Komunikaty PR

80% Polaków wie, czym jest dobre życie – wynika z raportu „Sztuka dobrego jutra"

2024-01-31  |  07:00
Biuro prasowe
Do pobrania png ( 1.01 MB )

Coraz więcej Polaków zauważa w swoim życiu potrzebę troski o swoje szczęście w przyszłości. Aż 80% z nich jest w stanie określić, w jaki sposób definiują dobre życie. Co ciekawe, już blisko 30% łączy dobre samopoczucie z odżywianiem. Między innymi takie wnioski płyną z raportu „Sztuka dobrego jutra” przygotowanego przez catering Maczfit we współpracy z analityczką trendów – Moniką Borycką. 

Dobre życie – czyli?

Według raportu „Sztuka dobrego jutra”[1] 80% Polaków potrafi zdefiniować, co oznacza dla nich dobre życie. Przez ten termin najczęściej rozumiemy stabilność finansową i poczucie bezpieczeństwa (60%), zdrowie fizyczne (57,5%), zadowolenie z życia rodzinnego i towarzyskiego oraz dobre relacje z innymi (51,5%), a także zdrowie psychiczne i emocjonalne (42,3%). Co jeszcze warunkuje nasze samopoczucie? Postanowiła to sprawdzić marka Maczfit – tworząc raport badający czynniki wpływające na nasze szczęście.

Żyjemy w intensywnych czasach. Mierzymy się z przebodźcowaniem i presją utrzymania się w dobrej (psychicznej i fizycznej) formie. W raporcie „Sztuka dobrego jutra” analizujemy, jaki wpływ te i inne kwestie mają na nasze samopoczucie i jakie trendy w dbaniu o dobre życie okażą się kluczowe w nadchodzących latach – komentuje Monika Borycka, analityczka trendów, CEO TrendRadar.

W jaki sposób będziemy dążyć do dobrego życia w przyszłości?

26% badanych stwierdza, że w osiągnięciu szczęścia sprawdzają się małe, ale regularne kroki. Dlatego starają się oni wplatać drobne rytuały w napięty plan dnia. Za kluczowe działania w trosce o dobre życie w przyszłości, uznajemy także jedzenie. 28% badanych wskazuje zmianę sposobu odżywiania jako ważny element dbania o swoje samopoczucie, a aż 38% respondentów uważa, że „posiłki jutra” będą lepszej jakości. Co ciekawe 26% respondentów stwierdza, że coraz częściej będziemy korzystać z rozwiązań takich jak cateringi.

W Maczfit traktujemy żywność jako niezwykle przyjemny i ważny element naszej codzienności – nigdy jako rygor i ograniczenia. Dlatego tym bardziej cieszy nas, że Polacy coraz częściej dostrzegają, jak duży wpływ na samopoczucie ma odżywianie. Dzięki temu mogą spojrzeć nie nieco inaczej. Bez stresu i sztywnych celów, a z pasją i radością. Bo właśnie o tym jest jedzenie – komentuje Aleksandra Samociuk, Communication Manager w Maczfit.

Jaki jest jednak cel dbania o dobre życie?

Odpowiedź się prosta: chcemy żyć zdrowiej, dłużej (53% badanych), czerpiąc radość z codzienności. Co istotne, Polacy potrzebują wsparcia w codziennym dbaniu o dobre samopoczucie i poszukują go również w markach, z usług których korzystają – bo chociaż wiedzą czego chcą, nie zawsze wiedzą, jak to osiągnąć, często narzucając na siebie za dużą presję. Właśnie dlatego Maczfit w swojej noworocznej kampanii przewrotnie zachęca do niezaczynania roku od diety. Hasło „Nie zaczynaj od diety, zacznij od Maczfit” – oznacza nic innego jak głośne „nie” dla wszystkich sztywnych reguł i ograniczeń, które odbierają radość z jedzenia. Marka wierzy, że odpowiednie odżywianie musi iść w parze z dobrym samopoczuciem, a „przebywanie na diecie” nie jest tym, co nas uszczęśliwia.

***

O firmie: Maczfit to catering wspierający Polaków w osiąganiu codziennej radości z jedzenia. Dostarcza pełnowartościowe i zbilansowane posiłki konsumentom do blisko 3000 lokalizacji na terenie całego kraju. Firma oferuje 10 gotowych diet, ale także 3 warianty Diet z Wyborem Menu, w ramach których klienci decydują się na 5 z nawet 40 dostępnych dziennie posiłków. Wśród profesjonalnych jadłospisów znajdziemy m.in. diety dla osób z chorobą Hashimoto, wegetarian, wegan, diabetyków oraz klientów nietolerujących laktozy. O oferowanej jakości marki świadczą liczne certyfikaty i nagrody m.in.: Zdrowa Marka Roku 2023, Super Marka 2023 czy Konsumencki Lider Jakości 2023. Więcej o działaniach marki na stronie www.maczfit.pl/ oraz blogu Maczfit https://www.maczfit.pl/blog/. 


[1] „Raport dobrego jutra” stworzony przez markę Maczfit we współpracy z Moniką Borycką (analityczką trendów, CEO TrendRadar), styczeń 2024, na podstawie badań SW Research - grudzień 2023, N = 1000.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Żywienie Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Żywienie Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

Medycyna

Diagnostyka zaburzeń snu może być łatwiejsza. Inteligentna piżama monitoruje bruksizm i bezdech senny

Naukowcy z Uniwersytetu Cambridge opracowali inteligentną piżamę, której zadaniem jest monitorowanie w warunkach domowych wzorców oddechu podczas snu i wykrywanie jego zaburzeń takich jak bezdech senny, chrapanie czy bruksizm. Jest to możliwe dzięki znajdującym się w materiale zaawansowanym grafenowym czujnikom tensometrycznym. Urządzenie może stać się alternatywą dla często niekomfortowej dla pacjentów diagnostyki w warunkach szpitalnych lub z wykorzystaniem nieporęcznego sprzętu.

Gwiazdy

Julia Kamińska: Elektrośmieci to duży problem. Sama mam w piwnicy zepsutą pralkę i muszę zorganizować jej wywóz

Piotr Zelt, Julia Kamińska i Klaudia Zioberczyk zauważają, że mimo wielu akcji informacyjnych i edukacyjnych nadal nie wszyscy Polacy zdają sobie sprawę z tego, że elektrośmieci, które nie są w odpowiedni sposób zutylizowane, stanowią ogromne zagrożenie dla środowiska. I choć istnieją różne możliwości przekazania zużytych, nieużywanych lub uszkodzonych urządzeń elektrycznych i elektronicznych do punktów zbiórki czy firm zajmujących się recyklingiem, to nie brakuje osób, które lekceważą wszelkie wytyczne i idą na łatwiznę. Wyrzucają takie sprzęty do zwykłych śmietników albo wywożą na przykład do lasu.