Newsy

Dorota Goldpoint: W czasach aktywności ruchów feministycznych kobiety często zapominają o swojej kobiecości. Nie warto jednak przywdziewać maski męskiej agresywności

2021-08-18  |  06:13

Projektantce nie podoba się to, że niektóre kobiety za bardzo upodabniają się do mężczyzn, by zamanifestować w ten sposób swoją siłę. To z pewnością nie dodaje im uroku, a wręcz  negatywnie odbija się na ich wyglądzie. Jej zdaniem piękno tkwi w kobiecości, różnorodności, delikatności i opanowaniu. A jeśli panie przyjmują cechy płci przeciwnej, to ich partnerzy, koledzy i współpracownicy mogą mieć problem, w jaki sposób się do tego odnosić.

Niemal na całym świecie kobiety coraz częściej walczą o właściwe dla siebie miejsce w domu, w pracy i w przestrzeni publicznej. W ocenie Doroty Goldpoint feministki często jawią się jako osoby, które świadomie porzucają swoją kobiecość.

– Myślę, że w tych czasach, kiedy ruchy feministyczne są tak aktywne, często kobiety zapominają o swojej kobiecości, o tym, że właściwie naszą siłą, nie chcę tego nazwać bronią, ale po prostu naszą siłą jest moc kobieca. My jesteśmy receptywne, przyjmujące, akceptujące, my jesteśmy spokojne i bardzo pracowite. Wcale nie musimy przywdziewać maski męskiej agresywności, tylko wystarczy, żebyśmy naprawdę były sobą, żebyśmy pozwoliły sobie być kobietami – mówi agencji Newseria Lifestyle Dorota Goldpoint.

Projektantka wierzy, że w kobietach drzemie ogromna moc i gotowość do działania, ale wcale nie chodzi o to, żeby manifestować swoją siłę i udowadniać swoje racje, głośno krzycząc na ulicach. Zamiast ciągłej rywalizacji z mężczyznami lepiej skupić się na owocnej współpracy, konsekwentnym dążeniu do wytyczonego celu, rozwijaniu pasji i podejmowaniu coraz nowszych, wartościowych projektów.

– Ja nie chcę powiedzieć, że jestem feministką, bo nie, bo uważam, że koegzystencja kobiet i mężczyzn jest najlepszym rozwiązaniem, jakie natura nam dała. I uważam, że nadmierne „odkobiecanie się” powoduje, że mężczyźnie jest trudno z taką kobietą pracować, bo właściwie nie wiadomo, czy ma ją traktować jak kobietę, czyli z szacunkiem należnym kobiecie, czy ma ją traktować jak kolegę z gabinetu. I wydaje mi się, że to jest bardzo trudne też dla partnerów takich kobiet, dla partnerów biznesowych czy politycznych – mówi Dorota Goldpoint.

Projektantce nie podoba się też to, że niektóre kobiety ubierają się jak mężczyźni. Jej zdaniem w obecnych czasach do wyboru jest wiele różnorodnych elementów garderoby i da się z nich skompletować takie stylizacje, dzięki którym w każdej sytuacji można czuć się wygodnie, a zarazem wyglądać kobieco.

– Ja nie jestem za tym, żeby kobieta wyglądała bardzo po męsku. Jest taka moda, nawet w trendach są takie marynarki trochę męskie, oversize’owe, ale to można przełamać. Jeżeli gdzieś poza naszą pracą zawodową możemy sobie pozwolić właśnie na taką marynarkę, to załóżmy do niej spódniczkę, włóżmy szorty albo szpilki czy nawet adidasy i jednak dodajmy element kobiecy, bo my jesteśmy przecież kobietami – mówi.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.

Transport

Co trzeci wypadek na kolei powoduje kierowca samochodu. Wciąż za mało skrzyżowań bezkolizyjnych

Ze statystyk Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że w systemie kolejowym w Polsce co trzeci wypadek powodują kierowcy samochodów. Zdaniem eksperta najsłabszymi punktami w bezpieczeństwie na kolei są miejsca, w których tory przecinają się z drogami. Kierowcy zapominają, że droga hamowania pociągu jest bardzo długa, a samochód w starciu z lokomotywą jest bez szans.