Newsy

Anna Głogowska: Piękna jest sztuka z elektroodpadów. Takie ubrania to dobry pomysł na oryginalny strój na czerwony dywan

2024-10-25  |  06:14

Podczas finałowej gali projektu „Moda na recykling 5” tancerka miała na sobie kreację wykonaną z niebieskich kabli i nakrycie głowy w stylu kolczugi ze starych urządzeń elektronicznych. Ta oryginalna stylizacja niezwykle przypadła jej do gustu i jak zaznacza, nie miałaby problemu z tym, by w podobnym stroju pojawić się na czerwonym dywanie. Z obserwacji Anny Głogowskiej wynika, że rośnie zainteresowanie ubraniami z recyklingu i ich popularność za jakiś czas może zrewolucjonizować branżę modową.

Anna Głogowska zauważa, że choć show-biznes rządzi się swoimi prawami i pojawienie się na salonach ponownie w tej samej stylizacji może być uznane za faux pas, to niektóre celebrytki idą pod prąd i nie boją się krytyki. Potrafią dobrze wykorzystać daną kreację, za każdym razem łącząc ją chociażby z innymi dodatkami. Zdaniem tancerki recykling nie tylko może być modny, ale również inspirujący.

– Cieszę się, że to się po prostu zmienia, kiedyś to by było faux pas, a teraz wszystko nam wolno. Poza tym można taką kreację zmienić, wystarczy jakiś jeden element dodać lub odjąć i już jest zupełnie inne wrażenie, więc to jest fajne. Poza tym nie trzeba występować dwa razy w tej samej sukience i nie musi się też na każdą okazję kupować nowej, można przecież wypożyczyć jakiś fajny model – mówi agencji Newseria Lifestyle Anna Głogowska.

Tancerka ma nadzieję, że moda na recykling zagości również na salonach i na czerwonym dywanie celebrytki śmiało będą prezentować kreacje, które powstaną z przerobienia takich części garderoby, które od lat zalegały w szafie.

– Ja może nie jestem zbyt częstą bywalczynią salonów, ale uważam, że jeśli byłoby to wysmakowane, stworzone przez prawdziwego projektanta, który się na tym zna, który wie, co z czym połączyć, to czemu nie? Na pewno każda gwiazda chciałaby po prostu wystąpić w czymś oryginalnym, no a nie da się ukryć, że to właśnie jest oryginalny pomysł – mówi.

Anna Głogowska wzięła udział w pokazie ubrań przygotowanych w ramach projektu „Moda na recykling 5”. Na zaproszenie Europejskiej Platformy Recyklingu absolwentki Międzynarodowej Szkoły Kostiumografii i Projektowania Ubioru razem z dziećmi z całej Polski stworzyły wyjątkowe stylizacje z elektroodpadów. W ten sposób powstały m.in.: sukienka z radiatorów i płytek komputerowych, kostium ze zdjęć ze zużytych aparatów rentgenowskich i marynarka z płyt CD.

– Jestem zachwycona tym, ile piękna i jaka sztuka powstaje dzięki elektroodpadom. Mam na sobie nie wiem ile metrów kabla oraz nie zapamiętałam nazwy tego czegoś, co było tym czymś kiedyś, ale potem było rozcinane i w ten sposób w ramach naszyjnika oraz nakrycia głowy na mnie włożone, no bomba. I muszę tu jedną bardzo ważną rzecz powiedzieć, mianowicie ta kreacja została wylicytowana za 6 tys. zł, czyli jednak zrobiła wrażenie nie tylko na mnie. Mam nadzieję, że moda na recykling będzie się ciągle aktywowała – dodaje tancerka.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.