Komunikaty PR

80% Polaków wie, czym jest dobre życie – wynika z raportu „Sztuka dobrego jutra"

2024-01-31  |  07:00
Biuro prasowe
Do pobrania png ( 1.01 MB )

Coraz więcej Polaków zauważa w swoim życiu potrzebę troski o swoje szczęście w przyszłości. Aż 80% z nich jest w stanie określić, w jaki sposób definiują dobre życie. Co ciekawe, już blisko 30% łączy dobre samopoczucie z odżywianiem. Między innymi takie wnioski płyną z raportu „Sztuka dobrego jutra” przygotowanego przez catering Maczfit we współpracy z analityczką trendów – Moniką Borycką. 

Dobre życie – czyli?

Według raportu „Sztuka dobrego jutra”[1] 80% Polaków potrafi zdefiniować, co oznacza dla nich dobre życie. Przez ten termin najczęściej rozumiemy stabilność finansową i poczucie bezpieczeństwa (60%), zdrowie fizyczne (57,5%), zadowolenie z życia rodzinnego i towarzyskiego oraz dobre relacje z innymi (51,5%), a także zdrowie psychiczne i emocjonalne (42,3%). Co jeszcze warunkuje nasze samopoczucie? Postanowiła to sprawdzić marka Maczfit – tworząc raport badający czynniki wpływające na nasze szczęście.

Żyjemy w intensywnych czasach. Mierzymy się z przebodźcowaniem i presją utrzymania się w dobrej (psychicznej i fizycznej) formie. W raporcie „Sztuka dobrego jutra” analizujemy, jaki wpływ te i inne kwestie mają na nasze samopoczucie i jakie trendy w dbaniu o dobre życie okażą się kluczowe w nadchodzących latach – komentuje Monika Borycka, analityczka trendów, CEO TrendRadar.

W jaki sposób będziemy dążyć do dobrego życia w przyszłości?

26% badanych stwierdza, że w osiągnięciu szczęścia sprawdzają się małe, ale regularne kroki. Dlatego starają się oni wplatać drobne rytuały w napięty plan dnia. Za kluczowe działania w trosce o dobre życie w przyszłości, uznajemy także jedzenie. 28% badanych wskazuje zmianę sposobu odżywiania jako ważny element dbania o swoje samopoczucie, a aż 38% respondentów uważa, że „posiłki jutra” będą lepszej jakości. Co ciekawe 26% respondentów stwierdza, że coraz częściej będziemy korzystać z rozwiązań takich jak cateringi.

W Maczfit traktujemy żywność jako niezwykle przyjemny i ważny element naszej codzienności – nigdy jako rygor i ograniczenia. Dlatego tym bardziej cieszy nas, że Polacy coraz częściej dostrzegają, jak duży wpływ na samopoczucie ma odżywianie. Dzięki temu mogą spojrzeć nie nieco inaczej. Bez stresu i sztywnych celów, a z pasją i radością. Bo właśnie o tym jest jedzenie – komentuje Aleksandra Samociuk, Communication Manager w Maczfit.

Jaki jest jednak cel dbania o dobre życie?

Odpowiedź się prosta: chcemy żyć zdrowiej, dłużej (53% badanych), czerpiąc radość z codzienności. Co istotne, Polacy potrzebują wsparcia w codziennym dbaniu o dobre samopoczucie i poszukują go również w markach, z usług których korzystają – bo chociaż wiedzą czego chcą, nie zawsze wiedzą, jak to osiągnąć, często narzucając na siebie za dużą presję. Właśnie dlatego Maczfit w swojej noworocznej kampanii przewrotnie zachęca do niezaczynania roku od diety. Hasło „Nie zaczynaj od diety, zacznij od Maczfit” – oznacza nic innego jak głośne „nie” dla wszystkich sztywnych reguł i ograniczeń, które odbierają radość z jedzenia. Marka wierzy, że odpowiednie odżywianie musi iść w parze z dobrym samopoczuciem, a „przebywanie na diecie” nie jest tym, co nas uszczęśliwia.

***

O firmie: Maczfit to catering wspierający Polaków w osiąganiu codziennej radości z jedzenia. Dostarcza pełnowartościowe i zbilansowane posiłki konsumentom do blisko 3000 lokalizacji na terenie całego kraju. Firma oferuje 10 gotowych diet, ale także 3 warianty Diet z Wyborem Menu, w ramach których klienci decydują się na 5 z nawet 40 dostępnych dziennie posiłków. Wśród profesjonalnych jadłospisów znajdziemy m.in. diety dla osób z chorobą Hashimoto, wegetarian, wegan, diabetyków oraz klientów nietolerujących laktozy. O oferowanej jakości marki świadczą liczne certyfikaty i nagrody m.in.: Zdrowa Marka Roku 2023, Super Marka 2023 czy Konsumencki Lider Jakości 2023. Więcej o działaniach marki na stronie www.maczfit.pl/ oraz blogu Maczfit https://www.maczfit.pl/blog/. 


[1] „Raport dobrego jutra” stworzony przez markę Maczfit we współpracy z Moniką Borycką (analityczką trendów, CEO TrendRadar), styczeń 2024, na podstawie badań SW Research - grudzień 2023, N = 1000.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Skyry – codzienna dawka mocy, z Piątnicy, no bo skąd! Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

Skyry – codzienna dawka mocy, z Piątnicy, no bo skąd!

Wraz z nowym rokiem OSM Piątnica powraca z kampanią reklamową „Przejdź na dobrą stronę mocy”, promującą Skyry – jogurty typu islandzkiego. Dzięki wysokiej zawartości
Żywienie Ciasta na sylwestrowy stół
2024-12-30 | 14:50

Ciasta na sylwestrowy stół

Ile ciast potrzeba na świąteczno-noworoczny stół, aby domownicy byli zadowoleni? Wszystko zależy od liczby zaproszonych gości, ale jesteśmy pewni, że często wystarczy jedno ciasto,
Żywienie Marnowanie żywności w święta: wyrzucamy 1,6 kg jedzenia na osobę [BADANIE]
2024-12-23 | 12:00

Marnowanie żywności w święta: wyrzucamy 1,6 kg jedzenia na osobę [BADANIE]

Aż 83% Polaków wyrzuca jedzenie świąteczne między 23 a 30 grudnia. To przekłada się na 61,7 tys. ton, czyli aż 1,6 kg na osobę. Choć najczęściej wyrzucaną kategorią

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Karolina Malinowska: Wraca zainteresowanie czytelnictwem wśród dzieci. To jednoczy pokolenia i rozwija więzi rodzinne

Była modelka przekonuje, że czas spędzony wspólnie z dziećmi przy książce na pewno zaprocentuje w przyszłości. Ważne jest nie tylko czytanie maluchom, ale także zachęcanie ich do tego, by w kolejnych latach nie smartfon czy tablet, ale książka była ich najlepszym przyjacielem. W obliczu rozwoju nowoczesnych technologii Karolina Malinowska dostrzega ich potencjał w promowaniu czytelnictwa. Umożliwiają one na przykład tworzenie spersonalizowanych publikacji skrojonych na miarę naszych potrzeb.

Problemy społeczne

Firmy stawiają na coraz większą autonomię pracowników. To ważne szczególnie dla młodego pokolenia

Celem pracodawców stają się samodzielne, zmotywowane, wydajne i kreatywne zespoły. W przeciwieństwie do tradycyjnych te samozarządzające się teamy pracują autonomicznie bez ciągłej kontroli, a każdy pracownik jest właścicielem swoich celów, zadań i obowiązków, aby osiągnąć wyniki. – W organizacjach, które wprowadzają koncepcje samoorganizujących się zespołów, niewątpliwie możemy mówić o zwiększeniu zaangażowania – ocenia Tina Sobocińska, doradczyni strategiczna HR i założycielka HR4future.

Media

Adam Kszczot: Radek Majdan to człowiek niezwykle mądry życiowo. Cieszę się też, że mogłem od ludzkiej strony poznać Kubę Rzeźniczaka

Biegacz zaznacza, że udział w formacie „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory” poszerzył jego horyzonty i dał mu nowe spojrzenie na ludzi i ich historie. Adam Kszczot podkreśla, że każdy uczestnik wniósł do programu coś unikalnego. Ich sylwetki i życiowe doświadczenia mogą więc być dla widzów przykładem i inspiracją. On sam jest pod dużym wrażeniem Radosława Majdana i Jakuba Rzeźniczaka.