Komunikaty PR

2 kwietnia Katowicka znów zaświeci się na niebiesko

2021-04-01  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt

Agencja PR
Open Media

Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro@openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl

Galeria Katowicka, pierwsze polskie centrum handlowe z kompleksowym programem dla osób ze spektrum autyzmu w tym roku wprowadza kolejne udogodnienia. Przedstawiciele Katowickiej zapowiadają również rozszerzenie programu „Katowicka dla Autyzmu” o kolejne grupy.

Skuteczną próbę udowodnienia, że przestrzeń publiczną można uczynić bardziej przyjazną i komfortową dla osób ze spektrum autyzmu, podjęła Galeria Katowicka wprowadzając z końcem 2018 program „Katowicka dla Autyzmu”. Przygotowano go we współpracy ze specjalistami pracującymi z osobami z ASD, nauczycielami i rodzicami.

„Katowicka dla Autyzmu” to program, który od ponad dwóch lat jest praktycznym i rzeczywistym wsparciem dla osób ze spektrum autyzmu. Ciche godziny, najemcy gotowi wyłączyć muzykę i przygasić światła dla życzenie czy Pokój Wyciszenia, to realne ułatwienia dla osób z ASD. W 2021 podejmiemy nowe działania, których celem będzie objęcie spektrum zrozumienia kolejnych grup mogących zmagać się z trudnościami w funkcjonowaniu w przestrzeni publicznej - mówi Anna Szczerkowska, Marketing Manager Galerii Katowickiej.

2 kwietnia 2021 roku, w Światowy Dzień Świadomości Autyzmu, Galeria Katowicka dołączy do wielu obiektów na całym świecie, które - podświetlone na niebiesko - podkreślą solidarność z osobami z ASD. Również od tego dnia w Punkcie Informacyjnym Galerii Katowickiej każda z osób ze spektrum będzie mogła odebrać słuchawki wyciszające, ułatwiające przebywanie w Galerii i w każdym innym miejscu, w którym jest tak wiele bodźców.

Co do tej pory funkcjonuje w Galerii Katowickiej? W ramach wieloaspektowego systemu skupiono się na trzech podstawowych płaszczyznach działania: wprowadzeniu konkretnych udogodnień w obiekcie, edukacji i szkoleniu pracowników, najemców i szerokiego personelu Centrum oraz akcji informacyjnej pozwalającej otoczeniu zrozumieć, czym jest autyzm.

Wśród rozwiązań zastosowanych w obiekcie, mających zapewnić komfortową i bezpieczną w użytkowaniu przestrzeń, znajdziemy pionierskie w Polsce pomysły, m.in. Pokój Wyciszenia - pierwszy tego typu punkt uruchomiony w polskim centrum handlowym, dźwiękoszczelny, łagodnie oświetlony, o stonowanych barwach, stanowiący bezpieczny azyl dla osoby ze spektrum przytłoczonej nadmiarem bodźców. Pokój ten dostępny jest w każdej chwili, łatwo go też odnaleźć dzięki modułowi nawigacji dodanemu do aplikacji mobilnej Katowickiej oraz specjalnym oznaczeniom. Średnio, w okresie „normalnego” funkcjonowania galerii, korzystało z niego kilkanaście osób miesięcznie.

Drugim ważnym rozwiązaniem są ciche godziny, symbolicznie wprowadzone 2 kwietnia 2019 roku. Obowiązują w każda sobotę, między godziną 9:00 a 11:00 - na pasażach obiektu ściszona jest muzyka i wyłączone reklamy. Również ponad 100 najemców na życzenie klienta przygasza światło oraz redukuje dźwięki w swoich lokalach – witryny tych lokali zostały oznaczone specjalnymi naklejkami „Miejsce przyjazne dla osób ze spektrum autyzmu”.

Niezmiernie ważny jest także aspekt edukacyjny - odbyły się kompleksowe szkolenia dla personelu najemców, ochrony oraz administracji, uczące rozpoznania osób z ASD oraz pomocy w trudnych sytuacjach. Na stałe wprowadzono w Katowickiej informatory na temat ASD, przygotowano również zakładkę informacyjną na stronie www Galerii. Przeprowadzono też szereg akcji, ułatwiających otoczeniu zrozumienie i akceptację zwykle nieoczywistych dla reakcji osób autystycznych, wynikających z przeciążenia bodźcami.
Według Światowej Organizacji Zdrowia w Polsce jest już około 400 tysięcy osób ze spektrum autyzmu. Dodatkowo z badań, przeprowadzonych na początku 2019 roku przez Fundację JiM wynika, że aż 53% osób autystycznych wskazało centra handlowe jako sprawiające najwięcej trudności i najmniej przyjazne.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Open Media
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn? Biuro prasowe
2025-06-25 | 10:20

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?

To, jak dużo siedzimy, bezpośrednio przekłada się na nasze zdrowie. Siedzący tryb życia sprzyja nie tylko nadmiarowym kilogramom, ale także deformacjom sylwetki, problemom
Zdrowie Wzrost alergii wśród dzieci. Wczesne rozpoczęcie leczenia może zatrzymać jej dalszy rozwój, zapobiec ciężkim powikłaniom i astmie
2025-06-24 | 15:00

Wzrost alergii wśród dzieci. Wczesne rozpoczęcie leczenia może zatrzymać jej dalszy rozwój, zapobiec ciężkim powikłaniom i astmie

Alergia to epidemia cywilizacyjna i jedno z największych wyzwań zdrowotnych XXI wieku – według badania sondażowego „Alergie w świadomości Polaków”
Zdrowie Polki a profilaktyka raka piersi – motywacje, bariery oraz opinie o zaangażowaniu marek w kwestie prozdrowotne
2025-06-23 | 12:00

Polki a profilaktyka raka piersi – motywacje, bariery oraz opinie o zaangażowaniu marek w kwestie prozdrowotne

Z najnowszego badania zrealizowanego na zlecenie Henkel Polska przez Maison&Partners „Polki a profilaktyka raka piersi – motywacje, bariery oraz opinie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Muzyka

Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.

Nasza strona używa cookies między innymi w celu gromadzenia statystyk oraz prawidłowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przegladarki oznacza, że ciasteczka będa zapisywane na Twoim urządzeniu. Pamietaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Kliknij tutaj aby zamknąć