Komunikaty PR

ZDROWY SOK NA NOWY ROK

2017-01-16  |  01:00

Wraz z nadejściem stycznia, wielu z nas, aby dotrzymać postanowień noworocznych, przechodzi na dietę. Dbanie o zdrowie jest bowiem jedną z najczęściej deklarowanych zmian, którą chcemy wprowadzić w nowym roku. Podstawą zdrowej diety powinny być owoce i warzywa, ale czy wiesz, że sok może zastąpić jedną porcję warzyw i owoców w ciągu dnia, co więcej jest źródłem wielu substancji odżywczych, które pozytywnie wpływają na zdrowie? Dowiedz się, jakie zalety mają soki i jaką rolę pełnią w codziennej diecie!

 

Nie od dziś wiadomo, że prawidłowe żywienie jest jedną z najważniejszych kwestii, które wpływają na zdrowie. Dieta bogata w wartościowe i różnorodne produkty doda nam energii, poprawi samopoczucie w ciągu dnia i może pełnić rolę profilaktyczną w walce z chorobami i infekcjami. Zasady prawidłowego żywienia określa Piramida Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej, opublikowana przez Instytut Żywności i Żywienia (IŻŻ), zgodnie z którą podstawę naszej diety powinny stanowić warzywa i owoce. Warto wiedzieć, że jedną porcję owoców i warzyw, można zastąpić szklanką (200 ml) 100 % soku. Sok jest łatwym i szybkim sposobem na uzupełnienie cennych dla naszego zdrowia elementów, gdyż soki podobnie jak owoce i warzywa, z których się je robi, stanowią cenne źródło witamin, mikro- i makroelementów, a także substancji o działaniu oksydacyjnym. O jakich konkretnie elementach mowa?

 

PO PIERWSZE WITAMINY

  • Witamina C odgrywa ważną rolę w utrzymaniu prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego, co więcej zmniejsza uczucie zmęczenia i znużenia oraz bierze udział w ochronie komórek przed stresem oksydacyjnym. Chcąc zapewnić sobie dawkę witaminy C, wypij szklankę (200 ml) 100 % soku pomarańczowego, taka ilość zapewnia ok. 50%-60% dziennego zapotrzebowania na tę witaminę.

 

  • Witamina E może spowalniać proces starzenia, gdyż zapobiega uszkodzeniom komórek w organizmie powodowanym przez procesy utleniania. Pijąc szklankę soku z marchwi lub żurawiny,  dostarczamy organizmowi dawki tej witaminy.

 

PO DRUGIE POLIFENOLE

Polifenole to związki, które mogą wykazywać różne aktywności w organizmie, na przykład związki polifenolowe, które są zawarte w soku z aronii mają zdolność do obniżania zawartości cukru we krwi i obniżania ciśnienia, a z kolei te zawarte w sokach z jagód wpływają pozytywnie na wzrok.

 

PO TRZECIE KAROTENOIDY

Są związkami, z których najbardziej znane to:

  • Beta-karoten, czyli prowitamina A, odpowiedzialna za prawidłowy rozwój i funkcjonowanie skóry, wzroku i błon śluzowych. Jedna szklanka soku marchwiowego lub marchwiowo-owocowego, pokrywa średnie dzienne zapotrzebowanie na tę witaminę.

 

  • Likopen, jest przeciwutleniaczem, dzięki czemu chroni przed chorobami układu krwionośnego, a nawet posiada działanie prewencyjne w przypadku, na przykład raka prostaty. Duże ilości likopenu znajdują się w sokach pomidorowych.

 

 

WAŻNE!

Warto wiedzieć, że polifenole i karotenoidy, które zawarte są w owocach i warzywach, są naturalnymi źródłami antyoksydantów. Zadaniem antyoksydantów (inaczej przeciwutleniaczy) jest neutralizowanie szkodliwego działania wolnych rodników, które powodują uszkodzenia komórek, przyspieszając starzenie się organizmu i prowadząc do wielu chorób.

 

PO CZWARTE SOLE MINERALNE

Pierwiastki, takie jak potas, wapń, magnez, fosfor, to właśnie sole mineralne. Strawione owoce czy warzywa, mają odczyn zasadowy, w związku z czym pełnią ważną rolę w utrzymaniu odpowiedniej równowagi kwasowo-zasadowej organizmu, która może być zachwiana przy diecie bogatej w produkty mleczne, zbożowe i mięsne, które dają odczyn kwaśny.

  • Potas, reguluje gospodarkę wodną organizmu oraz czynności mięśni i nerwów, a także stabilizuje ciśnienie krwi. Dobrym źródłem potasu są buraki i soki z nich pochodzące.

 

  • Wapń i magnez, są składnikami kości i zębów, biorą udział w procesach kurczenia mięśni i przewodnictwie bodźców nerwowych. Soki owocowe i warzywne zawierają te pierwiastki w ilościach podobnych do tych, jakie zawierają wody mineralne.

 

PO PIĄTE BŁONNIK

Pozytywne działanie błonnika jest powszechnie znane, reguluje on pracę układu pokarmowego, poprawiając pracę jelit i zapobiega zaparciom. Błonnik zawarty w sokach ogranicza szybkość wchłaniania cukrów, regulując wahania poziomu glukozy we krwi oraz wpływa na utrzymanie prawidłowego poziomu cholesterolu w organizmie, pomaga eliminować z organizmu toksyny, kwasy żółciowe, metale ciężkie oraz inne niekorzystne dla zdrowia składniki. Błonnik można znaleźć w sokach, które zawierają miąższ owocowy lub warzywny, czyli w tych naturalnie mętnych lub przecierowych. Szczególnie bogate w błonnik, są przecierowe soki warzywne i warzywno-owocowe.

„Stosując się do zasad prawidłowego żywienia, wpływamy na ogólny stan zdrowia, jak również wspomagamy odporność. Dlatego właśnie dieta powinna być bogata w owoce, warzywa i przetwory z nich pochodzące, takie jak soki i musy, gdyż są one łatwym sposobem na dostarczenie organizmowi tego, co niezbędne do jego prawidłowego funkcjonowania.” mówi Barbara Groele, Sekretarz Generalny KUPS. Zatem planując menu nie zapominajmy o sokach, gdyż są łatwym i szybkim sposobem na wzbogacenie naszej codziennej diety.

 

Więcej informacji na stronie: fruitjuicematters.eu (Polska wersja strony w przygotowaniu).

PAMIĘTAJ!

  • 100% sok owocowy zawiera wyłącznie sok wyciśnięty z owoców.
  • Do soków owocowych można dodawać witaminy i składniki mineralne.
  • Szklanka (200 ml) 100% soku pomarańczowego zaspokaja ok. 50 – ­60% dziennego zapotrzebowania na witaminę C.
  • Witaminy i składniki mineralne zawarte w 100% soku owocowym korzystnie wpływają na zdrowie
     i dobre samopoczucie.
  • 100% sok owocowy to wygodny i smaczny sposób na dostarczenie porcji owoców w diecie.
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Sterylny gabinet stomatologiczny według wytycznych z 2017 roku Biuro prasowe
2019-04-18 | 01:00

Sterylny gabinet stomatologiczny według wytycznych z 2017 roku

Gabinet stomatologiczny jest miejscem, w którym są świadczone usługi medyczne o różnym stopniu inwazyjności. To tam przeprowadza się zabiegi diagnostyczne, lecznicze,
Zdrowie Biegacze nie powinni mieć „stopy atlety”
2019-04-18 | 01:00

Biegacze nie powinni mieć „stopy atlety”

Kto żyw i kto biega wyciągnął już zapewne buty i z pierwszym słońcem wyruszył w swoją ulubioną trasę. Warto teraz zadbać o stopy, żeby nie skończyć przedwcześnie sezonu z powodu
Zdrowie Czujesz się niewyspany? Znajdź przyczynę!
2019-04-17 | 15:00

Czujesz się niewyspany? Znajdź przyczynę!

Sen stanowi jeden z podstawowych stanów czynnościowych naszego ośrodka nerwowego i jest niezbędny w procesie regeneracji organizmu oraz podtrzymywania funkcji życiowych. Podczas snu,

Gwiazdy

Agata Młynarska: Wszystkim rozwodzącym się życzę, aby nie dewastowali swojego życia i życia swojej drugiej połowy. Mimo złości trzeba się porozumieć

Dziennikarka przyznaje, że rozwód to bardzo trudne emocjonalnie doświadczenie, traktowane zwykle jako osobista porażka. Po rozstaniu trzeba poradzić sobie z pustką, żalem i poczuciem niespełnienia. Musi minąć sporo czasu, zanim byli małżonkowie podniosą się, spojrzą na wszystko z dystansem i znajdą siły, by zbudować wszystko od nowa. Dziennikarka radzi, by niezależnie od tego, w jakich okolicznościach przebiega rozwód, oszczędzić sobie i partnerowi dodatkowego stresu, przykrości i przerzucania obelgami.

Partner sekcji zdrowie

Gwiazdy

Monika Jarosińska: Wielkanoc to dla mnie szansa na spotkanie z rodziną i przyjaciółmi. W ciągu roku każdy jest zabiegany i ma swoje sprawy

Wokalistka nie ukrywa, że jest minimalistką w kwestii przygotowań do Wielkanocy. Z reguły nie maluje pisanek i nie przygotowuje okolicznościowych dekoracji, za to stawia na dobre jedzenie i miłą atmosferę. Święta aktorka najchętniej spędza z rodziną lub znajomymi, odpoczywając od bieganiny i codziennych obowiązków.

Prawo

Polacy mają blisko 12 mld zł długów alimentacyjnych. Każdy z dłużników ma do spłaty średnio ok. 39 tys. zł

Alimentów nie płaci około 315 tys. rodziców. Łącznie mają oni do spłaty długi alimentacyjne o wartości ponad 12 mld zł – wynika z danych ERIF Biura Informacji Gospodarczej SA. Średnio każdy z nich zalega ze spłatą alimentów o wartości niemal 39 tys. zł. Zdecydowana większość dłużników alimentacyjnych to mężczyźni. Dzieci, które nie otrzymują alimentów od swoich rodziców, mogą otrzymać pieniądze z Funduszu Alimentacyjnego. Od 2019 roku próg uprawniający do pobierania świadczenia wzrósł do 800 zł. Dzięki temu świadczenie może otrzymać o 60 tys. dzieci więcej.

Bankowość

Z bankowych korytarzy do muzealnych sal. Kolekcja sztuki współczesnej PKO Banku Polskiego trafiła na wystawę w Muzeum Narodowym

Ponad 30 prac ze zbioru dzieł polskiej sztuki współczesnej zgromadzonych przez PKO Bank Polski trafiło na wystawę w Muzeum Narodowym w Warszawie. Wśród nich znajdują się obrazy i rzeźby artystów takich jak Stefan Gierowski, Krzysztof Bednarski, Tomasz Ciecierski, Edward Dwurnik, Marek Chlanda, Zofia Kulik czy Zbigniew Makowski. Wystawa jest elementem wieloletniej współpracy Muzeum Narodowego z PKO Bankiem Polskim, który jest jednym z największych w Polsce mecenasów kultury i sztuki.