Newsy

Dziś w warszawskim Teatrze Capitol premiera spektaklu „Kiedy kota nie ma”

2014-09-08  |  06:45

Na deskach Teatru Capitol będzie można zobaczyć m.in. Piotra Cyrwusa, Piotra Zelta i Anetę Zając. Sztuka opowiada historię dwóch małżeństw z ponad dwudziestoletnim stażem. Tytułowy kot to Mildred i Ethel, które postanawiają wyjechać na wspólne wakacje, zostawiając mężów samych w domu.

„Kiedy kota nie ma” to brytyjska komedia, której autorami są Johnnie Mortimer i Brian Cooke. Sztuka, która odniosła sukces na całym świecie, jest satyrą na brytyjską klasę średnią, opowiadającą historię dwóch małżeństw z ponad dwudziestoletnim stażem. Kiedy Mildred i Ethel wyjeżdżają na wakacje do Francji, ich mężowie zapraszają do domu młode dziewczyny. Sytuacja wymyka się jednak panom spod kontroli.
 

Spektakl „Kiedy kota nie ma” jest świetną farsą, ze znakomicie napisanym scenariuszem pełnym błyskotliwych, uszczypliwych żartów, dialogów, komedii pomyłek i żartów sytuacyjnych. Kot, którego nie ma w domu, zawsze może wrócić w najbardziej nieoczekiwanym momencie i wtedy dopiero zaczyna się cała kaskada nieoczekiwanych wydarzeń, z których trzeba się umiejętnie wytłumaczyć – mówi Katarzyna Skrzynecka w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Aktorka, na zmianę z Violą Arlak, wciela się w rolę Mildred. Swoją bohaterkę określa mianem pełnej zmysłowości kobiety, która pragnie ożywić swoje małżeństwo.

To jest taka bardzo barwna pani po czterdziestce, ale wciąż jeszcze zadbana, atrakcyjna kobieta, pełna sex appealu, niestety jej mąż do tego sex appealu ma bardzo daleko, bo jest całkowitym jej przeciwieństwem, takim typem życiowej fajtłapy, a jego nieszczęsna żona za wszelką cenę usiłuje coś z niego jeszcze wykrzesać – mówi Katarzyna Skrzynecka.

Mąż Mildred uważa, że wszystko już w życiu przeżył i do szczęścia potrzebuje jedynie filiżanki popołudniowej herbaty. Czasami chciałby coś w swoim życiu zmienić, zawsze jednak zwycięża wygoda i przyzwyczajenie. W roli George'a widzowie będą mogli podziwiać na zmianę Piotra Cyrwusa i Jacka Lenartowicza.

Ta sztuka jest taka, że myślę, że jest puentą gogolowską – z czego się śmiejecie? Sami z siebie się śmiejecie. Każdy z nas ludzi ma taką kondycję, są pokusy, raz się potrafimy oprzeć i wtedy jesteśmy z siebie dumni, drugi raz upadamy i żałujemy, ale trzeba jakoś to wszystko później pozbierać. Zawsze mówię, że: „Boże, ukarałeś mnie, że zostałem aktorem, ale Bogu dzięki, że nie zostałem aktorką” – mówi Piotr Cyrwus.

Aktor przyznaje, że lubi swojego bohatera, którego określa jako świetnego faceta, borykającego się ze swoja egzystencją. Chwali także współpracę z Katarzyną Skrzynecką i Violettą Arlak.

Na scenie warszawskiego Teatru Capitol będzie można też zobaczyć Wojciecha Wysockiego i Piotra Zelta w roli czerpiącego z życia pełnymi garściami playboya Humphreya oraz Annę Gronostaj i Maję Barełkowską jako jego żonę Ethel. Partnerować im będą Aneta Zając, Marta Wierzbicka, Aleksandra Grzelak i Zofia Zborowska. Teatr Capitol przygotował dla swoich widzów dwie premiery: 8 i 17 września, każda w innym składzie aktorskim.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Konsument

Tanie dekoracje do domu coraz poważniejszym problemem dla środowiska. Eksperci ostrzegają przed skutkami fast homeware

Sztuczne dekoracje kwiatowe, wiosenne wianki, puchate króliki, kurczaczki wielkanocne czy plastikowe świecidełka bożonarodzeniowe – ostatnie lata to prawdziwy boom na sezonowe dekoracje do domu. Trend ten znacząco zyskał na popularności w czasie pandemii, kiedy w domach pracowaliśmy i spędzaliśmy większość wolnego czasu, a podchwyciły go sklepowe marki, które wprowadziły do oferty taki asortyment i kuszą sezonowymi promocjami na niego. Eksperci podkreślają, że o ile w dekorowaniu domu nie ma nic złego, o tyle wybieranie tanich dekoracji i zmienianie ich co kilka tygodni czy miesięcy to trend szkodliwy i dla naszych portfeli, i dla środowiska. I porównują fast homeware do szkodliwości fast fashion, czyli taniej mody w naszych szafach.

Psychologia

Beata Pawlikowska: To wszystko, czego doświadczyłam w dżungli amazońskiej, wstrząsnęło mną i pokazało mi prawdę o sobie samej. To właśnie był początek zmian w moim życiu

Pisarka preferuje podróżowanie w pojedynkę. Lubi wyjeżdżać w trudne, niedostępne rejony świata, bo takie wyprawy są także podróżą w głąb siebie. Chociażby w dżungli amazońskiej przekonała się, że decyzje, jakie podejmujemy na różnych etapach naszego życia, wynikają właśnie z naszego postrzegania samych siebie i świata. A z kolei to postrzeganie zależy od podświadomych przekonań, które są naszym wewnętrznym programem wgranym w dzieciństwie. W swojej książce zatytułowanej „Kody podświadomości” podróżniczka tłumaczy, że jeśli ktoś podświadomie wierzy na przykład w to, że nie ma prawa do szczęścia i jest gorszy od innych, to jego życiowa droga będzie właśnie wiernym odbiciem tych przekonań.