Komunikaty PR

1 marca Światowym Dniem Walki z Otyłością

2020-02-28  |  18:00
Kontakt
Katarzyna Kozieł
AM ART-MEDIA

Solec 18 lok. 41
00-410 Warszawa
koziel.katarzyna|gmail.com| |koziel.katarzyna|gmail.com
796919519
www.art-media.com.pl

Rosnącym zagrożeniem dla ludzkiego zdrowia jest coraz częściej występująca otyłość. Z danych Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) wynika, że w ciągu ostatnich 40 lat populacja osób otyłych zwiększyła się prawie trzykrotnie. Każdego roku odpowiada ona za blisko 3 mln zgonów.

Problem otyłości występuje również w Polsce. Statystyki są niepokojące - już co drugi Polak ma nadwagę lub jest otyły. Problem ten postępuje również wśród dzieci. WHO alarmuje, że 1 na 3 europejskich dzieci ma problem z nadwagą lub otyłością. Stanu tego nie poprawiają dorośli, od których dzieci uczą się niezdrowych nawyków. Otyłość w tak młodym wieku przekłada się na całe dorosłe życie, a także powoduje poważne problemy ze zdrowiem, w szczególności wzrost zapadalności na cukrzycę.

- Otyłość jest choroba przewlekłą. Zaczyna się od nadwagi i postępuje stopniowo doprowadzając do otyłości. Zwykle zaczyna się we wczesnym dzieciństwie, kiedy nabywamy złe nawyki żywieniowe, które postępują z wiekiem. Winna jest też mała aktywność fizyczna. Bardzo ważne jest abyśmy już dzisiaj potrafili rozpoznać u siebie nadwagę i jeśli widzimy, że coś jest nie tak, od razu powinniśmy zmienić swoje nawyki żywieniowe. Należy wtedy wprowadzić regularność posiłków i zadbać o aktywność fizyczną – mówi Katarzyna Bukol-Krawczyk, lekarz medycyny rodzinne, dietetyk kliniczny i sportowy w LUX MED. - Należy też pamiętać, że otyłość nie jest tylko i wyłącznie skutkiem nadmiernego jedzenia. Odpowiadają za nią także zaburzenia hormonalne i metaboliczne oraz zaburzenia w strefie psychicznej. Potrzebna jest nam bardzo często złożona pomoc, ale warto z niej skorzystać żeby dziś walczyć z nadwagą, aby nie obudzić się jutro z otyłością.

W walce z otyłością niezwykle istotne są wszelkiego rodzaju inicjatywy, które edukują i zwiększają naszą świadomość, a przede wszystkim mobilizują do aktywności fizycznej. Na całym świecie dzieci nie jedzą wystarczająco dużo warzyw i owoców, za to regularnie jedzą fast food i piją napoje wysoko słodzone zamiast wody, a do tego unikają codziennej aktywności fizycznej.

- Szansa na zdobywanie olimpijskich medali jest tylko raz na cztery lata, to wyzwanie dla profesjonalnych sportowców. Ale każdy z nas może być olimpijczykiem na co dzień. Dlatego, że codziennie możemy sobie zasłużyć na medal za aktywność. 10 tys. kroków to magiczna liczba, o której często słyszymy. Jak ją osiągnąć? To proste, chodźmy, po prostu chodźmy! Wysiadajmy z autobusu trochę wcześniej. Nie odpuszczajmy sobie, kiedy widzimy windę i kusi nas żeby z niej skorzystać. Idźmy na to drugie piętro, zdobądźmy trzecie, czwarte, schodami. Liczy się absolutnie wszystko! Na koniec jest ta fantastyczna satysfakcja, kiedy zamykamy dzień, patrzymy na nasz wynik 10 tys. kroków, albo pamiętamy, co dobrego zrobiliśmy i że zasługujemy na medal – mówi Robert Korzeniowski, menadżer programu Medycyna dla Sportu i Aktywnych Grupy LUX MED.

Grupa LUX MED jest liderem rynku prywatnych usług zdrowotnych w Polsce i częścią międzynarodowej grupy Bupa, która działa, jako ubezpieczyciel i świadczeniodawca usług medycznych na całym świecie. Grupa LUX MED zapewnia pełną opiekę: ambulatoryjną, diagnostyczną, rehabilitacyjną, szpitalną i długoterminową dla ponad 2 mln pacjentów. Do ich dyspozycji jest ponad 230 ogólnodostępnych i przyzakładowych centrów medycznych, w tym placówki ambulatoryjne, diagnostyczne i szpitale, a także ośrodek opiekuńczo-rehabilitacyjny oraz ponad 2600 poradni partnerskich. Firma zatrudnia 15 tys. osób, w tym około 6800 lekarzy i 4000 wspierającego personelu medycznego. Grupa LUX MED jest Głównym Partnerem Medycznym Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Głównym Partnerem Medycznym Polskiego Komitetu Paraolimpijskieg.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: AM ART-MEDIA
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra Biuro prasowe
2025-06-05 | 11:05

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra

Co to jest szyna CPM? Szyna CPM (ang. Continuous Passive Motion – ciągły ruch bierny) to innowacyjne urządzenie medyczne wykorzystywane w rehabilitacji pourazowej
Zdrowie Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE
2025-06-02 | 01:00

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Dzięki decyzjom samodzielnie podejmowanym przez pacjentów rocznie w Europie udaje się uniknąć nawet 120 milionów konsultacji lekarskich. – Samoleczenie
Zdrowie Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?
2025-05-21 | 17:00

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?

Problem owrzodzeń przewlekłych dotyka nawet miliona Polaków – według danych z Porozumienia na rzecz Profesjonalnej Terapii Ran liczba ta wynosi od 760 tys. do 1,1 mln. Choć

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.