Newsy

Anna Lewandowska: Na zmianę nawyków zawsze jest czas. Żywienie i dbanie o zdrowie to najważniejszy punkt w czasie pandemii

2021-05-19  |  06:17

Sportsmenka podczas konferencji prasowej z okazji pierwszych urodzin SuperMenu by Anna Lewandowska opowiedziała o początkach jej cateringu dietetycznego. Zwróciła uwagę, że start w trakcie pandemii był dużym wyzwaniem. Mimo specyficznej sytuacji i lockdownu Lewandowska rok temu postanowiła podjąć ryzyko i rozpocząć nowy projekt. Wiedziała, że wielomiesięczne przygotowania nie mogą pójść na marne, a załoga gotowa do pracy musi rozpocząć działanie. Decyzja okazała się sukcesem.

Według raportu „Rosnące znaczenie zdrowia a nawyki żywieniowe Polaków. SuperMenu 2021” cateringi dietetyczne w Polsce są coraz bardziej popularne. Obecnie rynek wyceniany jest na ponad 2 mld zł i będzie rósł. Tylko w 2020 roku, mimo rozwijającej się pandemii, powstało prawie 200 nowych cateringów. Wśród nich było również SuperMenu by Anna Lewandowska.

– Zdecydowałam, że jestem gotowa, żeby założyć catering dietetyczny. W zeszłym roku w lutym dobiegało końca niespełna roczne przygotowywanie nowoczesnego zakładu produkcyjnego, który naprawdę robi wrażenie. Na przełomie marca i kwietnia mieliśmy wystartować. Nagle wybucha pandemia. To był trudny moment, bo wszystko było już przygotowane: osoby operacyjne, dietetycy – olbrzymi zespół. Spoczywała na mnie duża odpowiedzialność – mówi Anna Lewandowska.

Sportsmenka tłumaczy, że decyzja o rozpoczęciu działania mimo wybuchu pandemii na początku nie była dla niej oczywista. Świat wówczas pogrążony był w strachu i niepewności. Wizja nadciągającego zagrożenia sprawiła jednak, że wiele osób postanowiło zmienić coś w swoim dotychczasowym życiu i zmodyfikować żywieniowe przyzwyczajenia. Anna Lewandowska cieszy się, że nie przełożyła rozpoczęcia działalności. Patrząc z perspektywy czasu, wie, że była to właściwa decyzja.

– Razem z moimi wspólnikami stwierdziliśmy, że to jest odpowiedni moment. Chcieliśmy pokazać, że na zmianę nawyków zawsze jest czas, nawet mimo pandemii, stresu i lęku. Żywienie i dbanie o zdrowie to najważniejszy punkt w czasie pandemii – zaznacza.

Raport „Rosnące znaczenie zdrowia a nawyki żywieniowe Polaków. SuperMenu 2021” pokazuje, że 65 proc. osób korzystających z diet pudełkowych decyduje się na catering, ponieważ chce odżywiać się zdrowiej. Ten wynik świadczy o tym, że świadomość społeczna dotycząca zbilansowanej i pełnowartościowej diety bardzo szybko rośnie. Anna Lewandowska tłumaczy, że współtworząc SuperMenu, korzystała ze swojego doświadczenia oraz wiedzy. Starała się, by jadłospisy odpowiadały podejściu do żywienia, które jest jej bliskie.

– Moje podejście w kontekście tego, co bym chciała, żeby znajdowało się w cateringu, było dosyć restrykcyjne. Zależało mi przede wszystkim na eliminowaniu składników takich jak pszenica, cukier, produkty przetworzone. Mamy do wyboru różne opcje diet, między innymi dietę Wyzwanie Wojownika, którą stosuję wspólnie z mężem. To dieta oparta właśnie na eliminacji niektórych produktów spożywczych. Oczywiście w ofercie cateringu znajdują się też diety bez glutenu, bez laktozy i te oparte na poszczególnych trendach żywieniowych, takich jak Intermittent Fasting – wyjaśnia.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.