Komunikaty PR

Izmałkowa Consulting zbadała czynniki sukcesu WOŚP

2016-01-27  |  07:30
Biuro prasowe
Do pobrania Grafika ( 0 MB )

Izmałkowa Consulting przeprowadziła badanie, którego celem było zidentyfikowanie czynników sukcesu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy oraz wskazanie potrzeb, obaw i nadziei Polaków, które realizuje ta akcja. Szczegółowe wyniki  zostały opublikowane w raporcie  „360° sukcesu WOŚP”.

Przeprowadzamy badania bazujące na kontekście, podczas których, jako punkty odniesienia do zgłębianego tematu, pojawiają się różne zjawiska społeczne. W czasie ostatniego projektu dla marki Rossmann, w sposób mocno zauważalny, powracała tematyka związana z WOŚP. Zainspirowało nas to do wyjścia poza powierzchowne wyjaśnienia i rzeczywistego zgłębienia czynników, które decydują o tym, dlaczego to właśnie inicjatywa Jerzego Owsiaka jest najpopularniejszą akcją społeczną w Polsce. Stąd analiza czynników społeczno-kulturowych sukcesu WOŚP. – informuje Klaudyna Kamińska, Dyrektor Działu Badań w Izmałkowa Consulting.

Jak wynika z raportu „360° sukcesu WOŚP”, czynniki mające wpływ na popularność i tak ogromną sympatię do tej akcji można podzielić na 5 kategorii (zobrazowanych na grafice).

Silnie pozytywne emocje wokół akcji oraz ogromny kapitał społeczny, jaki wokół siebie zgromadziła, naturalnie przekłada się na zainteresowanie współpracą z WOŚP znanych i dużych firm. Jedną z nich jest Play.

Marka Play od lat do swoich kampanii zaprasza znane i cieszące się sympatią osoby. W pewnym momencie pomyśleliśmy o Jurku Owsiaku, jako osobie cenionej, która dla wielu osób jest bardzo rozpoznawalna. Finalnie zgodził się na współpracę pod warunkiem, że zostaniemy sponsorem WOŚP.  Taka propozycja była dla nas fair. W  tej inicjatywie ujęło nas to, że angażuje się w nią wiele ludzi pochodzących z bardzo różnych miejsc, a przede wszystkim ludzi młodych, takich którzy mogą mieć pierwsze doświadczenia z tym, że dawanie innym swojego czasu i zaangażowania jest czymś fajnym i wartościowym” – przyznaje Bartosz Dobrzyński – Dyrektor Marketingu w Play.

Badanie przeprowadzono w całości przy wykorzystaniu metody etnograficznej - deklaracje zostały skonfrontowane z rzeczywistymi zachowaniami - oraz w oparciu o metodologię 360˚ analizującą zjawisko z różnych perspektyw. Zastosowano miks technik badawczych: analiza materiałów zastanych, obserwacje, indywidualne i grupowe rozmowy z uczestnikami i ekspertami. 

Raport można pobrać pod linkiem: http://www.izmalkowa.com/download

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media Czy Polacy znają podcasty? [BADANIA] Biuro prasowe
2018-12-05 | 13:00

Czy Polacy znają podcasty? [BADANIA]

Połowa polskich internautów deklaruje, że zna pojęcie podcastu, ale pierwsze badanie tego zjawiska w naszym kraju pokazuje, że wciąż sięgamy po nie rzadziej niż za oceanem. Storytel
Media Redesign magazynu kulturalno-kulinarnego KUKBUK na 6 urodziny!
2018-11-23 | 15:00

Redesign magazynu kulturalno-kulinarnego KUKBUK na 6 urodziny!

Na rynku ukazało się właśnie urodzinowe wydanie KUKBUK-a, zatytułowane „Hokus Pokus”. Magazyn obchodzi szóste urodziny! Jubileuszowy numer jest pierwszym w nowej odsłonie
Media Google Pay po raz kolejny łączy siły z iTaxi. Startuje nowa kampania promocyjna
2018-11-22 | 16:40

Google Pay po raz kolejny łączy siły z iTaxi. Startuje nowa kampania promocyjna

iTaxi – polska aplikacja służąca do zamawiania przejazdów – została oficjalnym partnerem marki Google. Co więcej, Google Pay rozpoczyna intensywną kampanię reklamową,

Gwiazdy

Anna Popek: Gdybym mogła cofnąć czas o 20 lat, byłabym bardziej odważna. Teraz chcę rozwinąć swój warsztat pisarski

Dziennikarka podkreśla, że 50. urodziny były dla niej przełomowym momentem, w którym zamknęła pewien etap swojego życia i otworzyła nowy. Prezenterka zrobiła bilans pięciu dekad i zastanowiła się na tym, co w jej życiu było udane, a co można było zrobić nieco lepiej. Niezależnie jednak od tego, czy mówi o sukcesach, czy o porażkach, za wszystko jest wdzięczna losowi, bo z każdej sytuacji wyciągnęła wnioski na przyszłość. Gwiazda TVP przyznaje, że ma też wiele planów na kolejne lata, m.in. chce doskonalić warsztat pisarski. Zamierza też zwiedzać kraje ościenne.

 

Moda

Joanna Horodyńska: Polki są bacznymi obserwatorkami mody. Nie zawsze wybierają z niej jednak to, co dla nich właściwe

Polki nie słuchają siebie – uważa stylistka. Jej zdaniem kobiety w Polsce obserwują trendy, nie potrafią jednak wybierać tych, które najbardziej im pasują. Zamiast inspirować się modą, kopiują styl znanych pań lub koleżanek. Zbyt mocno obawiają się też opinii innych kobiet, żeby odważyć się na bardziej szalone stylizacje.

 

Żywienie

W Europie rośnie popularność żywności wegańskiej i wegetariańskiej. To ważne ze względów zdrowotnych i środowiskowych

Z danych Europejskiego Związku Wegetarian wynika, że w krajach Unii Europejskiej jest coraz więcej wegetarian i wegan. Liderem pozostają Niemcy, gdzie na diecie bezmięsnej jest już co dziesiąta osoba. Także w Polsce ekologiczne i wysokojakościowe produkty roślinne cieszą się coraz większą popularnością. Z badań Instytutu Homo Homini przeprowadzonych na zlecenie firmy LightBox wynika, że 3,7 proc. respondentów określa się wegetarianami, a 1,6 proc. przestrzega diety wegańskiej. Intensywnie reaguje na to branża spożywcza. Coraz częściej w dużych marketach możemy kupić produkty wegańskie takie jak tofu, tempeh czy jogurty sojowe.

 

Gwiazdy

Jacek Rozenek: dobro można czynić każdego dnia. Julia Wróblewska: od dziecka widziałam problemy w Polsce i na świecie i starałam się je rozwiązywać

W okresie przedświątecznym Polacy chętnie pomagają innym. W akcje charytatywne angażuje się też coraz więcej znanych osób. Robią to z różnych powodów – jedni twierdzą, że los jest dla nich wyjątkowo hojny, więc chcą się podzielić tym, co mają z innymi, kolejni natomiast – wykorzystują swoją rozpoznawalność, by zwrócić uwagę na trudną sytuację osób potrzebujących. Wszyscy zgodnie przyznają, że kluczowa nie jest tutaj wartość prezentu czy przekazana kwota, najważniejszy jest gest i nagłośnienie ważnego problemu społecznego.