Przegląd mediów

14
listopad
październik 2018

Sprawdź kto zamawia czyszczenie dywanów i wykładzin

2018-10-28  |  19:15
Przegląd mediów

W każdym mieszkaniu, domu, siłowni czy budynkach użyteczności publicznej i wielu innych są dywany i różnego rodzaju wykładziny, które wymagają regularnego czyszczenia. Należy zadać więc pytanie, dlaczego jednak jest tak ciężko pozyskać Klienta, który zleci usługę czyszczenia dywanów ’?

Zapytani o to właściciele firm sprzątających, którzy świadczą usługi polegające na czyszczeniu dywanów i praniu wykładzin niestety nie potrafili odpowiedzieć na to pytanie jednoznacznie. Wskazywali różne przyczyny, a głównie to niskie ceny oferowane przez jednoosobowe firmy lub wykonywanie tej usługi na „czarno”. Niestety, żadna osoba poproszona o udzielenie odpowiedzi nie wskazała, że może jednak oni robią coś źle.

 

Czy czyszczenie dywanów jest dla wszystkich?

W dużych miastach mamy całą masę małych, średnich i dużych firm, mamy duże blokowiska i mniej lub bardziej zamożne dzielnice, gdzie mieszkańcy posiadają wykładziny i dywany, które wymagają czyszczenia. Jednakże jak wynika z badań około 60% konsumentów nigdy nie zatrudni usługi profesjonalnego czyszczenia dywanów.

Wyniki nie napawają optymizmem, nawet gdy na początku artykuły uświadomiłeś sobie, że faktycznie potencjał na sprzedaż usługi czyszczenia dywanów i wykładzin jest duży. Już wtedy myślałeś, że założysz swój pierwszy biznes właśnie w tej branży, rzeczywistość okazała się inna i sprowadziła na ziemie największych marzycieli. Tutaj warto zastanowić się, czemu ta grupa właśnie w taki sposób odpowiedziała.

 

Na pewno wielu z ankietowanych nie ma pieniędzy na wynajem takich usług, na pewno znajdzie się wielu co nie ufa firmie sprzątającej. I na koniec zostaje grupa, która odpowiedziała negatywnie, ponieważ, właściciele firm sprzątających nie umieją przekonać do sienie Klientów i ich skusić na kupno właśnie takiej usługi.

 

Potrzeby to podstawa

Marketing ma sens wtedy, kiedy zaczynamy rozumieć różne typy konsumentów, z którymi mamy i możemy mieć do czynienia. Na potrzeby tego artykułu możemy podzielić konsumentów na trzy grupy: tych, co nigdy nie zatrudniają profesjonalnych firm sprzątających, zatrudniają od czasu do czasu, i trzecia ostatnia zatrudnia ich regularnie. Jak wiadomo każda z tych trzech wskazanych grup ma inne potrzeby, poglądy oraz problemy do rozwiązania. Jeżeli uda nam się określić potrzeby to już połowa sukcesu.

 

Jeżeli jesteś małą firmą świadczącą usługi czyszczenia dywanów i wykładzin, na pewno używasz ulotek do informowania i promocji swoich usług. Czy wrzucasz je wszędzie? Nawet kiedy wiesz, że osoby mieszkające w tej okolicy nie mają pieniędzy na wynajem takiej usługi? To dość powszechny błąd, który niestety jest powielany, dlatego, że konkurencja tutaj wrzuciła ulotkę to i ja muszę wrzucić. Ogromny błąd, który skutkuje stratą czasu i pieniędzy na bezsensowną reklamę.

Kolejny przykład może Wam uświadomić nieco więcej, jeżeli wiemy, że dana okolica to głównie osoby zamożne, prezesi, dyrektorzy, kierownicy możemy przygotować specjalnie przygotowaną ofertę z cenami większymi o 20%, niż dla przysłowiowego Kowalskiego. Jest to inna grupa docelowa, która ma więcej pieniędzy i jest wstanie zapłacić więcej, jeżeli widzą, że oferta jest zbyt niska mogą uznać, że jakość będzie taka sama. W Polsce jest to dość powszechna opinia, że cena czyni cuda tzw. 3 x C. Na szczęście się to zmienia.

 

Czyszczenia dywanu ciąg dalszy….

Na ten temat można napisać wiele książek, które i tak nie wyczerpią całkowicie tematu. Określenie potrzeb konsumentów nie jest łatwe i nie należy do najprzyjemniejszych spraw, jakimi możemy zaprzątać sobie głowę. Lecz jest to niezbędne, jeżeli chcemy dotrzeć do Klientów i ich namówić na kupno właśnie naszych usług w tym przypadku usługi czyszczenia dywanów.


Więcej na www.branzaczystosci.pl - Największy Serwis Informacyjny Branży Czystości w Polsce

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)

Informacje z dnia: 28 października

Gwiazdy

Film

Agnieszka Grochowska: Aktorstwo to dla mnie luksus. Trudniejsza niż pójście na plan jest domowa codzienność

Praca to dla mnie przywilej – mówi aktorka. Zawsze lubiła swój zawód i nie miała nic przeciwko nawet bardzo wczesnemu rozpoczynaniu zdjęć. Odkąd została matką, zauważyła natomiast, że codzienne życie domowe często wymaga od niej więcej wysiłku niż praca na planie filmu lub serialu.

Firma

Tylko co trzeci Polak korzysta z usług stomatologicznych w ramach NFZ. Rynek prywatnych gabinetów do 2020 roku będzie wart 12,5 mld zł

Większość Polaków wybiera usługi prywatnych gabinetów stomatologicznych. Rynek, który do 2020 roku ma być wart już przeszło 12,5 mld zł, jest w trakcie silnej konsolidacji. Dołączając do większej sieci, prywatne gabinety stają się częścią silnego brandu o ugruntowanej pozycji, zyskują dostęp do innowacji i wiedzy, nie muszą się martwić o aspekty związane z zarządzaniem, marketingiem czy pozyskiwaniem funduszy na inwestycje. Korzyści odnoszą też sami pacjenci, którzy mają gwarancję wysokiej jakości usług niezależnie od miejsca ich świadczenia. Na ten segment rynku stawia także lider rynku – Grupa LUX MED.

Gwiazdy

Alicja Węgorzewska: Nie zostałam we Włoszech czy w Anglii, bo nie chciałam tam być gościem. Nie wstydźmy się naszych barw narodowych

Alicja Węgorzewska podkreśla, że dla niej 11 listopada to niezwykle ważne święto i każdego roku, niezależnie od tego, która rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości właśnie przypada, trzeba odpowiednio celebrować ten dzień. Śpiewaczka docenia to, że żyje w wolnym kraju, szanuje barwy narodowe i nie wyobraża sobie, że mogłaby mieszkać we Włoszech czy w Anglii.