Komunikaty PR

ZDROWY SOK NA NOWY ROK

2017-01-16  |  01:00

Wraz z nadejściem stycznia, wielu z nas, aby dotrzymać postanowień noworocznych, przechodzi na dietę. Dbanie o zdrowie jest bowiem jedną z najczęściej deklarowanych zmian, którą chcemy wprowadzić w nowym roku. Podstawą zdrowej diety powinny być owoce i warzywa, ale czy wiesz, że sok może zastąpić jedną porcję warzyw i owoców w ciągu dnia, co więcej jest źródłem wielu substancji odżywczych, które pozytywnie wpływają na zdrowie? Dowiedz się, jakie zalety mają soki i jaką rolę pełnią w codziennej diecie!

 

Nie od dziś wiadomo, że prawidłowe żywienie jest jedną z najważniejszych kwestii, które wpływają na zdrowie. Dieta bogata w wartościowe i różnorodne produkty doda nam energii, poprawi samopoczucie w ciągu dnia i może pełnić rolę profilaktyczną w walce z chorobami i infekcjami. Zasady prawidłowego żywienia określa Piramida Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej, opublikowana przez Instytut Żywności i Żywienia (IŻŻ), zgodnie z którą podstawę naszej diety powinny stanowić warzywa i owoce. Warto wiedzieć, że jedną porcję owoców i warzyw, można zastąpić szklanką (200 ml) 100 % soku. Sok jest łatwym i szybkim sposobem na uzupełnienie cennych dla naszego zdrowia elementów, gdyż soki podobnie jak owoce i warzywa, z których się je robi, stanowią cenne źródło witamin, mikro- i makroelementów, a także substancji o działaniu oksydacyjnym. O jakich konkretnie elementach mowa?

 

PO PIERWSZE WITAMINY

  • Witamina C odgrywa ważną rolę w utrzymaniu prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego, co więcej zmniejsza uczucie zmęczenia i znużenia oraz bierze udział w ochronie komórek przed stresem oksydacyjnym. Chcąc zapewnić sobie dawkę witaminy C, wypij szklankę (200 ml) 100 % soku pomarańczowego, taka ilość zapewnia ok. 50%-60% dziennego zapotrzebowania na tę witaminę.

 

  • Witamina E może spowalniać proces starzenia, gdyż zapobiega uszkodzeniom komórek w organizmie powodowanym przez procesy utleniania. Pijąc szklankę soku z marchwi lub żurawiny,  dostarczamy organizmowi dawki tej witaminy.

 

PO DRUGIE POLIFENOLE

Polifenole to związki, które mogą wykazywać różne aktywności w organizmie, na przykład związki polifenolowe, które są zawarte w soku z aronii mają zdolność do obniżania zawartości cukru we krwi i obniżania ciśnienia, a z kolei te zawarte w sokach z jagód wpływają pozytywnie na wzrok.

 

PO TRZECIE KAROTENOIDY

Są związkami, z których najbardziej znane to:

  • Beta-karoten, czyli prowitamina A, odpowiedzialna za prawidłowy rozwój i funkcjonowanie skóry, wzroku i błon śluzowych. Jedna szklanka soku marchwiowego lub marchwiowo-owocowego, pokrywa średnie dzienne zapotrzebowanie na tę witaminę.

 

  • Likopen, jest przeciwutleniaczem, dzięki czemu chroni przed chorobami układu krwionośnego, a nawet posiada działanie prewencyjne w przypadku, na przykład raka prostaty. Duże ilości likopenu znajdują się w sokach pomidorowych.

 

 

WAŻNE!

Warto wiedzieć, że polifenole i karotenoidy, które zawarte są w owocach i warzywach, są naturalnymi źródłami antyoksydantów. Zadaniem antyoksydantów (inaczej przeciwutleniaczy) jest neutralizowanie szkodliwego działania wolnych rodników, które powodują uszkodzenia komórek, przyspieszając starzenie się organizmu i prowadząc do wielu chorób.

 

PO CZWARTE SOLE MINERALNE

Pierwiastki, takie jak potas, wapń, magnez, fosfor, to właśnie sole mineralne. Strawione owoce czy warzywa, mają odczyn zasadowy, w związku z czym pełnią ważną rolę w utrzymaniu odpowiedniej równowagi kwasowo-zasadowej organizmu, która może być zachwiana przy diecie bogatej w produkty mleczne, zbożowe i mięsne, które dają odczyn kwaśny.

  • Potas, reguluje gospodarkę wodną organizmu oraz czynności mięśni i nerwów, a także stabilizuje ciśnienie krwi. Dobrym źródłem potasu są buraki i soki z nich pochodzące.

 

  • Wapń i magnez, są składnikami kości i zębów, biorą udział w procesach kurczenia mięśni i przewodnictwie bodźców nerwowych. Soki owocowe i warzywne zawierają te pierwiastki w ilościach podobnych do tych, jakie zawierają wody mineralne.

 

PO PIĄTE BŁONNIK

Pozytywne działanie błonnika jest powszechnie znane, reguluje on pracę układu pokarmowego, poprawiając pracę jelit i zapobiega zaparciom. Błonnik zawarty w sokach ogranicza szybkość wchłaniania cukrów, regulując wahania poziomu glukozy we krwi oraz wpływa na utrzymanie prawidłowego poziomu cholesterolu w organizmie, pomaga eliminować z organizmu toksyny, kwasy żółciowe, metale ciężkie oraz inne niekorzystne dla zdrowia składniki. Błonnik można znaleźć w sokach, które zawierają miąższ owocowy lub warzywny, czyli w tych naturalnie mętnych lub przecierowych. Szczególnie bogate w błonnik, są przecierowe soki warzywne i warzywno-owocowe.

„Stosując się do zasad prawidłowego żywienia, wpływamy na ogólny stan zdrowia, jak również wspomagamy odporność. Dlatego właśnie dieta powinna być bogata w owoce, warzywa i przetwory z nich pochodzące, takie jak soki i musy, gdyż są one łatwym sposobem na dostarczenie organizmowi tego, co niezbędne do jego prawidłowego funkcjonowania.” mówi Barbara Groele, Sekretarz Generalny KUPS. Zatem planując menu nie zapominajmy o sokach, gdyż są łatwym i szybkim sposobem na wzbogacenie naszej codziennej diety.

 

Więcej informacji na stronie: fruitjuicematters.eu (Polska wersja strony w przygotowaniu).

PAMIĘTAJ!

  • 100% sok owocowy zawiera wyłącznie sok wyciśnięty z owoców.
  • Do soków owocowych można dodawać witaminy i składniki mineralne.
  • Szklanka (200 ml) 100% soku pomarańczowego zaspokaja ok. 50 – ­60% dziennego zapotrzebowania na witaminę C.
  • Witaminy i składniki mineralne zawarte w 100% soku owocowym korzystnie wpływają na zdrowie
     i dobre samopoczucie.
  • 100% sok owocowy to wygodny i smaczny sposób na dostarczenie porcji owoców w diecie.
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Twoje dziecko trenuje? Sprawdź, czy ruch to zawsze zdrowie Biuro prasowe
2017-09-22 | 08:00

Twoje dziecko trenuje? Sprawdź, czy ruch to zawsze zdrowie

Aktywność fizyczna jest ważna zarówno w życiu dorosłych, jak i dzieci – wzmacnia mięśnie, pomaga w utrzymywaniu prawidłowej postawy ciała, a nawet podnosi odporność. Do
Zdrowie Ergonomia w pracy i w domu, czyli jak zadbać o zdrowie przy biurku
2017-09-21 | 16:00

Ergonomia w pracy i w domu, czyli jak zadbać o zdrowie przy biurku

Polacy spędzają średnio 6,5 h dzienne przed ekranem komputera siedząc przy biurku. Dlatego tak ważne jest odpowiednie dopasowanie elementów wyposażenia biura, by zminimalizować
Zdrowie Jak chronić dziecko przed przeziębieniem?
2017-09-21 | 14:20

Jak chronić dziecko przed przeziębieniem?

Infekcje układu oddechowego, szczególnie u najmłodszych dzieci, mogą zdarzać kilka razy w roku. W okresie jesienno – zimowym pojawiają się zdecydowanie częściej i warto

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także nagrywa wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Gwiazdy

Zosia Ślotała: Jeszcze nie wróciłam w 100 proc. do formy, ale w moim przypadku jest to ciężka praca. Sugeruję się radami Anny Lewandowskiej

Szybki powrót do formy sprzed ciąży to zdaniem Zofii Ślotały zasługa genów, zdrowego odżywiania i intensywnych ćwiczeń – najlepiej pod okiem fachowca. Stylistka zaczęła pracę z trenerem po dwóch miesiącach od porodu. Na początku niełatwo było pogodzić obowiązki zawodowe z opieką nad dziećmi i jeszcze znaleźć czas na aktywność fizyczną. Do tego trzeba bowiem wystarczająco dużo chęci i sporej samodyscypliny. Ślotała podkreśla, że podziwia w tej kwestii Annę Lewandowska, która jest dla niej wzorem do naśladowania i daje jej dużą motywację.

Media i PR

J. Kurski: Oglądalność opolskiego festiwalu pobiła wszelkie rekordy. To był horror z happy endem

Festiwal w Opolu okazał się wielkim sukcesem – ocenił prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski, który podsumował wczoraj weekendowe wyniki oglądalności. I to mimo obaw, że wrześniowy termin będzie mniej atrakcyjny niż czerwcowy. Podziękował też artystom, którzy „nie dali się skłonić do bojkotu” i upolitycznienia festiwalu. Tegoroczny Festiwal Polskiej Piosenki mimo dużej konkurencji komercyjnych stacji przyciągnął w weekend przed telewizory największą liczbę widzów.

Handel

W drugi weekend października ceny wybranych usług turystycznych w Polsce będą o 50 proc. niższe. W akcji biorą udział wszystkie regiony kraju

Polacy coraz chętniej podróżują po kraju. Wybierają rodzime kurorty na wypoczynek w wakacje i ferie, ale zwiedzają kraj także podczas zwykłych weekendów poza sezonem. W I połowie 2017 roku krajowe podróże wzrosły o 7 proc. w porównaniu do I połowy 2016 roku. Ministerstwo Sportu i Turystyki i Polska Organizacja Turystyczna chcą ten ruch zintensyfikować – ma temu służyć akcja „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny”, której trzecia edycja będzie miała miejsce od 6 do 8 października. Zgłosiło się do niej 560 podmiotów oferujących usługi turystyczne.

Moda

Agata Nivette (Laurelle): Dobrze znam styl Pauliny Sykut-Jeżyny. Jest perfekcjonistką, więc każdy detal musi być dopieszczony

Paulina Sykut-Jeżyna wspomina, że pierwszy raz zetknęła się z projektami z pracowni Laurelle trzy lata temu podczas gali Miss Polski. Kreacje od razu przypadły jej do gustu i dlatego szybko postanowiła nawiązać współpracę z ich autorkami. – My byłyśmy wtedy początkujące, a Paulina nam zaufała – podkreśla Agata Nivette. Prezenterkę i projektantkę połączyła miłość do mody oraz wyjątkowa nić porozumienia. Od tej pory na prestiżowe gale gwiazda Polsatu bardzo często wybiera stroje z metką Laurelle. Urzeka ją przede wszystkim ich wyrafinowany krój, niebanalne detale i szlachetne tkaniny.