Mówi: | Gabi Drzewiecka, dziennikarka, uczestniczka „Azja Express” Jagna Niedzielska, kucharka, doradca kulinarny, propagatorka nurtu zero waste, uczestniczka „Azja Express” |
Gabi Drzewiecka i Jagna Niedzielska: Filipińczycy są ludźmi otwartymi i im mniej mają, tym więcej chcą ci dać. To jest wzruszające i na pewno dające do myślenia
Uczestniczki programu „Azja Express” nie ukrywają, że na początku trudno im było przełamać barierę wstydu, zapukać do cudzego domu i poprosić o nocleg. Zadania nie ułatwiała obecność pozostałych członków ekipy, bo nawet jeśli właściciele domu byli skłonni pomóc dwóm pięknym kobietom, to już kamery budziły pewien niepokój. Gabi Drzewiecka i Jagna Niedzielska zaznaczają jednak, że również w tym przypadku trening czyni mistrza i za każdym kolejnym razem było już coraz łatwiej. Zdążyły się też przekonać, że Filipińczycy są niezwykle otwarci, życzliwi i gościnni.
Uczestniczki nowej edycji popularnego reality show TVN-u podkreślają, że przekonanie ludzi do tego, żeby wpuścili obce kobiety do domu i pozwolili im przenocować, to nie lada sztuka. Nie ma jednego uniwersalnego sposobu, który sprawdziłby się w każdym miejscu. Najpierw trzeba więc ocenić sytuację i dopiero na tej podstawie zacząć działać.
– Myślę, że co dom, to sposób, ale po prostu stawiałyśmy na taką szczerość, na to, że tak po ludzku potrzebujemy noclegu. Jednak faktycznie trzeba przyznać, że Filipińczycy są dość otwartymi ludźmi, chętnymi do pomocy i tak naprawdę im mniej mają, tym więcej chcą ci dać. I to jest też wzruszające i na pewno dające do myślenia – mówi agencji Newseria Lifestyle Gabi Drzewiecka, dziennikarka.
– Mnie się wydaje, że też nasza odwaga o proszenie o nocleg, to trochę rosło jak ciasto drożdżowe na pączki. Na samym początku to było krępujące, a potem gdy byłyśmy już dłużej w tym programie, proszenie o wszystko było już dużo prostsze – mówi Jagna Niedzielska, kucharka.
Uczestniczki programu „Azja Express” zdradzają, jak od kulis wyglądają spotkania z Filipińczykami. Zdarza się, że są oni nieco skrępowani kamerami i obecnością ekipy realizacyjnej.
– Ci ludzie są trochę zszokowani tym, co się dzieje, że tutaj ekipa, tu kamery i na początku oni nie potrafili zrozumieć, o co chodzi, że my nie mamy pieniędzy na nocleg, jak przecież jest ekipa. Potem byli zdziwieni, że jak to, ekipa ma nocleg, a my przyjmujemy tylko was. No i trzeba było to wyjaśnić i wytłumaczyć, o co chodzi, że właśnie na tym polega cała ta konkurencja, że ekipa ma jakieś lokum, natomiast my już musimy szukać tego noclegu. Więc dla nich to było na początku dziwne, nie potrafili tego zrozumieć. Były też takie sytuacje, że nie chcieli nas wpuścić z kamerami. Mówili: was przyjmiemy, przenocujemy, ale z kamerami to już nie – mówi Gabi Drzewiecka
– Kamery nie zawsze pomagały, one raczej często przeszkadzały – dodaje Jagna Niedzielska.
Nagrania do programu „Azja Express” dobiegły końca, a zmontowane odcinki można oglądać w soboty o godz. 19.30 na antenie TVN-u. Gabi Drzewiecka przyznaje, że powoli dochodzi już do siebie po tej ekstremalnej wyprawie i wraca do stałych obowiązków.
– Będzie mnie można zobaczyć w standardowych projektach, na pewno w „Dzień dobry TVN”, dalej będę przeprowadzać wywiady z artystami, będę pisać o muzyce do „Glamour”. Myślę, że tak jak dotychczas będę również prowadziła „trójkąt” na YouTubie z Agnieszką Woźniak-Starak. W Radio Chilizet jest moja audycja „Gabinet Dźwięku”, na pewno pod koniec roku poprowadzę też szereg koncertów pod tytułem „Filmharmonia”, a cała reszta – stay tuned – wylicza dziennikarka.
Czytaj także
- 2024-11-15: Rok regularnej aktywności fizycznej wydłuża życie w zdrowiu o co najmniej rok. Zmniejsza też absencję chorobową w pracy
- 2024-11-18: Maciej Rock: „Must Be the Music” to jeden z moich ulubionych programów. Szczególnie wspominam Korę
- 2024-11-21: Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
- 2024-11-12: Polskę czeka boom w magazynach energii. Rząd pracuje nad nowymi przepisami
- 2024-11-08: Samorządy inwestują w mieszkania dla studentów i absolwentów. Chcą w ten sposób zatrzymać odpływ młodych ludzi
- 2024-11-05: Leczenie okulistyczne coraz skuteczniejsze. Pomagają w tym inwestycje w infrastrukturę i nowe technologie
- 2024-10-15: Klaudia Carlos: Nie myślę o konkurowaniu z innymi formatami. „Pytanie na śniadanie” jest programem interdyscyplinarnym i wielopokoleniowym
- 2024-10-30: Kompetencje społeczne są kluczowe w świecie pełnym ekranów. Można je rozwijać już u przedszkolaków
- 2024-11-06: Martyna Wojciechowska: Cudownie mieć 50 lat, wiedzieć, czego się chce i czego się na pewno nie chce. To dla mnie bardzo dobry czas
- 2024-10-22: Robert El Gendy: Zauważam inne programy śniadaniowe i dobrze, że one są. Konkurencja nakręca nas do walki o widzów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.