Komunikaty PR

Lexus planuje pierwszego supersportowego SUV-a

2019-02-11  |  14:00
Biuro prasowe

Rodzina modeli F Lexusa może wkrótce powiększyć się o pierwszego SUV-a. Wewnątrz japońskiej marki trwa debata, na jakim modelu powinno bazować takie auto. Mocnym kandydatem okazuje się koncepcyjny LF-1 Limitless.

 

Przedstawiciele Lexusa debatują

W ubiegłym roku Chika Kako, wiceprezes Lexus International i główna inżynier modelu UX przyznała, że Lexus UX - najmniejszy i najnowszy SUV japońskiej marki - ma potencjał, by stać się częścią rodziny sportowych modeli. Lexus najwyraźniej nie porzucił pomysłu stworzenia rasowo sportowego SUV-a. W strukturach firmy trwa aktualnie debata, w jakim kierunku powinna zmierzać taka konstrukcja. Potwierdzają to słowa Coopera Ericksena, wiceprezesa ds. planowania produktu Lexus USA, z którym dziennikarze portalu Motor1.com spotkali się przy okazji wyścigu Rolex 24 at Daytona. Zapytany o plany dotyczące supersportowego SUV-a, Cooper Ericksen stwierdził: „rozważamy teraz, czy osiągi drogowe są dla nas ważniejsze niż właściwości terenowe”.

LX, RX, a może LF1?

Lexus nie zdradza na razie, jakie auto jest najmocniejszym kandydatem do zasilenia szeregów rodziny F w sportowym wydaniu. Jeśli marka zdecyduje się postawić na auta off-roadowe, naturalnymi bazami mogą być oparte na ramie i świetnie radzące sobie w terenie modele GX i LX. W przypadku konstrukcji stworzonej z myślą o osiągach drogowych, Lexus ma jeszcze większy wybór - od modelu RX, po mniejszego NX-a i najmniejszego UX-a. Jednak żadne z tych aut nie zostało opracowane z myślą o dysponowaniu naprawdę dużą mocą i wysokimi osiągami godnymi supersamochodów. Ostatecznym wyborem może okazać się w takim razie produkcyjna wersja tylnonapędowego konceptu LF-1 Limitless.

Lexus LQ - flagowy, mocny SUV

LF-1 Limitless to koncepcyjne auto zaprezentowane przez Lexusa w Detroit na początku 2018 roku. Jego nadwozie zostało opracowane przez kalifornijskie studio Calty Design, konstrukcję przystosowano do przyjęcia różnego rodzaju napędu, a moc w założeniu jest przekazywana przede wszystkim na tylną oś. Model ma stać się flagowym SUV-em marki i najprawdopodobniej otrzyma nazwę LQ. Według pogłosek w najmocniejszej odmianie auto ma dysponować mocą powyżej 650 KM i stać się konkurentem takich aut jak Lamborghini Urus. Taka konstrukcja z pewnością byłaby idealnym kandydatem na pierwszego supersportowego SUV-a w historii Lexusa.

Fani Lexusa zdecydowali

Wielki sportowy potencjał w modelu LF-1 Limitless widzą również fani japońskiej marki. W ankiecie przeprowadzonej przez portal Lexus Enthusiast ponad 38% czytelników stwierdziło, że pierwszym SUV-em w rodzinie F Lexusa powinno być właśnie auto oparte na produkcyjnej wersji tego konceptu. Na drugim miejscu znalazł się model RX z wynikiem 24,4%.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Nowoczesne wyposażenie samochodu? Te rozwiązania są starsze, niż myślisz Biuro prasowe
2019-05-25 | 10:00

Nowoczesne wyposażenie samochodu? Te rozwiązania są starsze, niż myślisz

Klimatyzacja, poduszki powietrzne, nawigacja czy tempomat - dzisiaj takie rozwiązania to żaden rarytas. Znajdziemy je w wielu samochodach, nawet tanich kompaktach czy miejskich hatchbackach.
Motoryzacja Toyota wznowi produkcję części do poprzednich generacji Supry
2019-05-23 | 15:00

Toyota wznowi produkcję części do poprzednich generacji Supry

To dobra wiadomość dla fanów japońskich klasyków. Toyota wznowi produkcję części do 3. i 4. generacji Supry. Start programu GR Heritage Parts Project osobiście ogłosił
Motoryzacja Rusza kolejny sezon Lexus Performance Driving School
2019-05-23 | 13:30

Rusza kolejny sezon Lexus Performance Driving School

Popularność szkoły sportowej jazdy Lexusa wciąż rośnie. Poprzedni cykl Lexus Performance Driving School zakończył się w styczniu, a już teraz rusza kolejna odsłona programu. Jak zwykle

Gwiazdy

Dorota Wellman o hejterach: Nie czytam czegoś, co jest wylaniem czyichś kompleksów. Nie interesuje mnie to

Dziennikarka przyznaje, że na co dzień spotyka się z ogromnym hejtem, ale za nic ma tego typu krytykę. Negatywne komentarze anonimowych osób nie są dla niej w żaden sposób konstruktywne, bo mają na celu tylko obrażanie i poniżanie. Uprzedzając ataki, w swojej najnowszej książce „I ty możesz być modelką” dziennikarka z góry zastrzegła, że poprzez tę publikację nie promuje otyłości.

Seriale

Danuta Stenka: kręcenie scen erotycznych nie należy do przyjemności

Wszystkie sytuacje, które w życiu sprawiają przyjemność, na planie filmowym są koszmarem  mówi gwiazda. Ma na myśli m.in. sceny erotyczne, których kręcenie zawsze wywołuje w niej napięcie nerwowe. Aktorka podkreśla jednak, że dyskomfort ten może zmniejszyć nastrojowe oświetlenie planu oraz umiejętności operatora.

Motoryzacja

Młodych kierowców gubi brawura i małe doświadczenie. Powodują najwięcej wypadków drogowych

Młodzi kierowcy w wieku 18–24 lata stanowią największą grupę zarówno sprawców, jak i ofiar wypadków drogowych. Tylko w Polsce w 2018 roku z 31,7 tys. wypadków ponad 5 tys. spowodowali właśnie młodzi kierowcy. Gubi ich szybka jazda i skłonność do brawury w połączeniu z brakiem doświadczenia oraz stosunkowo niewielkimi umiejętnościami. Niezbędną wiedzę mogą zdobyć na szkoleniach z zawodowymi kierowcami.

Motoryzacja

Rafał Jonkisz: W samochodach dla mnie najważniejsze są aspekty wizualne. Auto musi mieć jeszcze sportowy pazur

Model nie ukrywa, że jest estetą, dlatego dla niego najważniejszy jest niebanalny design samochodu. Najlepiej, by pojazd jednocześnie miał opływowe kształty, bogato wyposażone wnętrze i dużo koni mechanicznych pod maską. Jeśli chodzi o rodzaj nadwozia, to w grę wchodzi wersja sedan albo coupé.