Mówi: | Sandra Kubicka, modelka Karolina Malinowska, psycholożka, była modelka Maciej Dowbor, dziennikarz, prezenter telewizyjny Lil Masti, influencerka |
Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze.
– Dzięki zakupom online przede wszystkim nie muszę chodzić po sklepach. Nie lubię na to tracić czasu, nie lubię kręcić się, szukając czegoś bliżej nieokreślonego, bo chyba coś bym chciał, ale do końca nie wiem co – mówi agencji Newseria Maciej Dowbor.
Zamiast więc tracić czas na dojazd do sklepów stacjonarnych, szukanie miejsc parkingowych i stanie w długich kolejkach, prezenter woli zajrzeć do internetu.
– Zakupy online to superwygodne rozwiązanie, które oszczędza czas i przede wszystkim pozwala oszczędzać też pieniądze, bo możemy poszukiwać w sieci najtańszych ofert. To ma dobry wpływ na kontrolowanie wydatków, bo mogę kilka razy sprawdzić sobie listę zakupów i zastanowić się, czy naprawdę tych wszystkich rzeczy potrzebuję – podkreśla prezenter.
Maciej Dowbor zaznacza, że jeszcze kilka lat temu nie był zwolennikiem zakupów online i podchodził do nich dość sceptycznie. Z czasem jednak, w miarę rozwoju technologii i poprawy logistyki, zmienił zdanie i przekonał się, że jest to ogromny komfort.
– Przez wiele lat się broniłem przed zakupami online, a głównie powstrzymywała mnie kwestia bardzo długiego terminu dostawy. Dla mnie dużym problemem było to, kiedy coś chciałem kupić, ale nie mogłem tego od razu mieć. Dlatego też przez wiele lat byłem bardzo oporny w kwestii korzystania z online’u. Ale w tej chwili, np. na Amazon.pl, kiedy zamawiam dzisiaj, często już następnego dnia rano mam kuriera z tą rzeczą, właściwie nie ma już tego problemu z długim czekaniem na przesyłkę. Czasem wolę paczkę do Paczkomatu, żeby żona nie widziała, że znowu coś zamówiłem – mówi ze śmiechem Maciej Dowbor.
Również influencerka Lil Masti i była modelka Karolina Malinowska niemal kompletnie zrezygnowały z zakupów stacjonarnych. Jak podkreślają, często nawet zupełnie przypadkowo przeglądając internet, trafiają na prawdziwe modowe perełki, niebanalne dodatki czy akcesoria domowe, które okazują się strzałem w dziesiątkę.
– Najczęściej robię zakupy online, ponieważ jest to przede wszystkim zaoszczędzenie czasu, a ja żyję w biegu. Dużo się u mnie dzieje, mam małą córeczkę, więc tego czasu potrzebuję dużo. W internecie zakupy robi się szybko i przede wszystkim wygodnie. Dlatego dość często korzystam z takiej opcji. Mam słabość do zakupów z działu dziecięcego, uwielbiam przeglądać ubranka dla córeczki, zabawki edukacyjne. Często robię też zakupy spożywcze do domu, które są mi dostarczane pod drzwi, nie muszę dźwigać, mam więcej czasu i siły na aktywności z moim dzieckiem. To dla mnie duże ułatwienie codzienności i życia – mówi Lil Masti.
– Jestem fanką zakupów online i kiedy muszę coś kupić, robię to rzeczywiście w ten sposób. Jestem fanką tego, że coś kupujesz, nie tracisz czasu na pójście do sklepu, towar jest dostarczony pod twój adres. To jest dla mnie dzisiaj tak naprawdę priorytetowa rzecz. I też to, że jeżeli coś ci się jednak nie podoba, to masz możliwość zwrotu, to jest na pewno super. Jest taki segment zakupowy, do którego mam słabość – lubię poduszki, pościele, jakieś akcesoria kuchenne. Najczęściej kupuję właśnie te rzeczy do domu – mówi Karolina Malinowska.
Była modelka zaznacza też, że wbrew pozorom jej garderoba wcale nie pęka w szwach. Są w niej przede wszystkim ponadczasowe zestawy, które można wykorzystać na różne okazje. Ale gdy w sieci coś naprawdę wpadnie jej w oko, rozważa zakup.
– Co ciekawe, wcale nie mam wielu kobiecych rzeczy, typu buty, torebki, choć oczywiście je też lubię. Mnie się nie zdarza wymiana garderoby co sezon. Raczej staram się wykorzystać te rzeczy, które już mam, a jeżeli coś kupuję, to faktycznie musi to być taka rzecz, która albo super, bardzo mi się podoba, ale tu też zawsze najpierw wjeżdża Excel, czy ja tego na pewno potrzebuję. Natomiast buty są taką rzeczą, którą na pewno kupuję co sezon, bo intensywnie je zużywam – mówi Karolina Malinowska.
Sandra Kubicka z kolei podkreśla, że wielogodzinne buszowanie po sklepach nie sprawia jej żadnej frajdy. Zdecydowanie woli wygodnie usiąść z filiżanką kawy w fotelu i przejrzeć ofertę sklepów internetowych. Robienie zakupów online to dla niej duży komfort, a także możliwość znalezienia takich produktów, których nie można dostać w sklepach stacjonarnych.
– Ja głównie robię zakupy online, bo nie lubię chodzić po sklepach i centra handlowe mnie stresują. Poza tym jestem też wygodną osobą, lubię, jak coś mi przychodzi pod drzwi i nie muszę tego targać i mój kręgosłup nie krzyczy. W zasadzie to niemal wszystkie rzeczy kupuję przez internet, również na Amazon.pl, np. ubranka czy artykuły higieniczne dla mojego syna, dla Leosia czy też takie rzeczy, które są na co dzień potrzebne w kuchni, a nawet zakupy spożywcze – mówi Sandra Kubicka.
Gwiazdy zdradzają też, że lubią łowić okazje na przykład podczas Black Friday, Cyber Monday czy Amazon Prime Day.
– Wiele rzeczy kupiłem w swoim życiu online’owych zakupów właśnie przy okazji takich akcji, bo to się też bierze z tego, że bardzo często czekam z decyzją zakupową pewnej rzeczy właśnie na takie momenty okazji. I na przykład dużo specjalistycznego sprzętu sportowego kupowałem właśnie w ten sposób, że czekałem na superokazje Amazon Prime Day i wtedy mogłem kupić coś za czasami 50 proc. ceny – wyznaje Maciej Dowbor.
– Oczywiście szukam okazji, podchodzę przedsiębiorczo do swojego życia, ale też zarządzamy budżetem domowym razem z moim mężem, więc przede wszystkim wybieramy okazje, jakieś fajne promocje. Oczywiście wtedy porównujemy ceny z różnych sklepów i wybieramy te najlepsze. Natomiast poza ceną zwracam uwagę na jakość rzeczy, które kupuję. Muszą to być produkty wysokiej jakości i z naturalnych materiałów – mówi Lil Masti.
– Ja jestem mistrzynią łowienia okazji, bardzo to lubię, uważam, że okazje są po to, żeby umieć z nich korzystać, żeby znaleźć coś fajnego dla siebie. Czasami jest też tak, że poluję na jakieś produkty i właśnie czekam, aż będą w okazyjnej cenie – mówi Karolina Malinowska.
– Wiele osób myśli, że instagramerki czy osoby publiczne tylko wciskają kody rabatowe, ale nie. Ja zdecydowanie jestem taką osobą, która czeka też na takie okazje jak Prime Day, więc jest coś w tym, co kusi, że możesz to dostać taniej. Są takie rzeczy, które są bardzo drogie i bardzo bym chciała je mieć, ale szkoda mi wydać pieniędzy, więc w przypadku droższych rzeczy czekam na okazję, żeby ten wydatek już mniej bolał – dodaje Sandra Kubicka.
Amazon.pl ogłosił właśnie najdłuższy w historii Prime Day – festiwal okazji w sklepie Amazon.pl, który w tym roku potrwa od 8 lipca do 11 lipca. W zabytkowej willi na Starym Mokotowie gospodarze i specjaliści od domówek online – Joanna Koroniewska oraz Maciej Dowbor – po raz pierwszy zorganizowali na żywo domówkę Amazon Prime Day, aby świętować nadchodzący festiwal okazji z gośćmi Amazon. W wydarzeniu wzięły udział m.in. Sandra Kubicka, Marcelina Zawadzka, Aniela Woźniakowska, Dorota Szelągowska czy Karolina Malinowska.
Czytaj także
- 2025-06-30: Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje
- 2025-06-26: Trwają prace nad nowymi przepisami chroniącymi dzieci przed wykorzystywaniem seksualnym. Mają dostosować prawo do rozwoju technologii
- 2025-06-25: Anna Powierza: W wakacje jadę z córką pod namiot rozkładany na dachu samochodu. Będziemy nad samym brzegiem jeziora
- 2025-05-13: Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie
- 2025-05-12: Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób
- 2025-04-02: Zapobieganie cyberuzależnieniom wśród dzieci wymaga dużego zaangażowania rodziców. Zakazy nie są wystarczające
- 2025-04-09: Kajra: Nie mam problemu z tym, żeby zakładać te same ubrania wiele razy lub łączyć w inny sposób. Kupuję mało rzeczy, nie lubię wybierać i przymierzać
- 2025-04-24: Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
- 2025-05-08: Piotr Zelt: Nie latam po sklepach i nie zawalam sobie szafy jakimiś niepotrzebnymi ciuchami. Mam sporo ubrań, które mają po 20 lat, i cały czas je noszę
- 2025-04-29: Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.