Komunikaty PR

Najważniejsze elementy treningu biegowego dla duszy i ciała

2019-02-11  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Monika Szczygieł
Synertime

Nowoursynowska 101E
02-797 Warszawa
m.szczygiel|synertime.pl| |m.szczygiel|synertime.pl
(+48) 664 904 604
www.synertime.pl
Do pobrania docx ( 0.05 MB )

Każdy sportowiec, zarówno amator jak i zawodowiec, uwzględnia w swoim planie dnia trening. Najważniejsze jest to, aby był odpowiednio rozłożony i przynosił efekty. Inaczej może się to skończyć brakiem motywacji lub zwyczajnym znudzeniem. Jakie są najistotniejsze elementy treningu biegacza? W jaki sposób sportowiec powinien zadbać nie tylko o ciało, ale i duszę? Oto kilka porad Kingi i Wojciecha Staszewskich – znanych popularyzatorów biegania.

W swoich planach treningowych biegacze powinni uwzględniać rozmaite ćwiczenia, wpływające na zróżnicowaną siłę mięśni. Warto jednak  również pamiętać o wypoczynku. Obie te kwestie są bardzo ważne zarówno dla efektywności treningu, jak i zdrowia i dobrego samopoczucia.

Unikaj monotonii

Jednym z najważniejszych elementów treningu jest motywacja. Brak zróżnicowania może spowodować znudzenie, którego efektem jest całkowita rezygnacja z ćwiczeń lub niedokładne realizowanie założonego planu. Dlatego pamiętaj, aby urozmaicać sobie otoczenie i regularnie zmieniać teren i trasy, którymi biegasz. Jednego dnia wybierz się w obszar pagórkowaty, a następnego zrób trening w lesie. Biegi w takich miejscach pozwolą na aktywizację mięśni, które są zaniedbywane podczas treningów ulicznych. To rozwiązanie ma jeszcze więcej zalet. Przeszkody i zróżnicowanie terenu będą świetnym połączeniem biegu wymagającego zmiennego tempa, z pięknymi widokami i poznawaniem nowych tras. Kinga Staszewska, ekspertka i testerka butów Merrell ma jeszcze propozycję, która najbardziej spodoba się miłośnikom książek: – Dla mnie bieganie to odcięcie się nie tylko od spraw zawodowych, ale też domowych. Bieganie w lesie lub górach pozwala nam skasować wszystkie bodźce atakujące nas na co dzień. Podczas treningów lubię słuchać  audiobooków, bo brakuje mi czasu na czytanie papierowych książek. To prawdziwe „bieganie dla duszy” – z książką przenosimy się w inny świat. W ten sposób przez ostatnie pół zimy podczas treningów przenosiłam się jednocześnie do Ameryki lat 60.

Zapewnij sobie komfort  

Nawet najlepszy plan treningowy jednak nie zadziała, jeśli nie zadbamy o swoją wygodę i w rezultacie zamiast skupiać się na ćwiczeniach będziemy myśleć, np. o źle dopasowanych butach. Odpowiednia odzież i akcesoria to podstawa dla każdego sportowca. Warto zatem poświęcić czas na dobór obuwia przystosowanego do wybranej aktywności. – W lesie liczy się szczególnie przyczepność buta. Zwłaszcza, jeśli chcemy zrealizować szybszy trening albo potrzebujemy stabilności na podbiegach lub zbiegach. Cieplejszy, lutowy weekend skłonił mnie do eksperymentu – wziąłem na bieganie lżejsze buty Merrell, których podeszwa ma kształt przypominający tarkę. Dzięki podeszwie Vibram® TC5+ zapewniły mi one stabilizację, a konstrukcja barefoot wspomogła naturalny ruch stopy podczas biegu – mówi Wojciech Staszewski, ekspert i tester butów Merrell. – W drodze powrotnej postanowiłem zrobić cztery jednominutowe przyspieszenia i ostatnie wypadło mi na suchym chodniku, to oniemiałem. Jakbym się przesiadł do szybszego samochodu. Podeszwa trzymała się podłoża i pozwalała ignorować resztki pluchy. A tempo wyszło o pół minuty lepsze niż spodziewałem się w najśmielszych marzeniach. – dodaje.

Pamiętaj o odpoczynku

Daj organizmowi czas na regenerację! Świadomie zaplanowana przerwa jest równie ważna, co trzymanie diety i realizacja planu treningowego. Nawet jeśli nadal czujesz się na siłach, by poćwiczyć, zrób sobie pauzę i wybierz aktywną formę wypoczynku. Idź na basen, długi spacer, zrób sobie wycieczkę rowerową lub po prostu porozciągaj się w domu. Dzięki temu nie tylko unikniesz przeciążenia mięśni zbyt intensywnymi i częstymi treningami, ale pozwolisz im szybciej wrócić do formy i zmniejszysz prawdopodobieństwo wystąpienia kontuzji. Co ważne, dzięki takiej regeneracji można zauważyć poprawę wydolności, co przełoży się na coraz lepsze wyniki i motywację.

Dobrze zaplanowany i zróżnicowany trening oraz regeneracja pozwolą podtrzymać motywację i zwiększyć efektywność. Warto jednak pamiętać, że dla każdego biegacza bardzo ważny jest dobór odpowiedniego obuwia. Dzięki temu będziemy mogli poprawnie wykonywać ćwiczenia i unikniemy kontuzji, ale również poprawimy swój komfort i samopoczucie podczas treningu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport Bydgoski mityng skoku o tyczce, czyli Zielone Arkady na sportowo Biuro prasowe
2019-02-19 | 15:00

Bydgoski mityng skoku o tyczce, czyli Zielone Arkady na sportowo

Piotr Lisek, Monika Pyrek, Anna Rogowska czy pochodzący z Bydgoszczy Paweł Wojciechowski – miłośnikom lekkoatletyki tych osób nie trzeba przedstawiać. W dniach 23-24 lutego w
Sport #GoCoaching – darmowy program treningowy w sklepach GO Sport
2019-02-15 | 15:00

#GoCoaching – darmowy program treningowy w sklepach GO Sport

Rusza program bezpłatnych treningów w sieci GO Sport. #GoCoaching to cykl zajęć sportowych, które odbywają się na terenie sklepów w największych centrach handlowych.
Sport Olej Drugą Połówkę! - singlowa promocja TOTALbet
2019-02-14 | 15:10

Olej Drugą Połówkę! - singlowa promocja TOTALbet

„Olej drugą połówkę” – singlowa promocja TOTALbet Legalny bukmacher TOTALbet przygotował promocję na Walentynki i Dzień Singla. Bonus „Olej drugą

Kalendarium

Media

Zdrowie

Ewa Błaszczyk: W maju ruszy budowa kliniki dla dorosłych „Budzik”. Pierwsi pacjenci będą przyjmowani za 3 lata

Każdego roku w Polsce w śpiączkę zapada ponad 600 osób, w tym około 150 dzieci. Ponad połowa to ofiary przestępstw, najczęściej drogowych, ale wiele z nich to ofiary przemocy. To dlatego budowa kliniki „Budzik” dla dorosłych to konieczność – podkreśla Ewa Błaszczyk, prezes Fundacji „Akogo?”. Fundacja wygrała ogłoszony przez Fundusz Sprawiedliwości konkurs na utworzenie ośrodka rehabilitacji dla ofiar ciężkich wypadków. Na przestrzeni kilku lat otrzyma na ten cel ponad 37 mln zł. To pozwoli wybudować i w pełni wyposażyć nowoczesną placówkę w Warszawie.

Medycyna

Mobilne rozwiązania pozwalają na skuteczną diagnostykę chorób układu sercowo-naczyniowego. Sprawdzą się też w kontrolowaniu przebiegu cukrzycy

Nieinwazyjne badanie wykonane za pomocą aparatu smartfona pozwala zbadać parametry fizjologiczne kluczowe dla diagnostyki chorób układu sercowo-naczyniowego. Może się też sprawdzić jako przełomowa metoda kontrolowania glikemii w czasie rzeczywistym bez nakłuwania i konieczności noszenia przez chorego sensora na ciele. Skuteczność metod diagnostycznych opartych na urządzeniach mobilnych została potwierdzona w badaniach klinicznych.

 

Gwiazdy

Tomasz Zarzycki: Byłem na kontraktach w Azji, w Stanach i w Europie. Pokazów i sesji zdjęciowych było tam bardzo dużo

Nowy Mister Polski nie ukrywa, że polubił modeling i nie traktuje go tylko jako pracy, lecz także jako kolejne hobby. Jest dumny ze swoich zagranicznych kontraktów i podkreśla, że trudno byłoby zliczyć wszystkie dotychczasowe zlecenia. Model wielokrotnie uczestniczył w pokazach największych projektantów i pozował na łamach poczytnych magazynów. Na co dzień jego największymi pasjami są motoryzacja i sporty ekstremalne.