Newsy

Piotr Rubik popularny na Słowacji. W listopadzie zagra w Koszycach

2014-09-29  |  06:45

Boom na muzykę Piotra Rubika na Słowacji wciąż trwa. Polski kompozytor po raz kolejny przyjął zaproszenie od naszych południowych sąsiadów. Wystąpi na Steel Arénie w Koszycach, gdzie zaprezentuje swoje najpopularniejsze kompozycje.

W trakcie koncertu „Piotr Rubik – The Best Of” fani muzyka usłyszą fragmenty jego najlepszych albumów – „Tu es Petrus”, „Santo Subito”, „Rubikon” oraz „Świętokrzyska Golgota”.

Koncert odbędzie się 8 listopada w Steel Aréna w Koszycach i zagram tam swoje największe przeboje. Po raz pierwszy w tym kraju byłem 2010 r. i od tamtego czasu jeżdżę tam co roku. Na Słowacji mam duże grono wiernych słuchaczy i zapełniam sale koncertowe. To nie są koncerty dla Polonii, ale dla Słowaków, którzy bardzo lubią moją muzykę –  wyjaśnia Rubik.

Rubik cieszy się uznaniem na Słowacji od kilku lat. W kraju powstał nawet oficjalny fanklub kompozytora. Pierwszy występ muzyka w amfiteatrze w Trnavie w 2010 roku zakończył się pięcioma bisami.

Słowacy odkryli mnie za pomocą YouTube’a. Na początku rozsyłali sobie moje utwory, później zaczęli przyjeżdżać na koncerty do Polski, m.in. do Wrocławia lub Krakowa. Wreszcie zdecydowali się zaprosić mnie do siebie. Nikt nie wiedział jak to wyjdzie, ale okazało się, że był to totalny szał i koncerty cieszyły się ogromnym zainteresowaniem – mówi agencji Newseria Lifestyle kompozytor.

Dyskografię Piotra Rubika zamyka album „Opisanie świata”, wydany w listopadzie 2011 roku.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.