Przegląd mediów

grudzień 2019

Świąteczne warsztaty językowe dla dzieci

2019-12-19  |  18:41
Przegląd mediów
Do pobrania

    docx 0.02 MB

10 grudnia w Szkole Podstawowej nr 5 w Piasecznie odbyły się warsztaty językowe z udziałem klas I „b” i I „d”. Ich celem było przybliżenie dzieciom tematyki Świąt Bożego Narodzenia, ale w języku angielskim!

Warsztaty zorganizowała Fundacja Pomagamy Potrzebującym a przeprowadziła firma językowa Lynko Junior.

Pierwszaki poznały więc świąteczne słownictwo oraz popularne piosenki, kolędy i pastorałki, m.in. „Santa Claus is coming to town", "Rudolph the red-nosed reindeer" i "Silent night". W części plastycznej miały okazję zaprojektować kartkę świąteczną, której głównym motywem była bombka wykonana różnymi technikami.

– To sytuacja, w której uczniowie w sposób naturalny obracają się w dwóch środowiskach językowych: polskim i angielskim. Funkcjonalna dwujęzyczność związana jest z naturalnym używaniem dwóch języków, nie zaś z 'perfekcyjnym' używaniem języka obcego – podkreśla prezes zarządu Fundacji, Paweł Cholewa.

Fundacja Pomagamy Potrzebującym powstała na terenie Piaseczna, ale prezes planuje objąć jej zasięgiem cały kraj, a nawet realizować projekty za granicą, wśród polskiej społeczności w Wielkiej Brytanii i innych krajach.

– Jeśli będzie zainteresowanie warsztatami językowymi wśród uczniów innych szkół, zapraszam do kontaktu. Fundacja dokona zapisów w kolejnych placówkach – obiecuje Paweł Cholewa. – Wiemy, że takie zajęcia są potrzebne i pożyteczne, i bardzo rozwijają dzieci i młodzież.

Więcej informacji:

www.pomagamypotrzebujacym.org

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.

Informacje z dnia: 19 grudnia

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Farmacja

Powoli wracamy do planowych zabiegów i wizyt u lekarzy. Telemedycyna może pomóc w walce z rosnącymi kolejkami

Pandemia przyczyniła się do skokowego wzrostu popularności telemedycyny. Już na początku większość szpitali, przychodni i placówek medycznych wprowadziła zdalne konsultacje online i przez telefon, co umożliwiło zasięgnięcie porady lekarza, a także  wystawienie zwolnienia, skierowania czy recepty bez konieczności osobistego kontaktu. Do tej formy przekonali się zarówno lekarze, jak i pacjenci. Aż 74 proc. pacjentów chce korzystać z telemedycyny nawet po zakończeniu pandemii – wynika z badań Grupy LUX MED. Obecnie firma dostarcza prawie 20 tys. usług telemedycznych dziennie.

Handel

Co czwarty internauta woli robić zakupy w sieci niż w tradycyjnych sklepach. Rozszerzona rzeczywistość może zmniejszyć liczbę zwrotów

Migracja konsumentów z trybu offline do online trwa już od dawna, ale pandemia SARS-CoV-2 okazała się katalizatorem, który przyspieszył ten proces. W sieci kupuje już 72 proc. Polaków, a więcej niż co czwarty częściej wybiera obecnie ten kanał zakupowy m.in. ze względu na wygodę, szybkość i większe bezpieczeństwo. Zyskały kategorie, które w e-commerce dobrze radziły sobie już wcześniej, jak moda i uroda czy elektronika, ale Polacy przekonali się również do kupowania w internecie produktów spożywczych. Rosnącą rolę w e-zakupach odgrywają technologie, jak np. rozszerzona rzeczywistość, które pozwalają lepiej dopasować produkt i zminimalizować ryzyko zwrotów.

 

Serwis specjalny

Przez koronawirusa Polki obawiają się o swoją zawodową przyszłość. Co trzecia rozważa wyjazd do pracy za granicę

Pandemia koronawirusa ma wpływ na życie zawodowe niemal 70 proc. Polek, głównie młodych. Dla wielu z nich jest to wpływ negatywny – pracę już straciło 15 proc., a 18 proc. pracuje w mniejszym wymiarze czasu – wynika z badania IQS na zlecenie Promedica24. W związku z tym coraz więcej kobiet szuka pracy za granicą. Co trzecia przyznaje, że rozważa emigrację zarobkową, przede wszystkim do Niemiec. Ponad 20 proc. z nich chciałoby podjąć pracę przy opiece nad seniorami.