Akcja „Magnolia Park Pomaga” na finiszu. Co udało się zrobić?
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Po kilku tygodniach zakończył się program „Magnolia Park Pomaga” – duże wsparcie trafiło do wielu potrzebujących osób. Dzięki różnorodnym działaniom z obszaru CSR udało się pomóc dzieciom, pracownikom służby zdrowia, seniorom i mężczyznom ze schroniska, a nawet zwierzętom z wrocławskiego zoo.
Program „Magnolia Park Pomaga” rozpoczął się na przełomie marca i kwietnia. Przez kilka tygodni największe centrum handlowe na Dolnym Śląsku zrealizowało wiele dużych projektów, dzięki którym wsparcie trafiło do najbardziej potrzebujących. – Jesteśmy ważną częścią Wrocławia i czujemy się odpowiedzialni za jego mieszkańców, dlatego w ostatnich miesiącach zaangażowaliśmy się w urozmaicone akcje, dzięki którym wsparcie otrzymały różne grupy osób – podkreśla Marta Kocik, manager ds. marketingu i PR w Magnolia Park.
Pomóc służbie zdrowia
Jednym z beneficjentów jest Uniwersytecki Szpital Kliniczny przy ul. Borowskiej. – Bardzo dziękujemy galerii Magnolia Park za ogromne wsparcie, jakie otrzymaliśmy – mówi Monika Kowalska, rzecznik prasowy Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego we Wrocławiu. – Wybuch epidemii spowodował, że w szpitalach w błyskawicznym tempie wzrosło zapotrzebowanie na środki dezynfekcyjne i ochrony osobistej. Cieszy fakt, że przedsiębiorcy tak chętnie odpowiedzieli na apele pracowników ochrony zdrowia, wspierając szpitale w produkty, które są obecnie dla nas priorytetowe – dziękuje.
Szpital przy ul. Borowskiej to nie jedyna placówka medyczna, której udało się pomoc. Środki ochrony osobistej, certyfikowane i atestowane materiały oraz produkty otrzymały także: Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. J. Gromkowskiego przy ul. Koszarowej, Dolnośląskie Centrum Chorób Płuc przy ul. Grabiszyńskiej, Przylądek Dobrej Nadziei oraz Wrocławskie Hospicjum dla Dzieci.
Komputery dla najmłodszych
Celem kolejnego projektu było przekazanie komputerów dzieciom, które nie mogły uczestniczyć w lekcjach i innych zajęciach online z powodu braku sprzętu. 14 laptopów otrzymali podopieczni działającego w Magnolia Park Stowarzyszenia Siemacha. Drugą partię komputerów Magnolia Park przy współpracy z Wrocławskim Centrum Rozwoju Społecznego podarowała uczniom z wrocławskich klas przygotowawczych. W takich klasach (we Wrocławiu jest ich najwięcej w kraju), uczą się dzieci obcokrajowców, które muszą przystosować się do życia w Polsce. – Nie chcieliśmy, żeby poczuły się wykluczone. Przekazując komputery, zapewniliśmy im stały kontakt z nauczycielami i rówieśnikami. Laptopy z pewnością ułatwią dzieciom adaptację i naukę także po okresie izolacji społecznej – podkreśla Dorota Feliks, dyrektor Wrocławskiego Centrum Rozwoju Społecznego.
Do klas przygotowawczych uczęszczają dzieci ze wszystkich stron świata: z Ukrainy, Brazylii, Nigerii czy Korei. Poznają język i kulturę Polski oraz topografię i obyczaje Wrocławia. Część z nich nie miała dostępu do niezbędnego sprzętu, co zmieniło się dzięki akcji przeprowadzonej przez Magnolia Park i WCRS.
Paczki dla niewidomych i dla osób na kwarantannie
Opieką zostali otoczeni także mężczyźni poddani przymusowej kwarantannie w schronisku Towarzystwa Pomocy im. św. Brata Alberta. Magnolia Park przed Wielkanocą oraz na przełomie maja i czerwca dostarczyła pod bramę paczki dla 150 mężczyzn. Znalazły się w nich środki pielęgnacyjne, higieniczne oraz domowe i gospodarcze środki czystości. Podobne paczki – głównie z żywnością i środkami higieny – na przełomie maja i czerwca otrzymała setka seniorów z dysfunkcją wzroku, którymi na co dzień zajmuje się dolnośląski oddział Polskiego Związku Niewidomych (także przy współpracy z WCRS). – Są to osoby niewidome lub niedowidzące powyżej 60. roku życia. Niektóre nie wychodzą z domu, bo cierpią także na inne schorzenia. Inne cały czas muszą mieć kogoś obok siebie. Takie gesty jak paczki są bardzo pomocne w przetrwaniu tego przykrego czasu – mówi Marzena Liczmonik, wiceprezes PZN Okręg Dolnośląski.
Kolejną akcją w programie Magnolia Park Pomaga był zakup 69 rodzinnych „Biletów na Przyszłość” do wrocławskiego zoo, kiedy ogród pozostawał zamknięty i był odsunięty od głównego źródła dochodów. Zakupione bilety są rozdawane klientom Magnolia Park w ramach w konkursów organizowanych na profilu centrum na Facebooku.
Inspiracje dla wrocławian
Magnolia Park nie zapominała o swoich klientach, oferując im przez kilka miesięcy bogaty program wydarzeń online w ramach inicjatywy „Magnolia Park Inspiruje”. W kalendarzu znalazły się warsztaty kreatywne i motywujące, zajęcia sportowe, lekcje malowania dla dzieci i wiele innych propozycji. Było także domowe przedszkole, czyli pomysły na spędzanie czasu z dziećmi w domu, a także cykl porad, jak w prosty sposób zrobić domowe kosmetyki czy potrawy z tego, co zostało w lodówce. – Nasi klienci odwiedzają nas przez kilkanaście lat. Teraz to my odwiedziliśmy ich. Chcieliśmy podziękować im w ten sposób i pozostać blisko nich – podkreśla Joanna Sawośko-Duda, dyrektor Magnolia Park. – Nasze działania na tym się nie kończą. Z pewnością będą trwały nadal – zapowiada.
Więcej informacji można znaleźć na www.magnoliapark.pl.
Żabka Jush łączy siły z wlodim4444
Ewa Ewart i Magda Atkins gośćmi specjalnymi DOMOTEKI
Poloneza czas zacząć! Sokołów Podlaski idzie po rekord
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Ada Fijał: Młode pokolenie jest niezwykle obeznane z modą. Kiedyś my uczyliśmy uczestników naszych programów, co mają robić, a teraz często to my uczymy się od nich
Aktorka i jurorka programu „Shopping Queens. Królowe zakupów” zauważa, że w ciągu dekady nie tylko zmienił się ten format telewizyjny, ale także podejście do mody. Trendy dyktują bowiem teraz nie tyle znani projektanci, ile ulica i zwykli ludzie. Na jej szczególne uznanie zasługuje młode pokolenie, które wykazuje się ogromną kreatywnością i wręcz nie sposób przejść obojętnie obok ich wyszukanych stylizacji.
Muzyka
Zespół Enej: Na Ziemi mamy skrajności – od suszy po ulewę. Martwi nas, jak będzie wyglądał świat naszych dzieci
Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha z zespołu Enej przyznają, że obawiają się skutków suszy, która negatywnie wpływa na rolnictwo, czy ulewnych opadów deszczu prowadzących do powodzi i podtopień. Niestety klimat się ociepla i coraz częściej mamy do czynienia z ekstremalnymi zjawiskami w pogodzie, a wszystkie anomalie odczuwamy w naszych portfelach. Muzycy zdają sobie więc sprawę z tego, jak ważne jest uzmysłowienie społeczeństwu rangi problemu i propagowanie kultury ekologicznej. Chodzi też o to, aby wzbudzić poczucie odpowiedzialności za stan środowiska, bo lekkomyślność i zaniedbania mogą jeszcze pogorszyć sytuację.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.