Komunikaty PR

Premiera książki „Alkohole w Polsce i na świecie – przewodnik barmana”

2016-08-12  |  15:30
Biuro prasowe

Na rynku wydawniczym pojawiła się książka „Alkohole w Polsce i na świecie – przewodnik barmana”, autorstwa Łukasza Zarzeckiego i Macieja Zarzeckiego. Pozycja adresowana jest nie tylko do barmanów, ale i do wszystkich, którzy interesują się historią, tradycją, metodami wytwarzania czy po prostu są miłośnikami dobrych trunków.

Książka powstawała dwa lata. W tym czasie zbierano i weryfikowano dostępne materiały i poszerzano stan wiedzy o napojach wyskokowych na całym świecie. „Bohaterami” książki są alkohole mocne, przedstawione głównie przez pryzmat polskiego rynku. Nie pominięto również marek, które są słabiej rozpoznawalne w Polsce, ale mają ugruntowaną pozycję na świecie i często wybierane są w klasycznych recepturach drinków czy koktajli.

W książce znajduje się również rozdział poświęcony wermutom, które lokowane są na pograniczu napojów spirytusowych i win. Nie zabrakło kilku słów o piwach i intensywnym rozwoju kultury piwnej w naszym kraju czy o kultowych napojach mieszanych.

Głównym celem książki była m.in. promocja rodzimych alkoholi, które niestety nie zawsze są doceniane na naszym podwórku. Szkocka whisky czy francuski koniak są uznawane za alkohole wyrafinowane, o kilkusetletniej historii wytwarzania, podczas gdy polskie wyroby traktuje się po macoszemu. Często nie zdajemy sobie sprawy z bogactwa naszej historii i zasług w tej dziedzinie. Wiele pereł naszej tradycji gorzelniczej jest współcześnie niemal zupełnie zapomnianych – mówi Maciej Zarzecki, jeden z  autorów książki.

W Polsce od wieków wytwarzane są niezliczone warianty wódek gatunkowych i likierów. Pomimo niesprzyjających przepisów prawnych, pojawia się coraz więcej lokalnych zakładów, gdzie produkuje się alkohole słynące z wysokiej jakości, coraz bardziej doceniane na rynkach całego świata.

Ta publikacja jest doskonałym obrazem polskiego rynku alkoholi oraz pokazuje potencjał, który tylko czeka na odpowiednie i mądre wykorzystanie. Dodatkowo stanowi ciekawą lekturę dla wszystkich miłośników dobrych trunków. Warto podkreślić, że rodzimi producenci mają problem z przebiciem się przez reklamę potężnych zagranicznych wytwórców. Tutaj niezbędne jest stworzenie przepisów, które wesprą polski biznes spirytusowy – podobnie jak ma to miejsce w Wielkiej Brytanii czy Stanach Zjednoczonych. Główną barierą rozwoju dla producentów alkoholi są przepisy ustawy o przeciwdziałaniu alkoholizmowi, sięgające nawet 1956 roku  – kontynuuje Jacek Maliński, prezes zarządu Landlord, współtwórca marki Gutt Vodka, która również opisana została w książce w segmencie niszowych polskich producentów wódek premium.

Polski rynek alkoholowy został znacznie ograniczony przez władze komunistyczne, które zniszczyły wszelką innowacyjność, stawiając jedynie na produkcję czystej wódki. W ostatnich latach można jednak zauważyć duże zmiany, o których można przeczytać w prezentowanej książce. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Książka Tajfuny na Chmielnej Biuro prasowe
2018-10-17 | 15:00

Tajfuny na Chmielnej

Warszawa od listopada będzie bogatsza o nową księgarnię. W zaułku przy ul. Chmielnej 12 powstają Tajfuny, czyli niewielki lokal, w którym będzie można kupić książki o tematyce
Książka ELŻBIETA SIERADZIŃSKA - KSIĄŻKA 0 WANDZIE RUTKIEWICZ - SPOTKANIE AUTORSKIE ŁÓDŹ
2018-10-15 | 08:00

ELŻBIETA SIERADZIŃSKA - KSIĄŻKA 0 WANDZIE RUTKIEWICZ - SPOTKANIE AUTORSKIE ŁÓDŹ

ELŻBIETA SIERADZIŃSKA - KSIĄŻKA O WANDZIE RUTKIEWICZ - SPOTKANIE AUTORSKIE - ŁÓDŹ 25 października, godz. 18:00 empik Manufaktura, Łódź, ul. Karskiego
Książka AGNIESZKA WALCZAK-CHOJECKA - SPOTKANIE AUTORSKIE - ŁÓDŹ
2018-10-15 | 07:00

AGNIESZKA WALCZAK-CHOJECKA - SPOTKANIE AUTORSKIE - ŁÓDŹ

AGNIESZKA WALCZAK-CHOJECKA - SPOTKANIE AUTORSKIE - ŁÓDŹ 24 października, godz. 18:00 empik Manufaktura, Łódź, ul. Karskiego 5   „Królowa

Gwiazdy

Zdrowie

Operacje robotyczne stają się światowym standardem. Warszawski szpital ma najnowocześniejsze urządzenie tego typu

Robot chirurgiczny da Vinci znacznie ułatwia lekarzom wykonywanie operacji i skomplikowanych zabiegów. Pacjent operowany przy pomocy robota potrzebuje mniej leków, mniej krwi do transfuzji i szybciej wraca do zdrowia, bo ryzyko wystąpienia powikłań jest ograniczone do minimum. W szpitalach na całym świecie jest już ponad 4,5 tys. robotów chirurgicznych da Vinci, a w Stanach Zjednoczonych zabiegi przeprowadzane przez takie maszyny stały się standardem. W Polsce takie urządzenia są zaledwie trzy – w tym jeden, najnowocześniejszy obecnie model da Vinci Xi, w warszawskim Szpitalu Mazovia.

Uroda

Produkty kultowych marek Anastasia Beverly Hills i Christophe Robin są już dostępne w Polsce. Na premierze obecni byli twórcy marek

Anastasia Beverly Hills to potęga wśród marek beauty. Znana jest przede wszystkim z wysokiej jakości kosmetyków do makijażu brwi, palet cieni oraz produktów do konturowania. Wszystkie zostały zaprojektowane tak, aby umiejętnie wymodelować twarz i podkreślić jej piękno. Z kolei marka Christophe Robin proponuje szeroką gamę produktów pielęgnacyjnych do włosów naturalnych lub po koloryzacji. Obie marki trafiły na półki sieci Sephora.

Kobieta

Polki biorą na siebie większość obowiązków domowych. Ponad 60 proc. uważa, że radzi sobie z tym lepiej niż mężczyźni

Polacy wciąż dzielą obowiązki domowe według utartych schematów społecznych. Kobiety częściej zajmują się zmywaniem i praniem, mężczyźni – remontami i pracami naprawczymi. Polki często same biorą na siebie większość obowiązków – ponad 60 proc. uważa, że radzi sobie lepiej z gotowaniem, a ponad 70 proc. przypisuje sobie większe zdolności w praniu i prasowaniu. W przypadku tych dwóch ostatnich czynności także mężczyźni bardziej ufają swoim partnerkom. Jednocześnie Polki czują się zmęczone i przytłoczone nadmiarem prac domowych.