Komunikaty PR

3 razy „tak” dla remontów w pandemii

2021-05-06  |  12:30
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Dworzyńska
PR Calling

Czerska 8/10
00-732 Warszawa
katarzyna.dworzynska|prcalling.pl| |katarzyna.dworzynska|prcalling.pl
+48501001377
https://www.prcalling.com

Polacy nie zwalniają z remontami w trakcie pandemii – aktywności remontowo-budowlane stały się poniekąd narodowym hobby, wynika z analizy DevaGroup, agencji specjalizującej się w działaniach SEM i SEO. Doceniamy najnowsze trendy w aranżacji wnętrz, stawiamy na jakość towarów oraz zwracamy uwagę na ceny usług ekip remontowych. Najczęściej planujemy remonty łazienek i kuchni – marzą nam się pomieszczenia stylowe, funkcjonalne i… gotowe na wczoraj. Poszukujemy podwykonawców, którzy pilnie zajmą się naszymi mieszkaniami i zaoferują przystępne ceny. 

 

Jak pokazują wyniki analizy DevaGroup, już w okresie jesienno-zimowym rozpoczynamy plany związane z remontami w domu. Słowo "remont" było najczęściej wyszukiwane w październiku 2020 oraz w styczniu i marcu tego roku. Na przestrzeni miesięcy styczeń-marzec 2021, „remont” był wpisywany do wyszukiwarki średnio 9 900 razy, to widoczny wzrost w liczbie zapytań w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej - 8 100 razy. W trakcie pandemii, Polacy coraz częściej zaczęli odczuwać potrzebę zmiany swojej domowej przestrzeni. Zainteresowanie pracami związanymi z odnową pomieszczeń nie ustaje, jak podają analitycy DevaGroup, przez ostatnie 6 miesięcy średni wynik wyszukiwania tego hasła pozostawał na podobnym poziomie. 

 

Kuchnia i łazienka: designerskie pomieszczenia w domu

Planowanie remontu kluczowych domowych pomieszczeń rozpoczyna się u Polaków jesienią i trwa aż do pierwszych dni wiosny. Jak pokazują wyniki Google Trends, w okresie październik 2020 – marzec 2021 najczęściej wyszukiwaliśmy frazy „remont łazienki” i „remont kuchni” (odpowiednio 4 400 i 1 000 razy w miesiącu). Co ciekawe, oba hasła odnotowują gwałtowny „peak” w styczniu – analogicznie 6 600 zapytań i 1 600 zapytań – wzrost liczby wyszukania fraz może wiązać się z próbą oszacowania budżetu na nowy rok. Szczegółowe planowanie wydatków związanych z remontem kuchni i łazienki w pierwszym miesiącu roku, może się wiązać z faktem, że oba pomieszczenia wymagają największego nakładu finansowego ze względu na zakup sprzętów AGD. Na podstawie wyników wyszukań w Google, w okresie jesienno-zimowym zauważamy nowy, rosnący trend wśród użytkowników internetu. Polacy stawiają na jakość i chcą podążać za produktami „na czasie”. Coraz częściej wyszukują hasła, takie jak „aranżacja łazienki”, „kuchnia w zabudowie” czy „kuchnia na wymiar” (średnio 40 500 zapytań w miesiącu). Można pokusić się o wniosek, że Polacy coraz mniej interesują się klasycznymi, ogólnodostępnymi towarami. Co więcej, designerskie produkty i nowatorskie rozwiązania są bardziej dostępne dzięki zakupom online. 

Jak pokazują wyniki Google Trends, w trakcie pandemii, mimo trudnej sytuacji finansowej wielu z nas, stawiamy na produkty lepszej jakości, które wpisują się w najnowsze trendy. W poszukiwaniu inspiracji najczęściej korzystamy z internetu, dlatego remonty warto zaplanować w oparciu o nowości pojawiające się w wyszukiwarce Google. Dokonując researchu online, mamy gwarancję bycia na bieżąco. Aby pozostać widocznym, firmy powinny stale aktualizować asortyment sklepów i uzupełniać go o popularne na rynku produkty – wskazuje Karolina Kawulka - SEM Specialist w DevaGroup

 

„Pilnie zlecę remont”

Mimo że w trakcie pandemii wielu Polaków podejmuje się realizacji drobnych prac remontowych samemu, wciąż wielu z nas stawia na zaufaną ekipę z dobrymi opiniami. Wyraźny wzrost zapytań związanych z poszukiwaniem grupy remontowej odnotowano w lutym i marcu tego roku. W marcu szczególnie zwiększyła się liczba zapytań o firmy remontowo-budowlane (2 400 wyszukań) i usługi remontowe (1 900 wyszukań). Zależy nam na czasie i chcemy, by prace rozpoczęły się w trybie ekspresowym - frazy „pilnie zlecę remont”, „ekipa remontowa” czy „zlecę remont” pojawiały się w internecie średnio 590 razy w miesiącu, w okresie październik – marzec 2021. 

Praca z domu i częstsze użytkowanie pomieszczeń pozwoliły nam dostrzec wiele mankamentów codziennej przestrzeni. Chcąc jak najszybciej ulepszyć naszą przestrzeń, przeorganizować ją pod kątem domowego biura czy przeprowadzić gruntowny remont łazienki lub kuchni – poszukujemy ekip remontowych, które pojawią się w naszych domach „od zaraz”. Jednak nawet, gdy usługodawca będzie dysponować czasem, warto pamiętać o obecnych ograniczeniach, które dotyczą sklepów budowalnych. Obecnie jedyną formą zakupu produktów niezbędnych do przeprowadzenia remontu jest internet. Wiele sieci handlowych usprawniło swoje strony i rozwinęło system płatności. W gorszej sytuacji są mniejsze sklepy, dla których wydatki związane z wprowadzeniem rozwiązań płatniczych, mniejsza liczba produktów czy słaba rozpoznawalność stanowią duże wyzwanie. Takie firmy mogą wspomóc się dostępnymi rozwiązaniami: darmowymi dostawami, promocjami dla stałych klientów oraz kodami promocyjnymi dla subskrybentów newslettera  – podkreśla Karolina Kawulka - SEM Specialist w DevaGroup

 

Coraz częściej sami projektujemy nasze domy

Jak pokazuje analiza DevaGroup, coraz więcej Polaków chce mieć realny wpływ na wygląd swojego mieszkania i domu. Fraza „projektowanie wnętrz” pojawiała się w okresie październik-marzec 2021 średnio 12 100 razy w miesiącu. Projekty salonu, mieszkań czy wnętrz, to najczęściej wyszukiwane hasła w internecie. Tworzymy wizualizacje swoich pomysłów i sprawdzamy, jak wyglądają w rzeczywistości. Frazy „projekt salonu” (9 900 zapytań), „projekty mieszkań” (5 400 zapytań) oraz „projekty wnętrz” (5 400 zapytań), odnotowały największe zainteresowanie w styczniu tego roku. 

Wzrost liczby zapytań frazy “projektowanie wnętrz” w styczniu, może wiązać się z obawą przed zamknięciem sklepów budowlanych i meblowych. Widmo trzeciej fali pandemii tylko przyspieszyło nasze plany dotyczące remontów. Dodatkowo, wielu z nas nie dysponuje budżetem, który może przeznaczyć na usługi profesjonalnej firmy architektonicznej. Obserwując, jak ceny materiałów i ekip remontowych poszybowały w górę, decydujemy się sami zaprojektować swoje domy. „Projektowanie” i „projektant wnętrz” to dwie najczęściej wyszukiwane frazy na przestrzeni ostatnich 6-ciu miesięcy. Są to sformułowania ogólne, które mogą sugerować początkową drogę zakupową klienta, który dopiero poszukuje inspiracji lub podwykonawcy. Warto ją wykorzystać w działaniach PPC i SEO, by już na początkowym etapie zainteresować odbiorcę swoim produktem czy usługą i nakierować go na konkretne działania – mówi Ewelina Ibek - Marketing Specialist w DevaGroup

 

Cena nadal odgrywa ważną rolę

Decydując się na produkty lepszej jakości, pragniemy podreperować domowy budżet niższą ceną usług remontowych. Liczba wyszukań fraz zawierających hasło "koszt remontu" odnotowuje gwałtowny spadek w okresie październik-grudzień 2020. Wynika to z faktu, że z realizacją  remontu najczęściej czekamy do wiosny. Wzrost zapytań w styczniu o "remont łazienki koszt" (1 900 zapytań) czy "remont kuchni koszt" (720 zapytań) może wiązać się z promocjami asortymentów sklepów, które wraz z początkiem roku wyprzedają najmniej popularne produkty. Remontujący powinni brać pod uwagę, że pandemia wymusiła wiele zmian w branży budowlanej. Brak dostępności produktów „od ręki”, zwiększone koszty usług ekipy remontowej i wyższe ceny materiałów, to wyzwania, z którymi przyszło nam się zmierzyć w nowej rzeczywistości.

 

--

Przedstawione dane pochodzą z analizy, przeprowadzonej przez DevaGroup, wyników wyszukiwania słów kluczowych związanych z remontami w Google za okres październik 2020 – marzec 2021, a także danych z Google Trends.

 

--

DevaGroup – należy do elitarnego grona najstarszych i najlepszych agencji SEM w Polsce. W branży od 2005 roku, posiada setki zadowolonych Klientów, doskonałe referencje oraz liczne nagrody i wyróżnienia. Specjalizuje się w marketingu w wyszukiwarkach (SEM): pozycjonowaniu (SEO) i Google Ads, a także w zaawansowanym mierzeniu wyników kampanii internetowych za pomocą Google Analytics. DevaGroup organizuje stałe szkolenia z marketingu internetowego, aby przekazywać wszechstronną wiedzę i umiejętności praktyczne. Ponadto od 2016 roku jest organizatorem semKRK, czyli wyjątkowej, krakowskiej konferencji dla specjalistów SEO i SEM, agencji marketingu internetowego, branży e-commerce oraz właścicieli biznesów. DevaGroup posiada prestiżowy status Google Premier Partner.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Calling
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia? Biuro prasowe
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Dom Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie
Dom Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
2025-04-24 | 14:00

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.