Komunikaty PR

Artyści dla dzieci w nowej akcji UNICEF Polska „Dziecko to Dziecko”

2021-10-22  |  17:00
Biuro prasowe
Kontakt
Monika Kacprzak
Stowarzyszenie UNICEF Polska

ul. Rolna 175 D
02-729 Warszawa
mkacprzak|unicef.pl| |mkacprzak|unicef.pl
+48 509 224 588
www.unicef.pl/

Na całym świecie są ponad dwa miliardy dzieci. Chociaż żyją w różnych krajach i na różnych kontynentach, to trzeba pamiętać, że niezależnie od miejsca urodzenia, rasy, płci czy koloru skóry – dziecko jest zawsze dzieckiem. UNICEF Polska rozpoczyna dzisiaj akcję, w której zaprasza do współpracy artystów-rysowników. Pierwszą osobą, która przygotowała serię rysunków dla dzieci i o dzieciach jest Miriola Dzik.

 

W ramach akcji „Dziecko to Dziecko” artyści-rysownicy przygotowują serię rysunków dzieci, pokazanych w sposób charakterystyczny dla swojego regionu. Rysunki zawierają też element wspólny dla wszystkich dzieci. Każdy z artystów ma dowolność przedstawienia takiej serii.

 

Celem naszej akcji jest pokazanie, że dziecko jest zawsze dzieckiem, niezależnie od miejsca pochodzenia, rasy, płci, koloru skóry czy zamożności jego rodziny.. Dzieci to 33% ludzkości, ale 100% naszej przyszłości. Dlatego warto uwrażliwiać wszystkich na potrzeby najmłodszych. Liczymy, że do akcji przyłączy się wielu artystów, dla których będzie to także doskonała okazja do podzielenia się swoim talentem we współpracy z naszą organizacją, powiedział Paweł Barski, Dyrektor Marketingu i Komunikacji UNICEF Polska.

 

Jako pierwsza dołączyła do akcji UNICEF Polska Miriola Dzik – rysowniczka, autorka serii rysunków „KURA”. KU RAdości czytelników i własnej, tendencyjnie przedstawia życie z zabawnej strony, publikując swoje prace na social media, gdzie obserwują ją tysiące osób. Artystka przygotowała siedem rysunków dzieci z różnych stron świata. Co tydzień, na profilach UNICEF Polska w mediach społecznościowych zostanie zaprezentowana jedna grafika wraz z krótką historią o dzieciach z danego kontynentu.

 

Pamiętam, gdy byłam dzieckiem, kupowałyśmy z mamą kartki UNICEFu. Teraz mogłam takie przygotować. To wzruszające. Cieszę się, że mogę dołożyć chociażby mały okruszek do tej akcji, powiedziała Miriola Dzik.


Przekaz akcji UNICEF Polska jest jasny: najmłodsi na całym świecie - mimo wielu różnic - są dziećmi. Uśmiechają się, marzą i mają swoje prawa. Zadaniem nas wszystkich - dorosłych - jest traktowanie dziecka z szacunkiem i przestrzeganie przysługujących mu praw. Dotyczy to wszystkich dzieci na całym świecie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Wystawa prac Macieja Świętego w Galerii Dominikańskiej Biuro prasowe
2024-04-29 | 14:50

Wystawa prac Macieja Świętego w Galerii Dominikańskiej

Od piątku, 26 kwietnia, w Galerii Dominikańskiej można zobaczyć wystawę prac wrocławskiego artysty – Macieja Świętego. Ekspozycję tworzą wyjątkowe plakaty, w różnych
Sztuka Występy najzdolniejszych młodych tancerzy na Ochocie. Nie zabraknie mistrzów
2024-04-20 | 13:00

Występy najzdolniejszych młodych tancerzy na Ochocie. Nie zabraknie mistrzów

Kto kiedykolwiek trenował taniec, wie, jak dużo pracy wymaga dojście do poziomu, który pozwalałby na zaprezentowanie swoich umiejętności publicznie - a co dopiero na scenie i w blasku
Sztuka Rising Aeon - Emocje w zderzeniu z ludzkim cierpieniem - strach, współczucie...
2024-04-16 | 12:00

Rising Aeon - Emocje w zderzeniu z ludzkim cierpieniem - strach, współczucie...

Denise Schwizgebel jest szwajcarską artystką wizualną. Jej najnowszy projekt "Rising Aeon" powstał dzięki spotkaniu z Judith Sacchi, szwajcarską dziennikarką i wolontariuszką

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Edyta Herbuś: Rozmawiałam z produkcją na temat mojej ewentualnej roli w „Tańcu z gwiazdami”. Wierzę, że stworzą taką, która będzie dla mnie inspirująca

Tancerka przyznaje, że kiedy dostała propozycję udziału w ostatniej edycji „Tańca z gwiazdami”, to choć miała apetyt na powrót do tej produkcji, po rozważeniu wszystkich za i przeciw jednak ją odrzuciła. Z jednej strony miała już inne zobowiązania zawodowe, a z drugiej – zależało jej na tym, by powrócić do show nie tylko w charakterze instruktorki, ale zaprezentować się widzom z nieco innej strony. Edyta Herbuś wierzy, że w przyszłości program przejdzie pewną metamorfozę i znajdzie się w nim rola skrojona właśnie dla niej. Nie ukrywa też, że ta edycja wyjątkowo przyciągnęła jej uwagę, bo skupiła bardzo charyzmatycznych uczestników.

Prawo

Sztuczna inteligencja coraz śmielej wkracza w produkcję muzyczną. Artyści i odbiorcy chcą jasnego oznaczania utworów generowanych przez takie narzędzia

Dziesięciokrotny wzrost przychodów rynku sztucznej inteligencji w tworzeniu muzyki przewidują analitycy w ciągu najbliższych 10 lat. Wokół tematu narasta coraz więcej kontrowersji, związanych m.in. z uczeniem się algorytmów na już skomponowanych dziełach czy wykorzystywania głosów wokalistów do tworzenia coverów śpiewanych przez SI. Jednocześnie ponad jedna trzecia muzyków przyznaje już, że wspierali się w swojej pracy sztuczną inteligencją. Artyści oczekują jednak jasno wytyczonych ram regulacyjnych dla tego typu narzędzi. Przede wszystkim miałyby one dotyczyć zgód na wykorzystanie własności intelektualnej i wyraźnego oznaczania muzyki komponowanej przez SI.

Handel

Po kiełbaski wege czy roślinne burgery sięga coraz więcej konsumentów. Branża roślinna będzie walczyć o utrzymanie takiego nazewnictwa

Kiełbasa bezmięsna, burger roślinny, parówka wegetariańska, stek vege – do takich nazw produktów wielu konsumentów zdążyło się przyzwyczaić i coraz chętniej po nie sięga. Pojawiają się jednak pomysły, by zakazać nazewnictwa charakterystycznego dla produktów mięsnych. Również w Polsce pojawiła się propozycja w tym zakresie ze strony poprzedniego składu resortu rolnictwa pod koniec ubiegłego roku. Zwolennicy uzasadniają ten pomysł ochroną interesów konsumenckich, ale badania pokazują, że tylko niewielki odsetek klientów pomylił produkt wegański i mięsny przy zakupie.