Mówi: | Lara Gessler |
Lara Gessler: Producenci żywności widzą, że nie ma już miejsca na bylejakość. Aby przebić się na rynku, trzeba z roku na rok podnosić swój poziom
Według Lary Gessler wraz z coraz większą świadomością konsumentów polscy producenci żywności dążą do wyższych standardów. Podglądają więc rozwiązania, które sprawdzają się w innych krajach, podnoszą swoje kwalifikacje i stosują nowoczesne metody uprawy i produkcji. Wszystko po to, by zaproponować odbiorcom takie produkty, które nie odbiegają jakością od zagranicznych.
Zdaniem Lary Gessler coraz więcej Polaków traktuje zdrowe odżywianie nie jako sezonową modę, ale styl życia, dla którego warto całkowicie zmienić swoje nawyki. Rezygnują więc z żywności wysoko przetworzonej, półproduktów oraz przekąsek typu fast food, natomiast coraz częściej decydują się na produkty ekologiczne. Zwracają uwagę na jakość artykułów spożywczych, na ich pochodzenie, skład, a przede wszystkim na zawartość witamin oraz składników, które mają dobroczynny wpływ na zdrowie.
– Obserwujemy tę zmianę na przestrzeni ostatnich kilku lat. Zaczynamy rozumieć że to, co regionalne jest dobre. Inne kraje zaczynają nas doceniać, tym samym my też podchodzimy do siebie i do swoich produktów dużo łaskawiej – mówi agencji Newseria Lara Gessler.
Gessler tłumaczy, że wraz z wyższymi oczekiwaniami konsumentów rośnie też jakość produktów oferowanych przez polskich producentów, zarówno tych, którzy działają na dużą skalę, jak i lokalnych.
– Robi się coraz większa konkurencja, więc też producenci żywności widzą, że już nie ma miejsca na bylejakość. Robi się naprawdę gęsto na tym rynku i trzeba być dobrym, żeby się gdzieś tam przebić, więc poziom podnosi się z roku na rok – mówi Lara Gessler, która została jurorką w konkursie KUKBUK Poleca 2019. Jego celem jest wyróżnienie inicjatyw kulinarnych i rzemieślniczych, dla których najważniejsza jest jakość.
W miarę swoich możliwości producenci starają się nadążać ze zmianami, nie boją się eksperymentów i nowatorskich rozwiązań. Produkują więc żywność zgodnie z zasadami dbałości o środowisko i utrzymania różnorodności genetycznej roślin i zwierząt, bez użycia pestycydów, syntetycznych nawozów mineralnych oraz antybiotyków i hormonów.
– Producenci nie tylko mają pole, które obradza w fajny sposób, lecz także są ludźmi coraz bardziej świadomymi. Bo oprócz tego, że są producentami, to są też konsumentami, którzy podróżują, próbują, zasysają trochę tego świata, zasysają jakości. Więc wydaje mi się, że dużo lepiej wykorzystują potencjał, jaki daje nasze środowisko i nasze możliwości, nasza nisza ekologiczna w Polsce. No tak, więc nadążamy za trendami i wykorzystujemy na pewno to, co mamy, bardzo dobrze, coraz lepiej – mówi Lara Gessler.
Czytaj także
- 2025-06-18: Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze
- 2025-06-04: Rynek nieprzygotowany do wdrożenia systemu kaucyjnego. Może się opóźnić nawet o kilka miesięcy
- 2025-06-26: Branża opakowań nie traktuje unijnych regulacji jako zagrożenia. Widzi w nich impuls do rozwoju
- 2025-06-09: Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce
- 2025-05-23: Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy
- 2025-05-22: Roboty w służbie środowisku. Ograniczanie ilości odpadów możliwe dzięki automatyzacji
- 2025-04-11: Spada udział chowu klatkowego w hodowli drobiu. Wciąż jednak 67 proc. kur trzymanych jest w klatkach
- 2025-04-10: Na platformach sprzedażowych mogą się znajdować szkodliwe produkty. Dotyczy to całego rynku online
- 2025-04-18: Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą
- 2025-04-25: Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.