Komunikaty PR

5 punktów na mapie Gdyni, które musisz odwiedzić, jeśli chcesz być na topie

2020-08-20  |  10:43
Biuro prasowe
Kontakt
Alina Geniusz-Siuchnińska
Inntu

ul. Traugutta 115C
80-226 Gdańsk
alina.geniusz|inntu.pl| |alina.geniusz|inntu.pl
531 150 022
www.inntu.pl

Wczasy na wybrzeżu - długo wyczekiwane, zaplanowane. Z myślą o całodniowym odpoczynku na plaży, kąpielach w Bałtyku. Co jednak, gdy pogoda nie sprzyja plażowaniu lub gdy piasek już nam się nieco znudził? Oto pięć nieoczywistych miejsc, które warto zobaczyć w Gdyni! 

Turystów w Gdyni znajdziemy między innymi na Skwerze Kościuszki, którzy łapiąc rozwiane włosy odwiedzają okręt ORP Błyskawica lub żaglowiec Dar Pomorza. Nie zabraknie ich także w ciekawych miejscach “pod dachem”, czyli w Muzeum Miasta Gdyni, Muzeum Emigracji, Akwarium Gdyńskim czy w Centrum Nauki Eksperyment. Są to jedne z najpopularniejszych gdyńskich destynacji. Ale to nie wszystko, co oferuje nam miasto z morza i marzeń. Gdynia to także nietuzinkowe miejsca, które nie zawsze są oczywistym punktem dla turystów.

Punkt 1: Gdynia Główna Osobowa

Spacer po Gdyni proponujemy rozpocząć od dworca Gdynia Główna, który znajduje się w zabytkowym modernistycznym budynku. Warto rozejrzeć się dookoła -  zauważymy ozdobne szklane mozaiki w holu głównym, podsufitowe malowidło w dawnej sali restauracyjnej, sufity z kasetonowych wnęk, granitową posadzkę w kilku odcieniach, lampy w kształcie klepsydr w hallu głównym i byłej restauracji, a także dwustronny zegar przy kasach. Dworzec pełni funkcję nie tylko transportową, ale również kulturalną. W podziemiach dworca, w byłym schronie przeciwlotniczym, znajduje się Teatr Gdynia Główna. 

Punkt 2: Niezwykłe szyldy

Przespacerujmy się teraz przez gdyńskie śródmieście. Naszym kluczem będą realizacje stowarzyszenia Traffic Design, które w ramach akcji re:design odnowiło szyldy gdyńskich rzemieślników. Idąc ulicami 3 Maja, Starowiejską i Abrahama zwróćcie uwagę na oznaczenia takich punktów jak sklep metalowy, centrum maszyn do szycia, pasmanteria Bławatek, pracownia kaletnicza, przeróbki krawieckie czy naprawa obuwia. Szyldy zaprojektowane są w zgodnie z gdyńskim modernizmem i w duchu spójnej estetyzacji przestrzeni publicznej.

Dochodzimy do ulicy Antoniego Abrahama, która na odcinku od ulicy 10 Lutego do ul. Batorego przeszła gruntowną metamorfozę. To właśnie tu powstał pierwszy w Gdyni woonerf, czyli przestrzeń z ograniczoną komunikacją samochodową, gdzie pierwszeństwo mają piesi i rowerzyści. A wszystko to w otoczeniu zieleni i małej architektury miejskiej. 

Punkt 3: Styl i szyk w sercu miasta! 

Przejdźmy na ulicę Świętojańską, jedną z głównych ulic Gdyni, uznawaną niegdyś za salon handlowy w Gdyni. Jest to reprezentatywna ulica tego miasta, przy której znajduje się 150 kamienic. Jest to także jedna z najbardziej spójnych modernistycznych ulic Gdyni. Jedne z najciekawszych kamienic zbudowanych w duchu modernistycznym, to dwa narożne budynki przy skrzyżowaniu Świętojańskiej z Żwirki Wigury: Kamienica Orłowskich oraz Kamienica Krenskich. Jedną z najstarszych i największych modernistycznych kamienic jest Kamienica Stankiewicza. Ciekawostką jest, że niektóre z budynków przypominają wyglądem burty promów pasażerskich lub statków (np. Świętojańska 89). Na końcu czeka na nas prawdziwa perełka. Świętojańska 122 to narożna kamienica z wyrazistą, falistą linią oraz przeszklonym narożnikiem spełniającym funkcję ogrodów zimowych. 

Punkt 4: Urok nadmorskiego kurortu

Przejeżdżamy przez Wzgórze Świętego Maksymiliana oraz dzielnicę Redłowo i jesteśmy już w Orłowie, nadmorskiej dzielnicy o charakterze małego miasteczka. Wizytówką Orłowa jest aktywny klif należący do Rezerwatu Kępy Redłowskiej, który możemy podziwiać z molo. Warto odwiedzić także drewniany Dworek Żeromskiego - miejsce, które w roku 1920 Stefan Żeromski odwiedzał z rodziną. 

 

Punkt 5: Galeria Klif - połączenie mody i kultury

Spacerując po Orłowie dochodzimy do Galerii Klif, najstarszej gdyńskiej galerii handlowej, która od lat wyróżnia się inspirującym doborem sklepów z wyjątkową ofertą modową i wyposażenia wnętrz. 

Dlaczego warto wstąpić do tego centrum handlowego na wakacyjnym spacerze? Choćby dlatego, że od 2019 r. galeria współpracuje z Muzeum Miasta Gdyni - to właśnie tu możemy podziwiać niektóre z wystaw muzeum. Obecnie można podziwiać ekspozycję “Moda i uroda”, która przedstawia zdjęcia międzywojennych gdynian w wyjątkowym szyku i stylu. Unikatowe, wcześniej niepublikowane zdjęcia ze zbiorów Muzeum Miasta Gdyni, pokazują nie tylko mieszkańców, ale także miejsca, które można nazwać pierwowzorami współczesnych galerii handlowych. 

Naszą wycieczkę kończymy w Galerii Klif, gdzie po obejrzeniu wystawy, pijemy spokojną kawę w jednej z klifowych kawiarń. Czy to nie odpowiedni czas na markowe zakupy? Galeria oferuje swoim klientom wyjątkowe marki, często jedyne w Trójmieście. To sprawia, że zakupy tutaj robią osoby, które w modzie szukają czegoś więcej, niż tylko ubrań - inspiracji oraz stylu życia. Odwiedziny galerii latem to doskonała okazja na zakupy w świetnych cenach. Sezonowa wyprzedaż pozwoli upolować nam produkty światowych marek z bardzo korzystnymi rabatami.  

Podsumowując nasz spacer możemy stwierdzić, że Gdynia modą stoi, czego najlepszym dowodem jest Galeria Klif ze swoimi salonami oraz wystawą “Moda i Uroda”. 

Galeria Klif

Galeria Klif w Gdyni od 1996 roku jest źródłem inspiracji dla osób, które w modzie szukają czegoś więcej, niż tylko ubrań. Wychodząc z założenia, że moda stanowi odzwierciedlenie naszego charakteru i stylu życia, Klif oferuje swoim klientom ponad 130 sklepów, strefę gastronomiczną, ulubione kawiarnie i restaurację oraz centrum fitness i liczne usługi, ułatwiające życie.

W Galerii Klif dostępne są wyjątkowe marki, często jedyne w Trójmieście. Ekskluzywne butiki i marki znanych projektantów, m.in. Bizuu, Charme, COS, Emanuel Berg, La Mania, Lidia Kalita, Robert Kupisz, Liu Jo, Marciano Guess, Patrizia Pepe, Petit Bateau, Pinko, Stefanel, Tommy Hilfiger czy Superdry wraz z popularnymi markami sieciowymi tworzą szeroką ofertę, która zaspokoi szerokie gusta klientów.

Do dyspozycji gości jest strefa food court, a także punkty usługowe, drogerie i perfumerie, m.in. Douglas, Rossmann, Sephora i SUPER-PHARM oraz laboratorium perfumeryjne Mo61.

Szeroko rozwinięty jest również sektor wnętrzarski. Klienci mają do dyspozycji sklepy takie jak Home &You, Spensen, salon Premium Home, Tempur, Miloo Home i dwupiętrowy salon Witek Home.

Galeria Klif nieustannie dostosowuje swoją ofertę do wymagań Klientów oraz wychodzi naprzeciw ich oczekiwaniom. Profesjonalne Pakiety Konsultacji w zakresie mody i urody oraz Karta Podarunkowa Klif to udogodnienia, dzięki którym Klienci gdyńskiego Klifu mogą skupić się i w pełni zrelaksować podczas wizyty w przyjaznym wnętrzu i spokojnej atmosferze.

Fot. Marek Sałatowski - Skwer Kościuszki, Dar Pomorza, ORP Błyskawica, Gdynia

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Inntu
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże To nie cena lotu jest dla Polaków kluczowym czynnikiem przy wyborze wakacji Biuro prasowe
2024-07-01 | 12:00

To nie cena lotu jest dla Polaków kluczowym czynnikiem przy wyborze wakacji

Czym Polacy kierują się głównie przy wyborze kierunku podróży? Cena lotu jest nadal istotna, tym kieruje się aż 29% respondentów badania przeprowadzonego dla Kiwi.com
Podróże Południowy Tyrol: niezwykły region Włoch
2024-07-01 | 12:00

Południowy Tyrol: niezwykły region Włoch

Południowy Tyrol (Südtirol/Alto Adige) – północna prowincja we Włoszech – może zachwycić turystów nie tylko alpejskimi krajobrazami i śródziemnomorskim
Podróże Wsiąść do transportu do transportu dostosowanego!
2024-06-28 | 12:00

Wsiąść do transportu do transportu dostosowanego!

Przed nami lato, czas podróży, odpoczynku i urlopów. Każda podróż niesie ze sobą wiele cennych doświadczeń takich jak odkrywanie nowych miejsc, poznawanie nowych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Aleksandra Popławska: Tantiemy z internetu to są zarobki za naszą pracę i nam się należą. W Europie wszyscy powinniśmy działać na podobnych prawach

W piątek zakończyła się batalia środowiska filmowego o tantiemy z platform streamingowych. Dzięki nowym przepisom twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów słownych i słowno-muzycznych będą uzyskiwać stosowne wynagrodzenie za udostępnianie ich dzieł w sieci. Za nowelą głosowało 417 posłów, 18 było przeciw, a jedna osoba wstrzymała się od głosu. Aktorzy mogą więc wreszcie odetchnąć z ulgą. Aleksandra Popławska i Krzysztof Dracz są jednak rozgoryczeni tym, że tak długo musieli czekać na takie rozwiązanie. Stosowne rozporządzenie powinno wejść w życie już trzy lata temu.

Ochrona środowiska

Nowe obowiązki przedsiębiorców dotyczące jednorazowych opakowań z plastiku. Takie regulacje zyskują duże poparcie społeczne

1 lipca wchodzą w życie nowe obowiązki dotyczące gospodarowania odpadami opakowaniowymi. Przedsiębiorcy w gastronomii będą musieli oferować klientom alternatywne dla plastikowych opakowania wielorazowego użytku na żywność i napoje. Obowiązkiem staje się także stosowanie zakrętek i wieczek przymocowanych do butelek i kartoników, by ten cenny surowiec trafiał również do przetworzenia. Nowe wymogi to kolejne etapy wdrażania dyrektywy plastikowej, której celem jest ograniczenie ilości odpadów z tworzyw sztucznych zalegających na wysypiskach śmieci. W planach są kolejne regulacje, które mają sprawić, że opakowania staną się bardziej przyjazne dla środowiska. Globalne badania wskazują, że takie przepisy cieszą się dużym poparciem w społeczeństwach.

Konsument

Nawyki żywieniowe z dzieciństwa przekładają się na ryzyko otyłości w dorosłym życiu. Naukowcy zbadali wpływ podawanych dzieciom napojów

Dbanie o odpowiednią dietę w pierwszych latach dziecka ma duże znaczenie dla ograniczenia ryzyka otyłości w jego dorosłym życiu. Naukowcy ze Szkoły Psychologii Uniwersytetu Swansea badali to na przykładzie napojów spożywanych przez dzieci. Przyglądali się przez ponad dwie dekady 1,4 tys. dorastających dzieci i doszli do wniosków, że spożywanie napojów słodzonych cukrem w pierwszych latach wpływa na tworzenie złych nawyków dietetycznych, a co się z tym wiąże – zwiększa ryzyko otyłości, nawet po wielu latach.