Komunikaty PR

Akcja „Magnolia Park Pomaga” na finiszu. Co udało się zrobić?

2020-07-01  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Po kilku tygodniach zakończył się program „Magnolia Park Pomaga” – duże wsparcie trafiło do wielu potrzebujących osób. Dzięki różnorodnym działaniom z obszaru CSR udało się pomóc dzieciom, pracownikom służby zdrowia, seniorom i mężczyznom ze schroniska, a nawet zwierzętom z wrocławskiego zoo.

Program „Magnolia Park Pomaga” rozpoczął się na przełomie marca i kwietnia. Przez kilka tygodni największe centrum handlowe na Dolnym Śląsku zrealizowało wiele dużych projektów, dzięki którym wsparcie trafiło do najbardziej potrzebujących. – Jesteśmy ważną częścią Wrocławia i czujemy się odpowiedzialni za jego mieszkańców, dlatego w ostatnich miesiącach zaangażowaliśmy się w urozmaicone akcje, dzięki którym wsparcie otrzymały różne grupy osób – podkreśla Marta Kocik, manager ds. marketingu i PR w Magnolia Park.

Pomóc służbie zdrowia

Jednym z beneficjentów jest Uniwersytecki Szpital Kliniczny przy ul. Borowskiej. – Bardzo dziękujemy galerii Magnolia Park za ogromne wsparcie, jakie otrzymaliśmy – mówi Monika Kowalska, rzecznik prasowy Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego we Wrocławiu. – Wybuch epidemii spowodował, że w szpitalach w błyskawicznym tempie wzrosło zapotrzebowanie na środki dezynfekcyjne i ochrony osobistej. Cieszy fakt, że przedsiębiorcy tak chętnie odpowiedzieli na apele pracowników ochrony zdrowia, wspierając szpitale w produkty, które są obecnie dla nas priorytetowe – dziękuje.

Szpital przy ul. Borowskiej to nie jedyna placówka medyczna, której udało się pomoc. Środki ochrony osobistej, certyfikowane i atestowane materiały oraz produkty otrzymały także: Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. J. Gromkowskiego przy ul. Koszarowej, Dolnośląskie Centrum Chorób Płuc przy ul. Grabiszyńskiej, Przylądek Dobrej Nadziei oraz Wrocławskie Hospicjum dla Dzieci.

Komputery dla najmłodszych

Celem kolejnego projektu było przekazanie komputerów dzieciom, które nie mogły uczestniczyć w lekcjach i innych zajęciach online z powodu braku sprzętu. 14 laptopów otrzymali podopieczni działającego w Magnolia Park Stowarzyszenia Siemacha. Drugą partię komputerów Magnolia Park przy współpracy z Wrocławskim Centrum Rozwoju Społecznego podarowała uczniom z wrocławskich klas przygotowawczych. W takich klasach (we Wrocławiu jest ich najwięcej w kraju), uczą się dzieci obcokrajowców, które muszą przystosować się do życia w Polsce. – Nie chcieliśmy, żeby poczuły się wykluczone. Przekazując komputery, zapewniliśmy im stały kontakt z nauczycielami i rówieśnikami. Laptopy z pewnością ułatwią dzieciom adaptację i naukę także po okresie izolacji społecznej – podkreśla Dorota Feliks, dyrektor Wrocławskiego Centrum Rozwoju Społecznego.

Do klas przygotowawczych uczęszczają dzieci ze wszystkich stron świata: z Ukrainy, Brazylii, Nigerii czy Korei. Poznają język i kulturę Polski oraz topografię i obyczaje Wrocławia. Część z nich nie miała dostępu do niezbędnego sprzętu, co zmieniło się dzięki akcji przeprowadzonej przez Magnolia Park i WCRS.

Paczki dla niewidomych i dla osób na kwarantannie

Opieką zostali otoczeni także mężczyźni poddani przymusowej kwarantannie w schronisku Towarzystwa Pomocy im. św. Brata Alberta. Magnolia Park przed Wielkanocą oraz na przełomie maja i czerwca dostarczyła pod bramę paczki dla 150 mężczyzn. Znalazły się w nich środki pielęgnacyjne, higieniczne oraz domowe i gospodarcze środki czystości. Podobne paczki –  głównie z żywnością i środkami higieny – na przełomie maja i czerwca otrzymała setka seniorów z dysfunkcją wzroku, którymi na co dzień zajmuje się dolnośląski oddział Polskiego Związku Niewidomych (także przy współpracy z WCRS). – Są to osoby niewidome lub niedowidzące powyżej 60. roku życia. Niektóre nie wychodzą z domu, bo cierpią także na inne schorzenia. Inne cały czas muszą mieć kogoś obok siebie. Takie gesty jak paczki są bardzo pomocne w przetrwaniu tego przykrego czasu – mówi Marzena Liczmonik, wiceprezes PZN Okręg Dolnośląski.

Kolejną akcją w programie Magnolia Park Pomaga był zakup 69 rodzinnych „Biletów na Przyszłość” do wrocławskiego zoo, kiedy ogród pozostawał zamknięty i był odsunięty od głównego źródła dochodów. Zakupione bilety są rozdawane klientom Magnolia Park w ramach w konkursów organizowanych na profilu centrum na Facebooku.

Inspiracje dla wrocławian

Magnolia Park nie zapominała o swoich klientach, oferując im przez kilka miesięcy bogaty program wydarzeń online w ramach inicjatywy „Magnolia Park Inspiruje”. W kalendarzu znalazły się warsztaty kreatywne i motywujące, zajęcia sportowe, lekcje malowania dla dzieci i wiele innych propozycji. Było także domowe przedszkole, czyli pomysły na spędzanie czasu z dziećmi w domu, a także cykl porad, jak w prosty sposób zrobić domowe kosmetyki czy potrawy z tego, co zostało w lodówce. – Nasi klienci odwiedzają nas przez kilkanaście lat. Teraz to my odwiedziliśmy ich. Chcieliśmy podziękować im w ten sposób i pozostać blisko nich – podkreśla Joanna Sawośko-Duda, dyrektor Magnolia Park. – Nasze działania na tym się nie kończą. Z pewnością będą trwały nadal – zapowiada.

Więcej informacji można znaleźć na www.magnoliapark.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Muzyka

Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.