Komunikaty PR

Lexus planuje pierwszego supersportowego SUV-a

2019-02-11  |  14:00
Biuro prasowe

Rodzina modeli F Lexusa może wkrótce powiększyć się o pierwszego SUV-a. Wewnątrz japońskiej marki trwa debata, na jakim modelu powinno bazować takie auto. Mocnym kandydatem okazuje się koncepcyjny LF-1 Limitless.

 

Przedstawiciele Lexusa debatują

W ubiegłym roku Chika Kako, wiceprezes Lexus International i główna inżynier modelu UX przyznała, że Lexus UX - najmniejszy i najnowszy SUV japońskiej marki - ma potencjał, by stać się częścią rodziny sportowych modeli. Lexus najwyraźniej nie porzucił pomysłu stworzenia rasowo sportowego SUV-a. W strukturach firmy trwa aktualnie debata, w jakim kierunku powinna zmierzać taka konstrukcja. Potwierdzają to słowa Coopera Ericksena, wiceprezesa ds. planowania produktu Lexus USA, z którym dziennikarze portalu Motor1.com spotkali się przy okazji wyścigu Rolex 24 at Daytona. Zapytany o plany dotyczące supersportowego SUV-a, Cooper Ericksen stwierdził: „rozważamy teraz, czy osiągi drogowe są dla nas ważniejsze niż właściwości terenowe”.

LX, RX, a może LF1?

Lexus nie zdradza na razie, jakie auto jest najmocniejszym kandydatem do zasilenia szeregów rodziny F w sportowym wydaniu. Jeśli marka zdecyduje się postawić na auta off-roadowe, naturalnymi bazami mogą być oparte na ramie i świetnie radzące sobie w terenie modele GX i LX. W przypadku konstrukcji stworzonej z myślą o osiągach drogowych, Lexus ma jeszcze większy wybór - od modelu RX, po mniejszego NX-a i najmniejszego UX-a. Jednak żadne z tych aut nie zostało opracowane z myślą o dysponowaniu naprawdę dużą mocą i wysokimi osiągami godnymi supersamochodów. Ostatecznym wyborem może okazać się w takim razie produkcyjna wersja tylnonapędowego konceptu LF-1 Limitless.

Lexus LQ - flagowy, mocny SUV

LF-1 Limitless to koncepcyjne auto zaprezentowane przez Lexusa w Detroit na początku 2018 roku. Jego nadwozie zostało opracowane przez kalifornijskie studio Calty Design, konstrukcję przystosowano do przyjęcia różnego rodzaju napędu, a moc w założeniu jest przekazywana przede wszystkim na tylną oś. Model ma stać się flagowym SUV-em marki i najprawdopodobniej otrzyma nazwę LQ. Według pogłosek w najmocniejszej odmianie auto ma dysponować mocą powyżej 650 KM i stać się konkurentem takich aut jak Lamborghini Urus. Taka konstrukcja z pewnością byłaby idealnym kandydatem na pierwszego supersportowego SUV-a w historii Lexusa.

Fani Lexusa zdecydowali

Wielki sportowy potencjał w modelu LF-1 Limitless widzą również fani japońskiej marki. W ankiecie przeprowadzonej przez portal Lexus Enthusiast ponad 38% czytelników stwierdziło, że pierwszym SUV-em w rodzinie F Lexusa powinno być właśnie auto oparte na produkcyjnej wersji tego konceptu. Na drugim miejscu znalazł się model RX z wynikiem 24,4%.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Sekrety Takumi - 7 rzeczy, które musisz wiedzieć o rzemieślnikach Lexusa Biuro prasowe
2019-03-19 | 14:00

Sekrety Takumi - 7 rzeczy, które musisz wiedzieć o rzemieślnikach Lexusa

Samochody Lexusa wyróżniają się wieloma cechami - odważną stylistyką z atrapą chłodnicy w kształcie klepsydry, napędami hybrydowymi, które są wizytówką marki i
Motoryzacja Toyota Supra z 1994 roku sprzedana za ponad 173 000 dolarów
2019-03-19 | 12:30

Toyota Supra z 1994 roku sprzedana za ponad 173 000 dolarów

Gdyby zapytać fanów motoryzacji, który seryjny model był największym osiągnięciem Toyoty, wielu wskazałoby Suprę czwartej generacji, czyli model MK4. Podobnego zdania musiał
Motoryzacja Lexus RC F Track Edition - z pierwiastkiem LFA i auta torowego
2019-03-16 | 11:00

Lexus RC F Track Edition - z pierwiastkiem LFA i auta torowego

Doświadczenie zebrane na torze, wpływy Lexusa LFA i elementy z karbonu wykonane z doskonałą precyzją - Lexus RC F Track Edition skrywa pod nadwoziem wiele ciekawych tajemnic. Pierre-Olivier

Media

Alżbeta Lenska: Bałam się, czy widzowie programu „Pozytywka” mi zaufają i czy dobrze go poprowadzę. Temat niepełnosprawności był dla mnie wyzwaniem

Aktorka nie ukrywa, że na początku obawiała się tego, czy poradzi sobie jako gospodyni programu poruszającego tematykę niepełnosprawności. Spotkania na planie z inspirującymi osobami i spojrzenie na świat przez ich pryzmat dodały jej jednak siły i motywacji. Podkreśla, że podczas nagrań nie czuje się jakby była w pracy, tylko wypełniała dobrą misję. W drugim sezonie ekipa programu wyruszy w Polskę i będzie poruszać tematy, które dotyczą niepełnosprawnych nie tylko mieszkających w Warszawie. Zostaną też pokazane osoby ze szczerego serca pomagające innym walczyć z ułomnościami.

Sport

Drużyna Energii: Aktywność sportowa dzieci i młodzieży wciąż za mała. Chcemy to zmienić przy użyciu telefonów i tabletów

Tylko w pierwszym miesiącu sportowej rywalizacji 200 szkół uczestniczących w II edycji Drużyny Energii przesłało blisko 7 tys. filmów. – Chcemy, żeby wszyscy uczniowie z klas VI–VIII zaangażowali się w ruch, którego według nas im brakuje, chcemy odciągnąć ich od nieustannego korzystania z telefonów komórkowych i tabletów – podkreśla Bartosz Ignacik, reprezentant Drużyny Energii. Polskie dzieci należą do najmniej aktywnych w Europie.

Handel

Słodycze produkowane na polski rynek coraz częściej w mniejszych opakowaniach. Ma to wspierać odpowiedzialną konsumpcję

Ponad połowa słodyczy sprzedawanych w Polsce to produkty o wadze do 50 gramów – wynika z danych Nielsena. Jedzenie mniejszych porcji to dobra metoda kontrolowania konsumowanych kalorii, dlatego producenci coraz częściej w ten sposób ułatwiają świadome zarządzanie codziennym bilansem kalorycznym bez wyrzeczeń. To o tyle istotne, że konsumenci zwracają na ten aspekt coraz większą uwagę. Na małe porcje – o wartości odżywczej poniżej 130 kalorii – stawia także Ferrero, producent m.in. Kinder Bueno czy Kinder Chocolate.

 

Konsument

Konsumenci wciąż podpisują umowy, które są dla nich niezrozumiałe. Rzadko proszą o dodatkowe wyjaśnienia

11 proc. Polaków otrzymało do podpisu umowę, której treść budziła ich wątpliwości. Ponad połowa z nich, mimo niejasności, zdecydowała się ją podpisać – wynika z Barometru Providenta przeprowadzonego z okazji Światowego Dnia Konsumenta. Jednocześnie 5 proc. badanych w ciągu ostatnich 24 miesięcy zetknęło się z umową, która naruszała ich interesy. Co czwarty z nich w takiej sytuacji nie podjął żadnych kroków.