Komunikaty PR

Lexus RC: radykalne coupe o czterech obliczach

2019-12-10  |  16:30
Biuro prasowe

Od oszczędnego, luksusowego coupé, przez sportowe auto z legendarną V-ósemką, po torowego potwora – żaden inny samochód w ofercie Lexusa nie ma tyle twarzy, co Radical Coupé, czyli RC. Sprawdzamy, na czym polega radykalizm każdego z wariantów tego modelu.

 

Oszczędny Lexus RC

Lexus RC zadebiutował w 2013 roku i pomijając ekstremalny, bardzo limitowany model LFA stał się pierwszym coupé marki ze stałym dachem od czasów zakończenia produkcji pierwszej generacji modelu SC, a więc od 2000 roku. RC to auto przełomowe w historii Lexusa – jest pierwszym coupé producenta, które otrzymało napęd hybrydowy. Pod maską samochodu znalazła się 2,5-litrowa jednostka o czterech cylindrach, połączona z silnikiem elektrycznym oraz bezstopniową skrzynią biegów. Cała moc jest przekazywana na tylne koła.

Tworząc takie auto, Lexus zaprezentował radykalnie inne podejście do konstruowania sportowych coupé. Zużycie paliwa na poziomie od 5,9 l/100 km w samochodzie tego rodzaju było wcześniej czymś nie do pomyślenia. Ale to posunięcie wyznaczyło kierunek, w którym marka podążyła później, tworząc model LC 500h – najbardziej dynamiczne auto hybrydowe w swojej historii, przyspieszające do setki w pięć sekund. Jednak w przypadku RC istotny jest nie tylko napęd. Samochód zapisał się również w historii niezwykłym wzornictwem, dzięki muskularnej sylwetce oraz ruchomym zegarom rodem ze wspomnianego Lexusa LFA.

Oszałamiający RC F

Jeszcze bardziej radykalną konstrukcją okazał się Lexus RC F. W momencie debiutu w 2014 roku samochód dysponował najmocniejszą V-ósemką w historii Lexusa – 477-konnym, wolnossącym motorem o pojemności pięciu litrów. Auto otrzymało także aktywny mechanizm różnicowy z wektorowaniem momentu obrotowego (TVD) – pierwsze takie rozwiązanie w aucie z silnikiem z przodu oraz napędem na tylne koła.

Takie parametry sprawiają, że Lexus RC F rozpędza się do setki już w około 4,5 s, co czyni ten model jednym z najszybszych samochodów marki. W najnowszej, odświeżonej odsłonie samochód otrzymał także tryb kontroli startu, który ułatwia gwałtowne przyspieszanie z miejsca. Auto dysponuje również wysuwanym, aktywnym spojlerem oraz kolejnymi ulepszeniami aerodynamicznymi, a także zmodyfikowanym zawieszeniem. W efekcie Lexus RC F jest uznawany nie za wersję modelu RC, a za oddzielny model w rodzinie radykalnych coupé.

Bardziej radykalny RC F Track Edition

Drogowego Lexusa RC F można mieć również w jeszcze bardziej ekstremalnej odmianie RC F Track Edition. Tworząc to auto, inżynierowie Lexusa bazowali na doświadczeniach zdobytych w czasie opracowywania modelu LFA oraz torowej odsłony RC F, czyli auta w specyfikacji GT3. Samochód ma bardziej rozbudowany pakiet aerodynamiczny, a wysuwany tylny spojler zastąpiło lżejsze, stałe skrzydło w włókna węglowego. Kurację odchudzającą przeszło także wiele innych elementów coupé i w efekcie samochód jest około 80 kg lżejszy od standardowego modelu RC F.

Zmiany okazały się znacznie bardziej rozległe, a zastosowane rozwiązania godne radykalnego świata supersamochodów. Lexus RC F Track Edition otrzymał dla przykładu hamulce Brembo z tarczami węglowo-ceramicznymi oraz tłumik i rury wydechowe wykonane z tytanu. Jednocześnie auto zachowało wygodne, luksusowe wnętrze.

Torowy potwór – RC F GT3

Luksusów nie znajdziemy za to w Lexusie RC F GT3. Wyścigowy samochód jest najbardziej radykalną ewolucją sportowego coupé. RC F GT3 również otrzymał silnik V8, jednak jednostka pracująca pod jego maską ma pojemność 5,4 litra i wytwarza ponad 500 KM. Połączono ją z sekwencyjną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach.

Lexus RC F GT3 otrzymał także zupełnie odmienione, muskularne nadwozie z wielkim tylnym skrzydłem oraz szeregiem spojlerów i wlotów, które poprawiają docisk samochodu do nawierzchni i zapewniają odpowiednie chłodzenie kluczowych podzespołów. Zaś maskę, zderzaki, skrzydło, dach czy nawet deskę rozdzielczą wykonano z włókna węglowego, co pozwoliło obniżyć masę coupé do zaledwie 1 300 kilogramów.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Tej zimy nie stój na poboczu Biuro prasowe
2020-01-15 | 01:00

Tej zimy nie stój na poboczu

Przyzwyczailiśmy się już, że zimy są coraz lżejsze, bez siarczystych mrozów i intensywnych opadów śniegu. Dlatego czujemy się pewniej i nie spieszymy się z
Motoryzacja NX w brązie, UX na niebiesko. Nowe wersje specjalne crossoverów Lexusa
2020-01-13 | 14:00

NX w brązie, UX na niebiesko. Nowe wersje specjalne crossoverów Lexusa

Nowy rok, nowe wersje Lexusów. Japońska marka zaprezentowała właśnie na rodzimym rynku crossovery NX i UX w specjalnych odsłonach. Lexus NX 300 Bronze Edition zyskuje brązowe,
Motoryzacja CUPRA przedstawia pierwszy projekt artystyczny z polskim sportowcem
2020-01-10 | 10:10

CUPRA przedstawia pierwszy projekt artystyczny z polskim sportowcem

Hiszpańska marka motoryzacyjna CUPRA zainicjowała pierwszy w swojej historii projekt artystyczny, angażując do niego utytułowanego polskiego sportowca – ultratriathlonistę Roberta

Więcej ważnych informacji

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Uroda

Paulina Krupińska-Karpiel: Broniłam się przed udziałem w konkursie Miss Polonia. Bałam się, że zacznę być postrzegana wyłącznie przez pryzmat Miss

Przed wygraną w konkursie Miss Polonia Paulina Krupińska-Karpiel pracowała jako modelka w Polsce i Paryżu. Wspomina, że był to dla niej niezwykle intensywny czas. Przyznaje również, że długo wzbraniała się przed podjęciem decyzji o udziale w konkursie piękności. Bała się, że tytuł może zaważyć na jej przyszłym życiu, zarówno zawodowym, jak i prywatnym. Z perspektywy czasu uważa jednak, że korona pomogła jej w karierze. 

Moda

Gabriel Seweryn: Najpierw ludzie domagają się od nas opinii na temat swojego ubioru, a jak ją usłyszą, to się obrażają

Rafał Grabias i Gabriel Seweryn przyznają, że jeśli ktoś oczekuje od nich porady w kwestii stylizacji, z przyjemnością mu jej udzielają, bo lubią dzielić się swoją wiedzą. Czasem też zdarza im się wytknąć komuś modową wpadkę i zasugerować, żeby założył coś innego. Z ich obserwacji wynika jednak, że w większości Polacy nie są otwarci na takie sugestie i nie mają do siebie dystansu. Szybko się obrażają i nie potrafią wyciągnąć lekcji na przyszłość.

Żywienie

Grzegorz Łapanowski: Dzieciom trzeba jak najwcześniej wpajać zdrowe nawyki żywieniowe. Przykłady czerpią głównie z domu i szkolnych stołówek

Znany kucharz tłumaczy, że edukacja żywieniowo-kulinarna to jeden z najlepszych kierunków działań, który może mieć realny wpływ na zmianę nawyków żywieniowych młodych pokoleń. Apeluje więc do rodziców, by dbali o jak najwyższą jakość posiłków dla swoich pociech, bo jeśli oni sami nie będą przestrzegać zasad zdrowego odżywiania, to za ich przykładem pójdą również ich dzieci. Jego zdaniem potrzebna jest również instytucja, która będzie nadzorować żywienie w szkołach i przedszkolach.

 

Finanse

Firmom opłaca się inwestować w zdrowie pracowników. W 100-osobowym przedsiębiorstwie oszczędności mogą przekraczać 100 tys. zł rocznie

Prywatna opieka medyczna to najbardziej popularny i pożądany przez pracowników benefit. Zmniejsza także koszty związane z ich absencją i poprawia wizerunek firmy. W przedsiębiorstwie zatrudniającym ok. 100 osób  oszczędności mogą przekroczyć nawet 100 tys. zł rocznie – wynika z analiz Medicover. Część firm idzie o krok dalej i otwiera przyzakładowe centra medyczne, w których pracownicy i ich rodziny mogą we właściwym czasie odbyć wizytę lekarską i rozpocząć leczenie. Największe w Polsce przyzakładowe centrum Medicover zostało właśnie otwarte w Zawierciu przy hucie CMC Poland Sp z o.o.