Przegląd mediów

październik 2018

Sprawdź kto zamawia czyszczenie dywanów i wykładzin

2018-10-28  |  19:15
Przegląd mediów

W każdym mieszkaniu, domu, siłowni czy budynkach użyteczności publicznej i wielu innych są dywany i różnego rodzaju wykładziny, które wymagają regularnego czyszczenia. Należy zadać więc pytanie, dlaczego jednak jest tak ciężko pozyskać Klienta, który zleci usługę czyszczenia dywanów ’?

Zapytani o to właściciele firm sprzątających, którzy świadczą usługi polegające na czyszczeniu dywanów i praniu wykładzin niestety nie potrafili odpowiedzieć na to pytanie jednoznacznie. Wskazywali różne przyczyny, a głównie to niskie ceny oferowane przez jednoosobowe firmy lub wykonywanie tej usługi na „czarno”. Niestety, żadna osoba poproszona o udzielenie odpowiedzi nie wskazała, że może jednak oni robią coś źle.

 

Czy czyszczenie dywanów jest dla wszystkich?

W dużych miastach mamy całą masę małych, średnich i dużych firm, mamy duże blokowiska i mniej lub bardziej zamożne dzielnice, gdzie mieszkańcy posiadają wykładziny i dywany, które wymagają czyszczenia. Jednakże jak wynika z badań około 60% konsumentów nigdy nie zatrudni usługi profesjonalnego czyszczenia dywanów.

Wyniki nie napawają optymizmem, nawet gdy na początku artykuły uświadomiłeś sobie, że faktycznie potencjał na sprzedaż usługi czyszczenia dywanów i wykładzin jest duży. Już wtedy myślałeś, że założysz swój pierwszy biznes właśnie w tej branży, rzeczywistość okazała się inna i sprowadziła na ziemie największych marzycieli. Tutaj warto zastanowić się, czemu ta grupa właśnie w taki sposób odpowiedziała.

 

Na pewno wielu z ankietowanych nie ma pieniędzy na wynajem takich usług, na pewno znajdzie się wielu co nie ufa firmie sprzątającej. I na koniec zostaje grupa, która odpowiedziała negatywnie, ponieważ, właściciele firm sprzątających nie umieją przekonać do sienie Klientów i ich skusić na kupno właśnie takiej usługi.

 

Potrzeby to podstawa

Marketing ma sens wtedy, kiedy zaczynamy rozumieć różne typy konsumentów, z którymi mamy i możemy mieć do czynienia. Na potrzeby tego artykułu możemy podzielić konsumentów na trzy grupy: tych, co nigdy nie zatrudniają profesjonalnych firm sprzątających, zatrudniają od czasu do czasu, i trzecia ostatnia zatrudnia ich regularnie. Jak wiadomo każda z tych trzech wskazanych grup ma inne potrzeby, poglądy oraz problemy do rozwiązania. Jeżeli uda nam się określić potrzeby to już połowa sukcesu.

 

Jeżeli jesteś małą firmą świadczącą usługi czyszczenia dywanów i wykładzin, na pewno używasz ulotek do informowania i promocji swoich usług. Czy wrzucasz je wszędzie? Nawet kiedy wiesz, że osoby mieszkające w tej okolicy nie mają pieniędzy na wynajem takiej usługi? To dość powszechny błąd, który niestety jest powielany, dlatego, że konkurencja tutaj wrzuciła ulotkę to i ja muszę wrzucić. Ogromny błąd, który skutkuje stratą czasu i pieniędzy na bezsensowną reklamę.

Kolejny przykład może Wam uświadomić nieco więcej, jeżeli wiemy, że dana okolica to głównie osoby zamożne, prezesi, dyrektorzy, kierownicy możemy przygotować specjalnie przygotowaną ofertę z cenami większymi o 20%, niż dla przysłowiowego Kowalskiego. Jest to inna grupa docelowa, która ma więcej pieniędzy i jest wstanie zapłacić więcej, jeżeli widzą, że oferta jest zbyt niska mogą uznać, że jakość będzie taka sama. W Polsce jest to dość powszechna opinia, że cena czyni cuda tzw. 3 x C. Na szczęście się to zmienia.

 

Czyszczenia dywanu ciąg dalszy….

Na ten temat można napisać wiele książek, które i tak nie wyczerpią całkowicie tematu. Określenie potrzeb konsumentów nie jest łatwe i nie należy do najprzyjemniejszych spraw, jakimi możemy zaprzątać sobie głowę. Lecz jest to niezbędne, jeżeli chcemy dotrzeć do Klientów i ich namówić na kupno właśnie naszych usług w tym przypadku usługi czyszczenia dywanów.


Więcej na www.branzaczystosci.pl - Największy Serwis Informacyjny Branży Czystości w Polsce

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)

Informacje z dnia: 28 października

Podróże

Katarzyna Zielińska: Uwielbiam Nowy Jork. To jest jedno z trzech miejsc na Ziemi, gdzie chciałabym spróbować choć przez chwilę pomieszkać

Aktorka przyznaje, że pokochała Nowy Jork od pierwszego wyjazdu. Jej zdaniem, to miasto nigdy nie zasypia, ma niepowtarzalny klimat i potrafi nieźle zawrócić w głowie. Katarzyna Zielińska kilka lat marzyła o tym, by stworzyć spektakl, którego akcja będzie się rozgrywać w Nowym Jorku. W końcu udało się spełnić to pragnienie. Najnowsza propozycja Teatru Roma to muzyczna opowieść o wielkiej amerykańskiej metropolii z lat 20. ubiegłego stulecia, którą rządziły jazz, mafia i prohibicja.

 

Gwiazdy

Kuba Wesołowski: Kolarzówa dzisiaj najbardziej rozpala moją wyobraźnię. Treningi o szóstej rano to moja codzienność

Aktor podkreśla, że sport zajmuje ważne miejsce w jego życiu i nie wyobraża sobie dnia bez solidnej porcji aktywności fizycznej. Po dwóch latach intensywnego biegania, ostatnio postanowił przerzucić się na rower. Jak przyznaje, sport pozwala mu oczyścić umysł i poukładać myśli.

Ochrona środowiska

Prawie 60 proc. domów jednorodzinnych w Polsce jest w złym stanie technicznym. To wpływa na zdrowie mieszkańców

58 proc. budynków w Polsce ma powyżej 40 lat, jest w złym stanie technicznym i negatywnie wpływa zarówno na zdrowie mieszkańców, jak i jakość powietrza – wynika z ostatniego „Barometru zdrowych domów”. Eksperci podkreślają, że niezbędne są preferencyjne narzędzia finansowe i programy wsparcia, bo Polacy najczęściej nie dysponują odpowiednim kapitałem, który mogliby przeznaczyć na termomodernizację. Jednym z takich narzędzi, które ma przyczynić się do ograniczenia niskiej emisji i smogu w Polsce, ma być wprowadzona w tym roku ulga termomodernizacyjna, dzięki której będzie można odliczyć od podatku wydatki poniesione na docieplenie domu jednorodzinnego do 53 tys. zł. 

 

IT i technologie

Praca w IT daje kobietom duże możliwości. Pozwala łączyć karierę z życiem rodzinnym

Możliwość pracy zdalnej, łączenia kariery z życiem rodzinnym, swobodna atmosfera i satysfakcjonujące zarobki – to zdaniem kobiet główne zalety pracy w branży IT. Co istotne, żeby pracować w IT, nie trzeba mieć wykształcenia kierunkowego ani studiów technicznych. W Polsce 1/3 kobiet zatrudnionych w tej branży stanowią absolwentki kierunków społecznych, humanistycznych i artystycznych. – Za mniej więcej dekadę kobiety będą stanowiły już około 40 proc. pracowników branży IT – prognozuje założycielka Femtech Sheela Subramanian. Jak podkreśla, ważne jest jednak, aby kompetencje w zakresie nowych technologii zaczynać rozwijać już na etapie przedszkoli i podstawówek.