Komunikaty PR

Instytut Żywności i Żywienia edukuje w całej Polsce

2016-08-10  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania Informacja ( 0 MB )

Codzienny pośpiech i wykształcone przez lata złe nawyki żywieniowe to niestety znaki naszych czasów. Podczas zakupów głównie kierujemy się ceną, wyglądem czy smakiem, często nie zdając sobie sprawy, że produkt leżący na półce obok może być zdecydowanie zdrowszym wyborem zarówno dla nas samych, jak i naszych bliskich. Dlatego też Instytut Żywności i Żywienia, w ramach projektu Zachowaj Równowagę, postanowił przekazać Polakom materiały edukacyjne, które pomogą w podejmowaniu właściwych wyborów żywieniowych.  

Już od ponad 50 lat Instytut Żywności i Żywienia podejmuje różnego rodzaju działania na rzecz poprawy świadomości Polaków na temat zasad zdrowego żywienia. Teraz dotrze z wiedzą bezpośrednio do społeczeństwa poprzez szeroką dystrybucję broszur i ulotek edukacyjnych dotyczących czytania etykiet oraz sprawdzania wartości odżywczej spożywanej żywności. Materiały poszerzą i utrwalą wiedzę Polaków na temat komponowania codziennej, zbilansowanej diety, zasad racjonalnego, zdrowego żywienia oraz kryteriów oceny produktów spożywczych. Instytut zachęca do bycia świadomym i „sprytnym” konsumentem, zwłaszcza że nasze decyzje zakupowe mają bezpośredni wpływ na zdrowie nasze i naszych bliskich oraz na kształtowanie rynku, np. poprzez wspieranie lokalnych producentów wysokiej jakości żywności.

W okresie od lipca do końca sierpnia 2016 r. materiały edukacyjne Instytutu można znaleźć
w prywatnych skrzynkach pocztowych m.in. w Zielonej Górze, Olsztynie, Rzeszowie czy Katowicach. Materiały są także dostępne w wybranych punktach gastronomicznych i sklepach spożywczych oraz podczas rożnego rodzaju wydarzeń: targów śniadaniowych, jarmarków, czy innych lokalnych imprez w Warszawie, Krakowie i Gliwicach. Można je również otrzymać w trakcie trwania Tygodnia Kultury Beskidzkiej w Żywcu, w zorganizowanym tam „Punkcie Promocji Zdrowia”.   

Decyzje podejmowane przed sklepową półką wymagają wcześniejszego namysłu i przede wszystkim wiedzy. Wierzymy, że przekazywane Polakom materiały edukacyjne, które tłumaczą najważniejsze pojęcia i zagadnienia żywieniowe, sprawią, że społeczeństwo będzie częściej czytać etykiety i to co jest na nich napisane oraz porównywać skład poszczególnych produktów. Ma to ogromne znaczenie dla kształtowania zdrowia oraz dobrych nawyków przyszłych pokoleń. O tym, że tego typu działania edukacyjne są bardzo potrzebne świadczą m.in. kierowane do nas często mejle i telefony z prośbą o różne informacje żywieniowe i szczegółowe porady – mówi dr Agnieszka Jarosz z Instytutu Żywności
i Żywienia.

Akcja dostarczania materiałów edukacyjnych prowadzona jest w całej Polsce, przy czym w różnych miastach uruchomione są różne kanały dystrybucji. Wszyscy zainteresowani, niezależnie od miejsca zamieszkania, mogą jednak już teraz zapoznać się z nimi w formie elektronicznej – na stronie internetowej projektu: www.zachowajrownowage.pl (zakładka „DO POBRANIA”). Na stronie można  znaleźć m.in. elektroniczne wersje broszur pt. „Co powinniśmy wiedzieć o wartości odżywczej żywności” oraz „Czytaj etykiety!” , a także wiele innych cennych materiałów multimedialnych.  

***

Zachowaj Równowagę to realizowany przez Instytut Żywności i Żywienia projekt edukacyjny, którego pełna nazwa brzmi: „Zapobieganie nadwadze i otyłości oraz chorobom przewlekłym poprzez edukację społeczeństwa w zakresie żywienia i aktywności fizycznej” (2011–2016). Projekt jest współfinansowany przez Szwajcarię w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy (SPPW) z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej. Jego całkowity budżet wynosi 5 294 000 CHF, z dofinansowaniem strony szwajcarskiej w wysokości 4 500 000 CHF (85% kosztów) i z budżetu Ministerstwa Zdrowia (15% środków). Partnerami projektu są: Akademia Wychowania Fizycznego w Warszawie, Polskie Towarzystwo Dietetyki i Instytut „Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka”.

Więcej informacji na temat projektu Zachowaj Równowagę na stronie: www.zachowajrownowage.pl
Więcej informacji o Szwajcarsko-Polskim Programie Współpracy na stronie: www.programszwajcarski.pl

Aplikacja mobilna Asystent Zdrowego Żywienia do pobrania za darmo na telefony z systemem Android: http://bit.ly/zachowajrow

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Jaskra – „niegroźne” objawy, groźne konsekwencje? Biuro prasowe
2019-10-23 | 01:00

Jaskra – „niegroźne” objawy, groźne konsekwencje?

Szacuje się, że jaskra dotyka aż 70 mln osób na całym świecie, wśród których blisko 700 tys. stanowią mieszkańcy naszego kraju. Postępująca choroba powoduje
Zdrowie Jak zadbać o swój wzrok?
2019-10-22 | 13:00

Jak zadbać o swój wzrok?

Rób przerwy w czasie długich sesji przed monitorem lub telewizorem Wykonując pracę, która wymaga spędzania długich godzin przed ekranem monitora lub laptopa, narażamy wzrok.
Zdrowie Zdrowe połączenie: sok bananowo – jabłkowy
2019-10-22 | 09:20

Zdrowe połączenie: sok bananowo – jabłkowy

To smaczna kombinacja, bogata w cenne składniki odżywcze, tj. błonnik, przeciwutleniacze, wapń, magnez oraz żelazo. Oprócz nich w soku bananowo – jabłkowym znajdują się także

Kalendarium

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Bezpłatne materiały wideo, audio, zdjęcia oraz artykuły

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Gwiazdy

Anna Dereszowska: Po emisji odcinka „Starsza pani musi fiknąć” tata stwierdził, że z przyjemnością zrobiłby to jeszcze raz. Mieliśmy tam dla siebie dużo czasu

Aktorka przyznaje, że choć na początku miała wątpliwości, czy wziąć udział w programie „Starsza pani musi fiknąć”, to z perspektywy czasu absolutnie nie żałuje tej przygody. Anna Dereszowska wyjechała z tatą do Korei Południowej. To była podróż pełna pięknych chwil i wzruszeń. Nie zabrakło też czasu na szczere, a nawet intymne rozmowy. Obydwoje wrócili zadowoleni, z bagażem nowych doświadczeń i odrobiną refleksji.

Gala Złote Spinacze 2019

Edukacja

Średnio co trzeci pacjent czuje się traktowany przedmiotowo. Lekarze już na studiach powinni się uczyć prawidłowej komunikacji z pacjentem

Średnio co trzeci pacjent uważa, że jego zdanie ani sytuacja życiowa nie zostały w szpitalu wzięte pod uwagę w decyzjach odnośnie do leczenia. Polscy pacjenci czują się traktowani dość przedmiotowo, ale z drugiej strony i tak kontakty z lekarzami i personelem medycznym oceniają jako jeden z największych pozytywów polskiej służby zdrowia – wynika z badań przeprowadzonych przez Siemens Healthineers. Eksperci oceniają, że dobra komunikacja pomiędzy lekarzem a pacjentem warunkuje cały późniejszy proces leczenia, dlatego nacisk na kompetencje miękkie powinno się kłaść już na etapie kształcenia personelu medycznego.

Handel

Międzynarodowy koncern produkujący środki czystości i kosmetyki da drugie życie plastikowym odpadom wyrzucanym na plażach. Będą powstawać z nich butelki szamponu

Według Komisji Europejskiej tworzywa sztuczne stanowią dziś blisko 80 proc. odpadów w morzach i oceanach. Każdego roku trafia do nich ok. 8 mln ton plastiku, co odpowiada ciężarówce śmieci wrzucanych do morza co minutę – podaje Fundacja Ellen MacArthur. W działania na rzecz ochrony mórz i oceanów przed zalewem plastiku w coraz większym stopniu angażuje się także globalny biznes. Koncern Procter & Gamble wprowadza właśnie do polskich sklepów szampon Head & Shoulders w butelkach, które składają się w 20 proc. z przetworzonych odpadów zebranych z plaż. Przy sprzedaży równej 1 mld produktów rocznie każda wprowadzona przez koncern zmiana ma wpływ na otoczenie.

 

Farmacja

Przełom w leczeniu pacjentów chorych na raka płuc. To jeden z najbardziej śmiertelnych nowotworów

W Polsce co roku nowotwory płuc rozpoznaje się u 22–23 tysięcy osób, a z ich powodu umiera 19 tys. To tak, jakby z mapy znikało miasto wielkości Giżycka czy Zakopanego. W leczeniu niedrobnokomórkowego raka płuca w ostatnich 2 latach miał miejsce olbrzymi postęp, również w Polsce do refundacji włączono wiele innowacyjnych terapii. Sytuacja wygląda zgoła inaczej w przypadku drugiego typu, czyli drobnokomórkowego raka płuc, który prowadzi do śmierci w ciągu ok. 1–2 lat od rozpoznania. Od lat 70. w leczeniu tego nowotworu nie zmieniło się prawie nic. Sytuację pacjentów może radykalnie poprawić pierwszy zarejestrowany niedawno lek na ten typ nowotworu.