Komunikaty PR

Agata Polińska nominowana do tytułu Kobiety Medycyny 2018 roku

2018-03-21  |  06:00
Biuro prasowe
Ruszyła V edycja Plebiscytu Kobiety Medycyny, w której do grona nominowanych dołączyła Agata Polińska, wiceprezes i współzałożycielka Fundacji Onkologicznej Alivia, uznana za jedną ze stu najbardziej wpływowych osób w polskiej medycynie i systemie ochrony zdrowia. W wieku 28 lat Agata zachorowała na nowotwór co sprawiło, że osobiście przyszło jej doświadczyć jak dramatyczna jest sytuacja pacjentów onkologicznych w Polsce. Sama nie mogła liczyć na nowoczesne leczenie i była zmuszona szukać go za granicą, finansując samodzielnie swoją terapię. Przeżyte doświadczenia dały jej siłę do działania i siłę by nie godzić się na zastaną sytuację w służbie zdrowia. Trzy lata po diagnozie, w 2010 roku, wraz z bratem Bartoszem Polińskim założyła Fundację Alivia zachęcającą do aktywnej walki o poprawę warunków leczenia polskich pacjentów onkologicznych. Dziś Alivia jest jedną z najprężniej działających organizacji pacjenckich i rzeczniczych w Polsce, która stale monitoruje oraz inicjuje działania systemowe i legislacyjne w obszarze onkologii. W 2017 roku Agata Polińska znalazła się na 71. miejscu rankingu “Pulsu Medycyny” - liście stu najbardziej wpływowych osób w polskiej medycynie i systemie ochrony zdrowia. Agata Polińska osobiście angażowała się m.in. w kampanię społeczno-edukacyjną „Tu i teraz” dotyczącą problemów kobiet żyjących z zaawansowanym, nieuleczalnym rakiem piersi, zazwyczaj pomijanych w publicznym dyskursie. W 2014 roku m.in. aktywnie uczestniczyła w opracowywaniu polskiego Cancer Planu, czyli Strategii Walki z Rakiem na lata 2015-2024. Do sukcesów Alivii można zaliczyć m.in. utworzenie Onkomapy, czyli stale aktualizowanego przewodnika po przyjaznych polskich ośrodkach onkologicznych, portalu Kolejkoskop.pl, dzięki któremu pacjenci mogą sprawdzić jaki jest czas oczekiwania na badania diagnostyczne w ich najbliższej okolicy czy narzędzia Onkosnajper – wyszukiwarkę badań wskazanych w danym typie raka. W latach 2015 i 2017 fundacja opublikowała dwa raporty: "Dostępność innowacyjnych leków onkologicznych w Polsce na tle wybranych krajów Unii Europejskiej oraz Szwajcarii" oraz "Dostęp pacjentów onkologicznych do terapii lekowych w Polsce na tle aktualnej wiedzy medycznej". Obecnie fundacja kontynuuje wznowioną kampanię „Wojna z rakiem”, w której zrywa z obrazem pacjentów onkologicznego przedstawianych w roli ofiar, chcąc pokazać ich siłę, upór i wolę walki. W kampanię może zaangażować się każdy z nas przekazując swój 1% podatku. Plebiscyt Kobiety Medycyny już po raz piąty jest organizowany przez redakcję portalu internetowego "Portale Medyczne". Jego ideą jest promowanie kobiet, związanych z medycyną i systemem ochrony zdrowia, których sukcesy w pracy zawodowej, zaangażowanie i entuzjazm w działalności społecznej budzą szacunek i uznanie.
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Pomysł na nietypowy prezent Biuro prasowe
2018-12-11 | 15:00

Pomysł na nietypowy prezent

Gorączkowe poszukiwania prezentów czas start! Wielkimi krokami zbliżają się Święta Bożego Narodzenia. Jak się okazuje, największym wyzwaniem bywa nie tyle zakup podarunków,
Zdrowie Witamina C i jej wpływ na przebieg infekcji
2018-12-09 | 01:00

Witamina C i jej wpływ na przebieg infekcji

Witamina C jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego, gdyż uczestniczy w procesach immunomodulacyjnych oraz stymuluje syntezę interferonu. Ponadto, zwiększa
Zdrowie Gala Zwycięzców. We Wrocławiu spotkają się Onkomocni z całej Polski
2018-12-08 | 18:00

Gala Zwycięzców. We Wrocławiu spotkają się Onkomocni z całej Polski

Prawie 1000 osób z całej Polski weźmie udział 15 grudnia w XIV Spotkaniu Pacjentów Wyleczonych z Choroby Nowotworowej we Wrocławiu. To największe takie wydarzenie w Polsce. W

Gwiazdy

Anna Popek: Gdybym mogła cofnąć czas o 20 lat, byłabym bardziej odważna. Teraz chcę rozwinąć swój warsztat pisarski

Dziennikarka podkreśla, że 50. urodziny były dla niej przełomowym momentem, w którym zamknęła pewien etap swojego życia i otworzyła nowy. Prezenterka zrobiła bilans pięciu dekad i zastanowiła się na tym, co w jej życiu było udane, a co można było zrobić nieco lepiej. Niezależnie jednak od tego, czy mówi o sukcesach, czy o porażkach, za wszystko jest wdzięczna losowi, bo z każdej sytuacji wyciągnęła wnioski na przyszłość. Gwiazda TVP przyznaje, że ma też wiele planów na kolejne lata, m.in. chce doskonalić warsztat pisarski. Zamierza też zwiedzać kraje ościenne.

 

Moda

Joanna Horodyńska: Polki są bacznymi obserwatorkami mody. Nie zawsze wybierają z niej jednak to, co dla nich właściwe

Polki nie słuchają siebie – uważa stylistka. Jej zdaniem kobiety w Polsce obserwują trendy, nie potrafią jednak wybierać tych, które najbardziej im pasują. Zamiast inspirować się modą, kopiują styl znanych pań lub koleżanek. Zbyt mocno obawiają się też opinii innych kobiet, żeby odważyć się na bardziej szalone stylizacje.

 

Żywienie

W Europie rośnie popularność żywności wegańskiej i wegetariańskiej. To ważne ze względów zdrowotnych i środowiskowych

Z danych Europejskiego Związku Wegetarian wynika, że w krajach Unii Europejskiej jest coraz więcej wegetarian i wegan. Liderem pozostają Niemcy, gdzie na diecie bezmięsnej jest już co dziesiąta osoba. Także w Polsce ekologiczne i wysokojakościowe produkty roślinne cieszą się coraz większą popularnością. Z badań Instytutu Homo Homini przeprowadzonych na zlecenie firmy LightBox wynika, że 3,7 proc. respondentów określa się wegetarianami, a 1,6 proc. przestrzega diety wegańskiej. Intensywnie reaguje na to branża spożywcza. Coraz częściej w dużych marketach możemy kupić produkty wegańskie takie jak tofu, tempeh czy jogurty sojowe.

 

Gwiazdy

Jacek Rozenek: dobro można czynić każdego dnia. Julia Wróblewska: od dziecka widziałam problemy w Polsce i na świecie i starałam się je rozwiązywać

W okresie przedświątecznym Polacy chętnie pomagają innym. W akcje charytatywne angażuje się też coraz więcej znanych osób. Robią to z różnych powodów – jedni twierdzą, że los jest dla nich wyjątkowo hojny, więc chcą się podzielić tym, co mają z innymi, kolejni natomiast – wykorzystują swoją rozpoznawalność, by zwrócić uwagę na trudną sytuację osób potrzebujących. Wszyscy zgodnie przyznają, że kluczowa nie jest tutaj wartość prezentu czy przekazana kwota, najważniejszy jest gest i nagłośnienie ważnego problemu społecznego.