Newsy

Ania Rusowicz przygotowuje płytę z pastorałkami

2015-09-21  |  06:40

Jesienią ukaże się kolejna płyta Ania Rusowicz, tym razem artystka zaśpiewa pastorałki. Album zostanie wydany w wersji winylowej. Wokalistka podkreśla, że chce wzbogacić polską kulturę i ma nadzieję, że jej nowe świąteczne utwory na tyle spodobają się słuchaczom, że w Boże Narodzenie będą śpiewane w polskich domach.

Moja druga płyta była psychodeliczna, poprzednia była big beatowa, a kolejna będzie okolicznościowa. Pięknie się zbiegło, że rodziny będą mogły śpiewać razem, bo napisaliśmy razem z zespołem pastorałki – mówi Ania Rusowicz agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Artystka podkreśla, że Boże Narodzenie to dla niej szczególny czas w roku. Jest przywiązana do tradycji i nie wyobraża sobie tych dni bez wspólnego kolędowania. Stąd też pomysł na to, by wzbogacić świąteczny repertuar i napisać zupełnie nowe pastorałki.

Może powiem nieskromnie, chciałabym być kiedyś cytowana jak Karpiński. Zawsze marzyłam o tym, żeby puścić z winyla swoje kolędy. I to się ziści, kiedy późną jesienią wyjdą moje pastorałki. Dlaczego nasza kultura ma nie być jakoś wzbogacana? Co roku śpiewamy te same kolędy – tłumaczy Ania Rusowicz.

W ubiegłym roku Rusowicz wraz z Anią Brachaczek nagrała „Pastorałkę radosną”. Wspólny utwór obu artystek znalazł się na charytatywnej płycie Trójki „Święta bez granic 2014”. Dochód z jej sprzedaży został przeznaczony na pomoc potrzebującym dzieciom.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.