2023 - rok wschodzących artystów na Spotify
Wraz ze zbliżającym się końcem roku, Spotify prezentuje listę artystów i utworów, które podbiły serca polskich użytkowników w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Choć niektóre nazwiska nie powinny nikogo dziwić, to nie zabrakło wschodzących polskich gwiazd, które podbijają listy przebojów i przyciągają uwagę użytkowników Spotify.
Spotify wspiera wschodzące talenty w Polsce przez dedykowany program RADAR Polska. Co roku wybiera on grupę artystów, którzy zostali zaklasyfikowani jako wschodzące lokalne talenty. W ramach programu otrzymują oni wsparcie promocyjne w celu dalszego rozwoju ich kariery.
W tegorocznej edycji udział wzięli: bambi, ta Ukrainka, Frank Leen, IGNACY i stickxr. Niektórzy z nich już mocno wyróżniają się na rynku muzycznym, przykładem jest ta Ukrainka, której słuchalność po 3 tygodniach w programie RADAR Polska wzrosła o ponad 260%.
Na uwagę zasługuje również młoda raperka bambi, która po 3 tygodniach udziału w programie zanotowała aż 180% wzrost słuchalności swojej twórczości. Jej popularność w 2023 roku wzrosła dzięki trzem utworom, które znalazły się też na liście najczęściej słuchanych piosenek kobiet artystek w Polsce ("MILLIE WALKY", "BFF" z Young Leosia i "IRL"). Co więcej, ona i Young Leosia są w grudniu ambasadorkami Spotify EQUAL, programu mającego na celu promowanie artystek na całym świecie.
Dzięki RADAR Polska, uczestniczący w nim artyści zwiększają liczbę odsłuchów swojej twórczości. Doskonałym przykładem jest Jann, który Jann odnotował ponad 890% wzrost słuchalności od czasu uczestnictwa w programie. Co więcej, spośród jego prawie 780 000 słuchaczy miesięcznie prawie 60% z nich pochodzi spoza Polski - co czyni go jednym z najczęściej słuchanych polskich gwiazd za granicą w tym roku.
Artystów, którzy odnotowali znaczącą różnicę w liczbie streamów przed i po dołączeniu do RADAR jest więcej: NEL odnotowała wzrost o ponad 530%, KIWI 280%, a Zalia 190%.
Od startu programu RADAR w Polsce w czerwcu 2021 roku Spotify wsparło 20 wschodzących artystów z naszego kraju. Są to: Jann, Zalia, bryska, Julia Rocka, Szczyl, Julia Pośnik, Ania Leon, TYNSKY, Marie, KIWI, NEL, Oliwka Brazil, Dziwna Wiosna, P. Tropez, Marissa, ta Ukrainka, IGNACY, bambi, stickxr i Frank Leen.
O Spotify:
Misją Spotify jest uwolnienie potencjału ludzkiej kreatywności poprzez umożliwianie milionom twórców utrzymywania się ze sztuki, a miliardom fanów czerpania z niej radości i inspiracji. W 2008 roku, w momencie uruchomienia platformy, Spotify na zawsze zrewolucjonizowało sposób, w jaki słuchamy muzyki. Obecnie, więcej słuchaczy niż kiedykolwiek może odkrywać, zarządzać i cieszyć się ponad 100 milionami utworów, 5 milionami podcastów i 350 000 audiobooków na Spotify. Jesteśmy najpopularniejszym na świecie serwisem subskrypcji streamingu audio z ponad 574 milionami użytkowników, w tym 226 milionami subskrybentów na ponad 180 rynkach.

Enej z napisem LOVE. To nowa trasa zespołu

BNDK wspiera Oasis w powrocie na scenę...

"Święta cały rok" - Czadoman w duecie z Ciocią Agą
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Doda: Zostawiłam po sobie niesamowite dzieło filmowe, ale nie myślę o powrocie do branży. Mam za dużą traumę
Trwa 78. Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Cannes, a plejada gwiazd z całego świata obiera kierunek Lazurowe Wybrzeże. Doda, która trzykrotnie uczestniczyła w tym wydarzeniu, przyznaje, że niektóre zasady obowiązujące na gali i na czerwonym dywanie były dla niej wręcz nie do zaakceptowania. Dorota Rabczewska podkreśla, że tym razem nie wybiera się do Cannes. Nie planuje też współpracy z branżą filmową.
Muzyka
Piotr Kupicha: Feel to jeden z ostatnich bastionów żywego rock’n’roll’owego grania. Myślę, że to jest klucz do tego, że jesteśmy na scenie już 20 lat

Lider zespołu Feel przyznaje, że 2025 rok jest szczególnym w ich karierze, świętują bowiem 20-lecie istnienia. Muzyk nie kryje wzruszenia i jest dumny z tego, że udało im się przetrwać w branży przez tyle lat i odnieść duży sukces. Swój jubileusz grupa będzie świętować w piątek, 23 maja podczas Sopot Hit Festival. Z tej okazji nie zabraknie niespodzianek. Na scenie pojawi się chociażby Zespół Pieśni i Tańca Śląsk.
Problemy społeczne
60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.