Mówi: | Joanna Przetakiewicz |
Funkcja: | projektantka mody |
Joanna Przetakiewicz: Uwielbiam rozmawiać z ludźmi i nie interesują mnie miałkie tematy. Mam w planach uruchomienie kanału na YouTubie
Projektantka przyznaje, że od zawsze wolała bezpośredni kontakt niż spotkania poprzez komunikatory internetowe. Tłumaczy, że obecnie ludziom na całym świecie brakuje codziennej bliskości. Dlatego też za pomocą przedsięwzięć, które tworzy, pragnie zwrócić uwagę na potrzebę szczerej rozmowy. Joanna Przetakiewicz niedawno wydała książkę pod tytułem „Nie bałam się o tym rozmawiać”, która jest owocem projektu Era Nowych Kobiet. Hashtag #niebojesię, promujący inicjatywę, jest coraz bardziej popularny w internecie. Następnym krokiem będzie założenie własnego kanału na YouTubie.
Era Nowych Kobiet to dynamicznie rozwijający się ruch społeczny, który działa już od 2018 roku. Ma on inspirować kobiety do wzajemnej życzliwości. Uczestniczki podczas długich i szczerych rozmów motywują się i wspierają. Inicjatorka projektu Joanna Przetakiewicz tłumaczy, że zainteresowanie ruchem świadczy o tym, jak bardzo był potrzebny.
– Bardziej lubię rozmawiać na żywo niż online, bo wiem, że nic nie zastąpi nam prawdziwego kontaktu, spojrzenia w oczy, usłyszenia głosu, magii pierwszego wrażenia. Zbudowałyśmy plemię Ery Nowych Kobiet po to, żeby być offline. Grup facebookowych i chatów jest obecnie bardzo dużo i niektóre z nich są wartościowe, ale zawsze będę stawiała na spotkania w realnym życiu – mówi w rozmowie z agencją Newseria Lifestyle projektantka mody.
Chociaż pandemia sprawiła, że regularne spotkania i rozmowy Ery Nowych Kobiet przeniosły się do internetu, wszystko zaczyna wracać do normy. Zarówno Joannę Przetakiewicz, jak i uczestniczki bardzo to cieszy.
– Zanim wybuchła pandemia, spotkania odbywały się codziennie, również w mniejszych miastach, lokalnie. To świadczy o tym, jak bardzo dziewczynom potrzebne były rozmowy offline – zaznacza.
Projektantka tłumaczy, że sukces i pozytywny odbiór Ery Nowych Kobiet motywują ją do dalszego rozwijania ruchu. Przyznaje, że już niedługo chciałaby zacząć przygodę z kanałem na YouTubie. Ma bardzo dużo pomysłów i intensywnie pracuje nad ich realizacją.
– YouTube jest w moich planach. Mam już nagranych kilka odcinków, tylko nie chciałam odpalać wszystkich projektów jednocześnie. Najważniejsza była dla mnie akcja „Nie boję się”. Jednak kanał niedługo ujrzy światło dzienne – zapowiada.
Książka „Nie bałam się o tym rozmawiać” zawiera obszerne rozmowy z bohaterkami, które przez lata nie mogły poradzić sobie z nękającymi je problemami dotyczącymi hejtu, przemocy seksualnej czy samoakceptacji. Przetakiewicz tłumaczy, że kanał na YouTubie także będzie poruszał odważne i kontrowersyjne tematy. Autentyczność jest dla projektantki priorytetem.
– Uwielbiam rozmawiać z ludźmi. Mój kanał na YouTubie będzie o kobietach oraz o szczerości. Nie interesują mnie miałkie tematy. Nie jestem doświadczoną dziennikarką, która siada i zadaje pytania. Rozmowy będą bardzo naturalne oraz szczere. Opowiem również o moim świecie, stylu, domu. Na razie nie mam czasu, żeby w pełni to rozwinąć, bo projekt wymaga dużo energii – zwraca uwagę projektantka.
Czytaj także
- 2025-02-19: Wycofanie się USA z WHO może mieć katastrofalne skutki. Cenę zapłacą także kraje UE
- 2025-01-30: Za rok USA oficjalnie wycofają się z porozumienia paryskiego. To nie musi oznaczać rezygnacji z zielonych inwestycji
- 2025-02-07: Miasta będą się starzały wolniej niż reszta kraju. Jednak w niektórych do 2050 roku seniorzy będą stanowić 37 proc. populacji
- 2024-12-23: Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
- 2024-12-05: Opieka długoterminowa mierzy się z niedoborem kadr. Brakuje szczególnie pielęgniarek
- 2025-01-28: Joanna Kurowska: Aktorstwo to jest niesprawiedliwy zawód. Jesteśmy ciągle oceniani, a nie mamy żadnego wsparcia
- 2025-01-20: Joanna Kurowska: W tym kraju aktorzy są na końcu przewodu pokarmowego. Nikt nas nie broni, nie mamy związków zawodowych jak w USA
- 2024-11-29: Joanna Kurowska: Okres świąteczny daje ludziom poczucie bezpieczeństwa i jest takim powrotem do dzieciństwa. Nie czepiam się tego, że ktoś dekoruje swój dom już w listopadzie
- 2025-01-10: Joanna Kurowska: Żaden polski aktor nie dostał miliona dolarów za film. Gramy równie dobrze jak amerykańscy, a jesteśmy niedoceniani i hejtowani
- 2024-12-09: Joanna Kurowska: Lekarz w Stanach Zjednoczonych to jest ktoś, kto ma dom z basenem i jest milionerem. Medycy w Polsce muszą pracować na 13 etatów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Adam Kszczot: Bardzo żałuję, że nie da się drugi raz wystartować w „Tańcu z gwiazdami”. W tym roku planuję za to z żoną pójść na kurs tańca
Biegacz zapewnia, że doskonale czuje się na parkiecie i choć musi jeszcze popracować nad techniką, to taniec sprawia mu mnóstwo przyjemności, poprawia nastrój i dodaje pozytywnej energii. Wiosną ubiegłego roku Adama Kszczota można było oglądać w „Tańcu z gwiazdami”. Partnerowała mu Katarzyna Vu Manh. Niestety jego przygoda z formatem trwała bardzo krótko.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Handel
Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.