Mówi: | Grzegorz Błażewicz |
Funkcja: | autor książki „Rewolucja z Marketing Automation”, Wydawnictwo Naukowe PWN |
Na rynku pojawiła się książka „Rewolucja z Marketing Automation”. To kompendium wiedzy o nowoczesnym marketingu
Książka „Rewolucja z Marketing Automation” to przewodnik po innowacyjnej technologii marketingu internetowego. Zawiera zarówno wiedzę teoretyczną, jak i praktyczne przykłady zastosowań nowoczesnych rozwiązań w polskich przedsiębiorstwach. Adresowana jest do pracowników zajmujących się sprzedażą, zarówno tych początkujących, jak i starszych stażem.
Rewolucja technologiczna całkowicie zmieniła profil współczesnego konsumenta. Jest on bardziej świadomy swoich potrzeb i oczekiwań, wymagający i rozważny. Dzięki stałemu dostępowi do internetu i aplikacji mobilnych jest w stanie porównywać ceny, zdobywać opinie innych użytkowników sieci i na tej podstawie decydować o zakupie. Zmiana ta przedefiniowała jednocześnie rolę i sposób działania marketingu. Jej efektem jest automatyzacja marketingu, a więc technologia maksymalizowania zysków poprzez lepsze dostosowanie przekazu marketingowego do klienta. Jest to z jednej strony rozwiązanie pozwalające na gromadzenie danych o indywidualnych klientach firmy poprzez ślady, które zostawiają oni w sieci.
– Jest to filozofia marketingu, której zastosowanie zmienia optykę pracy w dziale marketingu, która umożliwia transformację tego działu typowo kosztowego w kierunku działu, który faktycznie zaczyna budować wartość firmy poprzez wdrażanie różnego rodzaju procesów marketingowych – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Grzegorz Błażewicz, autor książki „Rewolucja z Marketing Automation”.
Przewodnikiem po nowoczesnym marketingu online jest książka „Rewolucja z Marketing Automation. Jak wykorzystać potencjał Big Data” wydanej przez Wydawnictwo Naukowe PWN. Zawiera ona nie tylko teorię funkcjonowania innowacyjnego systemu marketingowego, lecz także jego praktyczne zastosowanie. Na ponad 250 stronach czytelnik znajdzie wiele przykładów wdrożenia poszczególnych rozwiązań w działających na polskim rynku przedsiębiorstwach. Książka podzielona jest trzy segmenty.
– Pierwsza część to filozofia automatyzacji marketingu, druga część opowiada o tym, jak zarządzanie danymi zmienia te wszystkim znane tradycyjne techniki marketingowe, a ostatnia cześć jest poświęcona konkretnym przykładom, jak wykorzystywać te techniki w bieżącej operacyjnej działalności firmy – mówi Grzegorz Błażewicz.
Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla osób zajmujących się marketingiem i sprzedażą. Mogą po nią sięgnąć zarówno początkujący pracownicy, jak i bardziej zaawansowani stażem, książka buduje bowiem wiedzę o marketing automation stopniowo: od zupełnych podstaw aż do innowacyjnych zastosowań. Autor twierdzi, że jego celem nie było wypełnienie luki w polskim systemie kształcenia, który uważa za przestarzały i mało efektywny. Kierował się raczej chęcią pokazania nowej, ciekawej technologii dla działów marketingu oraz wskazania problemów, z którymi miał do czynienia jako pracownik marketingu.
– To była moja też prywatna ambicja związana z tym, że ja przez 10 lat pracowałem w działach marketingu w firmach, życie tego działu marketingu poznałem od podszewki i jeszcze podczas mojej ostatniej pracy w korporacji zawiązaliśmy projekt zbudowania podobnego systemu i to okazało się w miarę ciekawym wdrożeniem – mówi Grzegorz Błażewicz.
Autor książki to założyciel i prezes zarządu SALESmanago Marketing Automation, pierwszej w Polsce platformy automatyzacji marketingu, z której korzysta obecnie 5 tys. firm w 40 krajach świata. Ma piętnastoletnie doświadczenie w branży marketingowej, zdobywane zarówno w polskich, jak i zagranicznych agencjach.
Czytaj także
- 2025-03-04: Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy
- 2025-03-18: Sylwia Bomba: W liceum nikt nie miał odwagi prosto w oczy nazwać mnie grubasem. Ale jak szłam korytarzem, to czułam śmiechy za moimi plecami
- 2025-03-03: Sylwia Bomba: „Królowa przetrwania” to nie jest mój format. Nie lubię być blisko dram, nie lubię rywalizować na takim poziomie
- 2025-03-06: Pracodawcy chcą ułatwień w zatrudnianiu cudzoziemców. Strategia migracyjna ograniczy jednak napływ imigrantów
- 2025-01-16: Luna: Nie mam planu B na życie. Jestem jednak bardzo kreatywna, więc może kiedyś zrobię jakiś film lub napiszę książkę
- 2024-11-26: Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy
- 2024-12-11: Coraz większa rola sztucznej inteligencji w marketingu. Wirtualni influencerzy na razie pozostają ciekawostką
- 2024-11-13: Dekarbonizacja jest wyzwaniem dla firm przemysłowych. Wymaga zmian w całym łańcuchu dostaw
- 2024-10-14: Grzegorz Krychowiak: Mieszkam od lat we Francji i kultura tego kraju jest mi bliska jak polska. Poświęciłem bardzo dużo, żeby osiągnąć sukces
- 2024-09-30: Grzegorz Krychowiak: Wydaje mi się, że Wojtek Szczęsny zrezygnował z gry w reprezentacji, bo po prostu stwierdził, że już mu się nie chce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.