Przegląd mediów

październik 2018

Sprawdź kto zamawia czyszczenie dywanów i wykładzin

2018-10-28  |  19:15
Przegląd mediów

W każdym mieszkaniu, domu, siłowni czy budynkach użyteczności publicznej i wielu innych są dywany i różnego rodzaju wykładziny, które wymagają regularnego czyszczenia. Należy zadać więc pytanie, dlaczego jednak jest tak ciężko pozyskać Klienta, który zleci usługę czyszczenia dywanów ’?

Zapytani o to właściciele firm sprzątających, którzy świadczą usługi polegające na czyszczeniu dywanów i praniu wykładzin niestety nie potrafili odpowiedzieć na to pytanie jednoznacznie. Wskazywali różne przyczyny, a głównie to niskie ceny oferowane przez jednoosobowe firmy lub wykonywanie tej usługi na „czarno”. Niestety, żadna osoba poproszona o udzielenie odpowiedzi nie wskazała, że może jednak oni robią coś źle.

 

Czy czyszczenie dywanów jest dla wszystkich?

W dużych miastach mamy całą masę małych, średnich i dużych firm, mamy duże blokowiska i mniej lub bardziej zamożne dzielnice, gdzie mieszkańcy posiadają wykładziny i dywany, które wymagają czyszczenia. Jednakże jak wynika z badań około 60% konsumentów nigdy nie zatrudni usługi profesjonalnego czyszczenia dywanów.

Wyniki nie napawają optymizmem, nawet gdy na początku artykuły uświadomiłeś sobie, że faktycznie potencjał na sprzedaż usługi czyszczenia dywanów i wykładzin jest duży. Już wtedy myślałeś, że założysz swój pierwszy biznes właśnie w tej branży, rzeczywistość okazała się inna i sprowadziła na ziemie największych marzycieli. Tutaj warto zastanowić się, czemu ta grupa właśnie w taki sposób odpowiedziała.

 

Na pewno wielu z ankietowanych nie ma pieniędzy na wynajem takich usług, na pewno znajdzie się wielu co nie ufa firmie sprzątającej. I na koniec zostaje grupa, która odpowiedziała negatywnie, ponieważ, właściciele firm sprzątających nie umieją przekonać do sienie Klientów i ich skusić na kupno właśnie takiej usługi.

 

Potrzeby to podstawa

Marketing ma sens wtedy, kiedy zaczynamy rozumieć różne typy konsumentów, z którymi mamy i możemy mieć do czynienia. Na potrzeby tego artykułu możemy podzielić konsumentów na trzy grupy: tych, co nigdy nie zatrudniają profesjonalnych firm sprzątających, zatrudniają od czasu do czasu, i trzecia ostatnia zatrudnia ich regularnie. Jak wiadomo każda z tych trzech wskazanych grup ma inne potrzeby, poglądy oraz problemy do rozwiązania. Jeżeli uda nam się określić potrzeby to już połowa sukcesu.

 

Jeżeli jesteś małą firmą świadczącą usługi czyszczenia dywanów i wykładzin, na pewno używasz ulotek do informowania i promocji swoich usług. Czy wrzucasz je wszędzie? Nawet kiedy wiesz, że osoby mieszkające w tej okolicy nie mają pieniędzy na wynajem takiej usługi? To dość powszechny błąd, który niestety jest powielany, dlatego, że konkurencja tutaj wrzuciła ulotkę to i ja muszę wrzucić. Ogromny błąd, który skutkuje stratą czasu i pieniędzy na bezsensowną reklamę.

Kolejny przykład może Wam uświadomić nieco więcej, jeżeli wiemy, że dana okolica to głównie osoby zamożne, prezesi, dyrektorzy, kierownicy możemy przygotować specjalnie przygotowaną ofertę z cenami większymi o 20%, niż dla przysłowiowego Kowalskiego. Jest to inna grupa docelowa, która ma więcej pieniędzy i jest wstanie zapłacić więcej, jeżeli widzą, że oferta jest zbyt niska mogą uznać, że jakość będzie taka sama. W Polsce jest to dość powszechna opinia, że cena czyni cuda tzw. 3 x C. Na szczęście się to zmienia.

 

Czyszczenia dywanu ciąg dalszy….

Na ten temat można napisać wiele książek, które i tak nie wyczerpią całkowicie tematu. Określenie potrzeb konsumentów nie jest łatwe i nie należy do najprzyjemniejszych spraw, jakimi możemy zaprzątać sobie głowę. Lecz jest to niezbędne, jeżeli chcemy dotrzeć do Klientów i ich namówić na kupno właśnie naszych usług w tym przypadku usługi czyszczenia dywanów.


Więcej na www.branzaczystosci.pl - Największy Serwis Informacyjny Branży Czystości w Polsce

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.

Informacje z dnia: 28 października

Kalendarium

Uroda

Katarzyna Bujakiewicz: Na co dzień chodzę bez makijażu. Na ściankę tak zupełnie naturalnie nie odważyłabym się wyjść

Aktorka preferuje naturalny wygląd, bez makijażu. Na co dzień rezygnuje więc z kosmetyków kolorowych na rzecz tych, które pielęgnują skórę, jak np. Hyaluronic Aloe Jelly. Na pełny make-up aktorka stawia tylko przy okazji dużych wyjść, ponieważ w świetle jupiterów widać każdą niedoskonałość, a takie wpadki są szeroko komentowane w mediach. Co prawda, ona sama ma duży dystans do swojego wyglądu, ale dobrze wie, jak takie negatywne opinie przeżywają jej młodsze koleżanki.

Muzyka

Shaggy: Czuję niesamowitą więź z Polską. Bardzo się cieszę, że Polacy nadal chcą mnie słuchać

Lubię Polskę za wódkę, gulasz i tutejszą publiczność – mówi wokalista. Podkreśla, że zawsze cieszy go perspektywa grania dla polskiej publiczności, która odwdzięcza mu się niesamowitą energią podczas koncertów na żywo. Z przyjemnością dostrzega też efekty transformacji, jaką Polska przeszła na przestrzeni ostatnich dwóch dekad.

Praca

Polki spędzają z dziećmi najwyżej rok po porodzie. O powrocie do pracy decydują głównie względy ekonomiczne

Wyłącznie opiece nad dzieckiem Polki chciałyby się poświęcić przez pierwsze trzy lata jego życia. Zdecydowana większość młodych mam już po rocznym urlopie macierzyńskim wraca jednak do pracy. Kierują się zarówno względami ekonomicznymi, jak i chęcią samorozwoju. Udanemu łączeniu życia zawodowego z rodzinnym sprzyjają benefity ze strony pracodawców, m.in. elastyczny czas pracy, możliwość wykonywania niektórych obowiązków zdalnie oraz punktualnego wychodzenia z biura.

Film

Mateusz Banasiuk: Rola w „Furiozie” to dla mnie spełnienie marzeń. Ten film to czysta adrenalina

„Furioza” ma być pierwszym polskim filmem o świecie kiboli i chuliganów. Zdaniem Mateusza Banasiuka jest to spektakularne kino, które ma szanse zachwycić polskich widzów. Podkreśla, że praca na planie jest wymagająca i angażująca, rola lekarza związanego ze środowiskiem ultrasów jest jednak spełnieniem jego aktorskich marzeń.