Wszystkie newsy

2023-08-25 | 06:16
Media
Magdalena Ogórek: Nie kandyduję w wyborach, skupiam się na pracy w TVP. Z uwagi na kampanię ta jesień będzie bardzo pracowita Wszystkie newsy

Magdalena Ogórek: Nie kandyduję w wyborach, skupiam się na pracy w TVP. Z uwagi na kampanię ta jesień będzie bardzo pracowita

Prezenterka zapewnia, że w najbliższym czasie nie zamierza się czynnie angażować w politykę i nie będzie kandydowała w wyborach parlamentarnych. Tabloidy spekulowały natomiast, że będzie ona jedynką PiS-u w okręgu rybnickim, skąd pochodzi. Magdalena Ogórek przekonuje, że jeśli chodzi o kwestie zawodowe, to czuje się zadowolona i spełniona. Całą swoją energię i potencjał kieruje teraz na nowy format TVP Info „Plan dnia”.
więcej
2023-08-07 | 06:15
Media i PR
Wybory wygrywają dziś algorytmy i social media. W Polsce duża część kampanii wyborczej przenosi się na TikToka

Wybory wygrywają dziś algorytmy i social media. W Polsce duża część kampanii wyborczej przenosi się na TikToka

Kampanie wyborcze do tej pory kojarzyły się głównie ze spotami telewizyjnymi albo billboardami i rozklejanymi plakatami z wizerunkami polityków. Jednak w ostatnich kilku latach internet i social media drastycznie zmieniły krajobraz polityki i dziś duża część kampanii toczy się właśnie w sieci. Partie nawiązują współpracę z influencerami, a politycy chętnie publikują memy i krótkie wideo albo wchodzą w bezpośrednie polemiki z użytkownikami, walcząc o głosy młodych wyborców. – Wygra ten, kto będzie się lepiej posługiwać mediami społecznościowymi, krótkimi formami wideo, bazami sympatyków i narzędziami analitycznymi – uważa Mateusz Sabat, prezes zarządu Big Data 4 Leaders.
więcej
2023-08-03 | 06:21
Media
Maria Sadowska: Instagram zastąpił kolorowe pisma promujące superchude modelki, ale jest on bardziej okrutny. To przefiltrowana rzeczywistość, w której panuje terror urody

Maria Sadowska: Instagram zastąpił kolorowe pisma promujące superchude modelki, ale jest on bardziej okrutny. To przefiltrowana rzeczywistość, w której panuje terror urody

Piosenkarka radzi, by zdjęcia influencerek i instagramowych modelek oglądać z dużym dystansem. Nie ma sensu porównywać się do nich ani próbować je naśladować, bo to, co widzimy w sieci, to zwykłe złudzenie. Fotki naszpikowane są bowiem różnymi filtrami i zanim zostały opublikowane, przeszły sporą obróbkę graficzną. Maria Sadowska uważa, że każda kobieta ma swój urok osobisty i niepodważalną wartość. Musi tylko uwierzyć w siebie, eksponować swoje walory i zaakceptować niedoskonałości.
więcej
2023-08-01 | 06:21
Media
Magdalena Jethon: Przejęliśmy misję radia publicznego. Radio Nowy Świat od patronów otrzymuje 700 tys. zł miesięcznie

Magdalena Jethon: Przejęliśmy misję radia publicznego. Radio Nowy Świat od patronów otrzymuje 700 tys. zł miesięcznie

Trzy lata temu dziennikarka definitywnie zamknęła w swoim życiu rozdział pod tytułem Trójka i całą swoją uwagę oraz potencjał kieruje na nowy projekt zawodowy. Radio Nowy Świat, któremu szefuje, szybko zyskało uznanie słuchaczy i dla wielu z nich stało się stacją pierwszego wyboru. Magdalena Jethon zapewnia, że dziennikarzom nie brak pomysłów na nowe cykle i audycje. Jest również wdzięczna wszystkim patronom, dzięki którym ta inicjatywa ma szansę na realizację.
więcej
2023-07-05 | 06:10
Media i PR
Dobrze opowiedziane historie są jednym z najskuteczniejszych narzędzi wpływu. Storytelling wykorzystywany jest w reklamie, polityce czy komunikacji

Dobrze opowiedziane historie są jednym z najskuteczniejszych narzędzi wpływu. Storytelling wykorzystywany jest w reklamie, polityce czy komunikacji

Storytelling, czyli opowiadanie historii, towarzyszy ludzkości od początku, a współcześnie jest jedną z najskuteczniejszych technik perswazji, wykorzystujących opowieść do budowania zaangażowania i wzbudzania emocji. Badania pokazują, że dobrze zaprojektowane historie są bardzo skutecznym narzędziem wywierania wpływu. Stąd też storytelling jest ideą, która zrewolucjonizowała reklamę i marketing, ale często wykorzystuje się go zarówno w polityce, jak i komunikacji, podkreślając rolę opowieści w integrowaniu i budowaniu „kultury zmiany”. Szczególnie w połączeniu ze story stewardship, czyli zarządzaniem opowieścią. – Story stewardship oznacza, że służysz historii w najlepszy możliwy sposób i pilnujesz, aby opowiadane historie zostały odpowiednio przyjęte, zrozumiane i usłyszane – mówi psycholog Ewa Strzyżewska.
więcej
2023-07-04 | 06:16
Media
Katarzyna Butowtt: Początek reklam w Polsce był dosyć dziwny, siermiężny, ale szybko się rozwinął. Było to dla nas bardzo opłacalne wyzwanie

Katarzyna Butowtt: Początek reklam w Polsce był dosyć dziwny, siermiężny, ale szybko się rozwinął. Było to dla nas bardzo opłacalne wyzwanie

Była modelka zna polski rynek reklamy od podszewki, ponieważ to właśnie ona była jedną z pierwszych polskich modelek, które brały udział w kampaniach i prezentowały najnowsze kolekcje znanych projektantów na wybiegach w Polsce i za granicą. Wystąpiła również w ponad 100 telewizyjnych spotach reklamowych, została twarzą Loterii „Teletombola”, a na ulicach można było zobaczyć dziesiątki billboardów z jej wizerunkiem. Dziś z dużym sentymentem wspomina tamte czasy i cieszy się, że miała szansę obserwować początki branży reklamowej w naszym kraju.
więcej
2023-06-26 | 06:27
Media
Izabela Trojanowska: Miałam różne myśli w drodze na festiwal do Opola, ale postanowiłam, że nie dam się podzielić. Muzyka jest muzyką

Izabela Trojanowska: Miałam różne myśli w drodze na festiwal do Opola, ale postanowiłam, że nie dam się podzielić. Muzyka jest muzyką

Piosenkarka udowadnia, że wciąż drzemie w niej duży potencjał twórczy i ma wiele pomysłów na nowe projekty muzyczne. I tak jedne już są na etapie realizacji, a inne jeszcze w planach i czekają w kolejce na odpowiedni moment. Niewykluczone, że jeszcze w tym roku na półki sklepów muzycznych trafią wersje winylowe jej dotychczasowych płyt z największymi hitami. Ostatnio artystka po raz kolejny wystąpiła na festiwalu w Opolu, podczas koncertu jubileuszowego.
więcej
2023-06-21 | 06:20
Konsument
SkyShowtime zadowolone z liczby subskrybentów w Polsce. Planuje oryginalne, lokalne produkcje

SkyShowtime zadowolone z liczby subskrybentów w Polsce. Planuje oryginalne, lokalne produkcje

Serwis streamingowy SkyShowtime zadebiutował w Polsce w lutym i – jak informuje CEO Monty Sarhan – już może się pochwalić szybko rosnącą liczbą subskrybentów, a w planach ma intensywne plany podboju tutejszego rynku. Mają się do tego przyczynić nie tylko premiery i najlepsze hollywoodzkie tytuły, ale i lokalne produkcje, takie jak polski serial „Warszawianka”, który zadebiutował w serwisie 19 czerwca. Produkcja jest jedną z pierwszych, które pojawią się na platformie jako SkyShowtime Originals. – Premiera „Warszawianki” to dopiero początek, mamy plany na kolejne wartościowe produkcje oryginalne – zapowiada Monty Sarhan.
więcej
2023-06-20 | 06:21
Media
Marianna Zydek: W środowisku artystycznym nie brakuje osób żyjących jak bohater serialu „Warszawianka”. Mimo wielu ludzi wokół są skazani na samotność

Marianna Zydek: W środowisku artystycznym nie brakuje osób żyjących jak bohater serialu „Warszawianka”. Mimo wielu ludzi wokół są skazani na samotność

Aktorka zauważa, że główny bohater serialu „Warszawianka” jest niezwykle rozdarty wewnętrznie. Emocje, które nim targają, próbuje zagłuszyć używkami, przypadkowymi znajomościami i dobrą zabawą. Jednak kiedy się ona kończy, zostaje zupełnie sam ze swoimi słabościami, rozterkami i wątpliwościami. Marianna Zydek przyznaje, że w środowisku artystów są takie osoby, które do złudzenia przypominają „Czułego”.
więcej
2023-06-16 | 06:15
Farmacja
Brak odpowiedniej wiedzy u pacjentek chorych na raka piersi pogłębia lęk towarzyszący procesowi leczenia. Lekarze odradzają szukania informacji w niesprawdzonych źródłach

Brak odpowiedniej wiedzy u pacjentek chorych na raka piersi pogłębia lęk towarzyszący procesowi leczenia. Lekarze odradzają szukania informacji w niesprawdzonych źródłach

W Polsce każdego roku diagnozę „rak piersi” słyszy 20 tys. kobiet, a kolejne dziesiątki tysięcy zmagają się z nią na co dzień. Każda z nich ma pytania, na które trudno niekiedy znaleźć proste odpowiedzi albo nie ma czasu i przestrzeni, żeby zadać je wszystkie w gabinecie lekarskim. Niewiedza i brak informacji na temat choroby pogłębiają jednak lęk i niepokój, które towarzyszą procesowi leczenia. Dlatego – w odpowiedzi na potrzeby kobiet – wystartował właśnie kanał informacyjno-edukacyjny „Prosto o zdrowiu”. Jego celem jest zebranie w jednym miejscu wszystkich informacji, które najczęściej są poszukiwane przez pacjentki z rakiem piersi.
więcej
2023-06-13 | 06:21
Media
Hanna Bakuła: Wracam do moich felietonów z „Playboya”. Prowadzę też w internecie pogadanki na temat seksu i mam bardzo pochlebne opinie

Hanna Bakuła: Wracam do moich felietonów z „Playboya”. Prowadzę też w internecie pogadanki na temat seksu i mam bardzo pochlebne opinie

Pisarka przez 17 lat była felietonistką „Playboya” i dzieliła się z czytelnikami swoimi nietuzinkowymi spostrzeżeniami na temat relacji damsko-męskich. Teksty te cieszyły się dużym zainteresowaniem i zyskały spore grono miłośników. Teraz na swojej stronie internetowej Hanna Bakuła powraca do nich i zapewnia, że nie straciły nic na swojej aktualności. Artystka przyznaje, że nie ma dla niej tematów tabu, nie boi się trudnych pytań i wszystkich chętnych zaprasza do dyskusji.
więcej
2023-06-13 | 06:15
Media i PR
Warszawa jedynym polskim miastem wśród globalnych silnych marek. Wciąż jest mniej rozpoznawalna niż Praga czy Budapeszt, choć wyprzedza je w kilku kategoriach

Warszawa jedynym polskim miastem wśród globalnych silnych marek. Wciąż jest mniej rozpoznawalna niż Praga czy Budapeszt, choć wyprzedza je w kilku kategoriach

Warszawa jako jedyne polskie miasto znalazła się w rankingu Brand Finance City Index, zestawieniu 100 miast w Europie i na świecie, które porównuje rozpoznawalność ich marek. Stolicę Polski wyprzedziły nie tylko światowe metropolie takie jak Londyn, Nowy Jork czy Paryż, ale też inne miasta z regionu. – Warszawa ma niestety mniej rozpoznawalną markę globalnie niż Praga albo Budapeszt, dlatego też znajduje się na niższej pozycji w tym rankingu – mówi Konrad Jagodziński, dyrektor ds. marek państw i miast z firmy Brand Finance.
więcej
2023-06-05 | 06:20
Edukacja
Dorośli i młodzież rozmijają się w postrzeganiu cyberzagrożeń. Dzieci najbardziej boją się hejtu ze strony rówieśników

Dorośli i młodzież rozmijają się w postrzeganiu cyberzagrożeń. Dzieci najbardziej boją się hejtu ze strony rówieśników

W Polsce cyberprzemoc dotyka przynajmniej raz w miesiącu 13 proc. dzieci w wieku szkolnym, czyli nawet dwukrotnie częściej niż w innych krajach Europy – wynika z danych projektu EU Kids Online, przytaczanych w raporcie Fundacji Orange „Dojrzeć do praw”. Jak wynika z wypowiedzi dzieci i młodzieży uczestniczących w badaniach jakościowych przeprowadzonych na potrzeby tego raportu, to właśnie cyberprzemoc rówieśnicza i mowa nienawiści są największym zagrożeniem w sieci, którego się obawiają. Podobnie jak upubliczniane screeny wiadomości prywatnych czy filmów i zdjęć robionych z ukrycia, z czym wiąże się narażenie na kpiny i hejt. Z jednej strony młodzi są zmęczeni korzystaniem z sieci, ale z drugiej – czują przymus bycia ciągle online, obawiając się wykluczenia z grupy.
więcej
2023-06-05 | 06:15
Media i PR
Londyn z najbardziej rozpoznawalną marką miasta. W światowym rankingu znalazło się tylko jedno polskie miasto

Londyn z najbardziej rozpoznawalną marką miasta. W światowym rankingu znalazło się tylko jedno polskie miasto

Londyn znalazł się na pierwszym miejscu najbardziej rozpoznawalnych marek miast na świecie. Stolica Wielkiej Brytanii wyprzedziła w rankingu Brand Finance City Index 2023 takie metropolie jak Nowy Jork, Paryż czy Sydney. – Miasta, które w ostatnich latach niesamowicie się rozwijają – takie jak Dubaj, Abu Dhabi, czy wiele miast w Afryce – rzeczywiście pną się w górę i na pewno będziemy widzieli wzrost pozycji tych miast w kolejnych latach – prognozuje Konrad Jagodziński z Brand Finance. W światowym rankingu znalazło się tylko jedno polskie miasto.
więcej
2023-06-02 | 06:16
Media
Piotr Żyła: Żyję w realnym świecie i nie interesuje mnie, co inni piszą o mnie w sieci. Chociaż wiem, że dzisiejszy sport nie istniałby bez social mediów

Piotr Żyła: Żyję w realnym świecie i nie interesuje mnie, co inni piszą o mnie w sieci. Chociaż wiem, że dzisiejszy sport nie istniałby bez social mediów

Sportowiec zapewnia, że nie czyta portali plotkarskich, dlatego też nie ma pojęcia, w jakim świetle go przedstawiają. Pogoń za sensacją zupełnie go nie interesuje. Na co dzień poza skocznią żyje bowiem tak jak każdy przeciętny Polak – spotyka się ze znajomymi, chodzi do restauracji, robi zakupy i wypełnia inne domowe obowiązki. Piotr Żyła podkreśla także, że nie jest uzależniony od mediów społecznościowych i nie czuje potrzeby, by każdego dnia wrzucać obszerne relacje na Instastories. Są jednak takie momenty, kiedy jego aktywność w tych kanałach jest dużo większa. Dzieje się tak m.in. podczas zawodów w skokach narciarskich czy w trakcie innych projektów zawodowych.
więcej