Przegląd mediów

październik 2018

Sprawdź kto zamawia czyszczenie dywanów i wykładzin

2018-10-28  |  19:15
Przegląd mediów

W każdym mieszkaniu, domu, siłowni czy budynkach użyteczności publicznej i wielu innych są dywany i różnego rodzaju wykładziny, które wymagają regularnego czyszczenia. Należy zadać więc pytanie, dlaczego jednak jest tak ciężko pozyskać Klienta, który zleci usługę czyszczenia dywanów ’?

Zapytani o to właściciele firm sprzątających, którzy świadczą usługi polegające na czyszczeniu dywanów i praniu wykładzin niestety nie potrafili odpowiedzieć na to pytanie jednoznacznie. Wskazywali różne przyczyny, a głównie to niskie ceny oferowane przez jednoosobowe firmy lub wykonywanie tej usługi na „czarno”. Niestety, żadna osoba poproszona o udzielenie odpowiedzi nie wskazała, że może jednak oni robią coś źle.

 

Czy czyszczenie dywanów jest dla wszystkich?

W dużych miastach mamy całą masę małych, średnich i dużych firm, mamy duże blokowiska i mniej lub bardziej zamożne dzielnice, gdzie mieszkańcy posiadają wykładziny i dywany, które wymagają czyszczenia. Jednakże jak wynika z badań około 60% konsumentów nigdy nie zatrudni usługi profesjonalnego czyszczenia dywanów.

Wyniki nie napawają optymizmem, nawet gdy na początku artykuły uświadomiłeś sobie, że faktycznie potencjał na sprzedaż usługi czyszczenia dywanów i wykładzin jest duży. Już wtedy myślałeś, że założysz swój pierwszy biznes właśnie w tej branży, rzeczywistość okazała się inna i sprowadziła na ziemie największych marzycieli. Tutaj warto zastanowić się, czemu ta grupa właśnie w taki sposób odpowiedziała.

 

Na pewno wielu z ankietowanych nie ma pieniędzy na wynajem takich usług, na pewno znajdzie się wielu co nie ufa firmie sprzątającej. I na koniec zostaje grupa, która odpowiedziała negatywnie, ponieważ, właściciele firm sprzątających nie umieją przekonać do sienie Klientów i ich skusić na kupno właśnie takiej usługi.

 

Potrzeby to podstawa

Marketing ma sens wtedy, kiedy zaczynamy rozumieć różne typy konsumentów, z którymi mamy i możemy mieć do czynienia. Na potrzeby tego artykułu możemy podzielić konsumentów na trzy grupy: tych, co nigdy nie zatrudniają profesjonalnych firm sprzątających, zatrudniają od czasu do czasu, i trzecia ostatnia zatrudnia ich regularnie. Jak wiadomo każda z tych trzech wskazanych grup ma inne potrzeby, poglądy oraz problemy do rozwiązania. Jeżeli uda nam się określić potrzeby to już połowa sukcesu.

 

Jeżeli jesteś małą firmą świadczącą usługi czyszczenia dywanów i wykładzin, na pewno używasz ulotek do informowania i promocji swoich usług. Czy wrzucasz je wszędzie? Nawet kiedy wiesz, że osoby mieszkające w tej okolicy nie mają pieniędzy na wynajem takiej usługi? To dość powszechny błąd, który niestety jest powielany, dlatego, że konkurencja tutaj wrzuciła ulotkę to i ja muszę wrzucić. Ogromny błąd, który skutkuje stratą czasu i pieniędzy na bezsensowną reklamę.

Kolejny przykład może Wam uświadomić nieco więcej, jeżeli wiemy, że dana okolica to głównie osoby zamożne, prezesi, dyrektorzy, kierownicy możemy przygotować specjalnie przygotowaną ofertę z cenami większymi o 20%, niż dla przysłowiowego Kowalskiego. Jest to inna grupa docelowa, która ma więcej pieniędzy i jest wstanie zapłacić więcej, jeżeli widzą, że oferta jest zbyt niska mogą uznać, że jakość będzie taka sama. W Polsce jest to dość powszechna opinia, że cena czyni cuda tzw. 3 x C. Na szczęście się to zmienia.

 

Czyszczenia dywanu ciąg dalszy….

Na ten temat można napisać wiele książek, które i tak nie wyczerpią całkowicie tematu. Określenie potrzeb konsumentów nie jest łatwe i nie należy do najprzyjemniejszych spraw, jakimi możemy zaprzątać sobie głowę. Lecz jest to niezbędne, jeżeli chcemy dotrzeć do Klientów i ich namówić na kupno właśnie naszych usług w tym przypadku usługi czyszczenia dywanów.


Więcej na www.branzaczystosci.pl - Największy Serwis Informacyjny Branży Czystości w Polsce

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)

Informacje z dnia: 28 października

Gwiazdy

Muzyka

Sarsa: singiel "Carmen" miał być utworem niszowym. Tymczasem radia chętnie po niego sięgają

Wokalistka jest zaskoczona entuzjastycznym przyjęciem jej nowego singla przez rozgłośnie radiowe. Twierdzi, że "Carmen" miała być piosenką niszową, głównie ze względu na oryginalne połączenie poetyckiego tekstu z nośną warstwą muzyczną. Mimo to singiel, zapowiadający trzeci album studyjny Sarsy, znalazł uznanie w oczach dziennikarzy muzycznych z popularnych stacji radiowych.

Konsument

Polacy coraz bardziej świadomie robią zakupy spożywcze. Sięgają po żywność polską, bez sztucznych dodatków i konserwantów

Polacy coraz większą uwagę zwracają na skład i pochodzenie produktu. Wielu konsumentom bliska staje się idea „od pola do stołu”. Choć zwracamy uwagę na to, co jemy i chcemy sięgać po zdrową żywność, wydajemy na nią zaledwie kilka euro. Paradoks polega na tym, że za takie produkty nie chcemy dodatkowo płacić. Polski konsument często je żywność ekologiczną, choć nie ma o tym pojęcia – wskazuje Bartosz Urbaniak z Banku BGŻ BNP Paribas.

 

Gwiazdy

Gwiazdy o walentynkach: Elżbieta Romanowska nie przywiązuje do nich wagi. Iga Krefft i Kamil Pawelski co roku je świętują

Elżbieta Romanowska sceptycznie podchodzi do świętowania walentynek, bo jak podkreśla, każda – nie tylko ta data jest odpowiednia na to, by wyrazić swoje uczucia lub okazać sympatię drugiej osobie. Dla niej 14 lutego nie ma więc żadnego szczególnego znaczenia. Z kolei Iga Krefft uważa, że symboliczne gesty z okazji Dnia Zakochanych są bardzo miłe i podsycają temperaturę w związku. Kamil Pawelski zdradza natomiast, że zamierza uczcić powiększenie swojej rodziny i planuje zaprosić żonę na romantyczną kolację.