Komunikaty PR

1 marca Światowym Dniem Walki z Otyłością

2020-02-28  |  18:00
Kontakt
Katarzyna Kozieł
AM ART-MEDIA

Solec 18 lok. 41
00-410 Warszawa
koziel.katarzyna|gmail.com| |koziel.katarzyna|gmail.com
796919519
www.art-media.com.pl

Rosnącym zagrożeniem dla ludzkiego zdrowia jest coraz częściej występująca otyłość. Z danych Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) wynika, że w ciągu ostatnich 40 lat populacja osób otyłych zwiększyła się prawie trzykrotnie. Każdego roku odpowiada ona za blisko 3 mln zgonów.

Problem otyłości występuje również w Polsce. Statystyki są niepokojące - już co drugi Polak ma nadwagę lub jest otyły. Problem ten postępuje również wśród dzieci. WHO alarmuje, że 1 na 3 europejskich dzieci ma problem z nadwagą lub otyłością. Stanu tego nie poprawiają dorośli, od których dzieci uczą się niezdrowych nawyków. Otyłość w tak młodym wieku przekłada się na całe dorosłe życie, a także powoduje poważne problemy ze zdrowiem, w szczególności wzrost zapadalności na cukrzycę.

- Otyłość jest choroba przewlekłą. Zaczyna się od nadwagi i postępuje stopniowo doprowadzając do otyłości. Zwykle zaczyna się we wczesnym dzieciństwie, kiedy nabywamy złe nawyki żywieniowe, które postępują z wiekiem. Winna jest też mała aktywność fizyczna. Bardzo ważne jest abyśmy już dzisiaj potrafili rozpoznać u siebie nadwagę i jeśli widzimy, że coś jest nie tak, od razu powinniśmy zmienić swoje nawyki żywieniowe. Należy wtedy wprowadzić regularność posiłków i zadbać o aktywność fizyczną – mówi Katarzyna Bukol-Krawczyk, lekarz medycyny rodzinne, dietetyk kliniczny i sportowy w LUX MED. - Należy też pamiętać, że otyłość nie jest tylko i wyłącznie skutkiem nadmiernego jedzenia. Odpowiadają za nią także zaburzenia hormonalne i metaboliczne oraz zaburzenia w strefie psychicznej. Potrzebna jest nam bardzo często złożona pomoc, ale warto z niej skorzystać żeby dziś walczyć z nadwagą, aby nie obudzić się jutro z otyłością.

W walce z otyłością niezwykle istotne są wszelkiego rodzaju inicjatywy, które edukują i zwiększają naszą świadomość, a przede wszystkim mobilizują do aktywności fizycznej. Na całym świecie dzieci nie jedzą wystarczająco dużo warzyw i owoców, za to regularnie jedzą fast food i piją napoje wysoko słodzone zamiast wody, a do tego unikają codziennej aktywności fizycznej.

- Szansa na zdobywanie olimpijskich medali jest tylko raz na cztery lata, to wyzwanie dla profesjonalnych sportowców. Ale każdy z nas może być olimpijczykiem na co dzień. Dlatego, że codziennie możemy sobie zasłużyć na medal za aktywność. 10 tys. kroków to magiczna liczba, o której często słyszymy. Jak ją osiągnąć? To proste, chodźmy, po prostu chodźmy! Wysiadajmy z autobusu trochę wcześniej. Nie odpuszczajmy sobie, kiedy widzimy windę i kusi nas żeby z niej skorzystać. Idźmy na to drugie piętro, zdobądźmy trzecie, czwarte, schodami. Liczy się absolutnie wszystko! Na koniec jest ta fantastyczna satysfakcja, kiedy zamykamy dzień, patrzymy na nasz wynik 10 tys. kroków, albo pamiętamy, co dobrego zrobiliśmy i że zasługujemy na medal – mówi Robert Korzeniowski, menadżer programu Medycyna dla Sportu i Aktywnych Grupy LUX MED.

Grupa LUX MED jest liderem rynku prywatnych usług zdrowotnych w Polsce i częścią międzynarodowej grupy Bupa, która działa, jako ubezpieczyciel i świadczeniodawca usług medycznych na całym świecie. Grupa LUX MED zapewnia pełną opiekę: ambulatoryjną, diagnostyczną, rehabilitacyjną, szpitalną i długoterminową dla ponad 2 mln pacjentów. Do ich dyspozycji jest ponad 230 ogólnodostępnych i przyzakładowych centrów medycznych, w tym placówki ambulatoryjne, diagnostyczne i szpitale, a także ośrodek opiekuńczo-rehabilitacyjny oraz ponad 2600 poradni partnerskich. Firma zatrudnia 15 tys. osób, w tym około 6800 lekarzy i 4000 wspierającego personelu medycznego. Grupa LUX MED jest Głównym Partnerem Medycznym Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Głównym Partnerem Medycznym Polskiego Komitetu Paraolimpijskieg.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: AM ART-MEDIA
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Unsplash
2025-07-30 | 12:00

Wpływ stosowania pestycydów na zdrowie ludzi i środowisko

W raporcie ‘Równi i równiejsi? Czas na środki lustrzane w handlu produktami rolnymi’  napisano o szkodliwym wpływie pestycydów na gatunki
Zdrowie Organizacje kobiece apelują do Ministerstwa Zdrowia o działania na rzecz dostępu do antykoncepcji awaryjnej
2025-07-23 | 12:25

Organizacje kobiece apelują do Ministerstwa Zdrowia o działania na rzecz dostępu do antykoncepcji awaryjnej

Sześć organizacji kobiecych wystąpiło ze wspólnym apelem do Ministerstwa Zdrowia, wzywając do pilnych działań na rzecz zapewnienia kobietom w Polsce swobodnego
Zdrowie Zrób sercu przysługę tego lata
2025-07-17 | 14:00

Zrób sercu przysługę tego lata

Wolny czas, plaża, grill, rower – lato to czas odpoczynku i przyjemności. To również świetny czas, by nadrobić zaległości zdrowotne, szczególnie te związane

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.