2023 - rok wschodzących artystów na Spotify
Wraz ze zbliżającym się końcem roku, Spotify prezentuje listę artystów i utworów, które podbiły serca polskich użytkowników w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Choć niektóre nazwiska nie powinny nikogo dziwić, to nie zabrakło wschodzących polskich gwiazd, które podbijają listy przebojów i przyciągają uwagę użytkowników Spotify.
Spotify wspiera wschodzące talenty w Polsce przez dedykowany program RADAR Polska. Co roku wybiera on grupę artystów, którzy zostali zaklasyfikowani jako wschodzące lokalne talenty. W ramach programu otrzymują oni wsparcie promocyjne w celu dalszego rozwoju ich kariery.
W tegorocznej edycji udział wzięli: bambi, ta Ukrainka, Frank Leen, IGNACY i stickxr. Niektórzy z nich już mocno wyróżniają się na rynku muzycznym, przykładem jest ta Ukrainka, której słuchalność po 3 tygodniach w programie RADAR Polska wzrosła o ponad 260%.
Na uwagę zasługuje również młoda raperka bambi, która po 3 tygodniach udziału w programie zanotowała aż 180% wzrost słuchalności swojej twórczości. Jej popularność w 2023 roku wzrosła dzięki trzem utworom, które znalazły się też na liście najczęściej słuchanych piosenek kobiet artystek w Polsce ("MILLIE WALKY", "BFF" z Young Leosia i "IRL"). Co więcej, ona i Young Leosia są w grudniu ambasadorkami Spotify EQUAL, programu mającego na celu promowanie artystek na całym świecie.
Dzięki RADAR Polska, uczestniczący w nim artyści zwiększają liczbę odsłuchów swojej twórczości. Doskonałym przykładem jest Jann, który Jann odnotował ponad 890% wzrost słuchalności od czasu uczestnictwa w programie. Co więcej, spośród jego prawie 780 000 słuchaczy miesięcznie prawie 60% z nich pochodzi spoza Polski - co czyni go jednym z najczęściej słuchanych polskich gwiazd za granicą w tym roku.
Artystów, którzy odnotowali znaczącą różnicę w liczbie streamów przed i po dołączeniu do RADAR jest więcej: NEL odnotowała wzrost o ponad 530%, KIWI 280%, a Zalia 190%.
Od startu programu RADAR w Polsce w czerwcu 2021 roku Spotify wsparło 20 wschodzących artystów z naszego kraju. Są to: Jann, Zalia, bryska, Julia Rocka, Szczyl, Julia Pośnik, Ania Leon, TYNSKY, Marie, KIWI, NEL, Oliwka Brazil, Dziwna Wiosna, P. Tropez, Marissa, ta Ukrainka, IGNACY, bambi, stickxr i Frank Leen.
O Spotify:
Misją Spotify jest uwolnienie potencjału ludzkiej kreatywności poprzez umożliwianie milionom twórców utrzymywania się ze sztuki, a miliardom fanów czerpania z niej radości i inspiracji. W 2008 roku, w momencie uruchomienia platformy, Spotify na zawsze zrewolucjonizowało sposób, w jaki słuchamy muzyki. Obecnie, więcej słuchaczy niż kiedykolwiek może odkrywać, zarządzać i cieszyć się ponad 100 milionami utworów, 5 milionami podcastów i 350 000 audiobooków na Spotify. Jesteśmy najpopularniejszym na świecie serwisem subskrypcji streamingu audio z ponad 574 milionami użytkowników, w tym 226 milionami subskrybentów na ponad 180 rynkach.

Enej z napisem LOVE. To nowa trasa zespołu

BNDK wspiera Oasis w powrocie na scenę...

"Święta cały rok" - Czadoman w duecie z Ciocią Agą
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne
Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Prawo
Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.