Mówi: | Agata Loewe |
Funkcja: | seksuolożka i psychoterapeutka |
Dla Polek tematem tabu jest liczba partnerów seksualnych
Mimo coraz większego dostępu do informacji o seksie niektóre tematy nadal są dla Polek wstydliwe. Dr Agata Loewe, seksuolożka i psychoterapeutka, uważa, że nawet edukacja seksualna oraz antykoncepcja są dla wielu z nas tematem tabu. Kobiety nie chcą się też przyznawać do liczby partnerów seksualnych.
– Dla Polek tematem tabu jest liczba partnerów seksualnych i percepcja własnego ciała. Wiemy, jaki jest ideał kobiety stwarzany przez media i zastanawiamy się nad tym, czy nasze ciało jest takie, jakie powinno być i jak widzi nas partner czy partnerka – tłumaczy agencji informacyjnej Newseria Lifestyle dr Agata Loewe, seksuolożka, psychoterapeutka oraz ekspertka w programie TLC „$eks – kup teraz”.
Otwarte rozmowy o seksie przychodzą Polkom z trudem, nawet na tematy, o których od wielu lat głośno jest w dyskursie społecznym.
– Tematem tabu jest edukacja seksualna w Polsce, antykoncepcja oraz otwieranie i zamykanie związków. Również homoseksualność czy mówienie o tym, że jest się gejem, lesbijką, osobą biseksualną czy transpłciową – mówi dr Agata Loewe.
Seksuolożka dodaje, że tematami tabu są także mniej popularne zachowania seksualne. Nie chcemy również rozmawiać o przemocy w związkach.
– Tematami, o których się nie rozmawia, są związki oparte na dominacji i uległości. Również mało się mówi o parach żyjących w związkach tantrycznych, w których pracuje się z energią seksualną. Jest to też temat tabu w seksuologii, ponieważ nie wiadomo, co zrobić z czymś, czego się nie da zbadać – tłumaczy psychoterapeutka. – Nie wypada się przyznawać do przemocy. Kobiety i mężczyźni, którzy żyją w takich związkach, nie rozmawiają o tym.
Agata Loewe jest absolwentką Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie oraz Institute for Advanced Studies of Human Sexuality w San Francisco. Działa na rzecz pozytywnej seksualności, prowadzi też konsultacje psychologiczne i seksuologiczne oraz warsztaty. Działa w organizacjach pozarządowych zajmujących się wyrównywaniem szans osób narażonych na wykluczenie społeczne oraz promocją zdrowia psychicznego, reprodukcyjnego i seksualnego. Jest także ekspertem w programie „$eks – kup teraz”, który od dzisiaj można oglądać na antenie TLC.
Czytaj także
- 2025-06-18: Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji
- 2025-06-17: Prawie 2/3 Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze. Kojarzy im się to z pracowitością i zaradnością
- 2025-06-03: Wiedza Polaków o gospodarce i finansach niewystarczająca. To może się przekładać na błędne decyzje inwestycyjne
- 2025-03-12: Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską
- 2025-01-21: Polacy nie wiedzą zbyt dużo o chorobach mózgu. Jeszcze mniej o tym, jak o niego dbać
- 2024-12-30: Nowy rok to dobry moment na refleksję nad celami finansowymi. Polacy mają coraz większą świadomość konieczności budowania kapitału
- 2024-12-03: 40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
- 2024-11-25: Objawy menopauzy wpływają na efektywność w pracy. Kobiety wciąż wstydzą się o tym mówić
- 2024-10-15: Agata Młynarska: Moim bliskim daję w prezencie pakiety na badania, a z przyjaciółkami umawiam się na mammografię
- 2024-10-24: Agata Młynarska: Kobiety coraz odważniej rozmawiają na trudne tematy. Bardzo odważnie bronią swojego zdania
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.