Mówi: | Emilia Busłowicz |
Funkcja: | dating coach |
Firma: | specjalista serwisu randkowego MyDwoje.pl |
92 proc. singielek oczekuje, że to mężczyzna zrobi pierwszy krok. Jednak panowie również chcą być zdobywani – 71 proc. woli, by kobieta przejęła inicjatywę
Z badania przeprowadzonego przez serwis randkowy MyDwoje.pl. wynika, że najbardziej pożądaną cechą u partnera jest empatia. Liczy się również szczerość i poczucie bezpieczeństwa. 40 proc. panów szuka kobiety, która będzie dobrą opiekunką gospodarstwa domowego, wzorowo zadba o dom, męża i dzieci. Z kolei połowa kobiet oczekuje, że mężczyzna będzie herosem, który umiejętnie połączy wszystkie role – obowiązki zawodowe, pomoc w pracach domowych i opiekę nad dziećmi, a także będzie wzorowym mężem i dobrym kochankiem.
Większość singli badanych przez serwis randkowy MyDwoje.pl przyznaje, że poszukiwanie partnera determinuje ich życie. 19 proc. mężczyzn i 21 proc. kobiet deklaruje natomiast, że nie doskwiera im brak drugiej osoby.
– 40 proc. panów przyznaje, że chcieliby kobietę, która lubi tę tradycyjną rolę, czyli jest opiekunką ogniska domowego. Natomiast prawie 50 proc. pań widzi siebie jako wyzwolone superwoman. I tutaj według badań prowadzonych przez MyDwoje.pl tylko 28 proc. mężczyzn chętnie by się z taka nowoczesną panią związało, która i robi karierę, i domem się opiekuje – mówi agencji Newseria Lifestyle Emilia Busłowicz, dating coach, specjalista serwisu randkowego MyDwoje.pl.
Zaskakujące wydać się mogą wyniki badań dotyczące tego, kto powinien wykonać pierwszy krok.
– Okazuje się, że kobiety są wielkimi tradycjonalistkami. 92 proc. z nich chciałoby, żeby to panowie wykonali ten pierwszy krok. Natomiast ku naszemu zaskoczeniu ponad 70 proc. mężczyzn liczy w tej kwestii właśnie na panie. Dlatego zachęcam tutaj panie do tego, żeby one również wykazały aktywność, żeby też pisały jako pierwsze na portalu randkowym do panów – mówi Emilia Busłowicz.
Badania MyDwoje.pl pokazują, że najlepiej rozkochać kobietę, dając jej poczucie bezpieczeństwa i będąc z nią szczerym. Na takiego partnera liczy więcej niż połowa respondentek. Prawie 60 proc pań chce wiedzieć, że słowa „możesz na mnie polegać”, to pewna deklaracja.
– Kobiety nie szukają ani macho, ani mężczyzny nieśmiałego, ale chcą partnera, który będzie opiekuńczy i zaradny – mówi Emilia Busłowicz.
37 proc. mężczyzn wskazuje najprostszą ścieżkę do ich serca – od przyjaźni do miłości, natomiast ¼ panów chce, by ich adorować i podziwiać.
– Badania serwisu MyDwoje.pl pokazują, że również mężczyznę najlepiej rozkochać, będąc mu przyjaciółką, to może być zaskoczeniem, oraz dbając o siebie i to takie jedne z ważniejszych czynników – tłumaczy Emilia Busłowicz.
27 proc. mężczyzn i 23 proc. kobiet uważa, że ważne jest to, czy partner słucha i w jaki sposób patrzy. 22 proc. kobiet i 11 proc. panów nie wyobraża sobie relacji z kimś, kto nie potrafi się zachować odpowiednio do sytuacji i dostosować do okoliczności.
– Jeśli pojawiają się kwestie sporne czy konflikty, to 30 proc. mężczyzn idzie na ustępstwa, natomiast wśród pań robi to tylko 19 proc. – mówi Emilia Busłowicz.
Związki najczęściej rozpadają się z powodu niezgodności charakterów, co deklaruje 23 proc. mężczyzn i 15 proc. kobiet. 18 proc. singli i 17 proc. singielek przyznaje, że kluczowym powodem decydującym o rozpadzie ich związku była zdrada.
Czytaj także
- 2025-06-30: Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]
- 2025-06-23: E-papierosy i aromatyzowane saszetki nikotynowe mogą zniknąć z rynku. Ministerstwo Zdrowia chce całkowitego zakazu ich sprzedaży
- 2025-06-17: Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]
- 2025-06-13: Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała
- 2025-05-13: Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku
- 2025-02-28: Branża AGD podnosi się po trudnym okresie. Liczy na wsparcie w walce z silną konkurencją z Chin
- 2025-03-04: Anna Dec: Za mówienie kontrowersyjnych rzeczy byłam karcona w szkole przez rówieśników. Teraz w pracy jestem za to doceniana
- 2025-02-21: Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy
- 2025-02-19: Polskie mleczarstwo przygotowuje się do silniejszej konkurencji na zagranicznych rynkach. Potrzebuje wsparcia systemowego
- 2025-02-04: Rząd planuje podwójnie opodatkować e-papierosy. To zmusi palaczy do powrotu do tradycyjnych papierosów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Dorota Szelągowska: W moim rodzinnym domu się nie przelewało. Od mamy i babci się nauczyłam, jak ugotować coś z niczego
Prezenterka zaznacza, że dużo czasu spędza w kuchni i jak przekonuje, zawsze da się przyrządzić coś smacznego, nawet gdy pod ręką nie ma zbyt wielu produktów. Tego nauczyła się w rodzinnym domu. Dorota Szelągowska uwielbia kulinarne eksperymenty, dlatego też chętnie podgląda, jak gotują inni i z ich pomysłów również czerpie inspiracje.
Nauka
MNiSW reaguje na problemy psychiczne w środowisku akademickim. Specjalny zespół ma opracować skuteczne rozwiązania

W środowisku naukowym rośnie świadomość znaczenia dobrostanu psychicznego i potrzeby budowania bezpiecznego miejsca – zarówno dla studentów, jak i kadry akademickiej. Z badania SWPS wynika, że wiele osób w tym środowisku zmaga się z silnym stresem, wypaleniem zawodowym oraz zaburzeniami lękowymi i depresyjnymi. Do tego dochodzi także coraz częściej występujący problem mobbingu i dyskryminacji. Tematem zajmuje się MNiSW, powołując specjalny międzyresortowy zespół, ale też same uczelnie.
Media
Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych

Prezenter przyznaje, że domówki online i publikowane w mediach społecznościowych rolki pozwoliły im zbudować mocną pozycję w cyfrowym świecie. Dzięki nim zyskali dużo większą popularność niż z racji udziału w różnych projektach telewizyjnych czy serialowych. Maciej Dowbor odczuwa dużą satysfakcję z tego, że ich działalność internetowa przyciąga miliony odbiorców, zainteresowanie proponowanymi przez nich treściami nie słabnie, a widzowie, z którymi się spotykają na ulicy, traktują ich jak dobrych znajomych.