Mówi: | Joanna Przetakiewicz |
Funkcja: | projektantka mody |
Joanna Przetakiewicz: Uwielbiam rozmawiać z ludźmi i nie interesują mnie miałkie tematy. Mam w planach uruchomienie kanału na YouTubie
Projektantka przyznaje, że od zawsze wolała bezpośredni kontakt niż spotkania poprzez komunikatory internetowe. Tłumaczy, że obecnie ludziom na całym świecie brakuje codziennej bliskości. Dlatego też za pomocą przedsięwzięć, które tworzy, pragnie zwrócić uwagę na potrzebę szczerej rozmowy. Joanna Przetakiewicz niedawno wydała książkę pod tytułem „Nie bałam się o tym rozmawiać”, która jest owocem projektu Era Nowych Kobiet. Hashtag #niebojesię, promujący inicjatywę, jest coraz bardziej popularny w internecie. Następnym krokiem będzie założenie własnego kanału na YouTubie.
Era Nowych Kobiet to dynamicznie rozwijający się ruch społeczny, który działa już od 2018 roku. Ma on inspirować kobiety do wzajemnej życzliwości. Uczestniczki podczas długich i szczerych rozmów motywują się i wspierają. Inicjatorka projektu Joanna Przetakiewicz tłumaczy, że zainteresowanie ruchem świadczy o tym, jak bardzo był potrzebny.
– Bardziej lubię rozmawiać na żywo niż online, bo wiem, że nic nie zastąpi nam prawdziwego kontaktu, spojrzenia w oczy, usłyszenia głosu, magii pierwszego wrażenia. Zbudowałyśmy plemię Ery Nowych Kobiet po to, żeby być offline. Grup facebookowych i chatów jest obecnie bardzo dużo i niektóre z nich są wartościowe, ale zawsze będę stawiała na spotkania w realnym życiu – mówi w rozmowie z agencją Newseria Lifestyle projektantka mody.
Chociaż pandemia sprawiła, że regularne spotkania i rozmowy Ery Nowych Kobiet przeniosły się do internetu, wszystko zaczyna wracać do normy. Zarówno Joannę Przetakiewicz, jak i uczestniczki bardzo to cieszy.
– Zanim wybuchła pandemia, spotkania odbywały się codziennie, również w mniejszych miastach, lokalnie. To świadczy o tym, jak bardzo dziewczynom potrzebne były rozmowy offline – zaznacza.
Projektantka tłumaczy, że sukces i pozytywny odbiór Ery Nowych Kobiet motywują ją do dalszego rozwijania ruchu. Przyznaje, że już niedługo chciałaby zacząć przygodę z kanałem na YouTubie. Ma bardzo dużo pomysłów i intensywnie pracuje nad ich realizacją.
– YouTube jest w moich planach. Mam już nagranych kilka odcinków, tylko nie chciałam odpalać wszystkich projektów jednocześnie. Najważniejsza była dla mnie akcja „Nie boję się”. Jednak kanał niedługo ujrzy światło dzienne – zapowiada.
Książka „Nie bałam się o tym rozmawiać” zawiera obszerne rozmowy z bohaterkami, które przez lata nie mogły poradzić sobie z nękającymi je problemami dotyczącymi hejtu, przemocy seksualnej czy samoakceptacji. Przetakiewicz tłumaczy, że kanał na YouTubie także będzie poruszał odważne i kontrowersyjne tematy. Autentyczność jest dla projektantki priorytetem.
– Uwielbiam rozmawiać z ludźmi. Mój kanał na YouTubie będzie o kobietach oraz o szczerości. Nie interesują mnie miałkie tematy. Nie jestem doświadczoną dziennikarką, która siada i zadaje pytania. Rozmowy będą bardzo naturalne oraz szczere. Opowiem również o moim świecie, stylu, domu. Na razie nie mam czasu, żeby w pełni to rozwinąć, bo projekt wymaga dużo energii – zwraca uwagę projektantka.
Czytaj także
- 2025-05-09: Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty
- 2025-05-19: Robotyzacja i automatyzacja stają się codziennością w produkcji i logistyce. To odpowiedź na wyzwania demograficzne
- 2025-05-21: Przybywa ośrodków zajmujących się medycyną długowieczności. Pacjenci zyskują dostęp do najnowszych technologii medycznych
- 2025-03-21: Joanna Liszowska: Mam nadzieję, że nigdy nie będę świadkiem wypadku. Bałabym się udzielać pomocy, bo to niebywała odpowiedzialność
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2025-02-19: Wycofanie się USA z WHO może mieć katastrofalne skutki. Cenę zapłacą także kraje UE
- 2025-01-30: Za rok USA oficjalnie wycofają się z porozumienia paryskiego. To nie musi oznaczać rezygnacji z zielonych inwestycji
- 2025-02-07: Miasta będą się starzały wolniej niż reszta kraju. Jednak w niektórych do 2050 roku seniorzy będą stanowić 37 proc. populacji
- 2024-12-23: Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
- 2024-12-05: Opieka długoterminowa mierzy się z niedoborem kadr. Brakuje szczególnie pielęgniarek
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć
Architekt niezwykle miło wspomina współpracę z Katarzyną Dowbor przy realizacji programu „Nasz nowy dom”. I mimo że nie jest już ona gospodynią tego formatu, to nadal utrzymują ze sobą kontakt, wymieniają się doświadczeniami i mają wiele wspólnych tematów do rozmów. Maciej Pertkiewicz zaznacza, że na planie zdjęciowym prezenterka nie przyglądała się kolejnym etapom remontów z założonymi rękami, ale brała w nich czynny udział, by jak najwięcej się nauczyć. Nie bała się żadnej pracy, pomagała zrywać tynki, malować ściany czy też montować poszczególne elementy wyposażenia.
Konsument
Australijscy rodzice zaniepokojeni kierowanymi do dzieci reklamami niezdrowej żywności. Duże poparcie społeczne dla ich ograniczenia

Blisko 90 proc. rodziców i opiekunów w Australii wyraża zaniepokojenie nadmierną ekspozycją dzieci na reklamy niezdrowej żywności – wynika z badania naukowców z Deakin University w Australii. Dlatego chcą jego ograniczenia w różnych mediach i środowiskach. Zdaniem badaczy poparcie społeczne dla regulacji dotyczących marketingu niezdrowej żywności jest czynnikiem warunkującym ich wprowadzenie przez decydentów.
Gwiazdy
Mateusz Banasiuk: Dużo czytam swojemu synowi, bo kiedyś mój tata też mi czytał. Lektury lepiej wpływają na jego wyobraźnię i wyciszenie niż oglądanie bajek

Aktor zaznacza, że kultywuje rodzinną tradycję i z przyjemnością czyta swojemu synkowi. Przed laty bowiem jego tata zachęcał go do lektury, a teraz on pokazuje 7,5-letniemu Henrykowi, jaką wartość mają książki. Mateusz Banasiuk wspiera kampanię #TataTeżCzyta i zachęca też do tego, by rozwijać wyobraźnię dzieci nie tylko poprzez śledzenie historii opowiedzianych w bajkach, ale również tworząc własne opowieści. W jego rodzinie dużą popularnością cieszy się motyw pod hasłem „Chłopczyk i gruchocik”.