Komunikaty PR

Premiera książki „Alkohole w Polsce i na świecie – przewodnik barmana”

2016-08-12  |  15:30
Biuro prasowe

Na rynku wydawniczym pojawiła się książka „Alkohole w Polsce i na świecie – przewodnik barmana”, autorstwa Łukasza Zarzeckiego i Macieja Zarzeckiego. Pozycja adresowana jest nie tylko do barmanów, ale i do wszystkich, którzy interesują się historią, tradycją, metodami wytwarzania czy po prostu są miłośnikami dobrych trunków.

Książka powstawała dwa lata. W tym czasie zbierano i weryfikowano dostępne materiały i poszerzano stan wiedzy o napojach wyskokowych na całym świecie. „Bohaterami” książki są alkohole mocne, przedstawione głównie przez pryzmat polskiego rynku. Nie pominięto również marek, które są słabiej rozpoznawalne w Polsce, ale mają ugruntowaną pozycję na świecie i często wybierane są w klasycznych recepturach drinków czy koktajli.

W książce znajduje się również rozdział poświęcony wermutom, które lokowane są na pograniczu napojów spirytusowych i win. Nie zabrakło kilku słów o piwach i intensywnym rozwoju kultury piwnej w naszym kraju czy o kultowych napojach mieszanych.

Głównym celem książki była m.in. promocja rodzimych alkoholi, które niestety nie zawsze są doceniane na naszym podwórku. Szkocka whisky czy francuski koniak są uznawane za alkohole wyrafinowane, o kilkusetletniej historii wytwarzania, podczas gdy polskie wyroby traktuje się po macoszemu. Często nie zdajemy sobie sprawy z bogactwa naszej historii i zasług w tej dziedzinie. Wiele pereł naszej tradycji gorzelniczej jest współcześnie niemal zupełnie zapomnianych – mówi Maciej Zarzecki, jeden z  autorów książki.

W Polsce od wieków wytwarzane są niezliczone warianty wódek gatunkowych i likierów. Pomimo niesprzyjających przepisów prawnych, pojawia się coraz więcej lokalnych zakładów, gdzie produkuje się alkohole słynące z wysokiej jakości, coraz bardziej doceniane na rynkach całego świata.

Ta publikacja jest doskonałym obrazem polskiego rynku alkoholi oraz pokazuje potencjał, który tylko czeka na odpowiednie i mądre wykorzystanie. Dodatkowo stanowi ciekawą lekturę dla wszystkich miłośników dobrych trunków. Warto podkreślić, że rodzimi producenci mają problem z przebiciem się przez reklamę potężnych zagranicznych wytwórców. Tutaj niezbędne jest stworzenie przepisów, które wesprą polski biznes spirytusowy – podobnie jak ma to miejsce w Wielkiej Brytanii czy Stanach Zjednoczonych. Główną barierą rozwoju dla producentów alkoholi są przepisy ustawy o przeciwdziałaniu alkoholizmowi, sięgające nawet 1956 roku  – kontynuuje Jacek Maliński, prezes zarządu Landlord, współtwórca marki Gutt Vodka, która również opisana została w książce w segmencie niszowych polskich producentów wódek premium.

Polski rynek alkoholowy został znacznie ograniczony przez władze komunistyczne, które zniszczyły wszelką innowacyjność, stawiając jedynie na produkcję czystej wódki. W ostatnich latach można jednak zauważyć duże zmiany, o których można przeczytać w prezentowanej książce. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Książka Nagraj „Seksmisję” z Jerzym Stuhrem! Biuro prasowe
2017-06-26 | 01:00

Nagraj „Seksmisję” z Jerzym Stuhrem!

Masz słabość do starych, dobrych, polskich komedii? „Seksmisja” to jeden z Twoich ulubionych filmów? Teraz możesz stać się częścią tego kultowego dzieła! Aktywuj
Książka Wystawa Ambasady Szwecji w Łodzi
2017-06-20 | 22:00

Wystawa Ambasady Szwecji w Łodzi

Miasta z powieści kryminalnych oraz codzienne życie szwedzkiej rodziny przedstawione zostaną na dwóch wystawach tematycznych, które organizuje Ambasada Szwecji w Łodzi.
Książka Nowy Rynek inicjuje święto czytania w Jeleniej Górze
2017-06-13 | 13:00

Nowy Rynek inicjuje święto czytania w Jeleniej Górze

Jeśli na pytanie o ulubioną czynność odpowiadasz: czytanie, a książki to dla ciebie najlepsi przyjaciele, nie może Cię zabraknąć w najbliższych dniach w galerii Nowy Rynek!

Kalendarium

Gwiazdy

Jan Lubomirski-Lanckoroński: moja narzeczona w Szczawnicy podnosi z gruzów 180 nieruchomości. Zainteresował się tym książę Karol

Z drobną zazdrością patrzę na to, co moja narzeczona robi w Szczawnicy – mówi prezes Fundacji Książąt Lubomirskich. Jego partnerka, Helena Mańkowska, zajmuje się odbudową odzyskanego 10 lat temu uzdrowiska, będącego jedynym prywatnym miastem w Polsce. Zainteresowanie miejscowością wyraził znany z fascynacji urbanistyką książę Karol.

Kariera

Leszek Stanek: Vaderek to postać, na której małych plecach i chudych żebrach robię karierę

Aktor jest przekonany, że przygarnięcie psa było najlepszą decyzją w jego życiu. Kaleki zwierzak szybko stał się ulubieńcem nie tylko swego pana, lecz także jego fanów oraz mediów. Vaderek ma własne konto na Instagramie, jest też częstym gościem telewizji śniadaniowych. Leszek Stanek twierdzi, że to pies pełni w ich duecie rolę gwiazdy.

Uroda

Zawód fryzjera wciąż chętnie wybierany przez młodych ludzi. To coraz bardziej wymagająca branża

Chętnych do pracy w zawodzie fryzjera nie brakuje. Młodzi ludzie wciąż dość często wybierają tę profesję, mimo że jest to branża coraz bardziej konkurencyjna i wymagająca nieustannego doszkalania się. Marka Schwarzkopf Professional chce ułatwić początkującym fryzjerom start w zawodzie i z myślą o nich organizuje program Shaping Futures. Właśnie zakończyła się jego czwarta edycja.

Patronat Newserii

Gwiazdy

Krystian Kukułka: w szkole podobały mi się starsze dziewczyny. Tak zostało do dzisiaj

Rywalizacji o kobiety aktor doświadczył już w szkole podstawowej. Twierdzi, że zawsze podobały mu się starsze koleżanki, mimo że musiał się o nie mocno starać. Często mu się to udawało, w liceum często bywał zapraszany jako osoba towarzysząca na bale studniówkowe maturzystek.