Komunikaty PR

Najważniejsze elementy treningu biegowego dla duszy i ciała

2019-02-11  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Monika Szczygieł
Synertime

Nowoursynowska 101E
02-797 Warszawa
m.szczygiel|synertime.pl| |m.szczygiel|synertime.pl
(+48) 664 904 604
www.synertime.pl
Do pobrania docx ( 0.05 MB )

Każdy sportowiec, zarówno amator jak i zawodowiec, uwzględnia w swoim planie dnia trening. Najważniejsze jest to, aby był odpowiednio rozłożony i przynosił efekty. Inaczej może się to skończyć brakiem motywacji lub zwyczajnym znudzeniem. Jakie są najistotniejsze elementy treningu biegacza? W jaki sposób sportowiec powinien zadbać nie tylko o ciało, ale i duszę? Oto kilka porad Kingi i Wojciecha Staszewskich – znanych popularyzatorów biegania.

W swoich planach treningowych biegacze powinni uwzględniać rozmaite ćwiczenia, wpływające na zróżnicowaną siłę mięśni. Warto jednak  również pamiętać o wypoczynku. Obie te kwestie są bardzo ważne zarówno dla efektywności treningu, jak i zdrowia i dobrego samopoczucia.

Unikaj monotonii

Jednym z najważniejszych elementów treningu jest motywacja. Brak zróżnicowania może spowodować znudzenie, którego efektem jest całkowita rezygnacja z ćwiczeń lub niedokładne realizowanie założonego planu. Dlatego pamiętaj, aby urozmaicać sobie otoczenie i regularnie zmieniać teren i trasy, którymi biegasz. Jednego dnia wybierz się w obszar pagórkowaty, a następnego zrób trening w lesie. Biegi w takich miejscach pozwolą na aktywizację mięśni, które są zaniedbywane podczas treningów ulicznych. To rozwiązanie ma jeszcze więcej zalet. Przeszkody i zróżnicowanie terenu będą świetnym połączeniem biegu wymagającego zmiennego tempa, z pięknymi widokami i poznawaniem nowych tras. Kinga Staszewska, ekspertka i testerka butów Merrell ma jeszcze propozycję, która najbardziej spodoba się miłośnikom książek: – Dla mnie bieganie to odcięcie się nie tylko od spraw zawodowych, ale też domowych. Bieganie w lesie lub górach pozwala nam skasować wszystkie bodźce atakujące nas na co dzień. Podczas treningów lubię słuchać  audiobooków, bo brakuje mi czasu na czytanie papierowych książek. To prawdziwe „bieganie dla duszy” – z książką przenosimy się w inny świat. W ten sposób przez ostatnie pół zimy podczas treningów przenosiłam się jednocześnie do Ameryki lat 60.

Zapewnij sobie komfort  

Nawet najlepszy plan treningowy jednak nie zadziała, jeśli nie zadbamy o swoją wygodę i w rezultacie zamiast skupiać się na ćwiczeniach będziemy myśleć, np. o źle dopasowanych butach. Odpowiednia odzież i akcesoria to podstawa dla każdego sportowca. Warto zatem poświęcić czas na dobór obuwia przystosowanego do wybranej aktywności. – W lesie liczy się szczególnie przyczepność buta. Zwłaszcza, jeśli chcemy zrealizować szybszy trening albo potrzebujemy stabilności na podbiegach lub zbiegach. Cieplejszy, lutowy weekend skłonił mnie do eksperymentu – wziąłem na bieganie lżejsze buty Merrell, których podeszwa ma kształt przypominający tarkę. Dzięki podeszwie Vibram® TC5+ zapewniły mi one stabilizację, a konstrukcja barefoot wspomogła naturalny ruch stopy podczas biegu – mówi Wojciech Staszewski, ekspert i tester butów Merrell. – W drodze powrotnej postanowiłem zrobić cztery jednominutowe przyspieszenia i ostatnie wypadło mi na suchym chodniku, to oniemiałem. Jakbym się przesiadł do szybszego samochodu. Podeszwa trzymała się podłoża i pozwalała ignorować resztki pluchy. A tempo wyszło o pół minuty lepsze niż spodziewałem się w najśmielszych marzeniach. – dodaje.

Pamiętaj o odpoczynku

Daj organizmowi czas na regenerację! Świadomie zaplanowana przerwa jest równie ważna, co trzymanie diety i realizacja planu treningowego. Nawet jeśli nadal czujesz się na siłach, by poćwiczyć, zrób sobie pauzę i wybierz aktywną formę wypoczynku. Idź na basen, długi spacer, zrób sobie wycieczkę rowerową lub po prostu porozciągaj się w domu. Dzięki temu nie tylko unikniesz przeciążenia mięśni zbyt intensywnymi i częstymi treningami, ale pozwolisz im szybciej wrócić do formy i zmniejszysz prawdopodobieństwo wystąpienia kontuzji. Co ważne, dzięki takiej regeneracji można zauważyć poprawę wydolności, co przełoży się na coraz lepsze wyniki i motywację.

Dobrze zaplanowany i zróżnicowany trening oraz regeneracja pozwolą podtrzymać motywację i zwiększyć efektywność. Warto jednak pamiętać, że dla każdego biegacza bardzo ważny jest dobór odpowiedniego obuwia. Dzięki temu będziemy mogli poprawnie wykonywać ćwiczenia i unikniemy kontuzji, ale również poprawimy swój komfort i samopoczucie podczas treningu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport BRAK ZDJĘCIA
2019-07-15 | 01:00

Pływanie – idealnym sportem dla małego i dużego!

Spędzenie czasu na basenie AQAPARK FALA OSIR Nieporęt w Stanisławowie Pierwszym będzie niezwykle przyjemne nie tylko dla dzieci uczęszczających na zajęcia z pływania, ale również dla ich rodziców, którzy w tym
Sport Krakowski turniej brydża sportowego - II memoriał im. Andrzeja Żurka
2019-07-12 | 12:59

Krakowski turniej brydża sportowego - II memoriał im. Andrzeja Żurka

W dniach 12-14 lipca, w Kärcher Hala Cracovia Centrum w Krakowie odbędzie się II memoriał brydżowy im. Andrzeja Żurka, jednego z najlepszych polskich brydżystów. Krakowski
Sport Czołówka na wyjazdy. Wakacyjny must have
2019-07-12 | 12:00

Czołówka na wyjazdy. Wakacyjny must have

Nieważne, czy jedziemy do Grecji, czy na Mazury, powinniśmy pamiętać o wytrzymałości na upadki, wodoodporności i odpowiedniej mocy. Ręce niech będą wolne, a głowa niech oświetla

Kalendarium

Gwiazdy

Iwona Węgrowska: Moja córka zakłada szpilki, sukienkę, maluje się, tańczy, śpiewa i po prostu jest wtedy gwiazdą. Kiedyś nagramy wspólnie piosenkę

Wokalistka podkreśla, że jej 4-letnia córka Lila jest bardzo uzdolniona muzycznie. Dziewczynka ma piękną barwę głosu, śpiewa czysto, ma poczucie rytmu i wie, jak zrobić show. Na razie tylko w domu, ale niewykluczone, że za kilka, kilkanaście lat stanie na prawdziwej scenie i porwie tłumy. Piosenkarka cieszy się, że latorośl odziedziczyła po niej talent wokalny i duży potencjał, ale jak tłumaczy, na razie jest jeszcze za wcześnie, by mówić, czy dziecko rzeczywiście pójdzie w jej ślady.

Psychologia

Małgorzata Ohme: Potrafię udzielać pierwszej pomocy. Dzięki temu czuję się bezpieczniej sama ze sobą, z moimi dziećmi i bliskimi

Małgorzata Ohme podkreśla, że umiejętność udzielania pierwszej pomocy jest niezwykle ważna, bo daje nam pewność, że kiedy dojdzie do tragedii, będziemy potrafili odpowiednio zareagować i odważnie przystąpić do działania. Zdaniem psycholog dzieci już w okresie wczesnoszkolnym powinny zdobywać wiedzę w tym zakresie. Pomaga w tym miedzy innymi akcja Mali Ratownicy, gdzie najmłodsi poprzez zabawę uczą się ratowania życia i odpowiedzialności za los drugiego człowieka.

Sport

Polacy czas wolny nadal spędzają na kanapach. Brak ruchu jest czwartą przyczyną zgonów na świecie

Raz w miesiącu aktywność fizyczną podejmuje 64 proc. Polaków – wynika z badania MultiSport Index 2019. Jesteśmy nadal jednym z najmniej aktywnych społeczeństw w Unii Europejskiej. Prawie połowa z nas spędza w pozycji siedzącej ponad 5 godzin dziennie. Tymczasem Światowa Organizacja Zdrowia uznaje brak ruchu za czwartą przyczynę śmiertelności na świecie.

Seriale

Magdalena Boczarska: polski widz jest absolutnie gotowy na poważny serial z silnym ładunkiem emocjonalnym

Aktorka jest zaskoczona żywiołowym odbiorem serialu „Pod powierzchnią”. Jej zdaniem oznacza to, że polscy widzowie chcą oglądać ambitne seriale obyczajowe z dużym ładunkiem emocjonalnym. Nie ukrywa też, że pracując na planie tej produkcji, czuła, że nie może ona przejść niezauważona.