Przegląd mediów

październik 2018

Sprawdź kto zamawia czyszczenie dywanów i wykładzin

2018-10-28  |  19:15
Przegląd mediów

W każdym mieszkaniu, domu, siłowni czy budynkach użyteczności publicznej i wielu innych są dywany i różnego rodzaju wykładziny, które wymagają regularnego czyszczenia. Należy zadać więc pytanie, dlaczego jednak jest tak ciężko pozyskać Klienta, który zleci usługę czyszczenia dywanów ’?

Zapytani o to właściciele firm sprzątających, którzy świadczą usługi polegające na czyszczeniu dywanów i praniu wykładzin niestety nie potrafili odpowiedzieć na to pytanie jednoznacznie. Wskazywali różne przyczyny, a głównie to niskie ceny oferowane przez jednoosobowe firmy lub wykonywanie tej usługi na „czarno”. Niestety, żadna osoba poproszona o udzielenie odpowiedzi nie wskazała, że może jednak oni robią coś źle.

 

Czy czyszczenie dywanów jest dla wszystkich?

W dużych miastach mamy całą masę małych, średnich i dużych firm, mamy duże blokowiska i mniej lub bardziej zamożne dzielnice, gdzie mieszkańcy posiadają wykładziny i dywany, które wymagają czyszczenia. Jednakże jak wynika z badań około 60% konsumentów nigdy nie zatrudni usługi profesjonalnego czyszczenia dywanów.

Wyniki nie napawają optymizmem, nawet gdy na początku artykuły uświadomiłeś sobie, że faktycznie potencjał na sprzedaż usługi czyszczenia dywanów i wykładzin jest duży. Już wtedy myślałeś, że założysz swój pierwszy biznes właśnie w tej branży, rzeczywistość okazała się inna i sprowadziła na ziemie największych marzycieli. Tutaj warto zastanowić się, czemu ta grupa właśnie w taki sposób odpowiedziała.

 

Na pewno wielu z ankietowanych nie ma pieniędzy na wynajem takich usług, na pewno znajdzie się wielu co nie ufa firmie sprzątającej. I na koniec zostaje grupa, która odpowiedziała negatywnie, ponieważ, właściciele firm sprzątających nie umieją przekonać do sienie Klientów i ich skusić na kupno właśnie takiej usługi.

 

Potrzeby to podstawa

Marketing ma sens wtedy, kiedy zaczynamy rozumieć różne typy konsumentów, z którymi mamy i możemy mieć do czynienia. Na potrzeby tego artykułu możemy podzielić konsumentów na trzy grupy: tych, co nigdy nie zatrudniają profesjonalnych firm sprzątających, zatrudniają od czasu do czasu, i trzecia ostatnia zatrudnia ich regularnie. Jak wiadomo każda z tych trzech wskazanych grup ma inne potrzeby, poglądy oraz problemy do rozwiązania. Jeżeli uda nam się określić potrzeby to już połowa sukcesu.

 

Jeżeli jesteś małą firmą świadczącą usługi czyszczenia dywanów i wykładzin, na pewno używasz ulotek do informowania i promocji swoich usług. Czy wrzucasz je wszędzie? Nawet kiedy wiesz, że osoby mieszkające w tej okolicy nie mają pieniędzy na wynajem takiej usługi? To dość powszechny błąd, który niestety jest powielany, dlatego, że konkurencja tutaj wrzuciła ulotkę to i ja muszę wrzucić. Ogromny błąd, który skutkuje stratą czasu i pieniędzy na bezsensowną reklamę.

Kolejny przykład może Wam uświadomić nieco więcej, jeżeli wiemy, że dana okolica to głównie osoby zamożne, prezesi, dyrektorzy, kierownicy możemy przygotować specjalnie przygotowaną ofertę z cenami większymi o 20%, niż dla przysłowiowego Kowalskiego. Jest to inna grupa docelowa, która ma więcej pieniędzy i jest wstanie zapłacić więcej, jeżeli widzą, że oferta jest zbyt niska mogą uznać, że jakość będzie taka sama. W Polsce jest to dość powszechna opinia, że cena czyni cuda tzw. 3 x C. Na szczęście się to zmienia.

 

Czyszczenia dywanu ciąg dalszy….

Na ten temat można napisać wiele książek, które i tak nie wyczerpią całkowicie tematu. Określenie potrzeb konsumentów nie jest łatwe i nie należy do najprzyjemniejszych spraw, jakimi możemy zaprzątać sobie głowę. Lecz jest to niezbędne, jeżeli chcemy dotrzeć do Klientów i ich namówić na kupno właśnie naszych usług w tym przypadku usługi czyszczenia dywanów.


Więcej na www.branzaczystosci.pl - Największy Serwis Informacyjny Branży Czystości w Polsce

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.

Informacje z dnia: 28 października

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Mateusz Gessler: Wiele restauracji nie podniesie się z kryzysu spowodowanego pandemią. Będzie to trochę prawo dżungli, na rynku pozostaną najmocniejsi

Restaurator przyznaje, że branża gastronomiczna przeżywa najpoważniejszy kryzys od wielu dekad. Jemu samemu, pomijając oczywiście kwestie finansowe, bardzo doskwiera brak możliwości realizowania się w zawodzie restauratora i kucharza. Tęskni też za atmosferą, jaka przed pandemią panowała w restauracjach, barach i kawiarniach. Posiłki na wynos lub w dostawie to jedynie namiastka pracy. Eksperci szacują, że blisko 1/3 lokali gastronomicznych może nie przetrwać „zamrożenia” i na stałe zniknie z kulinarnej mapy Polski. W wielu z nich w ciągu ostatniego roku zyski spadły nawet o 90 proc.

Seriale

Laura Breszka: Pojawienie się dziecka to spełnienie marzeń, ale też szok. Szczególnie dla kobiet wcześniej aktywnych zawodowo i towarzysko

Aktorka zauważa, że codzienne życie młodych mam znacznie różni się od wystylizowanych fotek z mediów społecznościowych, ale za to zawiera całą paletę pięknych uczuć, nietuzinkowych doświadczeń i zaskakujących zwrotów akcji. Choć dzieci szybko i bezwzględnie weryfikują wyobrażenia o rodzicielstwie, to jednak dają solidną lekcję pokory. Zmagania współczesnych rodziców z rzeczywistością pokaże nowy serial komediowy „Mamy to", w którym aktorka gra jedną z głównych ról. Jej bohaterka ma dwie córeczki i doświadczenie, które pozwala jej łatwiej pokonywać trudności wychowawcze.

Farmacja

Choroba Parkinsona coraz częściej dotyka młodych ludzi. Pandemia znacząco opóźnia diagnostykę i leczenie.

– Minęły już czasy, kiedy Parkinson był problemem ludzi starszych. Najmłodszy chory, z którym rozmawiałem, miał pierwsze objawy w wieku 16 lat – mówi wiceprezes Fundacji Chorób Mózgu Wojciech Machajek. Chorobę Parkinsona, na którą cierpi w Polsce ok. 100 tys. osób, diagnozuje się coraz częściej i u coraz młodszych. W ostatnich latach poprawił się dostęp do leczenia zaawansowanego stadium choroby, a w ramach dwóch programów lekowych pacjenci mają dostęp do nowoczesnych terapii infuzyjnych. Kluczowe znaczenie dla sprawności chorych ma jednak wczesne rozpoznanie i wdrożenie leczenia, co ostatnio utrudnia pandemia.