Newsy

Wrażenia w wirtualnej rzeczywistości wchodzą na coraz wyższy poziom. Innowacyjna kamizelka zapewni 250 różnych efektów

2023-10-20  |  06:15
Mówi:Boby Cherian
Funkcja:kierownik ds. kluczowych klientów i innowacji
Firma:Actronika
  • MP4
  • Jeszcze wyraźniejsze odczucia dotykowe podczas gry czy oglądania seansu filmowego ma zapewnić innowacyjna kamizelka haptyczna. Urządzenie obsługuje 250 wrażeń dotykowych, takich jak m.in. odczucia towarzyszące deszczowi czy podmuchom wiatru, uderzeniom kuli czy gałęzi podczas biegu przez dżunglę. Urządzenie jest pomyślane przede wszystkim z myślą o rozrywce, sprawdzi się m.in. w salonach VR czy kinach, ale może znaleźć zastosowanie także w biznesie szkoleniowym czy reklamie. 

    – Skinetic to kamizelka, która po ubraniu pozwala nam poczuć to, czego doświadczamy w świecie cyfrowym. Dotychczas podczas gry mogliśmy tylko widzieć i słyszeć przedstawiony w niej świat. Po założeniu naszej kamizelki będziemy mogli go także poczuć, na przykład kiedy trafi w nas pocisk. Nie poczujemy bólu, ale będziemy wiedzieć, że zostaliśmy trafieni. Jeśli w grze pada deszcz, będziemy mogli poczuć jego krople na sobie. Stojąc w ulewnym deszczu i wietrze, poczujemy to na swojej skórze. Na naszej liście mamy około 250 różnych efektów – informuje w rozmowie z agencją Newseria Innowacje Boby Cherian, kierownik ds. kluczowych klientów i innowacji w firmie Actronika.

    „Czy wyobrażałeś sobie gałęzie uderzające o Twoją klatkę piersiową, kiedy przedzierasz się przez dżunglę, kurtynę wody spadającą na Twoje ramiona, kiedy przechodzisz pod wodospadem, czy oddech na plecach potwora skradającego się za Tobą?” – zachęcają producenci kamizelki. Jak zapewniają, dzięki takim możliwościom urządzenie może znaleźć różne zastosowania, głównie w rozrywce, np. projekcjach filmowych, wystawach sztuki czy podczas słuchania muzyki dzięki rozszerzeniu sekcji rytmicznej również na wrażenia dotykowe. Punktem wyjścia są natomiast zastosowania gamingowe.

    – Głównym rynkiem są dla nas wirtualne środowiska rozrywkowe. Celujemy głównie w salony VR, ale pracujemy też nad tym, żeby nasze urządzenie mógł kupić praktycznie każdy. Chcemy, żeby każdy mógł mieć je w domu i ciesząc się grą, którą lubi, mógł ją też dosłownie poczuć – dodaje Boby Cherian.

    Na rynku są już dostępne podobne rozwiązania. Kamizelka haptyczna KOR-FX, opracowana przez firmę Immerz, która stworzyła też debiutującą na Targach CES w 2010 roku opaskę wibrującą podczas gry, wykorzystuje technologię opierającą się na systemie limfatycznym i generowaniu fal dźwiękowych, a nie zwykłych wibracji. Kiedy przetworniki opierają się o klatkę piersiową, generowane fale pozwalają odczuć wrażenia dotykowe towarzyszące grzmotom czy wybuchom.

    – Nasz produkt jest wyjątkowy, bo jest w nim dostępnych 250 różnych efektów. Na rynku jest kilka innych kamizelek, ale mają ograniczoną liczbę efektów. Z naszą kamizelką można naprawdę odczuć różnicę, na przykład pomiędzy deszczem a wiatrem. Ludzie od razu czują, że wrażenia są inne. Obecnie nie ma drugiego takiego urządzenia na rynku – przekonuje przedstawiciel Actroniki.

    Urządzenie jest kompatybilne z komputerami, smartfonami, tabletami oraz amatorskimi i profesjonalnymi platformami VR. Może być stosowane przez osoby obu płci oraz w różnym wieku – nie ma wariantów dla kobiet, mężczyzn i dzieci. Założenie go na ciało nie zajmuje więcej niż minutę. Kamizelkę łatwo się czyści, bo jest wyposażona w wymienną i zmywalną podszewkę z siateczki, więc może z niej korzystać wiele osób. Dzięki temu jest to rozwiązanie, którym mogą być zainteresowane podmioty takie jak salony VR czy centra szkoleniowe. Producent zapewnia, że każde zamówienie można spersonalizować pod konkretne potrzeby klienta.

    – Współpracujemy z naszymi partnerami, studiami i dystrybutorami, aby stopniowo tworzyć gry, treści czy filmy, żeby było jak najwięcej możliwości korzystania z kamizelki. Nie spieszymy się i jesteśmy obecnie na ostatnim etapie przygotowania do produkcji. Myślę, że do końca roku kamizelka trafi do osób, które już ją zamówiły, i wtedy zainteresowanie znacznie wzrośnie – zapowiada Boby Cherian.

    Według Precedence Research wartość globalnego rynku technologii dotykowych wyniosła w 2022 roku niemal 9 mld dol. Do 2032 roku przekroczy kwotę 25 mld dol.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media i PR

    Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci

    Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.

    Bankowość

    Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne

    W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.

    Przemysł

    Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy

    Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.