Newsy

Joanna Przetakiewicz: Uwielbiam rozmawiać z ludźmi i nie interesują mnie miałkie tematy. Mam w planach uruchomienie kanału na YouTubie

2020-08-21  |  06:18

Projektantka przyznaje, że od zawsze wolała bezpośredni kontakt niż spotkania poprzez komunikatory internetowe. Tłumaczy, że obecnie ludziom na całym świecie brakuje codziennej bliskości. Dlatego też za pomocą przedsięwzięć, które tworzy, pragnie zwrócić uwagę na potrzebę szczerej rozmowy. Joanna Przetakiewicz niedawno wydała książkę pod tytułem „Nie bałam się o tym rozmawiać”, która jest owocem projektu Era Nowych Kobiet. Hashtag #niebojesię, promujący inicjatywę, jest coraz bardziej popularny w internecie. Następnym krokiem będzie założenie własnego kanału na YouTubie.

Era Nowych Kobiet to dynamicznie rozwijający się ruch społeczny, który działa już od 2018 roku. Ma on inspirować kobiety do wzajemnej życzliwości. Uczestniczki podczas długich i szczerych rozmów motywują się i wspierają. Inicjatorka projektu Joanna Przetakiewicz tłumaczy, że zainteresowanie ruchem świadczy o tym, jak bardzo był potrzebny.

– Bardziej lubię rozmawiać na żywo niż online, bo wiem, że nic nie zastąpi nam prawdziwego kontaktu, spojrzenia w oczy, usłyszenia głosu, magii pierwszego wrażenia. Zbudowałyśmy plemię Ery Nowych Kobiet po to, żeby być offline. Grup facebookowych i chatów jest obecnie bardzo dużo i niektóre z nich są wartościowe, ale zawsze będę stawiała na spotkania w realnym życiu – mówi w rozmowie z agencją Newseria Lifestyle projektantka mody.

Chociaż pandemia sprawiła, że regularne spotkania i rozmowy Ery Nowych Kobiet przeniosły się do internetu, wszystko zaczyna wracać do normy. Zarówno Joannę Przetakiewicz, jak i uczestniczki bardzo to cieszy.

– Zanim wybuchła pandemia, spotkania odbywały się codziennie, również w mniejszych miastach, lokalnie. To świadczy o tym, jak bardzo dziewczynom  potrzebne były rozmowy offline – zaznacza.

Projektantka tłumaczy, że sukces i pozytywny odbiór Ery Nowych Kobiet motywują ją do dalszego rozwijania ruchu. Przyznaje, że już niedługo chciałaby zacząć przygodę z kanałem na YouTubie. Ma bardzo dużo pomysłów i intensywnie pracuje nad ich realizacją.

– YouTube jest w moich planach. Mam już nagranych kilka odcinków, tylko nie chciałam odpalać wszystkich projektów jednocześnie. Najważniejsza była dla mnie akcja „Nie boję się”. Jednak kanał niedługo ujrzy światło dzienne – zapowiada.

Książka „Nie bałam się o tym rozmawiać” zawiera obszerne rozmowy z bohaterkami, które przez lata nie mogły poradzić sobie z nękającymi je problemami dotyczącymi hejtu, przemocy seksualnej czy samoakceptacji. Przetakiewicz tłumaczy, że kanał na YouTubie także będzie poruszał odważne i kontrowersyjne tematy. Autentyczność jest dla projektantki priorytetem.

– Uwielbiam rozmawiać z ludźmi. Mój kanał na YouTubie będzie o kobietach oraz o szczerości. Nie interesują mnie miałkie tematy. Nie jestem doświadczoną dziennikarką, która siada i  zadaje pytania. Rozmowy będą bardzo naturalne oraz szczere. Opowiem również o moim świecie, stylu, domu. Na razie nie mam czasu, żeby w pełni to rozwinąć, bo projekt wymaga dużo energii – zwraca uwagę projektantka.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić

Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.

Prawo

Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek. Tylko część firm działa na rzecz równości płci

Luka w zatrudnieniu kobiet i mężczyzn spadła w UE do najniższego poziomu w ostatniej dekadzie. Jednocześnie jednak panie częściej niż na kierowniczych pracują na niższych i gorzej płatnych stanowiskach. W Polsce, jak wynika z danych 30% Club Poland, udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na GPW wynosi 18,4 proc. Wskazuje to na potrzebę wdrożenia skutecznych działań na rzecz zwiększenia udziału kobiet w najwyższych strukturach zarządzania, również na szczeblu unijnym.

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.