Komunikaty PR

Premiera książki „Alkohole w Polsce i na świecie – przewodnik barmana”

2016-08-12  |  15:30
Biuro prasowe

Na rynku wydawniczym pojawiła się książka „Alkohole w Polsce i na świecie – przewodnik barmana”, autorstwa Łukasza Zarzeckiego i Macieja Zarzeckiego. Pozycja adresowana jest nie tylko do barmanów, ale i do wszystkich, którzy interesują się historią, tradycją, metodami wytwarzania czy po prostu są miłośnikami dobrych trunków.

Książka powstawała dwa lata. W tym czasie zbierano i weryfikowano dostępne materiały i poszerzano stan wiedzy o napojach wyskokowych na całym świecie. „Bohaterami” książki są alkohole mocne, przedstawione głównie przez pryzmat polskiego rynku. Nie pominięto również marek, które są słabiej rozpoznawalne w Polsce, ale mają ugruntowaną pozycję na świecie i często wybierane są w klasycznych recepturach drinków czy koktajli.

W książce znajduje się również rozdział poświęcony wermutom, które lokowane są na pograniczu napojów spirytusowych i win. Nie zabrakło kilku słów o piwach i intensywnym rozwoju kultury piwnej w naszym kraju czy o kultowych napojach mieszanych.

Głównym celem książki była m.in. promocja rodzimych alkoholi, które niestety nie zawsze są doceniane na naszym podwórku. Szkocka whisky czy francuski koniak są uznawane za alkohole wyrafinowane, o kilkusetletniej historii wytwarzania, podczas gdy polskie wyroby traktuje się po macoszemu. Często nie zdajemy sobie sprawy z bogactwa naszej historii i zasług w tej dziedzinie. Wiele pereł naszej tradycji gorzelniczej jest współcześnie niemal zupełnie zapomnianych – mówi Maciej Zarzecki, jeden z  autorów książki.

W Polsce od wieków wytwarzane są niezliczone warianty wódek gatunkowych i likierów. Pomimo niesprzyjających przepisów prawnych, pojawia się coraz więcej lokalnych zakładów, gdzie produkuje się alkohole słynące z wysokiej jakości, coraz bardziej doceniane na rynkach całego świata.

Ta publikacja jest doskonałym obrazem polskiego rynku alkoholi oraz pokazuje potencjał, który tylko czeka na odpowiednie i mądre wykorzystanie. Dodatkowo stanowi ciekawą lekturę dla wszystkich miłośników dobrych trunków. Warto podkreślić, że rodzimi producenci mają problem z przebiciem się przez reklamę potężnych zagranicznych wytwórców. Tutaj niezbędne jest stworzenie przepisów, które wesprą polski biznes spirytusowy – podobnie jak ma to miejsce w Wielkiej Brytanii czy Stanach Zjednoczonych. Główną barierą rozwoju dla producentów alkoholi są przepisy ustawy o przeciwdziałaniu alkoholizmowi, sięgające nawet 1956 roku  – kontynuuje Jacek Maliński, prezes zarządu Landlord, współtwórca marki Gutt Vodka, która również opisana została w książce w segmencie niszowych polskich producentów wódek premium.

Polski rynek alkoholowy został znacznie ograniczony przez władze komunistyczne, które zniszczyły wszelką innowacyjność, stawiając jedynie na produkcję czystej wódki. W ostatnich latach można jednak zauważyć duże zmiany, o których można przeczytać w prezentowanej książce. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Książka Książka z przepisami na Thermomix® z prestiżową nagrodą Gourmand Awards Biuro prasowe
2017-04-03 | 11:00

Książka z przepisami na Thermomix® z prestiżową nagrodą Gourmand Awards

Jury Gourmand World Cookbook Awards – najbardziej prestiżowej nagrody dla literatury kulinarnej - uznało książkę „Dobry smak na każdym poziomie” za najlepszą w Polsce w
Książka BRAK ZDJĘCIA
2017-03-28 | 16:00

ANETA ZAJĄC AMBASADORKĄ AKCJI "CZYTANIE NA KOLANIE"

Aneta Zając zachęca do czytania     Znana aktorka i blogerka Aneta Zając zainicjowała akcję „Czytanie na kolanie”, w której namawia rodziców do głośnego czytania dzieciom przynajmniej 15 minut
Książka Pyszne spotkanie autorskie z Beatą Śniechowską
2017-03-26 | 18:00

Pyszne spotkanie autorskie z Beatą Śniechowską

Spotkać się ze wszystkimi miłośnikami zdrowych i pysznych receptur na poranny posiłek we Wrocławiu, 30 marca 2017. „Pyszne poranki. 101 sposobów na zdrowe i smaczne śniadania” to nie jest zwyczajny poradnik o śniadaniach. Poza tym, że prezentuje tutaj wiele prostych przepisów i oryginalnych połączeń smakowych na dobry początek dnia, można w niej znaleźć wiele wyjątkowych zdjęć śniadaniowych przysmaków. Autorka zebrała aż 101 pomysłów na śniadania, w jej książce znajdziemy przepisy na śniadania w 5 minut, na wynos, dla dzieci, z jajkiem w roli głównej, weekendowe fantazje oraz śniadania w  misce. Na ponad 200 stronach albumowej książki możemy delektować się przepisami na zarówno bardziej tradycyjne, jak i bardziej finezyjne przepisy. Wśród nich: radosne spring rollsy, omlet cesarski, szakszuka, bajgle z otrębami, paprykarz z ryb słodkowodnych, waniliowe risotto z frużeliną, czy pęczak z warzywami i cynamonem oraz orkiszowe racuchy z owocami. Publikacja będzie gratką zarówno dla wegetarian, osób unikających glutenu czy laktozy, czy nawet miłośników lodów. - W mojej książce są przepisy idealne na leniwe poranki, ale i takie które świetnie sprawdzą się, gdy mamy zaledwie kilka minut na wyjście z domu. Sama doskonale rozumiem, jak ważny jest smaczny i zdrowy posiłek - mówi Beata Śniechowska, autorka książki. Spotkanie autorskie z Beatą Śniechowską odbędzie się 30. marca 2017 w salonie empik w Renomie we Wrocławiu. Rozpocznie się o godz. 18:00 i jest bezpłatne dla wszystkich odwiedzających. Na spotkaniu przybyli goście poza tym, że będą mogli poznać przepisy na śniadania, porozmawiać o inspiracjach do stworzenia książki, odkryć smaczki jej powstawania, ale także dowiedzieć się o nowym projekcie Beaty - restauracji Menu Motto, zdobyć autograf i poznać tajniki fotografii kulinarnej. - Zapraszam wszystkich bardzo serdecznie na moje jedyne spotkanie autorskie we Wrocławiu. Będzie mi niezwykle miło móc porozmawiać z Wami o śniadaniach i mam nadzieję, że to będzie wyjątkowy czas - dodaje B. Śniechowska - pomysłodawczyni Menu Motto. „Pyszne poranki. 101 sposobów na zdrowe i smaczne śniadania” to lektura, która pobudza zmysły, inspiruje do zdrowego odżywiania, rozbudza pasję gotowania, ale też pochłania do czytania. Poza nią Beata jest autorką książki Smaki marzeń" oraz redaktorką i ambasadorką Wrocławskiej Książki Kucharskiej. Spotkanie autorskie z Beatą Śniechowską 30 marzec 2017, godz. 18:00 empik Renoma, Wrocław, ul. Świdnicka 40 Więcej o wydarzeniu: https://www.facebook.com/events/190870721415105/

Moda

Teatr

Aleksandra Szwed poprowadzi szkolenia dla biznesmenów połączone ze spektaklem teatralnym

Już w czerwcu ruszy nowatorski projekt aktorki. Wraz z Markiem Siudymem gwiazda zagra w komediodramacie kryminalnym, w którym wcieli się w postać psycholożki policyjnej. Spektakl będzie częścią szkoleń z komunikacji interpersonalnej skierowanych dla biznesmenów. Towarzyszące mu warsztaty poprowadzi m.in. Aleksandra Szwed i Marcin Przytulski.

Farmacja

Rośnie liczba chorych na chłoniaka. Nowe terapie są jednak wciąż poza zasięgiem polskich pacjentów

Dzięki nowoczesnym metodom leczenia nawet agresywne postaci chłoniaków nie muszą już być chorobami śmiertelnymi, a mogą stać się przewlekłymi. Nowa terapia opornej lub nawrotowej postaci rozlanego chłoniaka z dużych komórek B z powodzeniem stosowana jest w wielu krajach UE nawet u starszych pacjentów wymagających szczególnej troski o układ sercowo-naczyniowy. Polscy pacjenci nie mają jednak jeszcze do niej dostępu.

Gwiazdy

Edyta Zając-Rzeźniczak: podczas kręcenia „Agent” przekonałam się, że jestem bardziej emocjonalna, niż mi się wydawało

Modelka mówi o sobie „przejmowaczka”, mocno przeżywa bowiem wszystkie wydarzenia w swoim życiu i przejmuje się bardziej niż inni ludzie. Nie ukrywa, że tak wrażliwym osobom jak ona bywa trudno w modelingu, zwłaszcza na początku kariery. Ona mogła jednak liczyć na wsparcie rodziców.

Finanse

Atrakcyjne zarobki nie są wystarczające. Dla 35 proc. Polaków najważniejsze przy wyborze pracy są pozapłacowe benefity

Dla co trzeciego pracownika to nie pensja, a pozapłacowe bonusy mają zasadnicze znaczenie przy podejmowaniu decyzji o zmianie pracy. Wśród atrakcyjnych dodatków Polacy wymieniają m.in. ubezpieczenia zdrowotne i grupowe na życie. Blisko połowa pracowników przyznaje jednak, że w ich firmach nie ma możliwości przystąpienia do takiego ubezpieczenia – wynika z badania przeprowadzonego dla Nationale-Nederlanden. Problem dotyczy zwłaszcza osób zatrudnionych w małych i średnich firmach oraz pracujących na umowach cywilnoprawnych.