Newsy

Strażacy, żołnierze, policjanci i ratownicy medyczni coraz częściej są postrzegani jako współcześni bohaterowie oraz patrioci

2016-11-14  |  06:40

Polacy jako patriotów i bohaterów postrzegają dziś nie tylko tych, którzy walczyli o ojczyznę, lecz także tych, którzy poświęcają się służbie innym – strażaków, policjantów, żołnierzy i ratowników. To zawody, których wykonywanie wiąże się z dużym ryzykiem – dla ratowania innych często ryzykują własne życie. Dlatego rodziny osób, które zginęły lub straciły zdrowie podczas wykonywania służby, powinny być objęte szczególną opieką – podkreślają przedstawiciele Fundacji „Dorastaj z nami”, która zapewnia kompleksową pomoc takim rodzinom.

Zwykle postrzegamy bohaterów i patriotów jako osoby, które w przeszłości walczyły za wolność ojczyzny, osoby związane z naszą historią. Fundacja „Dorastaj z nami” przeprowadziła badania, z których wynika, że powoli zmienia się sposób patrzenia na bohaterstwo i patriotyzm. Współczesnym bohaterem jest dla nas strażak, policjant, żołnierz, ratownik, czyli osoby, które postanowiły pełnić służbę – mówi agencji Newseria Magdalena Pawlak, prezes Fundacji „Dorastaj z Nami”. – To osoby, które każdego dnia walczą z czasem i żywiołem, które nie mogą myśleć tylko o sobie i swoich najbliższych. Dlatego my staramy się dać im poczucie, że ich rodziny nie zostaną pozostawione same sobie.

Fundacja „Dorastaj z Nami” powstała sześć lat temu po to, by pomagać rodzinom, których bliscy zginęli lub stracili zdrowie podczas pełnienia służby publicznej.

 Rodziny osób, które poległy na służbie, potrzebują dwóch rodzajów wsparcia: po pierwsze wsparcia społeczeństwa, które uzna, że poświęcenie życia, tych osób nie było na marne, po drugie wymiernego wsparcia w przeżywaniu żałoby oraz w wychowywaniu dzieci – wymienia Magdalena Pawlak. – Fundacja dba o to, żeby rodziny mogły się podnieść psychicznie po stracie. Zapewniamy pomoc psychologiczną, psychoterapię na każdym etapie, nie tylko po wypadku, ale nawet wiele lat po nim, bo czasami pewne problemy pojawiają się znacznie później.

Fundacja do tej pory pomogła 192 dzieciom w wieku od 2 do 25 lat, z różnych regionów Polski, głównie z mniejszych miejscowości.

Jako swój najważniejszy cel postawiliśmy edukację i wspieranie całego procesu edukacyjnego oraz rozwoju dziecka – podkreśla prezes Fundacji „Dorastaj z Nami”.

Wsparcie fundacji ma wymiar finansowy, ale nie tylko. Doradcy edukacyjni pomagają rodzinom dobrać najlepszą formę pomocy.

 Kiedy dziecko dorasta, pomagamy mu w znalezieniu odpowiedniej pracy. Doradzamy młodzieży, jak odnaleźć swoje mocne strony, w jakim kierunku warto się rozwijać, jakiego rodzaju staże i praktyki powinni zdobyć, żeby później jak najlepiej i najszybciej wejść na rynek pracy – mówi Magdalena Pawlak.

Jak podkreśla, celem fundacji jest także budowanie etosu służby publicznej i uczenie społeczeństwa szacunku dla osób, które narażają swoje życie dla ratowania innych.

– Chcemy, żeby fundacja dawała pewność tym, którzy na co dzień ryzykują zdrowie i życie, by ratować innych, że ich żony, mężowie, dzieci nie zostaną sami i otrzymają należyte wsparcie. Chcemy pokazać żołnierzom, strażakom, policjantom i ratownikom górskim, że są dla nas ważni, że ich praca jest nieoceniona – podkreśla Magdalena Pawlak.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media i PR

Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci

Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.

Bankowość

Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne

W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.

Przemysł

Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.