Komunikaty PR

Najważniejsze elementy treningu biegowego dla duszy i ciała

2019-02-11  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Monika Szczygieł
Synertime

Nowoursynowska 101E
02-797 Warszawa
m.szczygiel|synertime.pl| |m.szczygiel|synertime.pl
(+48) 664 904 604
www.synertime.pl
Do pobrania docx ( 0.05 MB )

Każdy sportowiec, zarówno amator jak i zawodowiec, uwzględnia w swoim planie dnia trening. Najważniejsze jest to, aby był odpowiednio rozłożony i przynosił efekty. Inaczej może się to skończyć brakiem motywacji lub zwyczajnym znudzeniem. Jakie są najistotniejsze elementy treningu biegacza? W jaki sposób sportowiec powinien zadbać nie tylko o ciało, ale i duszę? Oto kilka porad Kingi i Wojciecha Staszewskich – znanych popularyzatorów biegania.

W swoich planach treningowych biegacze powinni uwzględniać rozmaite ćwiczenia, wpływające na zróżnicowaną siłę mięśni. Warto jednak  również pamiętać o wypoczynku. Obie te kwestie są bardzo ważne zarówno dla efektywności treningu, jak i zdrowia i dobrego samopoczucia.

Unikaj monotonii

Jednym z najważniejszych elementów treningu jest motywacja. Brak zróżnicowania może spowodować znudzenie, którego efektem jest całkowita rezygnacja z ćwiczeń lub niedokładne realizowanie założonego planu. Dlatego pamiętaj, aby urozmaicać sobie otoczenie i regularnie zmieniać teren i trasy, którymi biegasz. Jednego dnia wybierz się w obszar pagórkowaty, a następnego zrób trening w lesie. Biegi w takich miejscach pozwolą na aktywizację mięśni, które są zaniedbywane podczas treningów ulicznych. To rozwiązanie ma jeszcze więcej zalet. Przeszkody i zróżnicowanie terenu będą świetnym połączeniem biegu wymagającego zmiennego tempa, z pięknymi widokami i poznawaniem nowych tras. Kinga Staszewska, ekspertka i testerka butów Merrell ma jeszcze propozycję, która najbardziej spodoba się miłośnikom książek: – Dla mnie bieganie to odcięcie się nie tylko od spraw zawodowych, ale też domowych. Bieganie w lesie lub górach pozwala nam skasować wszystkie bodźce atakujące nas na co dzień. Podczas treningów lubię słuchać  audiobooków, bo brakuje mi czasu na czytanie papierowych książek. To prawdziwe „bieganie dla duszy” – z książką przenosimy się w inny świat. W ten sposób przez ostatnie pół zimy podczas treningów przenosiłam się jednocześnie do Ameryki lat 60.

Zapewnij sobie komfort  

Nawet najlepszy plan treningowy jednak nie zadziała, jeśli nie zadbamy o swoją wygodę i w rezultacie zamiast skupiać się na ćwiczeniach będziemy myśleć, np. o źle dopasowanych butach. Odpowiednia odzież i akcesoria to podstawa dla każdego sportowca. Warto zatem poświęcić czas na dobór obuwia przystosowanego do wybranej aktywności. – W lesie liczy się szczególnie przyczepność buta. Zwłaszcza, jeśli chcemy zrealizować szybszy trening albo potrzebujemy stabilności na podbiegach lub zbiegach. Cieplejszy, lutowy weekend skłonił mnie do eksperymentu – wziąłem na bieganie lżejsze buty Merrell, których podeszwa ma kształt przypominający tarkę. Dzięki podeszwie Vibram® TC5+ zapewniły mi one stabilizację, a konstrukcja barefoot wspomogła naturalny ruch stopy podczas biegu – mówi Wojciech Staszewski, ekspert i tester butów Merrell. – W drodze powrotnej postanowiłem zrobić cztery jednominutowe przyspieszenia i ostatnie wypadło mi na suchym chodniku, to oniemiałem. Jakbym się przesiadł do szybszego samochodu. Podeszwa trzymała się podłoża i pozwalała ignorować resztki pluchy. A tempo wyszło o pół minuty lepsze niż spodziewałem się w najśmielszych marzeniach. – dodaje.

Pamiętaj o odpoczynku

Daj organizmowi czas na regenerację! Świadomie zaplanowana przerwa jest równie ważna, co trzymanie diety i realizacja planu treningowego. Nawet jeśli nadal czujesz się na siłach, by poćwiczyć, zrób sobie pauzę i wybierz aktywną formę wypoczynku. Idź na basen, długi spacer, zrób sobie wycieczkę rowerową lub po prostu porozciągaj się w domu. Dzięki temu nie tylko unikniesz przeciążenia mięśni zbyt intensywnymi i częstymi treningami, ale pozwolisz im szybciej wrócić do formy i zmniejszysz prawdopodobieństwo wystąpienia kontuzji. Co ważne, dzięki takiej regeneracji można zauważyć poprawę wydolności, co przełoży się na coraz lepsze wyniki i motywację.

Dobrze zaplanowany i zróżnicowany trening oraz regeneracja pozwolą podtrzymać motywację i zwiększyć efektywność. Warto jednak pamiętać, że dla każdego biegacza bardzo ważny jest dobór odpowiedniego obuwia. Dzięki temu będziemy mogli poprawnie wykonywać ćwiczenia i unikniemy kontuzji, ale również poprawimy swój komfort i samopoczucie podczas treningu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport Maciej Kozakiewicz | Slow Sport #1 w Empiku Arkadia Biuro prasowe
2019-04-17 | 15:53

Maciej Kozakiewicz | Slow Sport #1 w Empiku Arkadia

Slow sport #1 – Maciej Kozakiewicz 17 kwietnia, godz. 18:00 Empik Arkadia   Więcej zdrowia, więcej radości, więcej witalności. Slow jogging ma wszystkie zalety
Sport Sporty wirtualne – jak to działa?
2019-04-12 | 09:13

Sporty wirtualne – jak to działa?

Jak pokazują badania, Polacy coraz chętniej korzystają z oferty legalnych firm bukmacherskich w internecie. Postawienie zakładu online na Ligę Mistrzów czy Ekstraklasę nie stanowi dla
Sport WKS Śląsk Wrocław pomaga Dzieciom chorym na nowotwory!
2019-04-12 | 01:00

WKS Śląsk Wrocław pomaga Dzieciom chorym na nowotwory!

Kupując kubek Śląska Wrocław oznakowany specjalną naklejką, wspierasz działania Fundacji „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową” – na konto fundacji trafi 5 zł ze

Gwiazdy

Partner sekcji zdrowie

Gwiazdy

Małgorzata Potocka: Nowy Jork to jest właściwie moje drugie miasto, takie moje drugie życie. Wracam tam nieustannie, znam każdą uliczkę i prawie każdy dom

Aktorka z nieukrywaną przyjemnością wraca do Nowego Jorku, by spędzić czas z córką, kolejny raz zachłysnąć się klimatem tej metropolii i naładować życiowe akumulatory. Aktorka wspomina, że pokochała to miasto od czasu, kiedy była tam na stypendium. Jej zdaniem to miasto wciąga, uzależnia i powoduje apetyt na więcej.

Bankowość

Osoby niewidome i słabowidzące nie muszą być wykluczone z życia kulturalnego. Dzięki technologii audiodeskrypcji mogą „oglądać” filmy

W Polsce żyje ponad 1,8 mln osób z dysfunkcją wzroku oraz 800 tys. osób z niepełnosprawnością słuchu. Ich udział w życiu kulturalnym do tej pory był ograniczony, ale dzięki technologii audiodeskrypcji mogą one w pełni uczestniczyć w różnego rodzaju wydarzeniach i pokazach. Przekazywanie przez słuchawki werbalnego opisu treści wizualnych jest metodą, dzięki której osoby słabowidzące czy seniorzy z zaburzeniami widzenia mogą zrozumieć film. W ramach tegorocznej 16. edycji Millennium Docs Against Gravity, którego partnerem jest Bank Millennium, cztery filmy będą wyemitowane z funkcją audiodeskrypcji i napisami dla osób niesłyszących.

Ochrona środowiska

Zmiany klimatu z dużym wpływem na zdrowie i życie. Do Polski docierają nieznane dotąd w naszym regionie choroby

Nasilające się na skutek zmian klimatycznych ekstremalne zjawiska pogodowe, jak wichury, trąby powietrzne, fale upałów czy pożary, zwiększają zagrożenia dla zdrowia i życia ludzi. Wzrost globalnej temperatury przynosi także ryzyko zachorowania na choroby, które dotąd spotykane były w cieplejszych regionach świata. Światowa Organizacja Zdrowia szacuje, że już teraz zmiany klimatu odpowiadają bezpośrednio za ponad 140 tys. zgonów rocznie, a do 2030 roku liczba ta ma wzrosnąć do 250 tys. Dlatego klimatolodzy przestrzegają przed zaniechaniem działań na rzecz ochrony klimatu.