Newsy

Inteligentne lustra pomogą w doborze kosmetyków i sprawdzą stan skóry. Mogą też pełnić funkcję trenerów fitness czy osobistych asystentów

2019-12-02  |  06:00

Lustra już nie tylko odbijają nasz wygląd. Mogą oferować różne usługi, są osobistymi trenerami, udzielają  porad dotyczących stylizacji czy makijażu. Podpowiedzą kosmetyki, a nawet dobiorą strój w zależności od okazji. Podczas mycia zębów lustro wyświetli też maile i powiadomienia, przypomni o spotkaniach i doradzi, jaką drogą dojechać do pracy. HiMirror przeanalizuje skórę zanim udzieli porad na temat najlepszych kosmetyków. Jednocześnie śledzi postęp skóry i ocenia, które produkty działają najlepiej.

– Obserwujemy rosnącą popularność urządzeń inteligentnych instalowanych w domu i postanowiliśmy stworzyć inteligentne lustro, które stanie się bardzo osobistym narzędziem pomagającym paniom jeszcze lepiej dbać o stan swojej skóry i dobierać odpowiednie dla nich kosmetyki lub eksperymentować z makijażem za pomocą wirtualnych wizualizacji – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Innowacje Cin Yee Syria Ho z HiMirror.

Lustra już od dawna nie służą tylko do odbijania wyglądu. Na rynku są już dostępne lustra ze sztuczną inteligencją, które wizualizują jak można wyglądać z nową fryzurą czy makijażem. Memory Mirror łączy pełnowymiarowe lustro z zaawansowanym technologicznie wyświetlaczem LCD, komputerem i kamerą HD, które mogą nagrywać filmy, dzięki czemu można zapisywać, udostępniać i przeglądać sesje próbne. Oak Mirror firmy Oak Labs służy jako cyfrowy asystent, pozwala na zamawianie różnych ubrań. Sephora oferuje lustro rzeczywistości rozszerzonej 3D, które pozwoli szybko dopasować kosmetyki do makijażu.

HiMirror idzie o krok dalej. Lustro pomaga dopasować kosmetyki do rodzaju skóry, a następnie dzień po dniu pokazuje efekty. W ten sposób można samemu łatwo sprawdzić, które kosmetyki faktycznie działają.

– Inteligentne lustro wyposażone jest w aparat fotograficzny i na podstawie obrazu urządzenie analizuje określone czynniki, tj. niedoskonałości, drobne i głębsze zmarszczki, nierówności i przebarwienia. Użytkownik od razu otrzymuje informacje, które są zapisywane, dzięki czemu przy okazji następnego pomiaru można je porównać ze zdjęciem wykonanym podczas pierwszego użycia urządzenia. W ten sposób można stwierdzić, czy stan skóry się poprawia czy ulega pogorszeniu – tłumaczy Cin Yee Syria.

W przyszłości HiMirror może się też sprawdzić w przypadku panów. Nie tylko pomoże w doborze kosmetyków, lecz także pozwoli wypróbować różne style zarostu.

Inteligentne lustra nie pomagają tylko w wyborze kosmetyków czy ubrań. Mogą też być asystentami – niektóre lustra wyświetlają maile i smsy, sprawdzają kalendarz spotkań, przypominają o wydarzeniach, jednocześnie wyliczają, ile czasu pozostało do wyjścia i która trasa do pracy będzie najszybsza. Jeszcze inne wyświetlają porady na interesujące kwestie – wystarczy w ustawieniach określić swoje zainteresowania. Inne mogą być personalnymi trenerami – w tle wyświetlają awatara trenera i odbicie ćwiczącego. Jednocześnie podają informację o liczbie spalonych kalorii, tętnie czy czasie ćwiczeń. Wskazują też, jak poszczególne partie ciała zyskają na ćwiczeniach.

– Oferta urządzeń inteligentnych coraz bardziej się dywersyfikuje. Kiedy zaczynaliśmy przygodę z HiMirror, służyło ono wyłącznie do analizy skóry. Inteligentne lustro powinno dawać jednak więcej możliwości. Z tego powodu wyposażyliśmy je w dodatkowe funkcje, jak np. możliwość słuchania muzyki podczas wykonywania makijażu czy dostęp do mediów społecznościowych, dzięki któremu można trzymać rękę na pulsie. Udostępniliśmy więcej gadżetów ukierunkowanych na rozrywkę – wskazuje Cin Yee Syria.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Problemy społeczne

Siedzący tryb życia sprzyja garbieniu się. Polacy opracowali koszulkę pomagającą zachować prawidłową postawę ciała

Na dolegliwości związane z kręgosłupem cierpi nawet 85 proc. populacji. Z wyników badania stanu zdrowia Polaków przeprowadzonych przez GUS wynika, że choroby kręgosłupa stanowią drugą co do częstości przyczynę przewlekłych stanów chorobowych. W dużej mierze winne temu jest garbienie się. Polacy opracowali innowacyjną koszulkę, która dzięki elastycznej strukturze wymusza prostą sylwetkę. – Pod względem konstrukcji to innowacja nie tylko w Polsce, ale i na świecie – mówi Wojciech Wojtuszko, założyciel eplecy.pl.

Bankowość

Metawersum ogromną szansą dla Polski. Liderami wdrożeń są na razie największe przedsiębiorstwa

Sektor bankowy jest pierwszym, jaki w Polsce poczynił warte odnotowania inwestycje w obecność w metawersie. Zdaniem ekspertów w najbliższych latach to właśnie duże firmy będą liderami wdrożeń, ponieważ mają gotowość inwestycyjną zarówno w obrębie sprzętu, jak i aplikacji. Rynki sektora usług czy branży retail niewątpliwie jednak będą się nasycały rozwiązaniami zapraszającymi do wejścia konsumentów do wirtualnego świata. To duża szansa dla polskiej gospodarki, która może w ten sposób utworzyć do 2035 roku rynek o wartości nawet 10 mld euro.

IT i technologie

Polskie samorządy chcą wdrażać rozwiązania z użyciem sztucznej inteligencji. Wyzwaniem jest brak świadomości, jak zacząć i gdzie można ją zastosować

Robotyzacja i sztuczna inteligencja w biznesie zapoczątkowały już nowy etap rewolucji technologicznej, która nie ominie też sektora publicznego i samorządowego. Jej wdrożenie w urzędach może przynieść duże korzyści m.in. w postaci skrócenia czasu obsługi mieszkańców i odciążenia pracowników administracji, którzy będą w stanie poświęcić więcej czasu na bardziej wymagające zadania. Samorządy są mocno zainteresowane takimi rozwiązaniami, ale barierą wciąż pozostaje m.in. brak świadomości i wiedzy, jak rozpocząć proces ich wdrażania. – Drugą barierą jest strach przed tym, czy roboty zastąpią pracowników, którzy zostaną zwolnieni – podkreśla Tomasz Tybor, dyrektor ds. inteligentnej automatyzacji w Betacom.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.