Mówi: | Grzegorz Błażewicz |
Funkcja: | autor książki „Rewolucja z Marketing Automation”, Wydawnictwo Naukowe PWN |
Na rynku pojawiła się książka „Rewolucja z Marketing Automation”. To kompendium wiedzy o nowoczesnym marketingu
Książka „Rewolucja z Marketing Automation” to przewodnik po innowacyjnej technologii marketingu internetowego. Zawiera zarówno wiedzę teoretyczną, jak i praktyczne przykłady zastosowań nowoczesnych rozwiązań w polskich przedsiębiorstwach. Adresowana jest do pracowników zajmujących się sprzedażą, zarówno tych początkujących, jak i starszych stażem.
Rewolucja technologiczna całkowicie zmieniła profil współczesnego konsumenta. Jest on bardziej świadomy swoich potrzeb i oczekiwań, wymagający i rozważny. Dzięki stałemu dostępowi do internetu i aplikacji mobilnych jest w stanie porównywać ceny, zdobywać opinie innych użytkowników sieci i na tej podstawie decydować o zakupie. Zmiana ta przedefiniowała jednocześnie rolę i sposób działania marketingu. Jej efektem jest automatyzacja marketingu, a więc technologia maksymalizowania zysków poprzez lepsze dostosowanie przekazu marketingowego do klienta. Jest to z jednej strony rozwiązanie pozwalające na gromadzenie danych o indywidualnych klientach firmy poprzez ślady, które zostawiają oni w sieci.
– Jest to filozofia marketingu, której zastosowanie zmienia optykę pracy w dziale marketingu, która umożliwia transformację tego działu typowo kosztowego w kierunku działu, który faktycznie zaczyna budować wartość firmy poprzez wdrażanie różnego rodzaju procesów marketingowych – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Grzegorz Błażewicz, autor książki „Rewolucja z Marketing Automation”.
Przewodnikiem po nowoczesnym marketingu online jest książka „Rewolucja z Marketing Automation. Jak wykorzystać potencjał Big Data” wydanej przez Wydawnictwo Naukowe PWN. Zawiera ona nie tylko teorię funkcjonowania innowacyjnego systemu marketingowego, lecz także jego praktyczne zastosowanie. Na ponad 250 stronach czytelnik znajdzie wiele przykładów wdrożenia poszczególnych rozwiązań w działających na polskim rynku przedsiębiorstwach. Książka podzielona jest trzy segmenty.
– Pierwsza część to filozofia automatyzacji marketingu, druga część opowiada o tym, jak zarządzanie danymi zmienia te wszystkim znane tradycyjne techniki marketingowe, a ostatnia cześć jest poświęcona konkretnym przykładom, jak wykorzystywać te techniki w bieżącej operacyjnej działalności firmy – mówi Grzegorz Błażewicz.
Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla osób zajmujących się marketingiem i sprzedażą. Mogą po nią sięgnąć zarówno początkujący pracownicy, jak i bardziej zaawansowani stażem, książka buduje bowiem wiedzę o marketing automation stopniowo: od zupełnych podstaw aż do innowacyjnych zastosowań. Autor twierdzi, że jego celem nie było wypełnienie luki w polskim systemie kształcenia, który uważa za przestarzały i mało efektywny. Kierował się raczej chęcią pokazania nowej, ciekawej technologii dla działów marketingu oraz wskazania problemów, z którymi miał do czynienia jako pracownik marketingu.
– To była moja też prywatna ambicja związana z tym, że ja przez 10 lat pracowałem w działach marketingu w firmach, życie tego działu marketingu poznałem od podszewki i jeszcze podczas mojej ostatniej pracy w korporacji zawiązaliśmy projekt zbudowania podobnego systemu i to okazało się w miarę ciekawym wdrożeniem – mówi Grzegorz Błażewicz.
Autor książki to założyciel i prezes zarządu SALESmanago Marketing Automation, pierwszej w Polsce platformy automatyzacji marketingu, z której korzysta obecnie 5 tys. firm w 40 krajach świata. Ma piętnastoletnie doświadczenie w branży marketingowej, zdobywane zarówno w polskich, jak i zagranicznych agencjach.
Czytaj także
- 2025-06-23: Polscy inżynierowie pracują w Częstochowie nad systemami do zautomatyzowanej jazdy. Opracowali jeden z najszybszych komputerów na świecie
- 2025-07-30: Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy
- 2025-06-26: Prof. G. Kołodko: Druga prezydentura Trumpa zmienia Amerykę i świat na gorsze. Nie przyczynia się do rozwiązywania fundamentalnych światowych problemów
- 2025-05-23: Zespół Kombii: W tym roku świętujemy 50-lecie naszej współpracy. Jesteśmy nadal w tym zawodzie z miłości do muzyki i do naszych fanów
- 2025-05-16: W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku
- 2025-05-19: Robotyzacja i automatyzacja stają się codziennością w produkcji i logistyce. To odpowiedź na wyzwania demograficzne
- 2025-03-04: Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy
- 2025-03-18: Sylwia Bomba: W liceum nikt nie miał odwagi prosto w oczy nazwać mnie grubasem. Ale jak szłam korytarzem, to czułam śmiechy za moimi plecami
- 2025-03-03: Sylwia Bomba: „Królowa przetrwania” to nie jest mój format. Nie lubię być blisko dram, nie lubię rywalizować na takim poziomie
- 2025-03-06: Pracodawcy chcą ułatwień w zatrudnianiu cudzoziemców. Strategia migracyjna ograniczy jednak napływ imigrantów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Tomasz Jacyków: W tym sezonie w Polsacie jest dużo „spadochroniarzy” z innych stacji. Ja nie oglądam telewizji w ogóle
Co prawda stylista zaznacza, że nie ogląda telewizji, ale pojawił się na prezentacji jesiennej ramówki Polsatu. To dla niego okazja, by nie tylko samemu się pokazać na ściance w nietuzinkowym stroju, ale także podejrzeć, co pozostali postanowili na siebie założyć. Tomasz Jacyków zauważa też, że do stacji dołączyły niedawno nazwiska wcześniej kojarzone z innymi kanałami, jest więc ciekawy, jakie będą efekty tej współpracy.
Konsument
Nieprawidłowe postrzeganie masy ciała może być przekazywane pokoleniowo. Ważne jest budowanie zdrowych nawyków na poziomie rodziny

Rodzice przekazują swojemu potomstwu własne lęki, w tym te dotyczące postrzegania własnego ciała – mówią psychodietetycy. Przez naśladownictwo dzieci uczą się też nieprawidłowych nawyków żywieniowych, takich jak na przykład kompulsywne objadanie się po niepowodzeniu w stosowaniu restrykcyjnej diety. Eksperci podkreślają, że podstawą profilaktyki zaburzeń odżywiania jest uświadamianie dzieci na temat zdrowych nawyków. Zachęcają do wspólnych zakupów i przygotowywania razem posiłków. Ostrzegają również przed fat shamingiem, którego konsekwencje mogą towarzyszyć dziecku również w dorosłości.
Gwiazdy
Cezary Pazura: Siatkówka to nasz sport narodowy, bo naprawdę nam wychodzi. Podczas studiów byłem mistrzem w tej dyscyplinie

Aktor przyznaje, że jest wielkim pasjonatem siatkówki, stara się oglądać wszystkie rozgrywki reprezentacji i czuje ogromną satysfakcję oraz dumę, kiedy nasi zawodnicy wygrywają kolejne mecze. Podczas studiów Cezary Pazura sam zdobył tytuł najlepiej rozgrywającego turnieju, dobrze więc wie, jakich emocji dostarcza sport i rywalizacja. Z całych sił zachęca więc swoje dzieci do aktywności fizycznej, by znalazły ulubioną dyscyplinę i trenowały.