projektantem mody. W jego pracowni krawieckiej trwają właśnie prace nad nową linią.
– Moje kolekcje modowe będą się ukazywały regularnie, najbliższa wiosna/lato będzie pod koniec stycznia – mówi Maciej Zień.
Projektant zamierza też wypuścić na rynek kilka nowych produktów, wśród nich świeczki zapachowe, które jak zapowiada mają się znacząco wyróżniać spośród tych, dostępnych w Polsce.
– Z firmą z Berlina tworzymy kolekcje świeczek zapachowych, do których perfumy sprowadzamy z Grasse, kultowego miejsca we Francji, gdzie powstają najlepsze perfumy, np. Dior czy Channel. Właśnie tam produkowane są olejki, które później są przerabiane w perfumy. Te świece mają naprawdę pachnieć, dlatego przykładam dużą wagę do tego, gdzie i z czego to będzie produkowane. Większość z projektantów mody na świecie ma już swoje świeczki, swoje perfumy, a ja trochę z drugiej strony chcę zacząć, od świeczki zapachowej może po perfumy do ciała. Każdy z projektantów chce mieć swoje perfumy – mówi Maciej Zień.
Kolejnym sztandarowym produktem będzie kolekcja lamp.
– Znowu zamieniłem się w projektanta, tym razem lamp i oświetlenia. Wkręciłem się w to, choć przez pierwsze 3–4 miesiące szło mi bardzo opornie, dlatego że wgryzałem się w totalnie nową tematykę, a teraz poszło z górki, wszystkim zaczynają się podobać te projekty – mówi Maciej Zień.
Projektant ma już na swoim koncie m.in. współpracę z marką Tubądzin. Zaprojektował dla niej płytki ceramiczne inspirowane unikatowym charakterem Londynu i Paryżu.
Czytaj także
- 2024-04-19: Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach
- 2024-05-06: Letnie igrzyska olimpijskie napędzają paryski rynek najmu krótkoterminowego. Nawet co piąty mieszkaniec Paryża chce wynająć swoje mieszkanie na czas olimpijskich zmagań
- 2024-04-24: Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski: Mamy wieloletnie doświadczenie telewizyjne. To nam pozwoliło zbudować wideopodcast „Serio?” od strony merytorycznej i technicznej
- 2024-04-11: Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski: Regularne badania profilaktyczne stawiamy sobie za punkt honoru. Chcemy być zdrowi i aktywni
- 2024-01-24: Ewa Minge: Opracowałam inteligentną kolekcję ubrań. Projekty mają różnego rodzaju czujniki pozwalające monitorować stan zdrowia
- 2024-01-11: Robert Kupisz: Nigdy nie porównuję się z innymi projektantami, wolę się nimi inspirować. Zawsze wyciągam rękę do moich kolegów i mogą liczyć na moją pomoc
- 2023-12-13: Ada Fijał: Projekty Macieja Zienia są na światowym poziomie. Tym nazwiskiem powinniśmy się chwalić za granicą
- 2023-12-18: Edyta Herbuś: Maciej Zień jest bardzo twórczą, ale też trochę nienasyconą osobą. Życzę mu, żeby potrafił się na chwilę zatrzymać po wielkim sukcesie jego kolekcji
- 2023-12-19: Cykl życia ubrań jest coraz krótszy. Nosimy je raptem kilka razy, a potem większość trafia do śmieci
- 2024-01-12: Każdy Europejczyk kupuje co roku średnio 26 kg ubrań, a 11 kg się pozbywa. Tylko część trafia do obiegu wtórnego lub recyklingu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Edyta Herbuś: Rozmawiałam z produkcją na temat mojej ewentualnej roli w „Tańcu z gwiazdami”. Wierzę, że stworzą taką, która będzie dla mnie inspirująca
Tancerka przyznaje, że kiedy dostała propozycję udziału w ostatniej edycji „Tańca z gwiazdami”, to choć miała apetyt na powrót do tej produkcji, po rozważeniu wszystkich za i przeciw jednak ją odrzuciła. Z jednej strony miała już inne zobowiązania zawodowe, a z drugiej – zależało jej na tym, by powrócić do show nie tylko w charakterze instruktorki, ale zaprezentować się widzom z nieco innej strony. Edyta Herbuś wierzy, że w przyszłości program przejdzie pewną metamorfozę i znajdzie się w nim rola skrojona właśnie dla niej. Nie ukrywa też, że ta edycja wyjątkowo przyciągnęła jej uwagę, bo skupiła bardzo charyzmatycznych uczestników.
Prawo
Sztuczna inteligencja coraz śmielej wkracza w produkcję muzyczną. Artyści i odbiorcy chcą jasnego oznaczania utworów generowanych przez takie narzędzia
Dziesięciokrotny wzrost przychodów rynku sztucznej inteligencji w tworzeniu muzyki przewidują analitycy w ciągu najbliższych 10 lat. Wokół tematu narasta coraz więcej kontrowersji, związanych m.in. z uczeniem się algorytmów na już skomponowanych dziełach czy wykorzystywania głosów wokalistów do tworzenia coverów śpiewanych przez SI. Jednocześnie ponad jedna trzecia muzyków przyznaje już, że wspierali się w swojej pracy sztuczną inteligencją. Artyści oczekują jednak jasno wytyczonych ram regulacyjnych dla tego typu narzędzi. Przede wszystkim miałyby one dotyczyć zgód na wykorzystanie własności intelektualnej i wyraźnego oznaczania muzyki komponowanej przez SI.
Handel
Po kiełbaski wege czy roślinne burgery sięga coraz więcej konsumentów. Branża roślinna będzie walczyć o utrzymanie takiego nazewnictwa
Kiełbasa bezmięsna, burger roślinny, parówka wegetariańska, stek vege – do takich nazw produktów wielu konsumentów zdążyło się przyzwyczaić i coraz chętniej po nie sięga. Pojawiają się jednak pomysły, by zakazać nazewnictwa charakterystycznego dla produktów mięsnych. Również w Polsce pojawiła się propozycja w tym zakresie ze strony poprzedniego składu resortu rolnictwa pod koniec ubiegłego roku. Zwolennicy uzasadniają ten pomysł ochroną interesów konsumenckich, ale badania pokazują, że tylko niewielki odsetek klientów pomylił produkt wegański i mięsny przy zakupie.